-
Reklama w TV VIII 2007
Polsat Sport miał największe wpływy reklamowe w sierpniu 2007 roku spośród kanałów tematycznych - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat Sport zarobił na reklamach w sierpniu 2007 roku 17,48 mln zł, czyli o 29,27 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazł się kanał MTV Polska z 10,09 mln zł ( ...
-
Tydzień 37/2007 (10-16.09.2007)
Według ostatnich danych KE z połowy bieżącego roku Polska wydała tylko 27% z przyznanej jej na lata 2004 - 2006 kwoty 4,2 mld euro na wielkie, krajowe projekty w infrastrukturze i ochronie środowiska. To jest bardzo zły wynik, bo gorzej w tej klasyfikacji wypadła tylko Malta. Oznacza to, że możemy stracić sporą część tych funduszy. Inflacja w ...
-
Samochody używane VIII 2007
W sierpniu sprowadzono do Polski ponad 90 tysięcy używanych samochodów, o 11 procent w porównaniu z poprzednim rokiem - podaje Instytut Samar powołując się na dane ministerstwa finansów. W ciągu ośmiu miesięcy indywidualny import używanych aut osiagnął wielkość 650 tysięcy sztuk i jest o 29 procent większy niż rok wcześniej. W sierpniu do Polski ...
-
Smartfon Motorola MOTO Q 9h
Motorola wprowadziła na polski rynek nowy telefon typu smartfon - MOTO Q 9h z klawiaturą QWERTY. Telefon pracuje na wersji systemu Windows Mobile 6.0 i został wyposażony w technologię bezprzewodowej transmisji danych - HSDPA. Telefon MOTO Q 9h umożliwia otwieranie załączników, takich jak: Word, Excel czy Power Point oraz ich edytowanie i ponowne ...
-
Rynek pracy: oferty w Internecie I-VI 2007
Według raportu opracowanego przez GazetaPraca.pl w pierwszym półroczu 2007 roku ukazało się ponad 860 tys. ogłoszeń w 8 największych serwisach rekrutacyjnych w Polsce. Badania wykazują, że 94% stanowiły oferty pracy dotyczące zatrudnienia na terenie kraju, a 6% oferty pracy za granicą, natomiast najbardziej poszukiwaną grupą zawodową byli ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności IV-VI 2007
Współczynnik aktywności zawodowej w drugim kwartale 2007 r. wyniósł 53,5% i odnotował wzrost o 0,3% w porównaniu do pierwszego kwartału - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, dotyczących aktywności ekonomicznej ludności Polski w drugim kwartale 2007 r. Wskaźnik zatrudnienia wyniósł 48,4% (47,2% w I kw. 2007), a liczba osób pracujących i ...
-
Rośnie sprzedaż ciężarówek
Od początku roku sprzedaż ciężarówek na polskim rynku wyniosła 14 941 sztuk, o prawie 61 procent więcej niż przed rokiem - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Największe tempo wzrostu sprzedaży odnotował segment pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton - w ciągu ośmiu miesięcy sprzedano 12 ...
-
Tydzień 39/2007 (24-30.09.2007)
W Kazachstanie ostatecznie kończy się okres "niemowlęcy" w polityce i w gospodarowaniu posiadanymi surowcami naturalnymi, w tym przede wszystkim ropą i gazem. Kurs dolara po przekroczeniu 1,4 USD/euro dalej słabnie. W końcu tygodnia przekroczył 1,415. Główna stopa procentowa w USA wynosi 4,75%, a w strefie euro 4,00%. Według MFW "większość skutków ...
-
Programy informacyjne w TV IX 2007
"Wydarzenia" Polsatu zyskały we wrześniu br. najwięcej widzów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. "Wiadomości" TVP1, lider wśród programów informacyjnych, oglądało we wrześniu br. średnio 4,98 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie udział w rynku na poziomie 36,15 proc. W ...
-
Samochody użytkowe IX 2007
W ciągu trzech kwartałów roku 2007 w Polsce sprzedano 55 tys. 632 nowe samochody użytkowe - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Taki wynik oznacza ponad 40-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Wrześniowy wynik w wysokości 7.012 sprzedanych pojazdów jest o 36,3 procent większy niż uzyskany rok wcześniej i ...
-
Linie lotnicze i lotniska I-IX 2007
W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 14 mln 618 tys. pasażerów - wynika z danych zebranych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. To o 25 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ponad połowa pasażerów skorzystała z portów regionalnych. Odprawiły one 7 mln 529 tys. osób. Z ...
-
Gry online przyciągają 70% dzieci
Co dziesiąty internauta w Polsce to dziecko w wieku 7-14 lat. Najmłodsi użytkownicy korzystają z sieci coraz dłużej i intensywniej. Internet w wydaniu dzieci to medium zapewniające przede wszystkim rozrywkę: 70 proc. z nich odwiedza strony zawierające gry online - pokazuje raport Gemius dla Fundacji Dzieci Niczyje "Dzieci aktywne online". Niemal o ...
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
Prawie połowa Polaków nie lubi robić zakupów. A ty? Jesteś entuzjastą zakupów, miłośnikiem reklam, a może tym, który zwraca uwagę wyłącznie na cenę? To jakimi jesteśmy konsumentami przedstawiają badania przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie UOKiK. Jak pokazuje analiza TNS OBOP większość Polaków uważa się za świadomych uczestników rynku, ...
-
Poczta e-mail: newsletter zyskuje na popularności
Aż 56% przebadanych przez SARE internautów posługuje się trzema lub więcej adresami e-mail. Jednak z roku na rok liczba takich osób spada - wynika z opublikowanego właśnie raportu dotyczącego wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Liczba otrzymywanych przez nas wiadomości utrzymuje się na stałym poziomie. Największa grupa respondentów (30%) ...
-
Sprzedaż samochodów X 2007
W październiku 2007 roku sprzedano na polskim rynku 24 tys. 666 nowych samochodów osobowych - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Taki wynik oznacza 8,4 procent wzrostu w stosunku do poprzedniego miesiąca i 18,2 procent wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem. To obecnie najlepszy miesięczny wynik w drugim półroczu. ...
-
Leki OTC: ulotki źródłem informacji dla 17% Polaków
Prawie jedna piąta (17%) Polaków czerpie informacje na temat leków dostępnych bez recepty z ulotek reklamowych. Jednocześnie aż 85% badanych, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy otrzymało taką ulotkę, zapoznało się z jej treścią, a 41% spośród tych osób zakupiło lek po przeczytaniu ulotki - wynika z raportu TNS OBOP. Według raportu TNS OBOP „ ...
-
Reklama w telewizji XI 2007
Polsat zarobił w listopadzie br. najwięcej na reklamach spośród wszystkich stacji telewizyjnych - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił w listopadzie 2007 roku na reklamach 302,19 mln zł, czyli o 47,76 proc. więcej niż w listopadzie 2006 roku. Wpływy TVN kształtowały się na poziomie 264,93 mln zł. Kanał zarobił o 0,51 proc. ...
-
Branża PR w mediach XI 2007
W listopadzie najczęściej poruszanym tematem był PR Polski - w zestawieniu znajdują się 104 publikacje o tej tematyce. W listopadowym raporcie wyszczególniono dwa nowe tematy, które często pojawiały się w przekazach medialnych: relacje inwestorskie i temat nieudanej współpracy krakowskiej Straży Miejskiej z agencją Event Factory. Firma ta ...
-
UOKiK: 75 mln zł kary dla TP SA
Telekomunikacja Polska musi zapłacić 75 mln złotych kary za dyskryminowanie konkurentów na rynku usług internetowych - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Stosowana praktyka obowiązywała kilka lat. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Jednocześnie TP SA uważa, iż nałożona kara jest bezzasadna i zdumiewająco wysoka. ...
-
Coraz lepsze samopoczucie Polaków
Z badania przeprowadzonego przez CBOS wynika, że w mijającym roku poprawiło się samopoczucie Polaków i jest ono najlepsze od przełomu 1989 roku. Sondaż pokazuje również, że w dalszym ciągu jednak co trzeci ankietowany czuje się jako obywatel lekceważony przez rządzących. 54 procent respondentów w ostatnim roku wielokrotnie było zadowolonych, ...
-
Reklama w telewizji 2007
Polsat miał największe wpływy reklamowe spośród wszystkich stacji telewizyjnych w 2007 roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił na reklamach w 2007 roku 2,23 mld zł, czyli o 16,94 proc. więcej niż w 2006 roku. Na drugim miejscu, pod względem wpływów reklamowych, znalazł się TVN z 2,17 mld zł (wzrost o 6,7 proc.). Spośród ...
-
Tydzień 2/2008 (07-13.01.2008)
Sprawa budowy po dnie Bałtyku gazociągu Nord Streem wbrew nam zbliża się do finału. Ma on bezpośrednio połączyć Rosję i Niemcy, omijając Polskę i inne państwa w Europie Środkowej. Za trzy miesiące rosyjsko-niemieckie konsorcjum przedstawi raport o ocenie oddziaływania tej inwestycji na środowisko. Finlandia, Szwecja i Dania na jego podstawie ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
Od kilkunastu lat systematycznie rozwija się w Polsce branża dotąd mało znana, choć działająca prężnie w krajach "starej" Unii, czy USA - branża badań rynku. Zachodnie korporacje i mniejsze firmy dobrze wiedzą, że przy strategicznych decyzjach nie można niczego zakładać z góry, ani wierzyć na słowo - podstawą bezpiecznych i właściwych decyzji ...
-
Polski rynek mieszkaniowy 2007
Coraz więcej jest klientów na rynku wtórnym oraz chętnych na zakup domu, tak wynika z badania przeprowadzonego przez Nowy Adres Sp. z o.o. przy współpracy z Millward Brown SMG/KRC i przedstawionego w raporcie "Polski Rynek Mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców". Raport „Polski Rynek Mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców” został ...
-
Telewizja cyfrowa mało popularna
Ponad 3/4 polskich gospodarstw domowych odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej - wynika z badania PBS DGA. Zdecydowana większość respondentów - 75,6 proc. gospodarstw, odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej. Zjawisko zmiany dostawcy telewizji jest znikome i dotyczy około 5 proc. gospodarstw, które ...
-
Czytnik ebooków Readius e-reader
Firma Polymer Vision, utworzona w wyniku współpracy Philipsa i Telecom Italia, poinformowała, że od dawna zapowiadany czytnik ebooków Readius e-reader, wkrótce pojawi się na rynku i będzie również telefonem komórkowym. Najciekawszą własnością Readius jest duży, 5-calowy wyświetlacz, który otwiera się podobnie jak książkę. 16 odcieni szarości ...
-
Bankructwa firm w Polsce 2007
W 2007 roku liczba upadłości w Polsce znacząco spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym. Podczas, gdy w dwunastu miesiącach 2006 roku zarejestrowano 648 bankructwa, w 2007 roku dane wykazują łącznie 480 upadłości. Oznacza to dwucyfrowe, bo aż 26% zmniejszenie liczby upadających przedsiębiorstw - wynika z raportu Euler Hermes. „Choć działalność ...
-
Polska gospodarka w opinii KPP
Jak podkreśla Konfederacja Pracodawców Polskich, miniony rok zaskoczył wszystkich, przynajmniej pod względem wskaźników statystycznych. Rozpędzona w 2006 roku gospodarka nabrała jeszcze większej prędkości, skutkując 6,5% wzrostem gospodarczym w roku ubiegłym. Ten doskonały wynik - lokujący nas w czołówce krajów Unii Europejskiej - jest zdaniem KPP ...
-
Spis abonentów w TP musi być bezpłatny
Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 14 lipca 2006 r. Telekomunikacja Polska S.A. została wyznaczona do świadczenia m.in. Ogólnokrajowego Spisu Abonentów (OSA) obejmującego dane abonentów publicznych sieci telefonicznych stacjonarnych i ruchomych. Prezes UKE będzie egzekwował od TP S.A. wykonanie obowiązku zapewnienia ...
-
Programy informacyjne w TV I 2008
"Wydarzenia" Polsatu były jedynym programem informacyjnym, któremu w styczniu 2008 r. przybyło widzów w porównaniu z rokiem ubiegłym - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. "Teleexpress" TVP1, lider wśród programów informacyjnych, oglądało w styczniu 2008 r. średnio 5,16 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie udział w rynku na poziomie ...
-
Użyteczność stron www a ich popularność
Czy użyteczność serwisów informacyjnych i bogactwo funkcjonalności wiążą się z popularnością witryny i jej większą odwiedzalnością? W listopadzie 2007 r. specjalizująca się w audytach użyteczności poznańska agencja Symetria przeprowadziła badanie porównawcze polskich serwisów informacyjnych. Stanowiło ono próbę sprawdzenia powiązań roli ...
-
Magazyny dla kobiet XI 2007
Cosmopolitan odnotował w listopadzie 2007 r. największy wzrost sprzedaży wśród ekskluzywnych magazynów dla kobiet - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Największą sprzedaż w porównaniu z listopadem 2006 miał Twój Styl (333 269 egz., wzrost o 3,50 proc.). Na drugim miejscu jest Joy (213 629 egz., spadek o 12,37 proc.). Trzecią ...
-
Trwałe usuwanie danych z Ontrack Eraser
Firma Kroll Ontrack wprowadziła na polski rynek rozwiązanie Ontrack Eraser 3.0 - aplikację pozwalającą klientom korporacyjnym oraz instytucjom rządowym i samorządowym bezpowrotnie usuwać dane elektroniczne. Aplikacja pozwala na dokumentację daty usuwanych informacji. Ontrack Eraser jest programem, który pozwala na trwałe usunięcie danych ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne II 2008
Telewizji TVN wzrósł w lutym 2008 r. udział w rynku w porównaniu z lutym 2007 r., a TVP1, TVP2 i Polsat traciły widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVP1, najchętniej oglądana stacja telewizyjna, miała w lutym 2008 r. 23,82 proc. udziałów w rynku. W lutym 2007 r. kształtował się on na poziomie 24,1 proc. Na drugim miejscu znalazła ...
-
Reklama w telewizji II 2008
W lutym 2008 r. największe wpływy reklamowe miała telewizja Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił na reklamach w lutym 2008 r. 162,79 mln zł, czyli o 44,08 proc. więcej niż w lutym 2007 r. Na drugim miejscu, pod względem wpływów reklamowych, znalazł się TVN ze 137,66 mln zł (wzrost o 3,97 proc.). Spośród stacji ...