-
Jeśli wakacje, to w górach. Groupon odkrywa preferencje Polaków
Jeśli wakacje, to w polskich górach. Tak jednym zdaniem można podsumować wyniki analizy przeprowadzonej przez Groupon, która pokazała również, że statystyczny kupujący oferty turystyczne w Internecie to kobieta, w wieku 25-54 lata, legitymująca się wyższym wynagrodzeniem i zarabiająca więcej niż średnia krajowa. Wypoczynek Polaków trwa przeważnie ...
-
Jest praca za granicą. Najwięcej w Niemczech
Polski rynek pracy systematycznie rośnie. Według danych GUS przeciętne zatrudnienie w lipcu w sektorze przedsiębiorstw jest wyższe o 0,9% rok do roku, z kolei na Pracuj.pl opublikowano w sierpniu 14% więcej ofert niż w zeszłym roku. Osoby szukające nowego zatrudnienia wraz z końcem lata mają szansę na znalezienie wielu ciekawych ogłoszeń w różnych ...
-
JOW-y w mediach
Jednomandatowe Okręgi Wyborcze – zgodnie ze swoją definicją – powinny idealnie wpisywać się w demokratyczną zasadę dokonywania wyborów przez większość. Jak się okazuje jednak zarówno politycy, jak i obywatele Polski dzielą się na różne „większości”. Zaplanowane na 6 września referendum w sprawie JOW-ów wzbudziło duże poruszenie społeczeństwa, co ...
-
Legenda o Ludwiku (Sobolewskim) co Niemca nie chciał
Ludwik Sobolewski na polskim rynku kapitałowym zrobił zawrotną karierę. Warszawska Giełda Papierów Wartościowych (GPW) za jego czasów była finansowym pępkiem Europy Środkowo-Wschodniej. Po siedmiu latach zasiadania na fotelu prezesa stracił jednak pracę. Wyrzucił go w karygodny sposób minister skarbu Mikołaj Budzanowski. Oficjalnie za skandal ...
-
Wakacje 2015: drożeją Wyspy Kanaryjskie
Jest już najświeższa, cotygodniowa analiza ofert cenowych proponowanych przez działających na polskim rynku touroperatorów. Tym razem TravelDATA przyjrzała się wyjazdom organizowanym w trzecim tygodniu września, a więc u schyłku wysokiego sezonu. Najświeższe dane wskazują m.in., że na zawirowaniach geopolitycznych zyskują głównie takie kierunki ...
-
Uchodźcy mile widziani? Rynek pracy nie mówi "nie"
Od stycznia do lipca bieżącego roku granice Unii Europejskiej próbowało przekroczyć ponad 340 tys. imigrantów. Bez wątpienia tak ogromny napływ ludzi to dla Europy ogromne wyzwania. Zmiany związane z tą sytuacją widoczne są również na polskim rynku pracy - w pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. wydano o 20% więcej pozwoleń na pracę niż w ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 37/2015
Największe polskie spółki, które są w rękach rodzimych właścicieli, płacą znacznie większy podatek dochodowy niż te, których właścicielami są obcokrajowcy – wynika z badania wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska. Spółki należące do kapitału zagranicznego dysponują lepszymi doradcami, transferują też część pieniędzy do spółek matek za granicę. ...
-
Pora na corporate wellness
Jak wygląda promocja zdrowia wśród polskich firm? Niestety bardzo słabo - z globalnego badania corporate wellness wynika, że strategię w tym zakresie wdrożyło zaledwie 3 procent przedsięborców. To niemal dziesięciokrotnie niższy wynik od uzyskanego na świecie (29 procent). Pocieszający jest fakt, że 43 procent respondentów z Polski wykazuje ...
-
Na handel detaliczny wydaliśmy więcej niż inni Europejczycy
Z najnowszego badania Gfk Polonia wynika, że Polacy - bardziej niż inni Europejczycy - skłonni są do wydatków na handel detaliczny. W minionym roku udział tych wydatków w konsumpcji prywatnej sięgał 34 procent, co jest wartością wyższą od średniej europejskiej (30,9), a równocześnie identyczną z osiągniętą rok wcześniej. Tendencja, którą ...
-
Wakacje 2015: Bałtyk skorzysta na zawirowaniach w Europie?
Jest już najświeższa, cotygodniowa analiza ofert cenowych proponowanych przez działających na polskim rynku touroperatorów. Tym razem TravelDATA przyjrzała się wyjazdom organizowanym na przełomie września i października, czyli u schyłku wysokiego sezonu. Najświeższe dane wskazują m.in., że zawirowania geopolityczne mogą przełożyć się na podwyżki ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
Euler Hermes przedstawia analizę laureatów Plebiscytu Złoty Płatnik 2014. Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria pozwalające przyznać im certyfikat. Tylko 5 proc. firm działających na polskim rynku uzyskało ponadprzeciętne wyniki: Wskaźnik ...
-
Polskie firmy bez kompleksów na rynkach zagranicznych
Polskie firmy coraz śmielej odnoszą się do ekspansji poza granice naszego kraju. Głównym motorem jest tu chęć pozyskania nowych klientów. Niemal połowa firm, które już zdecydowały się na działalność poza Polską, prowadzi biznes na co najmniej trzech rynkach zagranicznych. Okazuje się również, że nie mają one kompleksów wobec konkurencji i to ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2015
Zamówienia resortu obrony narodowej na sprzęt dla polskiej armii powinny w jak największej części trafiać do polskich fabryk - ocenia Antoni Macierewicz. Jego zdaniem krajowy przemysł ma potencjał, by dostarczyć większość wyposażenia i uzbrojenia, które zamierza kupić wojsko. - To będzie główna rola przyszłego ministra obrony - ocenia Jarosław ...
-
Najbogatsi ludzie świata: młode pokolenie przejmuje stery
Gdy Warren Buffett ogłosił, że nie przepisze swoim dzieciom całego majątku, tylko przekaże go na cele charytatywne, rozgorzała dyskusja, w jakim stopniu miliarderzy powinni wspomagać swoje dzieci. Wkrótce śladami Buffetta podążył m.in. Bill Gates. Czy podobne decyzje stoją dziś przed polskimi milionerami? W Polsce do głosu dochodzi właśnie młode ...
-
Polskie sklepy internetowe nieprzygotowane na handel zagraniczny?
Klienci zagraniczni to duża szansa polskich sklepów internetowych. Niestety okazuje się, że e-sprzedawcy nie bardzo wiedzą, jak "ugryźć" ten temat - zrealizowane we wrześniu badanie Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) dowodzi, że polskie firmy nie wiedzą, jak prowadzić sprzedaż za granicą. Okazuje, że ułatwienia i rozwiązania stosowane ...
-
Polskie firmy: portfel należności X 2015
Indeks Należności Przedsiębiorstw (INP) - wskaźnik, który w syntetyczny sposób ukazuje sytuację w obszarze należności polskich firm, ze szczególnym uwzględnieniem terminowego otrzymywania należności, sięgnął w październiku br. poziomu 90,6 pkt, osiągając tym samym drugą, najwyższą wartość w całej siedmioletniej historii badania „Portfel należności ...
-
Rozwój zawodowy, a nie wygoda. Tego chcą polscy pracownicy
Polscy pracownicy i wygodnictwo? Z opracowanego przez Pracuj.pl raportu „Wygoda kontra rozwój” wynika, że te dwa terminy zupełnie do siebie nie pasują - aż 80 procent aktywnych zawodowo Polaków deklaruje, że w pracy najbardziej cenią sobie rozwój, a nie wygodę. Jednocześnie 70 procent badanych jest przeciwnych rutynie w pracy. Okazuje się jednak, ...
-
Upadłości firm X 2015
Są już znane najświeższe dane dotyczące sierpniowych upadłości polskich przedsiębiorstw. Z informacji, które udostępnił właśnie Euler Hermes wynika, że w dziesiątym miesiącu tego roku z bankructwem musiało zmierzyć się 55 firm, czyli o niemal 1/3 mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Od początku roku fala kłopotów dotknęła zwłaszcza ...
-
Rynek magazynowy w Polsce: blisko kolejnych rekordów
W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku w Polsce wynajęto aż 1,6 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej. Jeżeli zakładany przez ekspertów scenariusz doczeka się realizacji, tegoroczny popyt może okazać się rekordowy - czytamy w opracowanym przez firmę JLL podsumowaniu sytuacji na rynku powierzchni magazynowych w Polsce na koniec III kw. ...
-
Stres w pracy: polscy pracownicy na czele Europy
Praca i stres. To terminy, które w przypadku polskich pracowników związane są ze sobą niemal nierozłącznie. Z badania zrealizowanego przez OECD wynika, że ponad połowa Polaków stresuje się podczas wykonywania codziennych obowiązków służbowych. Za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest cały zespół czynników, ale warto pamiętać, że z większością z ...
-
Dzieci - zabójcy urządzeń mobilnych
Niemal 3 miliony urządzeń mobilnych wpadło w minionym roku w niszczycielskie ręce polskich dzieci - wynika z badania zrealizowanego przez SquareTrade. W całej Europie liczba ta sięga 41,2 miliona. W ciągu minionych pięciu lat na naprawę lub wymianę popsutych tabletów, smartfonów i laptopów polscy rodzice wydali przeszło 760 milionów złotych. Skala ...
-
Boże Narodzenie i Sylwester: dokąd pojedziemy w 2015 roku?
Wielu Polaków nie spędzi Świąt w domowym zaciszu – są tacy, którzy okres świąteczno-noworoczny wykorzystują do zagranicznych wojaży. Jak wynika z danych Travelplanet.pl, polscy turyści zdecydowanie preferują w tym czasie letnie klimaty. Znaczny spadek w stosunku do poprzednich lat zanotował Egipt, za to coraz większą popularnością cieszą się ...
-
Smartfony w rękach 80% Polaków
Aby Polacy przyzwyczaili się do smartfonów wystarczyło zaledwie kilka lat. Teraz już śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że nie wyobrażamy sobie bez nich życia - z najnowszego badania Deloitte „Global Mobile Consumer Survey” wynika, że dostęp do smartfonów ma obecnie 8 na 10 Polaków, a połowa z nas korzysta z tabletów. O tym, jak silnie ...
-
Chcemy mieć inteligentne domy, bo są oszczędne i bezpieczne
Już 84% Polaków znane jest określenie "inteligentny dom", a co piąty zamieszkuje właśnie w taki budynku. Połowie z nas inteligentne rozwiązania kojarzą się, całkiem zresztą słusznie, z nowoczesnością, a 47% koreluje je z bezpieczeństwem i oszczędnościami. To tylko niektóre wnioski z badania zleconego przez polski oddział francuskiej firmy Somfy. ...
-
Polacy i prezenty świąteczne: liczy się cena, ale i reputacja marki
Ponad 3/4 Polaków deklaruje, że zakup świątecznych upominków to przyjemność. Nic więc dziwnego, że i w tym roku pod polskimi choinkami znajdzie się pokaźna ilość paczek. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Dom Badawczy Maison na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand”, najczęściej kupowanymi prezentami będą perfumy, ...
-
Internet w Polsce VII-IX 2015
Firma Millward Brown przedstawiła wyniki ogólnopolskiego badania NetTrack, przeprowadzonego w okresie lipiec - wrzesień 2015 r. W analizowanym okresie z sieci korzystało 76,4 proc. Polaków, przy czym dokładnie połowę stanowiły kobiety. Największą popularnością niezmiennie cieszył się serwis Google, z kolei pod względem spontanicznej znajomości ...
-
Zimowe wyprzedaże: Polacy je kochają
Polacy kochają wyprzedaże – jak wynika z najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, 73% z nas zamierza w tym roku skorzystać z niższych cen proponowanych przez sklepy. Udamy się przede wszystkim do centrów handlowych, a wysokość przeznaczonych na zakupy środków z reguły nie przekroczy 500 zł. 97% konsumentów ma neutralny lub pozytywny stosunek do ...
-
Branża leasingowa w 2015 r. i prognozy na 2016 r.
W 2015 roku polskie firmy leasingowe sfinansowały transakcje o wartości niemal 50 mld zł, co stanowi 16,3-procentowy wzrost względem roku 2014 – wynika z danych Związek Polskiego Leasingu. Prognozy na bieżący rok również są optymistyczne. Związek Polskiego Leasingu podał, że w 2015 roku polska branża leasingowa sfinansowała inwestycje o wartości ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 05/2016
Niemieccy konsumenci ostrożniej podchodzą do wydatków, co pokazały ostatnie słabe dane o sprzedaży detalicznej. To może się odcisnąć również na polskim rynku. Niemcy to wciąż największy partner Polski pod względem wymiany handlowej. Rokowania są jednak pozytywne, a największe szanse rodzą zakupy na rynku nieruchomości. Brexit to poważne zagrożenie ...
-
Polskie firmy: portfel należności I 2016
W styczniu 2016 r. Indeks Należności Przedsiębiorstw (INP) osiągnął najwyższą wartość w ponad siedmioletniej historii badania. Bardzo wysokie wskazania INP są dobrym prognostykiem dalszego wzrostu PKB, ale przede wszystkim pokazują coraz lepszą jakość otoczenia gospodarczego, w którym funkcjonują polskie firmy. Możliwe, że obserwowane od dwóch lat ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 06/2016
0,44 proc. od aktywów w skali roku z kwotą zwolnioną od podatku w wysokości 4 mld zł muszą od lutego płacić banki w Polsce. Z wyliczeń Banku Millennium, który ma 5-proc. udział w polskim rynku, wynika, że bank ten poniesie w br. koszt w wysokości 200 mln zł tytułem tej daniny, czyli dobrze powyżej jednej trzeciej tegorocznego zysku (546,5 mln zł). ...
-
Koniunktura konsumencka II 2016
Wraz z nadejściem stycznia nastroje Polaków zaczęły się polepszać. W lutym było jeszcze lepiej. Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w drugim miesiącu tego roku zarówno bieżące, jak i wyprzedzające wskaźniki ufności konsumenckiej uległy poprawie. Wyjątkiem okazały się oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i ...
-
Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich
Wśród 10 znanych osób, które wywierają największy wpływ na konsumentów pomiędzy 15 a 25 rokiem życia, aż 8 to reprezentanci świata online. Sytuacja przedstawia się zgoła inaczej w przypadku starszych Polaków - dla osób powyżej 35 roku życia influencerzy online zdają się w ogóle nie istnieć. To główne wnioski z badania zrealizowanego przez ARC ...
-
Kobiety usamodzielniają się szybciej
Polki decydują się na wyprowadzkę z rodzinnego domu w wieku 27 lat – wynika z najświeższych danych Eurostatu. To dość późno gdyby porównywać się do europejskiej średniej. Wciąż jednak Polkom dojrzewanie do usamodzielnienia się zajmuje ponad dwa lata krócej niż mężczyznom – wylicza Lion’s Bank. Płeć piękna znana jest z tego, że szybciej dojrzewa. ...
-
Polki na zakupach. Gdzie szukają inspiracji?
Gdzie Polki poszukują inspiracji zakupowych? Wszystko zależy od tego, co chcą kupić. W przypadku odzieży źródłem natchnienia najczęściej jest internet. Sytuacja wygląda inaczej np. przy wyborze destynacji wakacyjnych - w tym przypadku polskie kobiety najchętniej inspirują się opiniami znajomych. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski płyną z badania ...