-
(Nie)świadomość prawna Polaków
Podstawowa wiedza prawna w polskim społeczeństwie niestety kuleje, a dobitnym na to dowodem mogą być chociażby wyniki „Diagnozy świadomości Polaków 2016” - badania, które z inicjatywy Kwartalnika Iustitia przeprowadziła agencja badawcza Maison&Partners we współpracy z Warsaw Enterprise Institute. Niski poziom wiedzy jest faktem Zaledwie nieco ...
Tematy: świadomość prawna, znajomość prawa -
Jakie dyscypliny sportowe wybierają Polacy?
Polacy starają się żyć aktywnie – jak wynika z badania Sponsoring Monitor, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 61% Polaków uprawiało sport w 2015 r., z czego 70% częściej niż raz w tygodniu, a 17% – kilka razy w miesiącu. Jakie dyscypliny wybierają osoby młode, a jakie królują wśród osób po 45 roku życia? Czy preferencje mężczyzn i kobiet ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2016
Instytut Great Place to Work ogłosił zwycięzców konkursu Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2016. Jak wynika z badania, nie zmieniają się priorytety pracowników – przy ocenie firmy podobnie jak rok temu największą rolę odgrywa uczciwe zarządzanie. W kategorii firm zatrudniających powyżej 500 osób tym razem zwycięża Cisco Poland. W tegorocznej edycji ...
-
Aktywizacja zawodowa seniorów jest koniecznością?
Szacunki GUS wskazują, że w 2050 roku 1/3 Polaków zaliczać się będzie do grupy wiekowej 65+. Obecnie grono pracujących wśród osób w wieku 65-69 lat sięga zaledwie 9%. To bardzo niewiele, zważywszy chociażby, że europejska średnia to 20%. Dlatego też aktywizacja zawodowa seniorów powinna stać się jednym z kluczowych wyzwań rodzimej gospodarki. Na ...
-
Paweł Kukiz i Ryszard Petru podbili marcowe media
Jak wynika z badania „Scena Polityczna”, przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w marcu najpopularniejszym politykiem niezmiennie pozostawał Jarosław Kaczyński. Na uwagę zasługują jednak Paweł Kukiz i Ryszard Petru, w odniesieniu do których wzrost publikacji wyniósł odpowiednio 209 proc. i 137 proc. Liderem zestawienia po raz ...
-
Przenośność numerów w I kw. 2016 r.
Pierwszy kwartał tego roku przyniósł wiele znaczących zmian w liczbie przenoszonych numerów. P4 oddał więcej numerów niż Polkomtel i niewiele mniej niż Orange, z kolei T-Mobile znowu na poziomie netto zanotował niezadowalające wyniki – wynika z danych portalu o telekomunikacji TELEPOLIS.PL. W całym I kwartale numery zmieniło 411,1 tys. osób, o 7% ...
-
Wiosenne porządki to mit? Kiedy najchętniej remontujemy mieszkanie?
Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, Polacy wcale nie utożsamiają wiosny z koniecznością przeprowadzenia gruntownych porządków. Część osób wykonuje takie prace przed Wielkanocą, jednak z reguły sprzątamy wtedy, gdy dostrzegamy taką potrzebę. Remonty z kolei najchętniej wykonujemy latem. Porządki nie znają pór roku 47% zapytanych przez ...
-
Rynek biurowy w Polsce: liczy się nie tylko Warszawa
Na polskim rynku biurowym liczy się nie tylko Warszawa. Zdaniem firmy doradczej JLL, na celowniku inwestorów, najemców oraz firm deweloperskich znajduje się również sześć innych lokalizacji, którym sprzyja nie tylko wzrost PKB i duża aktywność najemców, ale również transparentność polskiego rynku biurowego oraz dostępność szerokiej gamy ...
-
Praca w Niemczech pierwszym wyborem emigrujących Polaków
Obecnie w Niemczech pracuje 354 tys. Polaków, dwukrotnie więcej, niż miało to miejsce jeszcze cztery lata temu – wynika z danych niemieckiego urzędu statystycznego. Jak donosi Work Service, Niemcy prześcignęły Wielką Brytanię i są w tej chwili pierwszym wyborem Polaków rozważających emigrację zarobkową. Według Bundesagentur fur Arbeit w maju 2011 ...
-
Polki kariera w IT
Do niedawna w polskim społeczeństwie pokutowało przekonanie, że branża IT to miejsce zarezerwowane głównie dla mężczyzn. Najwyższa pora dokonać rewizji tego poglądu. Okazuje się bowiem, że Polki coraz częściej robią karierę w sektorze teleinformatycznym. Co więcej, są z tego wyboru bardzo zadowolone, a oferowane im wynagrodzenie najczęściej ...
-
Nieruchomości komercyjne: inwestorzy ostrożni, ale nie bierni
Faza w cyklu rynku nieruchomości, ogólnoeuropejskie ruchy kapitału inwestycyjnego oraz sytuacja polityczna w Polsce. To - zdaniem przedstawicieli branży nieruchomości - główne czynniki które wywierają obecnie wpływ na sytuację tego sektora. Jednocześnie przyznają oni, że najmniej optymistycznie wygląda rynek biurowy, gdzie warunki dyktują najemcy. ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. I kw. 2016
Jak wynika z danych firmy doradczej Cushman & Wakefield, w I kwartale 2016 r. na rynkach nieruchomości komercyjnych w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech zainwestowano 1,4 mld euro, tj. o 5% mniej niż w analogicznym kwartale minionego roku. Na tle całej Europy spadek ten (-14%) okazuje się jednak niewielki - wobec 881 mln euro w ...
-
Tiulówki na Facebooku, czyli moda w social media
Duże i małe problemy związane z ubiorem i modą Polki coraz częściej rozwiązują w mediach społecznościowych – wynika z badania IMM i modowego butiku Freeshion. W centrum zainteresowania są sukienki, a aż 15% pytań zadawanych w serwisach takich jak Facebook czy Twitter dotyczy polecanych marek odzieżowych, stylizacji, dodatków lub miejsc i sklepów, ...
-
H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?
Polacy często i chętnie kupują ubrania. Ze zrealizowanego przez PMR badania "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016" wynika, że w minionym roku zakupu odzieży dokonało 9 spośród 10 respondentów (91%). Okazuje się również, że modowych zakupów najczęściej dokonujemy w markowych sklepach na terenie galerii handlowych. Najczęściej ...
Tematy: odzież, obuwie, marki odzieżowe, H&M, Reserved, moda, handel detaliczny, odzież damska, moda męska -
Jak sprzedaż piwa "nakręca" rynek pracy
Polacy coraz częściej stołują się poza domem. Z badania zrealizowanego na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wynika, że co trzeci gość restauracji do posiłku zawsze lub niemal zawsze wybiera piwo, co czyni je najpopularniejszym alkoholem polskiej gastronomii. Popularność piwa powinna cieszyć nie tylko browarników - okazuje się ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 21/2016
GUS opublikował dobre dane z polskiego rynku pracy. Stopa bezrobocia w kwietniu spadła do 9,5%. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej szacuje, że pod koniec roku wskaźnik ten spadnie poniżej 9%. Kondycja rodzimego rynku pracy jest jednym z bardziej pozytywnych sygnałów płynących z naszej gospodarki. Prawdopodobnie również po słabym ...
-
1 mln dzieci nie pojedzie na wakacje przez własnych rodziców?
Tylko co trzecie polskie dziecko wyjedzie w tym roku na wakacje - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Najczęściej będą to mieszkańcy dużych miast, a najrzadziej najmłodsi zamieszkujący małe miejscowości. Ci, którym uda się wyjechać, pojadą przeważnie nad polskie morze (52%) lub w góry (20%). Za granicę uda się ...
-
Polska mistrzem Euro 2016?
Polacy często uchodzą za malkontentów. Do tej grupy nie należy jednak niemal 30% respondentów badania PAYBACK Opinion Poll, według których mistrzami tegorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej zostanie "jedenastka" Nawałki. Piłka nożna cieszy się w naszym kraju niezmiennym zainteresowaniem - trzech na czterech ankietowanych deklaruje obejrzenie ...
-
Imigranci mile widziani? Tak, ale ci z USA
Rośnie niechęć Polaków wobec imigrantów. Jeszcze pod koniec minionego roku przeciwnych napływowi obcokrajowców było 48% z nas. Obecnie odsetek ten jest wyższy. Problemem nie jest tu jednak obawa, że przybysze zza granicy odbiorą nam pracę, ale przede wszystkim strach przed różnicami wyznaniowymi. Z drugiej jednak strony ankietowani przebadani ...
-
Polska - Niemcy 4:2
Starcie na Stade de France zakończyło się bezbramkowym remisem, ale gdyby postawić Niemców i Polaków na boisku gospodarczym, to zdaniem Euler Hermes wygralibyśmy ten mecz 4:2. O naszym zwycięstwie miałby przesądzić m.in. silniejszy wzrost gospodarczy oraz lepsze perspektywy odnośnie upadłości przedsiębiorstw. Wprawdzie liczba plajt za Odrą jest ...
-
Połowa Polaków wyjeżdża na wakacje bez biura podróży
Niemal połowa Polaków udających się na letni wypoczynek samodzielne dba o jego organizację. Na usługi biur podróży regularnie i często decyduje się zaledwie co piąty z nas. Zrealizowane na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK badanie „Wyjazdy Polaków” dowodzi również naszej roztropności - okazuje się, że większość klientów jeszcze przed zakupem ...
-
Reklama online? Polacy mówią "stop"
Opublikowany niedawno raport eMarketera dowiódł, że Polacy są europejskimi liderami blokowania treści reklamowych - z wtyczek typu AdBlock ma korzystać aż 37 proc. z nas, a bardziej oporni na reklamą są jedynie Grecy. Dane te znajdują swoje potwierdzenie w ostatnim opracowaniu Cloud Technologies, z którego wynika, że zdecydowane "stop" mówi ...
-
E-administracja w Polsce, czyli ogon Europy
Wprawdzie e-administracja w Polsce jest już o wiele bardziej rozwinięta niż kilka lat temu, to do Zachodu ciągle nam jeszcze daleko. Tak w największym skrócie można podsumować rezultaty badania przeprowadzonego przez zespół ekspertów z Laboratorium Gospodarki Cyfrowej DELab UW. Opracowany na jego podstawie raport „E-administracja w Polsce na tle ...
-
Pozyskiwanie klientów? Liczy się głównie mobile
Polskie firmy zdają sobie najwyraźniej sprawę, jak ważne jest nowoczesne podejście do utrzymania relacji z klientem - już 41% przedsiębiorców działających w branży e-commerce oraz ponad połowa przedsiębiorstw parających się handlem tradycyjnym przyznaje, że w minionym roku podniosła wydatki związane z komunikacją mobilną - wynika z badania, które ...
-
Ruch graniczny i wydatki w I kw. 2016 r.
Znane są już wyniki najnowszej analizy Głównego Urzędu Statystycznego, w którym przyglądano się ruchowi granicznemu w I kwartale br. oraz wydatkom cudzoziemców w Polsce i Polaków za granicą. Z opracowania wynika m.in., że znakomitą większość ruchu wygenerowała granica lądowa, a ogólna liczba przekroczeń sięgnęła 59,9 mln, z czego 61,2% dotyczyło ...
-
Polacy wolą szczęście najbliższych niż 6 w Lotto
Ponad połowa Polaków widzi swoje życie w stosowanych, szaro-burych czy wręcz czarnych barwach. Nic więc dziwnego, że 1/3 z nas chciałaby, aby ich byt nabrał rumieńców. Co nadałoby życiu lepszy koloryt? Okazuje się, że najważniejszą wartością jest szczęście najbliższych, jednak nie pogardzilibyśmy również wysoką wygraną i wyjazdem na wakacje. To ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2016 r.
Drugi kwartał bieżącego roku okazał się dość udany dla polskiego rynku fuzji i przejęć. Finalizacji doczekały się 53 transakcje, a więc o 7 więcej niż w poprzednich trzech miesiącach. Oznacza to, że całe pierwsze półrocze zamknęło 99 transakcjami (95 w analogicznym okresie poprzedniego roku). To niektóre z wniosków płynących z najnowszego raportu ...
-
Najpopularniejsi polscy vlogerzy 2015: przetasowania w czołówce
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” po raz kolejny już dokonał przeglądu polskiej vlogosfery. Analizie poddano obecność medialną kluczowych polskich vlogerów obecnych na YouTube. Kto okazał się najpopularniejszy? Pod lupę wzięto opublikowane w minionym roku materiały prasowe, internetowe oraz emisje radiowe i telewizyjne. Bezsprzeczne zwycięstwo ...
-
Polka ostrożna, ale bez ubezpieczenia?
Polak i Polka w podróży. Z badania zrealizowanego przez instytut IMAS dla Towarzystwa Ubezpieczeń Europa wyłania się obraz ich preferencji wobec wyjazdów wakacyjnych. Okazuje się, że panie chętniej wybierają się na krótkie wypady i mają wobec nich zdecydowanie większe oczekiwania niż mężczyźni. Pomimo to, że kobietom towarzyszy również więcej obaw ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 29/2016
Tegoroczne wakacje Polacy organizują głównie we własnym zakresie. Niemal 68 proc. osób, które zamierzają wyjechać na urlop, zaplanuje go samodzielnie – wynika z danych Diners Club Polska. Z usług biur podróży skorzysta jedynie 12 proc. urlopowiczów. Powodem jest przede wszystkim fakt, że większą popularnością cieszą się w tym roku wyjazdy krajowe. ...
-
Ubezpieczenie turystyczne na ostatnią chwilę
Z badania zrealizowanego przez Blue Media wynika, że na zakup ubezpieczenia turystycznego decyduje się mniej niż połowa polskich turystów. Ci, którzy polisę kupują, robią to najczęściej w ostatniej chwili, na około tydzień przed planowanym wyjazdem. Nic zatem zaskakującego, że coraz chętniej robią to za pośrednictwem sieci. Jak wynika z badania ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2016
Tegoroczny wakacyjny urlop poza miejscem zamieszkania spędzi 60 proc. Polaków – wynika z badania przeprowadzonego dla Diners Club Polska. 25 proc. ankietowanych deklaruje, że wyda na ten więcej niż 2 tys. zł, przy czym na wydatki w granicach od 4 do 10 tys. zł pozwoli sobie niecałe 8 proc. Większość wczasowiczów nie zamierza się na ten cel ...
-
Polscy konsumenci z uśmiechem na twarzy
Jak kształtują się nastroje konsumentów? Z najnowszego odczytu globalnego wskaźnika zadowolenia wynika, że pozostają one stabilne, notując w II kwartale br. wynik na poziomie 98. Zadowolenie względem poprzednich trzech miesięcy wzrosło w 56% przebadanych krajów. Niewielkie spadki zanotowano w regionie Azji i Pacyfiku, humory polepszyły się m.in. w ...
-
Półmetek wakacji: gdzie i jak wypoczywają Polacy
W lipcu na urlop wyjechało o ok. 15 procent turystów więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejsze w sezonie letnim miejsca wyjazdów poza granicami Polski to Grecja, Włochy, Hiszpania oraz Chorwacja. W sezonie zimowym popularniejsze są Włochy, Hiszpania , Wielka Brytania oraz Egipt. W Polsce niezmienną popularnością cieszy się Bałtyk – wynika z ...
-
Finanse w związku: lubimy podglądać konto partnera, a kobiety ukrywają wydatki
Połowie Polaków zdarzyło się sprawdzać historię konta swojego partnera – wynika z badania „Budżety domowe Polaków” przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Również połowie nie udaje się nic zaoszczędzić. Mężczyźni prawdzie więcej zarabiają, ale to kobiety są skore do ukrywania wydatków i mają częściej dostęp do konta swojego partnera. ...