-
Polacy ufają horoskopom
Według najnowszego badania CBOS ponad połowa Polaków przyznaje się do czytania horoskopów. Okazuje się, że wielu rodaków w dalszym ciągu wierzy w astrologię, numerologię oraz przesądy. 42 procent ankietowanych, którzy deklarują czytanie horoskopów, przyznaje, że od czasu do czasu bierze pod uwagę wskazówki w nich zawarte. Co trzeci respondent (30 ...
-
Szkolenia niedoceniane przez MSP
Z najnowszego raportu opracowanego przez zespół badawczy stowarzyszenia "Komputer w Firmie" i SGH wynika, że polscy przedsiębiorcy z sektora MSP nie korzystają z możliwości podnoszenia kwalifikacji. W badaniu przeprowadzonym przez zespół rok temu 38% ankietowanych przedsiębiorców jako istotną przyczynę rezygnacji ze szkoleń informatycznych ...
-
Najpopularniejsze wirusy I-VI 2006
Firma Panda Software opublikowała półroczny raport dotyczący zagrożeń internetowych. Według danych bezpłatnego skanera antywirusowego online Panda ActiveScan, najczęściej wykrywanym na świecie złośliwym kodem okazał się Sdbot.ftp, a w Polsce Exploit/Metafile. Obecnie dla twórców groźnych kodów nadrzędnym celem jest jak najdłuższy czas pracy ...
-
Polacy o zmianie premiera
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS w sobotę dla "Dziennika", większości Polaków nie podoba się odejście z rządu premiera Kazimierza Marcinkiewicza. 60 procent ankietowanych uznało, że Jarosław Kaczyński nie nadaje się do pełnienia tej funkcji, a 49 procent respondentów uważa, że Prawo i Sprawiedliwość straci na odejściu ...
-
Ulubione media internautów
Polscy internauci są aktywnymi odbiorcami mediów - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gemius. Najchętniej oglądanym przez nich kanałem telewizyjnym jest TVN, najczęściej słuchaną stacją radiową RMF FM, a do ulubionych tytułów prasowych należą Gazeta Wyborcza, Newsweek oraz Claudia. Warto pamiętać także o tym, że zarówno kobiety, jak i ...
-
Polacy pesymistami
Z najnowszego sondażu TNS OBOP dotyczącego nastrojów społecznych wynika, że aż 70 procent Polaków jest zdania, że sprawy w naszym kraju idą w złym kierunku. Przeciwną opinię wyraża w tej sprawie tylko 18 procent ankietowanych. W porównaniu z poprzednim miesiącem liczba pozytywnych ocen sytuacji w kraju spadła o 5 punktów procentowych. 54 procent ...
-
Kto naprawia nasze auta?
Niemal jedna trzecia Polaków (32%) odpowiedzialnych za naprawy samochodu w gospodarstwie domowym samodzielnie wykonuje czynności związane z bieżącą konserwacją i serwisowaniem auta - wynika z badania MAA, przeprowadzonego przez TNS OBOP i TNS Infratest. Jednak najpopularniejszym miejscem dokonywania takich napraw są warsztaty niezależne ( ...
-
Polacy chcą żyć na wsi
Z najnowszego badania CBOS wynika, że Polacy coraz częściej interesują się życiem na wsi. W porównaniu z 1998 roku zainteresowanie życiem na wsi wzrosło o 12 punktów procentowych. Obecnie 42 procent ankietowanych przyznało, że bardzo chętnie wybrałoby wieś na miejsce swojego zamieszkania. 55 procent wolałoby jednak żyć w miastach różnej wielkości. ...
-
Polacy o cenach biletow lotniczych
57% Polaków uważa, że linie lotnicze postępują nieuczciwie podając w reklamach ceny biletów na poziomie kilku lub kilkunastu złotych - wynika z raportu On Board PR "Wojna cenowa przewoźników - co na to klient?" opracowanego w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA. Zaledwie 6% społeczeństwa nie ma wątpliwości w tym względzie. Raport ...
-
Unia Europejska pozytywnie kojarzona
Unia Europejska wywołuje pozytywne skojarzenia wśród połowy Europejczyków (50%) - wynika z sondażu Eurobarometr, zrealizowanego przez TNS Opinion & Social (w Polsce TNS OBOP). Oznacza to wzrost o 6 punktów procentowych w stosunku do listopada 2005 roku (poprzednia fala badania). Według ostatniej fali badania przeprowadzonego dla Komisji ...
-
Neostrada bez abonamentu dopiero w 2007 r.
Telekomunikacja Polska poinformowała Urząd Komunikacji Elektronicznej, że 30-dniowy termin wykonania zalecenia dotyczącego rozdzielenia neostrady tp od usługi telefonicznej jest nierealny. Dokonanie niezbędnych zmian systemowych w tym czasie jest, zdaniem TP, technicznie niemożliwe. Ewentualne wdrożenie nowej, samodzielnej usługi neostrada tp ...
-
Chronimy dzieci czyli internet tylko w nocy
Wyłączamy część internetu pomiędzy godziną 6 a 23! Dziwne? Szalone i nierealne? Z pewnością... Ale może się stać obowiązującym w Polsce prawem. Wszystko pod jakże chwalebnym i pożądanym celem - ochrony dzieci przed szkodliwymi dla ich psychiki treściami - pornografią, przemocą. Grupa posłów wniosła bowiem projekt ustawy o ochronie małoletnich ...
-
Zakłady sportowe w internecie - intratny biznes?
W trakcie ostatnich Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej polscy internauci zdecydowanie chętniej niż kilka miesięcy wcześniej odwiedzali strony z zakładami sportowymi. Jak pokazują dane Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), na konta operatorów internetowych serwisów bukmacherskich mogło w tym czasie wpłynąć ponad 10 mln złotych. W ciągu ...
-
Najpopularniejsze programy telewizyjne
Tegoroczne wakacje wyraźnie podzieliły widownię telewizyjną. Jak wynika z badań TNS OBOP każda stacja oglądana była z odmiennych powodów. Hitem tegorocznego lata był oczywiście Mundial, ale także programy informacyjne w TVN i TVP1 , filmy na Polsacie i w TVP1 oraz "Dwójkowa" biesiada i kabaret. Mistrzostwa Świata emitowane w TVP1, TVP2 oraz ...
-
Reklama w motoryzacji VII 2006
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w lipcu spółka Toyota Motor Poland - wynika z danych Expert-Monitor przytaczanych przez Samar. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły ponad 4,1 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma General Motors Polska, ...
-
Podróże Polaków VI 2006
W czerwcu wyjechało turystycznie w kraju lub za granicę 3,1 mln Polaków - wynika z badania zleconego przez resort gospodarki a zrealizowanego przez Instytutu Turystyki. To o jeden milion osób więcej niż przed rokiem. Polacy odbyli w czerwcu 3,6 mln podróży krajowych i 800 tys. zagranicznych, tj. o 50 proc. więcej na terenie Polski i 100 proc. ...
-
Dzienniki: spadek sprzedaży
Lipiec był dla największych dzienników ogólnopolskich miesiącem spadku sprzedaży. Zdaniem ekspertów jest to skutek wakacyjnego spadku czytelnictwa. O najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy poinformowała Gazeta Wyborcza. Liderem sprzedaży pozostaje Fakt, który rozchodził się w lipcu średnio w 485,5 tys. egzemplarzy, co oznacza 5,7 ...
-
Samochody dostawcze VIII 2006
W ciągu ośmiu miesięcy 2006 roku sprzedano w Polsce 24 tys. 284 nowe samochody dostawcze, o 11,3 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Sprzedaż pojazdów użytkowych w sierpniu wyniosła 3.096 sztuk, co oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o niemal jedną ...
-
Pakiet zabezpieczeń Panda 2007
Firma Panda Software wprowadza na rynek polski nowe programy przeznaczone do ochrony firm i użytkowników domowych. Wersje na rok 2007 zabezpieczają przed wszelkimi zagrożeniami, ze szczególnym uwzględnieniem niebezpiecznych oszustw internetowych i kradzieży poufnych danych. Standardowa licencja będzie pozwalała na instalację programu na dwóch lub ...
-
Reklama w motoryzacji VIII 2006
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w sierpniu spółka Toyota Motor Poland - podaje Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor . Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 4 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma Peugeot Polska, ...
-
Tydzień 38/2006 (18-24.09.2006)
W dalszym ciągu nie wiadomo co będzie w przyszłości z gazociągiem jamalskim przechodzącym przez Polskę w przypadku zrealizowania Gazociągu Północnego (dwie jego nitki będą miały zdolność transportową 50-60 mld m3) podczas gdy jamalski ma obecnie 35 mld m3. Budowę rurociągu rozpoczęto w 1997 (długość 682km) i oddano do użytku po trzech latach. ...
-
Jacy są polscy konsumenci?
W ogólnoeuropejskim badaniu przeprowadzonym na zlecenie Visa UK w celu porównania wyników "zakupowego ilorazu inteligencji (zakupowego IQ)" Brytyjczyków z innymi nacjami kontynentu Polacy znaleźli się na pierwszym miejscu. Spośród dziewięciu krajów, w których badania przeprowadził ośrodek badań i prognozowania rozwoju The Future Foundation polscy ...
-
Bilans płatniczy IV-VI 2006
Saldo rachunku bieżącego w II kwartale 2006 r. było ujemne i wyniosło 1 mld 184 mln euro - podał Narodowy Bank Polski. Porównując z danymi za II kwartał 2005 r. saldo rachunku bieżącego pogorszyło się o 441 mln euro. W II kwartale 2006 r. napływ środków z Unii Europejskiej do sektora rządowego wyniósł 1 mld 398 mln euro i był najwyższy w historii. ...
-
Bezpieczniejsze płatności internetowe
W październiku eCard, we współpracy z Arcot Int., Visa Int. i MasterCard zaoferują polskim bankom usługę umożliwiającą klientom tych instytucji autoryzację operacji dokonywanych w internecie kartami płaskimi. Oznacza to, że 80 proc. z 20 mln wydanych kart może stać się użytecznych w środowisku wirtualnym. Dzięki technologii 3D Secure, ...
-
Tydzień 40/2006 (02-08.10.2006)
Od czasu do czasu "wielki świat" organizuje konferencje polityków, którzy w spektakularny sposób z troską pochylają się nad niedolą najbiedniejszych, radzą nad pomocą dla nich i w świetle jupiterów co jakiś czas obiecują im pomoc, która okazuje się nie tylko niewystarczająca, ale i znacznie mniejsza niż składane obietnice. W Japonii rozpoczął ...
-
Opieka medyczna według Polaków
Pacjenci są zdania, że lepszy dostęp do nowych leków spowodowałby zmniejszenie zachorowań i poprawę zdrowia społeczeństwa - wynika z badań TNS OBOP, przeprowadzonych na zlecenie Instytutu Globalizacji. Jednocześnie Polacy są przekonani, że nie mają takiego samego dostępu do leków jak mieszkańcy innych krajów Unii Europejskiej. 57 proc. badanych ...
-
Linie lotnicze I-VI 2006
Polski rynek lotniczy w dalszym ciągu notuje dużą dynamikę wzrostu - wynika z danych zebranych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Łącznie w pierwszym półroczu tego roku na podróż lotniczą zdecydowało się ponad 6,3 miliona pasażerów. Wzrost regularnych przewozów pasażerskich w pierwszej połowie tego roku, w porównaniu do analogicznego okresu 2005 r. ...
-
Co się rozprzestrzenia w sieci?
"Co krąży w sieci, czyli pierwsze w Polsce badanie informacji rozprzestrzenianych w internecie" - to tytuł badań przeprowadzonych przez agencję reklamową Publicis oraz instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Badania miały na celu ukazanie zasad rządzących marketingiem wirusowym i komunikacją w internecie. Przeanalizowano 1249 załączników z 572 ...
-
Reklama radiowa IX 2006
Z danych firmy Expert Monitor wynika, że niemal wszystkie ogólnopolskie stacje radiowe odnotowały większe wpływy z reklam niż rok temu. Jedynie w Radiu BIS przychody reklamowe spadły - z 0,86 mln zł (styczeń-wrzesień 2005) do 0,52 mln zł w analogicznym okresie bieżącego roku. Najlepsze wyniki osiągnął RMF FM, który zarobił w omawianym okresie ok. ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
Według raportu "Wizerunek sieci handlowych" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, tylko 9% Polaków wymienia odpowiedzialność wśród najważniejszych cech super- i hipermarketów. Listę najważniejszych cech marketów otwiera jakość produktów i obsługi (49% wskazań) oraz uczciwość wobec klientów ( ...
-
Szybkość 1,8Mbit/s w Era Blueconnect
Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, uruchomiła komercyjnie technologię HSDPA w całej swojej sieci 3G. Technologia HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) jest rozwinięciem dotychczas wykorzystywanego UMTS i pozwala w chwili obecnej na zwiększenie szybkości transmisji danych z 384kbit/s do 1,8Mbit/s, czyli prędkości porównywalnych z ...
-
Programy informacyjne w TV X 2006
Najwyższą oglądalnością wśród programów informacyjnych nadal cieszą się "Wiadomości". O godz. 19.30 TVP1 wybiera 64 proc. Polaków - wynika z badania TNS OBOP. Program ten to także najczęściej celowo wybierany program informacyjny. Niemal połowa Polaków specjalnie włącza telewizor aby obejrzeć właśnie "Wiadomości". Drugie miejsce w zestawieniu ...
-
Polacy ignorują blogi
84 proc. Polaków nie czyta blogów. 16 proc. społeczeństwa robi to jednak przynajmniej raz w tygodniu - wynika z badania "Action because of a Blog" zrealizowanego przez agencję Edelman. Z badań wynika też, że kobiety nieco częściej blogują niż mężczyźni. W Polsce, jak i w krajach zachodnich większość respondentów badanych bloguje, ponieważ chce ...
-
Podróże Polaków IX 2006
We wrześniu za granicę wyjechało o 40 proc. Polaków więcej niż przed rokiem - wynika z badania Instytutu Turystyki przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Najwięcej wyjazdów zagranicznych stwierdzono na lotniskach. Według szacunków Instytutu we wrześniu Polacy odbyli 2,25 mln podróży krajowych (o 10 proc. mniej w porównaniu z tym ...
-
Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków
Jedna czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci -wynika z badania OTC TRACK, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z tych preparatów są względy zdrowotne, ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei