-
Popyt na magazyny przekroczył 1 mln mkw. Pandemii nie widać
... na powierzchnie ze strony e-commerce, rozwijają się magazyny ostatniej mili, zlokalizowane w obszarach największych polskich miast, rośnie również sektor e-grocery, czyli zakupy spożywcze przez internet. To może w przyszłości przełożyć się na jeszcze wyższy popyt na obiekty magazynowe, a w dłuższej perspektywie intensywny rozwój rynku ...
-
Nastroje w MŚP najgorsze od 9 lat. Spadki we wszystkich branżach
... . Handel od początku epidemii realizowany jest głównie w obszarze artykułów spożywczych, drogeryjnych i farmaceutycznych. Nawet jeśli początkowo wydawało się, że Polacy robią zakupy na zapas, a e-commerce ma swój najlepszy czas, przedsiębiorcy i tak twierdzą, że sprzedaż drastycznie spadła. W związku z tym w branży dochodzi do zmniejszania ...
-
Koronawirus napędza nowe technologie - jak długo?
... jak Netflix czy Twitch, nie był aż tak znaczący – mówi Jacek Grzeszak, analityk PIE. Natomiast hasła związane z handlem, takie jak „zakupy online” czy „z dostawą”, były wyszukiwane trzy-czterokrotnie częściej, jednak bez wyraźnych różnic między weekendami a dniami roboczymi. Firmy technologiczne na giełdach Większe ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... , prezes agencji Inquiry dodaje: Sklepy muszą zadbać nie tylko o środki higieny, ale także komunikować swoje działania. Choć chcemy wreszcie zrobić zakupy, które odkładaliśmy przez kilka tygodni, nadal znaczna część klientów odwiedzających centra handlowe zwraca dużą uwagę na bezpieczeństwo. Nawet promocje schodzą ...
-
GfK: 6 na 10 Polaków spodziewa się 2. fali pandemii
... po jej zakończeniu. 57 proc. ogółu respondentów deklaruje, że po ustaniu pandemii wielce prawdopodobne jest, iż będą dalej oszczędzać i ograniczą zakupy. Wśród respondentów przekonanych o wystąpieniu drugiej fali zachorowań odsetek ten wzrasta do 66 proc. Unikać chodzenia do centrów handlowych będzie odpowiednio ...
-
Transport publiczny w odstawce: co 4. Polak w czasie pandemii wybrał rower
... zagrożeniem rowerzystów Polacy wykorzystują rowery lub hulajnogi do różnych celów – jeżdżą rekreacyjnie, przemieszczają się w ten sposób do pracy lub na zakupy. Jak wynika z badania „Polacy na dwóch kółkach” blisko trzy czwarte użytkowników tych pojazdów na co dzień jeździ po ścieżce rowerowej ...
-
Czy warto prowadzić wojny cenowe?
... nie jest najlepszym pomysłem, gdyż tacy klienci nie są lojalni i dokonują zakupów jednorazowo. Raczej nie wrócą do sklepu po następne zakupy; przy kolejnej transakcji postąpią podobnie jak wcześniej i wybiorą sprzedawcę, który ma najniższą cenę na produkt, którego szukają. Konieczność ograniczania kosztów ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
... nieco przewyższają Polacy (35,7 proc.), ale i tak daleko nam do Węgrów (50 proc.). Okazuje się jednak, że wydatki na tradycyjne zakupy nie rosną – w minionym roku w 27 państwach UE spadły o 1 p.proc. Niewątpliwie jest to duża zasługa prężnie rozwijającego się handlu internetowego – czytamy ...
-
Nieruchomości komercyjne: więcej szans czy zagrożeń?
... gospodarczych i przenieść część działalności do internetu. Jednocześnie obecna sytuacja edukuje konsumentów i przyzwyczaja ich do korzystania z możliwości, jakie dają zakupy online, co w dłuższej perspektywie będzie sprzyjać wzrostowi zapotrzebowania na nowoczesne powierzchnie magazynowe. To z kolei jeszcze bardziej przyspieszy transformację ...
-
DNB Bank Polska: jak na pandemii ucierpiała motoryzacja?
... 2012 roku. Przyszłość branży jest na tyle niepewna, że trudno mówić o tendencjach na kolejne miesiące. Polacy masowo tracą pracę i ograniczają zakupy do niezbędnego minimum, co prawdopodobnie przełoży się na brak zainteresowania nowymi modelami – wyjaśnia Jacek Grzybowski. Widać światełko w tunelu Motoryzacja to ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
... jednego z wymienionych produktów kredytowych: pożyczki gotówkowej w banku, pożyczki gotówkowej w firmie pożyczkowej/pozabankowej, kredytu hipotecznego, kredytu ratalnego (zakupy na raty), kredytu inwestycyjnego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, kredytu obrotowego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, leasingu. – Ochrona ...
-
KRD: sektor MŚP nauczył się żyć z pandemią
... do tematu inwestycji. Firmy nadal najchętniej przeznaczają dodatkowe środki na maszyny i urządzenia – to aż blisko 60% wskazań. W zeszłym miesiącu takie zakupy rozważało 52%. Widać tu więc tendencję wzrostową. Za to największy skok można zaobserwować w inwestycjach budowlanych i remontowych. Obecnie takie plany rozważa ...
-
60% Polaków zdecydowało się podczas pandemii na pomaganie innym
... . Do potrzebujących płynęło zarówno wsparcie materialne, jak i finansowe. 41% osób poświęciło swój czas i energię, aby wspomóc innych, szyjąc maseczki, dostarczając zakupy seniorom, czy przygotowując im posiłki. W czasie pandemii okazało się, jak istotne jest własne zdrowie. Jego wagę podkreśliło 59% respondentów badania ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
... połowa robi zdjęcia i korzysta z bankowości elektronicznej (odpowiednio 51% i 48%). Co ciekawe, tylko jedna trzecia z nas czas spędzony z telefonem wykorzystuje na zakupy online – zadeklarowało tak 31% badanych. Zanim koronawirus pojawił się w naszym kraju, sporo czasu spędzaliśmy już online przed ekranem smartfona czy ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność w górę, ale kłopotów nie brak
... się pierwszy w Polsce salon Modivo. Multibrandowy sklep z ekskluzywnymi ubraniami należy do tego samego właściciela co salony eobuwie.pl, i podobnie łączy zakupy offline i online. Swoją premierę miała również niemiecka marka z modą "plus size" Ulla Popken. W tym samym czasie z rynku zniknęły cztery marki ...
-
Do 2025 roku Polska musi pokaźnie zwiększyć recykling plastiku
... chusteczek, środków dezynfekujących, rękawiczek i maseczek. Miesięczna produkcja tych ostatnich sięga dziś dziesiątków milionów sztuk. Do tego na sile znacznie przybrały zakupy internetowe, co oznacza ponadprzeciętną ilość wyrzucanych opakowań po przesyłkach kurierskich. I wprawdzie bez produkcji tych przedmiotów nie możemy się obejść, to ...
-
Handel odporny na kryzys? Powstało 11 nowych obiektów, park handlowy na fali
... czemu intensywnie rozwijają się infrastruktury do sprzedaży przez internet i wykorzystywanie mediów społecznościowych – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE. Na zakupy do parku handlowego Podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosi obecnie ok. 12,1 mln mkw., z czego 130 tys. mkw. to 11 ...
-
Polacy chcą potwierdzać tożsamość przez bankowość internetową
... możliwość zdalnego uwierzytelniania tożsamości w relacjach z telekomami, a 18 proc. - w obszarze usług medycznych świadczonych online. Na dalszych pozycjach wymieniane są zakupy i usługi w branżach regulowanych, wymagających potwierdzenia pełnoletności, jak gry losowe (16 proc.). Coraz więcej haseł O postępującej cyfryzacji polskiego społeczeństwa ...
-
Automatyka behawioralna a indywidualizm w komunikacji z klientem
... przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wraz z Mobile Institute „Omni-commerce, kupuję wygodnie” z roku 2019, zauważyć można, że blisko 57% Internautów realizuje swoje zakupy w sieci. Stanowi to wzrost o 5 punktów procentowych w porównaniu do roku 2018. Co ciekawe aż 52% pośród kupujących w sieci wykorzystuje do tego ...
-
Pandemia nie obniżyła ceny gruntów
... 32 tys. mkw. powierzchni biurowej, możemy się spodziewać najbardziej widowiskowej transakcji w tym roku. Ostrożność i wyczekiwanie Aktualna sytuacja pozwoliła ukrócić spekulacyjne zakupy gruntów, które mocno nakręcały wzrost cen działek w ciągu ostatnich lat. Inwestorzy z dużą ostrożnością inwestują i przygotowują się do transakcji, zbierając ...
-
Gospodarka światowa: jak poszczególne kraje walczą o PKB?
... sytuacji, część banków centralnych RW poinformowała o gotowości podjęcia interwencji i pełnienia roli pożyczkodawcy ostatniej instancji angażującego się w miarę potrzeb w zakupy długoterminowych aktywów rządowych, a kilka banków rzeczywiście podjęło takie działania. Inwestorzy zagraniczni zareagowali na takie informacje dość pozytywnie, co pomogło ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
... zamierza przyjąć jednak tylko nieco ponad 10% spośród wszystkich badanych. Ankietowani w tej grupie to osoby, które najbardziej zmieniły swoje zachowania – zakupy robią inaczej, a do swoich koszyków wkładają inne produkty, niż dotychczas. Negatywne skutki pandemii obserwuje też niespełna 10% ankietowanych Polaków, którzy ...
-
Kradzież tożsamości: jak czyhają na nasze dane osobowe?
... zgłasza się do firmy pożyczkowej lub sklepu, np. ze sprzętem elektronicznym, gdzie korzystając z „nowej” tożsamości wyłudza pieniądze lub robi kosztowne zakupy na raty, których oczywiście nie zamierza płacić – tłumaczy Bartłomiej Drozd, ekspert serwisu ChronPESEL.pl. Niekonwencjonalne metody oszustów Oszuści szybko przystosowują ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
... badany (19,3% respondentów) przyznał, że po czasie izolacji jego dieta jest bardziej zrównoważona dzięki nowym nawykom żywieniowym, np. świadomiej robi zakupy, wybiera produkty pochodzenia roślinnego. Bardziej roślinnie Upfield chciał także zbadać preferencje mieszkańców Polski dotyczące kuchni roślinnej. Okazało się, że kiedy ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
... , że wybuch pandemii skłonił Polaków do zmiany nawyków finansowych - z deklaracji respondentów wynika, że dziś uważniej planują budżet domowy i racjonalniej robią zakupy. Przejawem wspomnianego racjonalizmu jest niewątpliwie powstrzymywanie się od zbędnych zakupów, które praktykuje obecnie 72% Polaków. Taki sam odsetek badanych wskazuje ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
Paragony fiskalne to interesujące źródło informacji na temat nawyków i zachowań konsumenckich. Blovly przeanalizowało przeszło 10 mln takich rachunków z rozsianych na terenie całego naszego kraju sklepów, kawiarni, sieci i centrów handlowych. Okazuje się, że wraz z nastaniem pandemii decyzje zakupowe Polaków nieco się zmieniły. Na czym polegają te ...
-
Zachowania konsumentów: mniej na żywność, więcej na paliwo
... ., do 54 proc. wzrosła od ostatniego badania liczba osób, którzy deklarują ich zakup w sieci. 43 proc. konsumentów decyduje się na zakupy w sieci elektroniki, a 28 proc. ubrań (-2 pp.). Choć jedzenie w restauracji najchętniej spożywamy na miejscu, to ponad jedna czwarta z nas wybiera ...
-
MŚP: nowe inwestycje pomimo kryzysu, ale głównie w średnich firmach
... wynika bowiem z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020” zrealizowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej już ponad 70% Polaków robi zakupy w Internecie. Nie dziwi zatem, że duża część przedsiębiorców zainwestowała w rozwój swoich systemów IT oraz powstawanie sklepów online. Dodatkowych środków na ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... konsumentów. Obawy przed zagrożeniem dla zdrowia, zamrożenie handlu, a potem konieczność zachowywania dystansu spowodowały, że coraz chętniej decydowali się na zakupy e-commerce. Jak pisze Santander Bank Polska, wzrost znaczenia sklepów internetowych kosztem tradycyjnych to jedna z najbardziej widocznych tendencji ostatnich miesięcy. Z tego ...
-
Jakie sklepy internetowe dominują na polskim rynku?
... wyczuli zapotrzebowanie klientów i byli w stanie szybko uruchomić sklepy z podstawowym, potrzebnym na co dzień asortymentem. Konsumenci z kolei, zmienili swoje nawyki, ograniczając zakupy w stacjonarnych sklepach. Przypuszczamy, że na stałe - dodaje. Delikatesy zasługują na uwagę nie tylko ze względu na rosnący udział tego typu ...
-
Co dalej z e-commerce? O wielu sprawach zadecyduje technologia
... Facebooka jest obecnie używany przez blisko 900 mln użytkowników na całym świecie, a w Stanach Zjednoczonych już ponad jedna trzecia dorosłych robi zakupy właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Automatyzacja obsługi klienta Gartner przewiduje że na koniec 2020 roku już 85% interakcji z klientami będzie ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... pogarsza się też płynność finansowa a nawet wypłacalność części zleceniodawców trwających inwestycji. - W handlu zdecydowanie piętą achillesową jest wyłącznie sprzedaż stacjonarna, bo zakupy w sieci wciąż są bardziej popularne niż przed pandemią. W sprzedaży o kondycji w znacznym stopniu decyduje profil i oferta firmy. Trudno porównać notowany ...
-
Pandemia: Polacy nie planują oszczędności i ograniczają życie kulturalne
... , siłowni i klubów fitness rzadziej korzysta 70 proc. badanych, a z restauracji, pubów i barów 68 proc. Ponad połowa (58 proc.) respondentów rzadziej robi zakupy w supermarketach i galeriach handlowych. Jednocześnie, blisko połowa (47 proc.) badanych tak samo często jak przed pandemią korzysta z usług fryzjerskich i kosmetycznych. Dwie ...
-
Customer Experience w czasie pandemii
... i będą karmić się od naszej marki pozytywną energią. Aby konsumenci zaufali naszej marce w tej trudnej sytuacji, muszą zobaczyć, że robią zakupy w bezpiecznym miejscu z optymistycznym nastawieniem. Dlatego tak ważne jest zapewnienie wszelkich środków bezpieczeństwa i higieny pracy, takich jak noszenie maseczek, używanie płynów ...
-
Jak zagospodarowaliśmy czas wolny w pandemii?
... oferujących towary związane z czasem wolnym, plany wydatków Polaków to wielka niewiadoma. O ile teraz chętnych na rozwijanie swoich zainteresowań i związane z nimi zakupy jest więcej niż tych, którzy je ograniczają, to nie wiadomo jak długo taki stan się utrzyma - zaznacza prezes Krajowego Rejestru ...