-
Ochrona danych osobowych klientów priorytetem instytucji finansowych
... eksperci Deloitte zaliczyli: tradycyjne identyfikatory (wszelkie standardowe dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres, data urodzenia itp.), zachowania i działania (np. zakupy, transakcje finansowe, zwyczaje związane z przeglądaniem stron internetowych oraz inne), myśli i odczucia (opinie klientów na różne tematy, w tym te dotyczące firm ...
-
Upadłości firm w Polsce: wakacje z rekordową liczbą niewypłacalności
... Starus, członek Zarządu Euler Hermes odpowiedzialny za ocenę ryzyka. – Odbicie popytu konsumenckiego nie jest stałe, w niektórych branżach jedynie rekompensujące odłożone zakupy – spada dynamika popytu w kraju i za granicą, co przekłada się m.in. na wyniki przemysłu i sektora usług. Scenariusz Euler Hermes zakłada w tym ...
-
Koronawirus bez wpływu na życie większości Polaków?
... .). 6,9 proc. badanych zdecydowało się na zakup dodatkowego sprzętu elektronicznego. Było to zapewne związane z praca zdalną i nauczaniem na odległość. Na tekie zakupy decydowali się głównie rodzice pobierający świadczenie 500+ na dwoje lub więcej dzieci (25 proc.) oraz 30-40-latkowie (kolejno 13 i 15 proc ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
... która zanotowała po 8 miesiącach br wzrost o 5% względem porównywalnego okresu 2019. Wielu konsumentów ograniczyło w związku z epidemią wydatki wakacyjne, przekierowując je na zakupy elementów wyposażenia domu. Natomiast najsłabiej poradził sobie segment sprzedaży samochodów (spadek o 17,3%) oraz odzieży i obuwia (spadek o 15,2% względem 8 mcy 2019 ...
-
PMI rośnie, ale firmy obawiają się lockdownu
... , wynikającego z dekoniunktury wzmocnionej przez pandemię. Dlatego też wzrost popytu krajowego i zagranicznego należy przyjmować ze stoickim spokojem. Także dokonywane przez firmy zakupy materiałów nie sygnalizują przełomu - ostatnie miesiące przebiegały konsekwentnie pod hasłem wietrzenia magazynów. Ten trend nie ulegnie zmianie przy trwale niskim ...
-
Centra handlowe: pustki i liczenie strat?
... dzień. Aktualnie ma to kilka uzasadnień. Po pierwsze, dla niektórych niedziela pozostaje jednym z nielicznych dni, kiedy mogą wybrać się na zakupy. Nie mając tej opcji, wybierają sklepy online. Po drugie, rozłożenie ruchu na siedem, zamiast sześciu dni, pozwala sprawniej dopasować się ...
-
Bankowość elektroniczna, e-zakupy, oszczędzanie. Chwilowe trendy w pandemii?
Rosnąca popularność bankowości elektronicznej, zorientowanie na zakupy online oraz przywiązywanie większej wagi do oszczędzania. To niektóre zmiany, jakie wraz z wybuchem pandemii dostrzec można było w zachowaniach Polaków. Czy ...
-
Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?
Popularność zakupów online rośnie już od lat, a wybuch pandemii jedynie przyczynił się do intensyfikacji tego zjawiska. W Polsce szczególnym zainteresowaniem kupujących cieszą się platformy sprzedażowe jak Allegro czy OLX. Pytanie jednak, czy w związku z planowaną w naszym kraju ekspansją Amazona, ich znaczenie na polskim rynku e-commerce nie ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: czarny koń jest jeden
... inwestycyjnej mocno zyskały parki handlowe. Wiąże się to bezpośrednio ze skutkami pandemii i zmianą nawyków konsumenckich, którzy w ostatnich miesiącach rzadziej robili zakupy w centrach handlowych przenosząc się właśnie do parków handlowych. Trudno ocenić czy jest to zjawisko tymczasowe, czy trend, który zostanie z nami ...
-
Siła nabywcza w Europie 2020. Polska daleko, ale awansuje
... różnice między badanymi krajami w odniesieniu do kwot dostępnych dla Europejczyków na żywność, życie, usługi, energię, prywatne emerytury, ubezpieczenia, urlopy, mobilność i zakupy konsumpcyjne. Liechtenstein na szczycie, Irlandia awansuje Liechtenstein po raz kolejny zajmuje pierwsze miejsce wśród 42 krajów europejskich z siłą nabywczą na ...
-
Magazyny odporne na COVID-19. Polska pozostaje liderem CEE
... dostaw, oferować klientom różne rodzaje płatności i formy doręczeń oraz obniżyć koszty transportu, dzięki czemu kupujący będą coraz chętniej wybierać zakupy przez Internet. W przyszłości spodziewamy się dalszego rozwoju tego segmentu rynku, w szczególności w zakresie podnoszenia jakości i zwiększania elastyczności usług logistycznych. Ponadto ...
-
Mały biznes w obliczu pandemii. Jak sobie radzi?
... sytuacji, firmy musiały podjąć szybkie, a czasem radykalne działania. Prawie połowa badanych zadeklarowała, że ograniczyła koszty, 37% oprócz kosztów ograniczyło także zakupy firmowe, 31% skorzystało z pomocy rządowej, 10% przedstawicieli małego biznesu rozszerzyło działalność lub zmieniło branżę. Znaczna część mikrofirm w pierwszej kolejności ...
-
Co w Orange na święta?
... przekazać swój wcześniejszy, niepotrzebny już telefon do recyklingu i w zamian otrzymać zniżkę na nowy sprzęt. Taki voucher można wykorzystać na kolejne zakupy w Orange lub przekazać w prezencie dowolnej osobie. W ten prosty sposób przyłączamy się do akcji Orange Razem dla planety i zmniejszamy ilość produkcji ...
-
Kwarantanna wymusza nowy styl życia. Jak on wygląda?
... na to pytanie dostarcza zrealizowane przez Prezentmarzeń badanie „Czas wolny Polaków podczas koronawirusa”. Pandemia wymusza nowy styl życia Home office, zakupy w sieci, wirtualna rozrywka. Badanie serwisu Prezentmarzeń potwierdza, że wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na stylu życia Polaków i ich podejściu do ...
-
Rynek nieruchomości w Europie: kto, gdzie i w co będzie inwestował?
... , stawiając czoła spadkowi koniunktury oraz niepewności, którą generuje pandemia. COVID-19 przyśpieszył trendy znane wcześniej, takie jak digitalizacja, praca zdalna czy zakupy w sieci. Jednak ze względu na sztuczność całej sytuacji, trudno jednoznacznie przewidzieć, jaki będzie jej dalszy rozwój. Poszukiwanie korzystnych stóp kapitalizacji ...
-
Jak sprzedać więcej w Black Friday?
... , popularne portale ogłoszeniowe, strony partnerów biznesowych. Skieruj odbiorców na właściwy peron Każdy z nas bywa klientem internetowych sklepów i wie, że takie zakupy powinny przebiegać łatwo i szybko. Dlatego nie testuj cierpliwości konsumentów i wszystkie promocje na Black Friday umieść pod jednym adresem. Przyjazny URL ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... , Deloitte. Ekspert zauważa, że jedna trzecia z nas obawia się o uregulowanie przyszłych płatności, a 40 proc. deklaruje, że odkłada na później większe zakupy. Pandemia i związany z nią duży wzrost niepokoju w ostatnich tygodniach, zweryfikowały nasze podejście nie tylko do dużych zakupów. Z najnowszej edycji badania Deloitte ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
Jakość, cena oraz ekologiczne walory to kwestie, na które polscy konsumenci zwracają podczas zakupów szczególną uwagę. Na kolejnej pozycji uplasowało się pochodzenie. Jak przekonuje Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, patriotyzm konsumencki to trend, który zatacza wśród Polaków coraz szersze kręgi. Potwierdzeniem tego jest ...
-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
... okresie zamykającym rok i generują obroty podwajające łączny bilans z trzech pierwszych kwartałów roku – komentuje Artur Noga-Bogomilski, Senior Director w dziale Market Insights. Zakupy bardziej z „potrzeby”, niż z „chęci” Globalne zakłócenia na rynkach elektroniki użytkowej oraz RTV i AGD pojawiły się jeszcze przed nadejściem COVID-19. Wprawdzie ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych wobec 2. fali pandemii
... . ostatniej mili. Rynek inwestycyjny, obok magazynowego, radzi sobie stosunkowo dobrze. Nie możemy oczekiwać rekordu z 2019 roku, kiedy inwestorzy wydali na zakupy nieruchomości w Polsce 7,8 mld EUR, ale widać stabilne podejście do akwizycji. Od stycznia do końca września 2020 roku inwestorzy ulokowali w Polsce ...
-
Hakerzy uderzą w Black Friday. Na celowniku m.in. Pandora
... narzucone przez Covid-19 nieuchronnie zwiększą zainteresowanie zakupami online. W związku z tym spodziewamy się rekordowej aktywności hakerów skierowanej przeciwko robiącym zakupy online w nadchodzącym sezonie świątecznym, zwłaszcza w okolicach Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku – tłumaczy Omer Dembinsky, kierownik działu Data Intelligence w Check ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
Pandemia przeniosła zakupy do internetu, z czego niewątpliwie cieszyć się mogą e-sprzedawcy. Powinni oni jednak pamiętać, że wyższe obroty to również większa ilość zwrotów ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
... zmiany w zachowaniach konsumentów niebagatelną rolę odegrał również światowy kryzys zdrowotny. Okazuje się, że zwiększył on świadomość klientów i ich zaangażowanie w zrównoważone zakupy – 67 proc. osób deklaruje, że stają się bardziej wrażliwi w kwestii niedoboru zasobów naturalnych, a 65 proc. jest bardziej uważna względem ich ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
... konsumentów. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2020 r. monitorowano w Polsce ok. 200 marek.
-
Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?
Black Friday za nami. Tym razem jego okoliczności były wyjątkowe. Czy w czasach pandemii polscy konsumenci ruszyli na zakupy, czy też zachowali typową dla czasów kryzysu wstrzemięźliwość? Odpowiedzi na to pytanie udziela analiza przeprowadzona przez platformę Shoper.pl. Oto, ...
-
Sprzedaż ratalna: co kupujemy stacjonarnie?
... ponownym wprowadzeniem e-nauki w szkołach. Jak wskazują dane z października br., zebrane przez Santander Consumer Bank, wbrew temu, że żyjemy w erze digitalizacji, zakupy na raty w kanale offline nadal pozostają popularnym wyborem nawet podczas pandemii koronawirusa – mówi Renata Wrzaskowska, Ekspert ds. Projektów Marketingowych związanych ...
-
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
... i coraz dojrzalej identyfikują kluczowe elementy dla osiągnięcia sprzedażowego sukcesu – mówi Agnieszka Szapiel, Menedżer w dziale strategii Deloitte. Dzięki badaniu Deloitte „Świąteczne Zakupy 2020” znane są kategorie produktów, które Polacy najchętniej wybierają jako prezenty dla najbliższych. Dlatego do analizy wybrano najpopularniejsze produkty ...
-
Polacy a nowe technologie. Które nowinki adaptujemy najszybciej?
... pokazują, że najbardziej przypadają nam do gustu rozwiązania, które już znamy. Wśród najczęściej wykorzystywanych przez konsumentów zastosowań technologicznych znalazły się: zakupy online (85%), e-mail jako narzędzie komunikacji (84%), bankowość internetowa, w tym mobilna (79%), komunikatory wykorzystywane w celach prywatnych (78%) oraz media ...
-
Centra handlowe w I-III kw. 2020: 30% spadek odwiedzin, obroty niższe o 25%
... 3 proc. w 2019) powierzchni ogółem. W centrach małych 5 proc. (vs 3,4 proc.), w średnich rosła natomiast najwolniej (3,7proc. vs 2,4 proc.). Miniony kwartał przyspieszył mocno zakupy w sieci, zwłaszcza na rynku spożywczym, który do tej pory miał duży dystans do kanału online. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych nadal stanowi ...
-
Magazyny z sukcesem w roku 2020. Obiecujące prognozy na 2021 rok
... sektora e-commerce oraz intensyfikację działań firm z branży kurierskiej. Branża e-commerce w Polsce ma jeszcze ogromne pole do rozwoju. Jak na razie zakupy przez internet robi poniżej 10% Polaków. Dla porównania w Wielkiej Brytanii ok. 18% populacji. Już samo osiągnięcie tego poziomu rysuje bardzo ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
... . Spadek poziomu niepokoju przekłada się na większe poczucie bezpieczeństwa w sklepach stacjonarnych. Prawie połowa polskich konsumentów czuje się bezpiecznie robiąc tam zakupy. Bezpieczniej czujemy się także podczas wizyty u dentysty czy fryzjera. Spadek indeksu niepokoju nie oznacza jednak, że nie boimy się o swoje ...
-
Nowe technologie 2021. 6 prognoz Cisco
... to za mało Ogromny wzrost popularności inteligentnych i mobilnych urządzeń zmienił sposób w jaki żyjemy. Dziś, za pomocą aplikacji mobilnych można zrobić zakupy, wykonać przelew, uczyć się czy zadbać o swoje zdrowie. Ostatnio, stały się one kluczowym narzędziem do monitorowania kontaktów międzyludzkich co stanowiło ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... . konsumentów spodziewa się wydać na ten cel więcej niż w ciągu ostatnich czerech tygodni. Dziewięciu na dziesięciu Polaków wybierze się po zakupy spożywcze do sklepów stacjonarnych. To też kategoria, którą najchętniej kupujemy w tradycyjny sposób, ponieważ wciąż ostrożnie podchodzimy do zakupów żywności w Internecie ...
-
Nieruchomości magazynowe, biurowe i handlowe 2020. Prognozy na 2021 rok
... . Oczywiście jest to w dużej mierze pochodna rozwoju e-commerce. Z naszego badania wynika, że już 76% konsumentów co najmniej raz w miesiącu robi zakupy online. To zdecydowanie więcej niż na początku roku. Dodatkowo konsumenci stali się bardziej wymagający, szczególnie w kwestii czasu dostawy. Niemal 6 na ...
-
GUS: w III kw. 2020 ruch graniczny mniejszy, ale nie zamarł
... wcześniej. W przypadku Polaków spadki sięgnęły 34,1%, w przypadku cudzoziemców ruch zmniejszył się z kolei o 38,5%. Efektem tego jest również zmniejszenie wydatków na zakupy ponoszonych przez obcokrajowców w Polsce i Polaków za granicą, o odpowiednio 46,6% i 42,6%. Ruch graniczny Jak wynika z najnowszego komunikatu opublikowanego przez GUS, w III ...