-
DNB Bank Polska: jak koronawirus uderzył w samorządy?
Wybuch pandemii i związane z nim zamrożenie gospodarki odbiło się nie tylko na firmach z branży handlowej, fryzjerach czy siłowniach. Negatywny wpływ koronawirusa odczuły również samorządy. Włodarze miast liczą straty w i tak już nadwyrężonych budżetach, stojąc jednocześnie przed koniecznością zaciągania wielomilionowych kredytów. Sytuacja wymaga ...
-
Coface: globalna wymiana handlowa zagrożona, ale jest światło w tunelu
Na początku bieżącego roku handlem globalnym dość niespodziewanie i gwałtownie wstrząsnął koronawirus. Efektem pandemii jest recesja i duża niepewność co do przyszłości. Sytuacja jest wprawdzie trudna, ale chyba nie beznadziejna - Coface przekonuje, że pomimo nagłego zakłócenia globalny łańcuch dostaw czekają jeszcze dobre czasy. Jak czytamy w ...
-
Powierzchnie biurowe w Warszawie: po kryzysie najemcy szukać będą oszczędności
Wraz ze zdjęciem obostrzeń i kolejnym etapem odmrożenia rodzimej gospodarki firmy powoli przygotowują się do powrotu do biur. Eksperci AXI IMMO podejrzewają, że oszczędności wprowadzone w związku z koronawirusem mogą doprowadzić do pewnych roszad na warszawskim rynku biurowym. Można spodziewać się, że najemcy będą dążyć do renegocjacji zarówno ...
-
T-Mobile: mobilność Polaków wraca do normalności
2020 rok w naszej pamięci zapisze się z pewnością na stałe. Od 4 marca, a więc od momentu potwierdzenia w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem, codzienne życie wielu Polaków zmieniło się nie do poznania. Zamknięte sklepy, szkoły, placówki kulturalne i szereg obostrzeń wprowadzonych przez rządzących nie pozostały bez wpływu na ...
-
Rynek pracy: co z kredytem zaufania do pracodawców?
W lutym 2020 roku, zanim koronawirus sparaliżował gospodarkę, pojawiły się pierwsze jaskółki, które zapowiadały poprawę zaufania pracowników w Polsce do zatrudniających ich firm. Był to sygnał tym bardziej ważki, że rok wcześniej można było raczej mówić o tąpnięciu zaufania, przekładającym się m.in. na obniżoną lojalność i słabszą gotowość ...
-
Firmy kosmetyczne o Tarczy Antykryzysowej: nie trafia w potrzeby
Tarcza Antykryzysowa, czyli rządowe wsparcie dla przedsiębiorstw dotkniętych negatywnymi skutkami koronawirusa, nie spełnia oczekiwań 33% firm kosmetycznych - wynika ze zrealizowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego badania „Branża Kosmetyczna vs. Covid-19”. Okazuje się również, że producenci kosmetyków sięgali po rządowe wsparcie ...
-
CV scam, czyli jak hakerzy żerują na bezrobociu?
Pandemia wstrząsnęła niemal wszystkimi dziedzinami życia i gospodarki, odciskając swoje piętno również na rynku pracy. Firmy dotknięte negatywnymi skutkami koronawirusa są zmuszone redukować etaty i wysyłać swoich pracowników na bezrobocie. Nie jest w zasadzie zaskoczeniem, że ten fakt postanowili wykorzystać hakerzy. Check Point przestrzega przed ...
-
GfK: 6 na 10 Polaków spodziewa się 2. fali pandemii
Od 20 kwietnia trwa w naszym kraju stopniowe luzowanie obostrzeń wprowadzonych w związku z pandemią. Możemy już wchodzić do parków i lasów, korzystać z infrastruktury sportowej, chodzić do galerii handlowych, bibliotek, kin i teatrów. Można umówić się również do fryzjera i masażysty. Otwarte zostały także siłownie, a problemem przestała być ...
-
PIE: w czasie pandemii śmiertelność w Polsce wcale nie rośnie
9 czerwca 2020 roku z powodu COVID-19 zmarło w naszym kraju 17 osób. Od momentu zarejestrowania pierwszego przypadku zakażenia - 1183. Z badania zrealizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny wynika jednak, że śmiertelność w naszym kraju nie rośnie, lecz wręcz spada. Autorzy raportu podejrzewają również, że niedoszacowanie liczby zgonów, do ...
-
Jak COVID-19 zmienił rynek pracy? Są najnowsze dane GUS
Dane zebrane na potrzeby ostatniej edycji cokwartalnego badania popytu na pracę pokazały, że u schyłku I kwartału 2020 r. liczba pracujących była o 3,6% niższa aniżeli trzy miesiące wcześniej. To sytuacja, z którą nie mieliśmy do czynienia od 8 lat – od 2012 roku notowana na początku roku liczba pracujących była zawsze wyższa od odpowiedniego ...
-
Dyrektorzy finansowi o pandemii: 2/3 nie dostrzega pogorszenia płynności finansowej
Wprawdzie 2/3 polskich CFO deklaruje, że koronawirus nie popsuł płynności finansowej ich organizacji, to jednak jednocześnie dostrzegają, jak destrukcyjny wpływ na biznes wywiera pandemia. 9 na 10 z nich jest przekonanych, że z podejmowaniem ryzyka należy się wstrzymać, a aktywność skupiać przede wszystkim na cięciu kosztów - czytamy w komunikacie ...
-
BIG InfoMonitor: Polacy bez planów na wakacje 2020?
Za nami długi, czerwcowy weekend, który bardzo wyraźnie pokazał, jak bardzo Polacy spragnieni są odpoczynku i oderwania się od codzienności. Turystów nie brakowało ani w górach, ani nad morzem. Nadchodzące wakacje ciągle jednak planujemy z dość sporą powściągliwością. W połowie maja posiadanie planów urlopowych deklarowało 34 proc. Polaków, ...
-
3 obszary, które zmieni pandemia koronawirusa. Czy na lepsze?
Pandemia koronawirusa drastycznie zmieniła świat biznesu. Choć powoli wracamy do normalności, nie przyjdzie nam jednak pracować w warunkach sprzed kryzysu. Piotr Mazurkiewicz, partner HRK, wymienia trzy obszary, które czeka rewolucja. 1. Rynek pracodawcy nie taki oczywisty W ostatnich latach mieliśmy do czynienia z rynkiem pracownika – rosło ...
-
Koronawirus i niepewność destabilizują rynek lotniczy
Rynek lotniczy to jedna z branż, która najbardziej dotkliwie odczuwa negatywne skutki pandemii. I wprawdzie przeloty pasażerskie sukcesywnie będą odmrażane, to jednak strat do nadrobienia jest tak wiele, że trudno wyrokować, kiedy wszystko wróci na tory sprzed koronawirusa. Eksperci Portu Lotniczego Lublin podkreślają, że tym, co dodatkowo ...
-
Transport publiczny w odstawce: co 4. Polak w czasie pandemii wybrał rower
W dobie zagrożenia zakażeniem koronawirusem transport publiczny poszedł w odstawkę. Polacy zamienili go jednak nie tylko na własne samochody, ale również na rowery. Te ostatnie w codziennych podróżach ma zamiar wykorzystywać już co 4. z nas. Nie brakuje jednak obaw - zwolennicy jednośladów boją się przede wszystkim o swoje bezpieczeństwo na drodze ...
-
Zleceniobiorca bez ochrony: COVID-19 ujawnia kolejny minus umowy zlecenia
W dobie walki z pandemią pracownicy systemu opieki zdrowotnej są w sposób szczególny narażeni na ryzyko zakażenia koronawirusem. Nie sposób jednak zapominać o innych - sprzedawcach, kurierach, czy kierowcach, którzy w zapewniają nam dostęp do podstawowych dóbr i usług. I to w tej właśnie grupie - jak zauważa Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP ...
-
Atradius: Azję może zaleć fala upadłości firm
O tym, że koronawirus odbije się na światowej gospodarce, mówiło się właściwie od pierwszych dni wybuchu pandemii, a każdy kolejny dzień potwierdza niestety, że w tych przewidywaniach było dużo słuszności. Globalna recesja stała się faktem, co zmotywowało firmy do zaostrzania procesów zarządzania kredytami tak, aby w jak największym stopniu ...
-
Młodzi Polacy o pandemii.Wnioski z badania ARC Rynek i Opinia zaskakują
Mogłoby się wydawać, że młodzi Polacy będą tą grupą, która do tematu pandemii podchodzić będzie z lekkością. Tymczasem, jak pokazują badania ARC Rynek i Opinia, to właśnie osoby pomiędzy 18. a 24. rokiem życia, pomimo że to nie im koronawirus zagraża najbardziej, są w tej kwestii bardziej ostrożne. Jak czytamy w komunikacie z badania ARC Rynek i ...
-
Nowe inwestycje budowlane w Polsce: pandemia nie szkodzi?
Pomimo krótkoterminowego załamania aktywności gospodarczej spowodowanego epidemią koronawirusa potencjał polskiego rynku budowlanego w perspektywie do 2025 r. pozostaje znaczący. W stosunku do wcześniejszych prognoz atrakcyjność segmentu inżynieryjnego nawet się poprawiła. Zdecydowana większość realizowanych i planowanych inwestycji budowlanych ...
-
Antal: w dobie pandemii liczy się elastyczność
Opublikowany właśnie raport „Elastyczność specjalistów i menedżerów w dobie zmiany” autorstwa Antal oraz Cushman & Wakefield rzuca światło na postawy i zachowania towarzyszące menedżerom w dobie pandemii. Opracowanie przygląda się również perspektywom, jakie rysują się przed działającymi na polskim rynku firmami oraz dotyka zagadnienia tzw. „ ...
-
Firmy rodzinne: liczy się utrzymanie kontroli i dyskrecja
Wybuch pandemii zatrząsł biznesem, nie omijając przy tym firm rodzinnych. Nie jest zaskoczeniem, że koronawirus, podobnie zresztą jak inne czynniki zewnętrzne, w tym brexit, nie pozostaje bez wpływu na decyzje odnośnie pozyskiwania kapitału. Opracowany przez Deloitte raport „Firmy prywatne – wyzwania i możliwości 2020” pokazuje również, że dla ...
-
Santander Consumer Bank: co 3. Polak nie jedzie na wakacje 2020
Wakacje 2020 można uznać za oficjalnie rozpoczęte. Jakie plany na ten okres mają Polacy? Badanie zrealizowane przez Santander Consumer Bank jest kolejnym, które potwierdza, że to lato będzie wyraźnie różnić się od poprzednich. Winne temu są oczywiście reperkusje związane z koronawirusem, które spowodowały, że spora rzesza z nas przestała w ogóle ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
Wybuch pandemii wywołał w społeczeństwie wzmożone obawy nie tylko o zdrowie, ale i o finanse. Najnowsza fala badania zrealizowanego przez GfK pokazuje jednak, że odsetek osób obawiających się o swój budżet i zdolność regulowania rat kredytu i innych zobowiązań finansowych jest istotnie niższy aniżeli na początku naszych zmagań z koronawirusem. To ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) przedstawia wyniki drugiej fali badania poświęconego kondycji biznesu w dobie pandemii. Pierwsza jego edycja miała miejsce w marcu, kiedy to zapytano firmy o spodziewane następstwa koronawirusa. Z kolei najświeższa odsłona pozwala sprawdzić, na ile przewidywania firm okazały się słuszne. Oto, co udało się ...
-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
Ostatnie miesiące upłynęły nam na odmienianiu przez wszystkie przypadki słów "pandemia" i "koronawirus". COVID-19 zamieszał w naszych życiach, nie pozostając obojętnym dla nawyków i zachowań konsumenckich. Co się zmieniło? M.in. to, że obawy, dotyczące zarówno teraźniejszości, jak i przyszłości, stały się właściwie nieodłącznym elementem naszego ...
-
Monitor Rynku Pracy: wciąż obawiamy się o utratę pracy
40. edycja badania Monitor Rynku Pracy zrealizowana przez Randstad we współpracy z Instytutem Badań Pollster pokazuje, że nasze obawy o utratę pracy wciąż pozostają na wysokim poziomie. Nie pomogło zniesienie obostrzeń wprowadzonych po wybuchu pandemii koronawirusa. Polacy są także pesymistami, jeżeli chodzi o szanse na znalezienie nowej pracy. ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
Czy pandemia koronawirusa zmieniła trendy w światowym marketingu? Przeanalizowała to firma Salesforce. Na pewno rośnie znaczenie sztucznej inteligencji oraz „empatycznego marketingu”. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania "Salesforce State of Marketing"? Szósta edycja międzynarodowego badania marketerów "Salesforce State of Marketing" została ...
-
Jak korzystnie przelewać pieniądze do Polski pracując za granicą?
Praca za granicą i wysyłanie pieniędzy do domu to nie jedyna możliwość otrzymywania wynagrodzenia w walucie obcej. Coraz więcej osób pracuje dla zagranicznych firm, mieszkając w Polsce. Epidemia koronawirusa pokazuje nam, że obecność w biurze nie jest wcale tak potrzebna, jak nam się jeszcze pół roku temu wydawało, a część specjalistów nie musi ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
Pandemia koronawirusa dotknęła wiele firm na całym świecie. Zmusiła je do podjęcia najróżniejszych kroków, takich jak redukcja pensji czy etatów, po to aby uratować biznesy przed upadłością. Jak na te działania zapatrują się pracownicy? Z badania "Workforce View 2020" zrealizowanego przez firmę ADP Polska wynika, że europejscy pracownicy zgadzają ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
Nieopłacony rachunek za telefon to jeden z powodów, dla których nazwiska Polaków trafiają na prowadzoną przez KRD listę dłużników. Jaka jest skala tego problemu? Całkiem spora. W bazie KRD widnieją obecnie personalia właścicieli długów wartych 899 mln zł, co oznacza, że tylko od wybuchu pandemii zaległości wobec telekomów wzrosły o 73 mln zł. ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność w górę, ale kłopotów nie brak
Handel to jedna z branż, której negatywne skutki pandemii najbardziej dały się we znaki. 4 maja br.,wraz z kolejnym etapem odmrażania polskiej gospodarki, centra handlowe ponownie mogły przyjąć klientów. I wprawdzie od normalności sprzed koronawirusa dzieli nas jeszcze sporo, to jednak niewątpliwym powodem do optymizmu jest większa, niż wcześniej ...
-
Co czeka biurowce w Warszawie? 2 możliwe scenariusze
Rynek biurowy Warszawy nie miał w ostatnim czasie powodów do narzekania. Czy jednak popyt na stołeczne biurowce nie ulegnie załamaniu w wyniku pandemii? Eksperci Savills podkreślają, że sektor powierzchni biurowych powinien zachować stabilną pozycję w dłuższej perspektywie czasowej i kreślą dwa możliwe scenariusze. W obu jest mowa o spadku ...
-
W pandemii trudniej o dobrostan psychiczny. Najbardziej cierpią Millenialsi
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach naszego życia. Najnowsze badanie GfK Consumer Life pokazuje, że nie pozostał obojętny również dla kondycji psychicznej Polaków. Kogo dobrostan psychiczny ucierpiał w największym stopniu? Kto okazał się odporny na koronawirusa? Jak czytamy w komunikacie z badania GfK Consumer ...
-
GUS: polscy konsumenci coraz mniej obawiają się COVID-19?
Wraz z pojawieniem się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki. Rozwój pandemii przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak już w maju i czerwcu nastawienie polskich konsumentów okazało się nieco bardziej optymistyczne. Podobnie było i w lipcu - jak podał dziś GUS, w ...
-
E-commerce: pandemia wzmaga działania marketingowe
Gospodarczy lockdown wyhamował aktywność wielu polskich firm. Nie wszyscy jednak mają powody do narzekania. W grupie przedsiębiorców, w których nie brakuje beneficjentów koronawirusa, znalazły się podmioty z branży e-commerce. Wszystko za sprawą wzmożonych zakupów w sieci - w trakcie pandemii rzesza kupujących online wzrosła o 11 punktów ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei