-
Pandemia: nowe zwyczaje zakupowe będą się utrwalać
Pandemia dokonała gwałtownej zmiany w zachowaniach konsumentów. Wiele nowych nawyków pozostanie z nami na dłużej - wszystko wskazuje bowiem na to, że boom na zakupy online nie był tylko chwilową, "koronawirusową" zachcianką. To istotna informacja dla firm, które powinny dołożyć wszelkich starań, aby sprostać wymogom nowej ery handlu ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
Zaledwie co czwarte gospodarstwo domowe zredukowało w obliczu pandemii swoje wydatki – wynika z badania zrealizowanego przez EY Polska. 43% hołduje podejściu „Stay calm, carry on/Zachowaj spokój i kontynuuj” i stara się funkcjonować jak dotychczas, nie decydując się na oszczędności. EY wskazuje na główne postawy konsumenckie w dobie koronawirusa ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
O wybuchu pandemii mówi się najczęściej w kontekście jego negatywnych następstw. Tymczasem koronawirus niesie za sobą również pozytywy. I nie chodzi tu wyłącznie o rozwój e-commerce, czy lawinowy wzrost sprzedaży, jakie notują producenci środków dezynfekujących. Z badania zrealizowanego przez firmę Upfield wynika, że w czasie izolacji społecznej ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
Wybuch pandemii zatrząsł każdą właściwie dziedziną życia i gospodarki, nie omijając przy tym rynku pracy. Pomimo polepszającej się sytuacji, negatywne konsekwencje koronawirusa dostrzegalne mają być jeszcze długo. Są jednak i pozytywy. Okazuje się bowiem, że kryzys pozytywnie przełożył się m.in. na kreatywność oraz poprawił relacje międzyludzkie ...
-
Popyt na magazyny o ¼ wyższy niż rok temu. Nowy rekord
Najnowszy raport CBRE „Rynek powierzchni magazynowych w Polsce” to kolejne potwierdzenie, że polskie magazyny to dynamiczny i wyjątkowo odporny na koronawirusa rynek. Całkowity zasób tego rodzaju powierzchni sięga już 19,5 mln mkw. i wszystko wskazuje na to, że jeszcze w tym roku przebije on granicę 20 mln mkw. Na szczególne podkreślenie zasługuje ...
-
Przekwalifikowanie zawodowe: dobry sposób na brak ofert pracy?
Koronawirus wstrząsnął wieloma dziedzinami życia i gospodarki. Jego negatywne skutki w znacznym stopniu dotknęły m.in. branżę eventową nic więc dziwnego, że o oferty pracy w tym sektorze jest dziś co najmniej trudno. Z drugiej jednak strony mamy e-commerce, które na pandemii znacznie zyskało i znacznie wzmogło - jak dowodzi raport OTTO Work Force ...
-
Kwarantanna pracowników z Ukrainy szansą polskich pracodawców?
Na Ukrainie, podobnie zresztą jak w naszym kraju, notuje się w ostatnim czasie zwiększoną liczbę zakażeń koronawirusem. W związku z tym tamtejsze władze zdecydowały się na wprowadzenie restrykcji – do końca lata powracających do kraju obywateli czekać będzie dwutygodniowa kwarantanna. Dla polskich pracodawców oznacza to możliwość zatrzymania ...
-
Ataki DDoS w II kw. 2020. Co odpowiada za ogromny wzrost incydentów?
Kaspersky opublikował ustalenia najnowszego raportu poświęconego przeprowadzonym w II kwartale br. atakom DDoS. Opracowanie dowodzi, że cyberprzestępcy nie odpuszczają. W badanym okresie ich aktywność w ujęciu rocznym wzrosła aż trzykrotnie. Zdaniem analityków cyberbezpieczeństwa, za tak duży wzrost odpowiada przede wszystkim koronawirus. Wybuch ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2020?
Perturbacje związane z wybuchem pandemii odcisnęły swoje piętno na życiu wielu Polaków. Zmieniło się wiele, czy także plany na wakacje 2020? Ze zrealizowanego przez Prezentmarzeń badania „Zwyczaje urlopowe Polaków 2020” wynika, że ci z nas, którzy pomimo zagrożenia koronawirusem zdecydowali się na urlop, wypoczywają w kraju, głównie nad morzem (25 ...
-
Hotele w Polsce: najbardziej cierpi Kraków
Ze względu na wybuch pandemii polskie hotele nie mają łatwo. Wprawdzie byliśmy jednym z pierwszych krajów, który zdecydował się na odmrożenie branży hotelowej, to jednak wiele obiektów wyraźnie odczuwa negatywne skutki koronawirusa. Z opracowanego przez CBRE raportu „Rynek hotelowy w Polsce I poł. 2020” wynika, że stosunkowo najlepiej radzi sobie ...
-
Zatrudnienie: mamy rynek pracownika, czy pracodawcy?
Do czasu pojawienia się pandemii o polskim rynku pracy mówiono głównie w kontekście rekordowo niskiej stopy bezrobocia, rosnących wygrodzeń, poszerzania wachlarza benefitów pozapłacowych i generalnie dobrej sytuacji pracowników. Koronawirus nieco zmienił rozkład sił, w efekcie czego częściej mówi się o rynku pracodawcy. Sytuacja nie jest jednak ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na sytuacji polskich firm z sektora MŚP. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania „COVID-19 Business Pulse Survey – Polska”, z których wynika, że spadków sprzedaży doświadczyło blisko 7 na 10 badanych przedsiębiorstw. Pewnym optymizmem może napawać jednak fakt, że biznes nie zamierza się poddawać. Na redukcję ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
Na początku sierpnia ilość zakażeń koronawirusem w Polsce pobiła dotychczasowe rekordy. To nie umknęło uwadze polskich konsumentów i wyraźnie odbiło się na ich zachowaniach. Niepokój wzrósł do poziomu bliskiego temu, który notowaliśmy u schyłku maja. Polacy czują lęk, ale jednocześnie nie reagują panicznie. Raczej zachowują wstrzemięźliwość i ...
-
GUS: w sierpniu 2020 nastroje polskich konsumentów znowu pikowały
Wraz z pojawieniem się w naszym kraju pandemii nastroje polskich konsumentów uległy dramatycznemu wręcz załamaniu. Pesymizm zmniejszał się jednak wraz z luzowaniem obostrzeń. Jak jednak podał dziś GUS, w sierpniu nastroje konsumenckie znowu pikowały. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać, że jest m.in. to efekt odnotowanych na początku ...
-
Milenialsi dostrzegają szanse, jakie niesie pandemia
Firma Deloitte zaprezentowała wyniki najnowszego raportu „Global Millennial Survey 2020”. Wnioski płynące z opracowania mogą napawać optymizmem. Wyłania się z niego obraz nadzwyczaj silnego pokolenia, któremu pandemia właściwie tylko dodała sił. Okazuje się bowiem, że w trakcie jej trwania odsetek milenialsów odczuwający ciągły lub przewlekły ...
-
GUS: w II kw. 2020 potężny spadek PKB i załamanie konsumpcji
W I kwartale br. polski PKB spadł o 2,0%. Niestety wstępne dane za kolejne trzy miesiące są o wiele bardziej dramatyczne - w II kwartale spadek sięgnął 8,2%. Za taki obrót spraw odpowiedzialność bierze przede wszystkim mocno pikująca konsumpcja. Wprawdzie pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem w Polsce odnotowano dopiero 4 marca, to jednak ...
Tematy: PKB, Produkt krajowy brutto -
Sektor MŚP vs koronawirus: czy biznes jest gotowy na 2. falę pandemii?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na polskim sektorze MŚP, sprawiając, że wielu jego reprezentantów musiało wręcz walczyć o swój rynkowy byt. Jednym udało się to lepiej, inni stanęli oko w oko z bankructwem. Doświadczenia te czegoś nas jednak nauczyły, o czym świadczyć może dość spory odsetek firm deklarujących gotowość na zmierzenie się z ...
-
Automatyzacja: Czy przez pandemię zastąpią nas roboty?
Eksperci rynku pracy nie pozostawiają złudzeń: postępująca automatyzacja sprawi, że pokaźna część wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Scenariusz ten może zmaterializować się wcześniej niż zakładano, ponieważ okazało się, że wybuch pandemii w znacznym stopniu przyczynił się do jeszcze szybszego wdrażania nowych narzędzi technologicznych. ...
-
Jak pandemia wpłynęła na rozliczenia B2B? Nie wszyscy narzekają
Wprawdzie o skutkach koronawirusa w znakomitej większości przypadków mówi się w kontekście negatywnym, to jednak okazuje się, że pandemia miewa swoje jasne strony. Potwierdzeniem tego może być badanie, które cyklicznie realizuje dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor Instytut Keralla Research. Jego najnowsza odsłona dowodzi, że w III kwartale ...
-
Zaproszenie na wesele? Co 2. Polak odmówi jego przyjęcia
Wybuch pandemii spowodował, że planowanie uroczystości weselnych zeszło nieco na dalszy plan. Obecnie organizacja tego rodzaju imprez jest już dozwolona, ale nie brakuje doniesień o pojawiających się na weselach ogniskach zakażeń koronawirusem. Nie jest zatem zaskoczeniem, że dla zdecydowanej większości Polaków priorytetem jest zapewnienie ...
-
Czego nauczyły nas cyberataki w dobie COVID-19?
Wybuch pandemii nie umknął uwadze cyberprzestępców. Wymierzane w nas cyberataki coraz częściej bazują na strachu i emocjach związanych z koronawirusem. I nie jest to w zasadzie zaskoczeniem, bowiem cyberprzestępczy półświatek już wcześniej zwykł żerować na ludzkich słabościach. Jaka lekcja płynie z bieżącej sytuacji? Na co zwrócić szczególną uwagę ...
-
Remont mieszkania i zakup samochodu. Wydatki pomimo kryzysu
Mamy jesień, która tym razem przypada na czasy związanego z koronawirusem kryzysu. Okazuje się jednak, że całkiem pokaźnej grupy Polaków nie powstrzymuje to przed większymi wydatkami. Z opracowanego przez Santander Consumer Bank badania "Polaków portfel własny – czas zmian", wynika, że w najbliższym czasie blisko 22 proc. z nas szykuje się na ...
-
Branża TSL nadrabia straty z okresu pandemii
Rok 2019 należał do polskich przewoźników. Polska została liderem przewozów w Unii Europejskiej, z udziałem w przewozach międzynarodowych we wspólnocie europejskiej na poziomie 32 proc. Niestety pandemia koronawirusa spowolniła rozwój sektora. Analitycy Santander Bank Polska uważają jednak, że prognozy dla branży TSL są optymistyczne. Jak ...
-
Pandemia koronawirusa zmieniła 3/4 firm
3/4 firm z sektora MŚP musiało wprowadzić różnego rodzaju zmiany w swoich biznesach pod wpływem pandemii koronawirusa - wynika z badania "Jak pandemia zmieniła biznes" przeprowadzonego dla Krajowego Rejestru Długów przez instytut badawczy MANDS. Obniżenie wynagrodzeń, szukanie pomysłów na rozwój, cyfryzacja czy redukcja zatrudnienia to tylko ...
-
Koronawirus bez wpływu na życie większości Polaków?
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów wynika, że prawie połowa Polaków nie odczuwa większych życiowych zmian z powodu pandemii koronawirusa. 48,3 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nie musiało podejmować żadnych istotnych zmian życiowych w związku z pojawieniem się pandemii koronawirusa. W grupie ...
-
Internetowa zbiórka pieniędzy. Czy w pandemii nadal jesteśmy hojni?
Internetowa zbiórka pieniędzy to domena kobiet, które dokonują ¾ wszystkich wpłat - wynika z opublikowanego przez Zrzutka.pl komunikatu na temat tegorocznego obrazu finansowania społecznościowego w naszym kraju. Najczęściej na konto potrzebujących trafiają przelewy do 50 zł. Wyższe kwoty wpłacamy znacznie rzadziej niż w minionym roku, co ...
-
Ilu jest chętnych na szczepionkę przeciw grypie?
Sezon grypowy zbliża się wielkimi krokami. Tradycyjnie już wywołuje on ożywioną dyskusję na temat szczepień. W tym roku jest ona jednak o tyle wyjątkowa, że tłem dla niej jest ciągle rosnąca liczba zachorowań na koronawirusa. W ramach badania „Polacy w czasie epidemii” SW Research przyjrzał się, ilu Polaków chętnych jest na szczepionkę przeciwko ...
-
Branża IT w pandemii: bez podwyżek i awansów
Wprawdzie branża IT w stosunkowo niewielkim stopniu odczuła negatywne konsekwencje pandemii, to jednak i ona nie uniknęła pewnych zawirowań. Wprawdzie połowa pracowników deklaruje, że w związku z koronawirusem warunki ich zatrudnienia nie uległy zmianie, to jednak równie liczna grupa (42%) mówi o zatrzymaniu podwyżek i awansów - donosi opracowany ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji
W związku z wybuchem pandemii wiele banków zostało zmuszonych do zamknięcia lub ograniczenia działalności swoich placówek stacjonarnych. Bankowość przeniosła się w znacznej części do wirtualnego świata. Nie jest więc zaskoczeniem, że lepiej w czasach koronawirusa poradziły sobie te instytucje, które zawczasu już zadbały o biegłość w zdalnej ...
-
Savills: 7 na 10 inwestycji w nieruchomości komercyjne to magazyny
Inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce dopisują nawet podczas pandemii. Z najnowszego raportu Savills wynika, że wolumen transakcji przeprowadzonych w III kwartale br. szacowany jest na 1,05 mld euro, z czego aż 740 mln euro wygenerowały inwestycje w magazyny. To wyraźnie potwierdza, że oczy inwestorów zwrócone są głównie ku obiektom ...
-
Hays: mamy epidemię stresu, jak dbać o zdrowie psychiczne pracowników?
Pandemia odciska swoje piętno na rynku pracy. Nie chodzi tu jednak tylko o kwestie cięcia wynagrodzeń czy redukcji etatów. Okazuje się bowiem, że koronawirus niesie za sobą znacznie dalej idące konsekwencje. Podwyższony poziom stresu w połączeniu z koniecznością pracy w systemie home office nie pozostaje bez znaczenia dla kondycji psychicznej ...
-
Santander Bank Polska: jak z COVID-19 radzą sobie producenci mebli?
Wyroby polskich producentów mebli zyskały uznanie w wielu zakątkach świata. Na naszych rodzimych kanapach wylegują się tysiące zagranicznych użytkowników, a drugie tyle jada przy wyprodukowanych nad Wisłą stołach. Jeszcze przed wybuchem pandemii meblarstwo uchodziło za eksportową potęgę. Czy koronawirus coś w tej kwestii zmienił? Najnowsze dane ...
-
Rekrutacja i praca zdalna oczami Polaków
Od pojawienia się w Polsce pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem upłynęło już 7 miesięcy. Ten okres doprowadził do rozkwitu pracy zdalnej, która z pozycji benefitu pozapłacowego awansowała do pozycji rynkowego standardu. Dziś dotyka nas druga fala pandemii i wiele wskazuje na to, że home office zostanie z nami na dłużej. Co o takim modelu ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
Rekordowe wzrosty liczby osób zakażonych koronawirusem nie pozostają bez wpływu na poziom deklarowanego przez polskich konsumentów niepokoju, który od końca sierpnia wzrósł o 12 pp. Z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker wynika, że wzrosły także obawy Polaków o kwestie finansowe oraz te związane z ...
-
Provident: Polacy nie chcą szkoły i lekarza online
Pandemia przyspieszyła procesy, których nieuchronność dostrzegalna była już wcześniej. Wraz z pojawieniem się koronawirusa pokaźna część naszego życia, i to zarówno zawodowego, jak i prywatnego, przeniosła się do sieci. Czy takie realia przypadły nam do gustu? Czy raczej narzekamy na brak kontaktu z drugim człowiekiem? Odpowiedzi na te pytania ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei