-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
Rynek reklamy w I kwartale 2011 roku wzrósł o 6,9% w stosunku do analogicznego okresu 2010 r., osiągając poziom 1,61 mld złotych netto. Wzrost ten miał miejsce głównie za sprawą zwiększonych inwestycji w Internecie i telewizji, które to w analizowanym okresie wyniosły odpowiednio 190 i 839 mln zł - podaje raport "MPG Media Market Scan 1Q 2011. ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
Całkowita wartość rynku reklamy w I połowie 2011 roku wyniosła 3,84 mld złotych netto, rosnąc w stosunku do pierwszej połowy 2010 roku o 8,5%. Powodem tak istotnej różnicy pomiędzy 2010 a 2011 rokiem były obniżone po katastrofie smoleńskiej wydatki na reklamę. Zakładając nieobniżony poziom inwestycji w tym okresie, wzrost rynku wyniósłby 5,4% - ...
-
Telewizyjne serwisy informacyjne VI 2011
Agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów kontynuowała w czerwcu 2011 roku badanie zawartości głównych wydań czterech telewizyjnych serwisów informacyjnych o największej liczbie widzów. Z analizy wynika m.in., że największą liczbą tematów pochwalić się może "Panorama". W czerwcu było ich 347. Na drugiej pozycji uplasowały się " ...
Tematy: media, analiza mediów, telewizja, serwisy informacyjne, monitoring mediów, telewizja polska, TVP 1, TVP2, TVN, Polsat -
Brak stron o zdrowiu na urządzenia mobilne
Wyniki badania dla najpopularniejszych serwisów i grup serwisów internetowych z kategorii zdrowie i medycyna jednoznacznie wskazują, że największą popularnością cieszą się one wśród internautów pomiędzy 24 a 35 rokiem życia. Są to głównie użytkownicy urządzeń mobilnych. Z uwagi na małą liczbę serwisów dostosowanych do ich potrzeb, próg odsłon ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
Według szacunków domu mediowego MPG rynek reklamy w 2011 osiągnął wartość 7,78 mld złotych netto, co oznacza wzrost o 2,3% w stosunku do 2010 roku. Warto zaznaczyć, że na dynamikę rozwoju mocno wpłynął czwarty kwartał, który był o 5% gorszy niż analogiczny okres 2010 roku. W porównaniu z rokiem 2010, wydatki najbardziej wzrosły w radiu i w ...
-
Branża turystyczna a Facebook
Coraz częściej szukamy informacji o podróżach w mediach społecznościowych. Branża turystyczna na Facebooku rośnie jednak powoli. Według analizy catNapoleon.com w ciągu ostatnich 12 miesięcy największe fan page turystyczne powiększały się w tempie 2,27 proc. To niewiele. Dla porównania: fan page reklamujące żywność rosły w tempie 7,74 proc. ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
II kwartał 2012 roku był bardzo dobry dla rynku reklamy wielkoformatowej. Szacowana wartość rynku wyniosła 27,05 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 23,49 mln zł, natomiast w 2010 roku - 25,53 mln zł. Daje to wzrost wartości rynku aż o 15,2% - podaje raport sporządzony przez CAM Media. W efekcie, po ...
-
Polski Internet a poszukiwanie pracy
Wakacje to czas, w którym najczęściej pojawiały się w Internecie słowa "szukam pracy" w porównaniu z resztą roku 2012. Na problemy ze znalezieniem pracy narzekają absolwenci i młode matki, lecz niewątpliwą gwiazdą tematu "praca" okazał się "nepotyzm", odmieniany przez wszystkie przypadki, dostrzegany w wielkich miastach i na wsiach, w samorządach, ...
-
Najpopularniejsze sklepy wg internautów
Tylko pozornie robienie codziennych zakupów to sprawa, którą trudno ubrać w jakąś ideologię. Nawet zakupy spożywcze mogą okazać się kontrowersyjne. Które sklepy cenami i asortymentem kuszą Polaków w dobie powszechnego zaciskania pasa? Które miejsca skupiają największą uwagę internautów, jakiego rodzaju zakupy są pod stałym obstrzałem konsumentów? ...
-
Polski Internet a "drugie exposé" premiera
Chcemy dymisji nie expose! - znaleźć można w komentarzach pod publikacjami na temat planowanego wystąpienia premiera Donalda Tuska. Jedni komentujący deklarują pełne poparcie dla szefa rządu, inni przedstawiają liczne sugestie zmian mających - w ich opinii - poprawić działanie państwa. Co w zapowiedziach wystąpienia premiera cieszy, co martwi, z ...
-
ASUS Transformer AiO i Qube with Google TV
Komputer All-in-One z systemem Windows 8 i zintegrowanym tabletem z systemem Android, urządzenie do strumieniowania multimediów z wyszukiwaniem głosowym, wyjątkowo szybkie i wiernie oddające kolory monitory oraz kieszonkowy, najmniejszy na świecie router, ułatwiający łączność bezprzewodową w podróży, to kolejne nowości prezentowane przez firmę ...
-
ESET Smart Security 6 i ESET NOD32 Antivirus 6
Firma ESET, producent rozwiązań antywirusowych, udostępniła najnowsze wersje swoich programów. Do sklepów trafia właśnie pakiet bezpieczeństwa ESET Smart Security 6 oraz system antywirusowy i antyspyware ESET NOD32 Antivirus 6. Nowością w pakiecie ESET Smart Security 6 jest funkcja ESET Anti-Theft, pomagająca odzyskać skradziony lub zgubiony ...
-
Polacy a Internet w telefonie
5,5 mln Polaków korzysta regularnie z Internetu w telefonie - wynika z badania Consumer Connection System (CCS) przeprowadzonego przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska. Wielu reklamodawców ma problem z uzyskaniem odpowiedzi na pytanie kim są ludzie, którzy korzystają z Internetu w komórkach? Czy to nadal wyłącznie entuzjaści nowinek, czy ...
-
Reklama wielkoformatowa 2012 r.
W całym 2012 rok inwestycje w reklamę wielkoformatową wyniosły 83,04 mln zł. W porównaniu z rokiem 2011 oznacza to spadek wartości rynku o 0,7%. Zmiany w poszczególnych kwartałach są znaczne. Z perspektywy osiągniętego wyniku najważniejsze kwartały to II (kiedy wzrost wyniósł aż 15,2%) i IV. W ostatnim kwartale został odnotowany bardzo silny ...
-
Polskie kobiety a pielęgnacja urody wiosną
Wiosna to czas zmian, a zmiany są domeną kobiet. Portal badawczy Prekursorki.pl zapytał Polki o ich wiosenne preferencje zakupowe, wydatki na produkty upiększające, opinie i reklamy, którym ufają oraz ideał kobiecości. Partnerami badania zostały marki: Bell, Lirene, Medicaline, Sonko i Beer Fingers. Być jak Jennifer Aniston Dla 58% kobiet idealna ...
-
Najczęściej cytowane media II 2013
Związki partnerskie, starcia na linii Anna Grodzka - Krystyna Pawłowicz, doświadczenia Władysława Serafina z drogówką, zmiany, sojusze i rozstania po obu stronach sceny politycznej - luty był miesiącem polityki jak żaden do tej pory - prawie co czwarta cytowana informacja dotyczyła tego tematu. Najczęściej źródłem tych wiadomości była Gazeta ...
-
Samorządy lokalne a komunikacja z obywatelami 2012
Najczęściej wykorzystywanym narzędziem służącym do ostrzegania mieszkańców w sytuacjach kryzysowych w większości polskich gmin (61 proc) jest wciąż syrena alarmowa. Natomiast informacje o codziennych sprawach np. przerwach w dostawie mediów czy remontach dróg przekazywane są przeważnie (81 proc) za pomocą strony internetowej. Tak wynika z badania ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
Według analityków ZenithOptimedia rynek reklamowy w Polsce skurczy się w tym roku o 5,2%. Łączne wydatki na reklamę wyniosą niecałe 6,4 mld złotych netto. Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,9%. Na koniec roku wartość globalnego rynku reklamowego wyniesie 518 mld dolarów. Prognoza wydatków reklamowych na polskim rynku Według prognoz ...
-
Polski Internet a matura 2013
Odstaw alkohol, nie bój się pytać starszych o radę, zrezygnuj z wizyt u fryzjera i przede wszystkim zachowaj spokój. Czy to uniwersalna recepta gwarantująca maturalny sukces AD 2013? Zanim zakwitły kasztany Instytut Monitorowania Mediów szukał w sieci odpowiedzi na pytania, które dręczącą umysły i serca ponad 330 tysięcy tegorocznych abiturientów: ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
Według analityków ZenithOptimedia wydatki na reklamę w Polsce będą w tym roku niższe o 5,9%, a wartość rynku na koniec roku spadnie do 6,352 mld złotych netto. Globalne wydatki na reklamę wzrosną natomiast o 3,5%. Na koniec roku wartość globalnego rynku reklamowego wyniesie 505 mld dolarów. Prognoza wydatków reklamowych na polskim rynku Według ...
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Producenci napojów zwiększają wydatki reklamowe w tym roku w porównaniu do 2012. Wzrost o 6% do 410 mln złotych, mimo spowolnienia gospodarczego, może oznaczać pierwsze symptomy odbicia na rynku reklamowym. To wyniki najnowszej analizy przeprowadzonej przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska. Największe zmiany widoczne są wśród producentów ...
-
Ataki haherskie: fałszywe kody do GTA 5
Gdy premiera GTA 5 pojawiła się w nagłówkach mediów na całym świecie, a nawet spowodowała liczne "choroby" wśród pracowników, którzy dla gry woleli pozostać w domu, cyber-przestępcy uruchomili swoją własną, zakrojoną na szeroką skalę akcję rozpowszechniania podrobionych narzędzi, kodów i wersji beta. Fałszywe strony internetowe zostały rozsiane po ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
W ciągu 7 miesięcy 2013 roku wydatki reklamowe producentów kawy były prawie 5-krotnie większe od herbaty. To znaczna zmiana w stosunku do 2012 gdy różnica ta wynosiła 1,5 razy. Łącznie wydatki sektora napojów ciepłych (kawa i herbata) wzrosły w tym roku o 14% i zamknęły się kwotą absolutną 153,2 mln zł. To wyniki najnowszych badań domu mediowego ...
-
Smartfony myPhone FUN, NEXT i DuoSmart
myPhone - polski producent telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych wprowadza nową ofertę smartfonów. Stawia na najnowsze technologie i wysoką jakość - ale w przystępnej cenie. Na rynek wkraczają trzy urządzenia, wyprodukowane przy bezpośredniej współpracy z firmą MEDIATEK – producentem wydajnych i energooszczędnych układów mikroprocesorowych ...
-
Branża deweloperska a reklama w Internecie
W ostatnim kwartale dużo się mówi o odbiciu branży deweloperskiej od przysłowiowego dna. Dane z rynku mieszkaniowego w Polsce napawają deweloperów optymizmem na przyszłość. Liczą oni na to, że Polacy chętniej zaczną zaciągać kredyty i kupować domy i mieszkania. Budownictwo mieszkaniowe powoli zmierza w dobrym kierunku, pojawia się więc pytanie, ...
-
Monitoring mediów: cytowania I-II 2014 r.
W styczniu bieżącego roku najczęściej cytowanym dziennikiem była Gazeta Wyborcza – wynika z najnowszego Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media. Tuż za nią uplasowała się Rzeczpospolita. Oba tytuły dominowały również w lutym. W przypadku tygodników ogólnopolskich w ciągu dwóch analizowanych miesięcy na podium nie doszło do żadnych przetasowań. ...
-
Polski Internet a wiosenna ramówka TV
Jednym z pierwszych corocznych zwiastunów wiosny są telewizyjne ramówki, które już od początku marca oferują widzom świeżą porcję nowości. Według badań Instytutu Monitorowania Mediów fraza „wiosenna ramówka” pojawiała się w Internecie średnio 30 razy dziennie! Największą popularnością cieszyły się jednak nie nowe propozycje, a dobrze znane seriale ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
Globalne firmy telekomunikacyjne tną wydatki na reklamę. Okazuje się, że nie inaczej dzieje się w przypadku głównych polskich operatorów - T-Mobile, Polkomtel i Orange ograniczają budżety reklamowe. Wyjątkiem okazuje się Play, który zatrudnił plejadę polskich celebrytów, licząc na pozyskanie klientów z konkurencji - czytamy w najnowszym raporcie ...
-
Monitoring mediów: cytowania I-III 2014 r.
Gazeta Wyborcza to zwycięzca najnowszej fali stworzonego przez NEWTON Media Rankingu Cytowań i Informacji. Na drugim miejscu wśród najczęściej cytowanych dzienników znalazła się Rzeczpospolita. W przypadku tygodników ogólnopolskich pierwsza pozycja przypadła Polityce. Kolejne zajęły Newsweek Polska i Wprost. Materiałem Gazety Wyborczej, na który ...
-
Monitoring mediów: cytowania V 2014
W nowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media wśród dzienników ogólnopolskich tradycyjnie triumfuje Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita, natomiast trzecie - Fakt. Liderem w zestawieniu dzienników regionalnych został Polska Głos Wielkopolski, a wśród tygodników ogólnopolskich - Wprost. Ranking cytowań Gazeta Wyborcza została ...
-
Monitoring mediów: cytowania VI 2014
W czerwcowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media wśród dzienników ogólnopolskich ponownie wygrywa Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce przypadło Rzeczpospolitej, natomiast trzecie zajął Fakt. Liderem w zestawieniu dzienników regionalnych został Polska Głos Wielkopolski, a wśród tygodników ogólnopolskich - Wprost z dużą przewagą nad drugim ...
-
Monitoring mediów: cytowania VII 2014
W lipcowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (171). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (126), a trzecie - Fakt (43). Polska Gazeta Wrocławska zwyciężyła wśród dzienników regionalnych, z kolei spośród tygodników ogólnopolskich najczęściej cytowano ...
-
Monitoring mediów: cytowania VIII 2014
W sierpniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (204). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (141), natomiast na trzecim pojawił się Dziennik Gazeta Prawna (53). Wprost z kolei zdobył znaczącą przewagę nad konkurencją w kategorii tygodników ...
-
Monitoring mediów: cytowania IX 2014
We wrześniowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (201). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (132), natomiast trzecie - Dziennik Gazeta Prawna (65). Wprost z kolei utrzymał pierwsze miejsce w kategorii tygodników ogólnopolskich. We wrześniu liderem ...
-
Gospodarstwa domowe a ochrona zdrowia 2013
Już po raz siódmy Główny Urząd Statystyczny przeprowadził badanie analizujące kwestie ochrony zdrowia w polskich gospodarstwach domowych. Analiza jego wyników dowodzi m.in., że zdaniem Polaków najważniejszy wpływ na zdrowie ma własne zachowanie. Respondenci wskazali również, że największym problemem w dostępie do opieki medycznej jest zbyt długi ...