-
Wyniki Megapanel X 2012
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za październik 2012 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi ...
-
Sektor MSP a finansowanie innowacji
70 procent polskich firm z sektora MŚP uważa, że zdobycie funduszy na wdrożenie innowacji jest trudne. Najczęstszymi wymienianymi przez nie przeszkodami są skomplikowane procedury przyznawania dofinansowania (79 procent) oraz niejasne kryteria rozpatrywania wniosków (50,8 procent). Pomimo tego, aż 39,7 procent polskich przedsiębiorców zamierza ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2012
Pomimo spowolnienia gospodarczego i kłopotów w strefie euro, rynek dóbr luksusowych w Polsce rozwija się stabilnie, coraz lepiej zaspokajając potrzeby bogacącego się społeczeństwa. W 2012 roku liczba osób zamożnych i bogatych przekroczyła 750 tys., a ich łączne dochody do dyspozycji to blisko 130 mld zł. W Polsce jest już dostępnych 2/3 kluczowych ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2012
Listopad okazał się miesiącem polityki - niemal rewolucja w PSL i rewolucyjne pomysły działacza PiS Artura Nicponia oraz wiecznie żywe mniejsze i większe utarczki między politykami i partiami - informacje na te tematy najczęściej zapożyczały od siebie media, a najcenniejszym źródłem okazała się Gazeta Wyborcza - wynika z analizy Instytutu ...
-
Internet w Polsce VIII-X 2012
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, obecna penetracja wynosi 56,70 %. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od sierpnia do października ...
-
Sylwester 2012: wydatki Polaków
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG, w 2012 roku Polacy przeznaczą 9,2 mld zł na zabawy sylwestrowe, czyli o 16,3% więcej niż w zeszłym roku. Łącznie na Boże Narodzenie i Sylwestra wydamy 23,7 mld zł. Ponad połowa (63%) Polaków przywita Nowy Rok w domu i w gronie najbliższych osób, a prawie jedna piąta (18%) wybierze wyjście na prywatkę lub ...
-
Wyniki Megapanel XI 2012
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za listopad 2012 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Polskie firmy nie boją się recesji
Dane makroekonomiczne pozwalają prognozować, że polska gospodarka w pierwszej połowie roku znajdzie się w recesji. Jednak blisko dwie trzecie firm spodziewa się, że cały rok 2013 będzie dla nich lepszy lub podobny do poprzedniego. Największym problemem przedsiębiorstw będzie duża konkurencja, trudność w pozyskiwaniu zamówień oraz nieterminowe ...
-
Wyniki Megapanel XII 2012
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za grudzień 2012 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Etyka w biznesie obniża loty
Tylko niecałe 45% Polaków uważa, że kierownictwo ich firmy prowadzi biznes w sposób uczciwy i etyczny. To wyniki najnowszego sondażu przeprowadzonego w lutym 2013 r. na reprezentatywnej próbie dorosłych i aktywnych zawodowo Polaków przez NORSTAT, na zlecenie Instytutu Great Place To Work Polska. W stosunku do analogicznego badania, ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2012 i prognoza I kw. 2013
Przedsiębiorcy bardzo słabo oceniają sytuację ekonomiczną kraju oraz własnej firmy w pierwszym kwartale tego roku. Wskaźnik KERNA monitorujący nastroje w mikro, małych i średnich firmach spadł do kolejnego, najniższego poziomu od 2009 roku i osiągnął wartość minus 77,69 pkt. – wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który co ...
-
Wyniki Megapanel I 2013
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za styczeń 2012 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Najczęściej cytowane media II 2013
Związki partnerskie, starcia na linii Anna Grodzka - Krystyna Pawłowicz, doświadczenia Władysława Serafina z drogówką, zmiany, sojusze i rozstania po obu stronach sceny politycznej - luty był miesiącem polityki jak żaden do tej pory - prawie co czwarta cytowana informacja dotyczyła tego tematu. Najczęściej źródłem tych wiadomości była Gazeta ...
-
Polacy a programy kulinarne
Aż 67 proc. Polaków, którzy oglądają telewizję, deklaruje, że wybiera w niej programy o tematyce kulinarnej. Najbardziej popularne są "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler oraz "Makłowicz w podróży" - z raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”. Raport „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” przedstawia obok postaw ...
-
Praca ważna dla pokolenia Y
Bezrobocie wynosi obecnie w Polsce ponad 14 proc. i dotyka coraz częściej młodych ludzi, w tym absolwentów szkół wyższych. Wbrew popularnym opiniom, tzw. pokolenie Y to nie tylko osoby, które nad pracę zawodową przedkładają własny rozwój i osobiste szczęście. Jak pokazała trzecia edycja badania firmy doradczej Deloitte "Pierwsze kroki na rynku ...
-
Wyniki Megapanel II 2013
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za luty 2012 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Samorządy lokalne a komunikacja z obywatelami 2012
Najczęściej wykorzystywanym narzędziem służącym do ostrzegania mieszkańców w sytuacjach kryzysowych w większości polskich gmin (61 proc) jest wciąż syrena alarmowa. Natomiast informacje o codziennych sprawach np. przerwach w dostawie mediów czy remontach dróg przekazywane są przeważnie (81 proc) za pomocą strony internetowej. Tak wynika z badania ...
-
Wyniki Megapanel III 2013
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za marzec 2013 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Polacy a zwyczaje żywieniowe
Każdy z nas lubi jeść inaczej. Jedni wolą spożywać posiłki z rodziną, inni z przyjaciółmi, jeszcze inni nie przywiązują wagi do jedzenia, traktując je głównie jako źródło energii. Jak wynika z raportu "Polska kulinarnie" przygotowanego przez agencję Ciszewski MSL, Interactive Research Center i CubeGroup na podstawie analizy zwyczajów Polaków ...
-
Zakupy w sieci: kobiety kupują z głową
Liczba kobiet kupujących w sieci rośnie z roku na rok, a coraz więcej Polek, również tych nieco starszych, przekonuje się do zakupów w e-sklepach. Ponadto, coraz częściej Polki wybierają produkty w realu, by następnie kupić je w sieci. Mówi się także, że są lepszymi klientami niż mężczyźni, w głównej mierze dlatego, że kupują częściej i więcej ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2013
Nadszedł czas politycznych solistów: w centrum zainteresowania znalazł się Jarosław Gowin, jego opinia na temat zarodków oraz dymisja, następnie podejrzany przez tygodnik Newsweek o lobbing Aleksander Kwaśniewski, dalej minister Sławomir Nowak i kolekcja zegarków będąca solą w oku dziennikarzy tygodnika Wprost, po piętach zaś deptał mu (nie) ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2013 i prognoza II kw. 2013
W drugim kwartale przyszło długo oczekiwane ocieplenie w nastrojach i planach zakupowych mikro, małych i średnich firm w Polsce - wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który co kwartał monitoruje polskie MŚP. Choć przedsiębiorcy są nadal wstrzemięźliwi i daleko im do optymizmu, jednak ich prognozy dotyczące sytuacji ekonomicznej ...
-
Polacy a smartfony
Najbardziej aktualne badanie, nadzwyczaj frapujące pytania i… niezwykle szokujące odpowiedzi. Takie są efekty akcji "Co gryzie polskiego marketera", przeprowadzonej wspólnie przez agencję marketingu interaktywnego GoldenSubmarine i TNS Polska. Akcja „Co gryzie polskiego marketera” miała za zadanie zrozumieć zachowania użytkowników urządzeń ...
-
Bezpieczeństwo sieci WiFi w Polsce 2012/2013
Kaspersky Lab Polska informuje o opublikowaniu podsumowania badań bezpieczeństwa sieci Wi-Fi w polskich miastach prowadzonych przez firmę w sezonie 2012/2013. Stan zabezpieczeń polskich sieci bezprzewodowych można ocenić jako dobry, martwi jednak dość duża liczba sieci otwartych, które nie posiadają żadnej ochrony. Nasze badania bezpieczeństwa ...
-
Oszczędzanie na emeryturę: perspektywa społeczna
Od ponad trzech lat w Polsce następuje intensyfikacja działań informacyjnych związanych z powiększaniem świadomości społeczeństwa w kontekście zmian odnoszących się do systemu ubezpieczeń społecznych. Jednym z czynników wpływających na taki stan rzeczy był komunikat Komisji Nadzoru Finansowego, w którym zwrócono uwagę na fakt, iż w perspektywie ...
-
Wyniki Megapanel IV 2013
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za kwiecień 2013 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet VI 2013
Sezon turystyczny w pełni. Jakie są ulubione wakacyjne kierunki Polaków, ile kosztuje nas zagraniczny urlop i jaki wpływ na wybór kierunków mają bieżące wydarzenia społeczno-polityczne? Przedstawiamy raport rezerwacji oraz wyjazdów w czerwcu przygotowany na podstawie statystyk portali Wakacje.pl oraz EasyGo. Gdzie Polacy chcą spędzać wakacje? ...
-
Internet w Polsce III 2013 - V 2013
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, obecna penetracja wynosi 59,70 %. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od marca 2013 do maja 2013 ...
-
Wyniki Megapanel V 2013
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za maj 2013 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Megapanel VI 2013
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za czerwiec 2013 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2013
Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i Dziennik Gazeta Prawna to czołówka mediów, na informacje których powoływano się najczęściej w lipcu - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Konflikt wokół księdza Lemańskiego, spór parlamentarny dotyczący dopuszczenia w Polsce uboju rytualnego, wchodząca w życie ustawa śmieciowa, działalność związków ...
-
Megapanel VII 2013
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius" - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za lipiec 2013 r. W rankingu witryn zgrupowanych i niezgrupowanych wg zasięgu miesięcznego nadal prowadzi Grupa ...
-
Regionalne Strategie Innowacji nieefektywnie wdrażane
Regionalne Strategie Innowacji (RSI) istnieją w Polsce blisko dziesięć lat. Jednak jak wynika z analizy porównawczej 16 polskich województw przeprowadzonej przez firmę doradczą Deloitte, są one w większości dopiero na początku budowy systemu wspierania innowacji. Strategie innowacyjności są dobrze przygotowanymi planami, które często nie są ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2013
Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Newsweek to czołówka mediów, na informacje których powoływano się najczęściej w sierpniu – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Pod koniec wakacji media nie miały powodu do nudy, głównie dzięki krajowym wydarzeniom politycznym. Prasa W rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła ...
-
Branża deweloperska a reklama w Internecie
W ostatnim kwartale dużo się mówi o odbiciu branży deweloperskiej od przysłowiowego dna. Dane z rynku mieszkaniowego w Polsce napawają deweloperów optymizmem na przyszłość. Liczą oni na to, że Polacy chętniej zaczną zaciągać kredyty i kupować domy i mieszkania. Budownictwo mieszkaniowe powoli zmierza w dobrym kierunku, pojawia się więc pytanie, ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?