-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
Kogo zaskoczył jeleń w samochodzie, a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ubiegłego i wyniosły łącznie 272 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji do monitorowania kampanii i wydatków reklamowych w mediach. Aż 90 ...
-
Nieruchomości biurowe i handlowe w Warszawie II kw. 2014
Jak wynika z danych zebranych przez CBRE, polepszająca się sytuacja gospodarcza kraju sprawia, że najbliższe kwartały przyniosą poszczególnym segmentom polskiego rynku nieruchomości komercyjnych wzrosty. Warszawski rynek biurowy do końca 2017 r. zwiększy swoją powierzchnię o 16%, stolica Polski znajduje się też na pierwszym miejscu pod względem ...
-
Jak Polacy czytają e-booki?
Znane są już wyniki pierwszego ogólnopolskiego badania e-czytelnictwa w Polsce. Co pokazało "Czytnikoliczenie"? Okazuje się m.in., że statystyczny polski e-czytelnik „połyka” 2,5 książki miesięcznie. Ten wynik może wydawać się imponujący, jednak należy zaznaczyć, że badaniu poddana została grupa osób aktywnie czytających. Na przełomie maja i ...
-
Sprzedaż bezpośrednia - wygoda, promocje i upominki
Chociaż ciągle istnieje dość spora rzesza Polaków odżegnująca się od zakupów u konsultanta, to niewątpliwie również rośnie rzesza amatorów sprzedaży bezpośredniej. Ci ostatni cenią w niej wygodę (41,8%), oferowane zniżki i promocje (32,3%) oraz możliwość otrzymania drobnych upominków (24,1%) - wynika z ogólnopolskiego badania, które Instytut Homo ...
-
Włoskie firmy = zatory płatnicze?
Włoska gospodarka, m.in. w wyniku sytuacji ekonomicznej i geopolitycznej u naszych wschodnich sąsiadów, awansowała pod względem wartości eksportu na piątego partnera handlowego Polski, zastępując na tym miejscu Rosję. Z analiz Euler Hermes wynika, że włoskie przedsiębiorstwa nadal przeżywają kłopoty związane z terminowym regulowaniem należności. ...
-
Gdzie na wakacje jesienią? Polacy do Pragi, obcokrajowcy do Krakowa
Norwegowie, Węgrzy i Finowie to nacje, które cenią sobie jesienny wypoczynek w Polsce - wynika z trivago.pl. Z kolei Polacy najchęniej spędziliby polską złotą jesień w Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu. Norwegowie, Węgrzy oraz Szwedzi to narodowości najczęściej szukające zakwaterowania w polskich miastach jesienią – tak wynika z analizy ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
Polski e-commerce ewoluuje w tempie, którego z pewnością mogą nam pozazdrościć inne kraje europejskie. Aby jednak ten rozwój przebiegał jeszcze dynamiczniej, konieczne jest położenie nacisku na edukację e-przedsiębiorców. W szczególności chodzi tu o rozszerzenie znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych - czytamy w raporcie z badania „ ...
-
Gospodarstwa domowe a ochrona zdrowia 2013
Już po raz siódmy Główny Urząd Statystyczny przeprowadził badanie analizujące kwestie ochrony zdrowia w polskich gospodarstwach domowych. Analiza jego wyników dowodzi m.in., że zdaniem Polaków najważniejszy wpływ na zdrowie ma własne zachowanie. Respondenci wskazali również, że największym problemem w dostępie do opieki medycznej jest zbyt długi ...
-
Portale społecznościowe pełne kaszlu i bólu głowy
Wraz z nadejściem jesienno-zimowego szczytu zachorowań media społecznościowe zapełniają się skargami Polaków na dolegliwości związane z grypą i przeziębieniami – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Na przełomie października i listopada w serwisach społecznościowych pojawiło się blisko 14 tysięcy wpisów, w których polscy internauci ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2014
Polski rynek dóbr luksusowych ma się całkiem dobrze - szacuje się, że wysokość wydatków na te dobra może sięgnąć w tym roku około 12,6 mld złotych, co jest wynikiem o 15 procent wyższym od ubiegłorocznego. Takie statystyki nie powinny jednak dziwić. W naszym kraju przybywa bowiem zamożnych obywateli. Do końca roku ma być ich o 6 procent więcej niż ...
-
Jacy są polscy gracze komputerowi?
Statystyczny polski gracz to młody mężczyzna pochodzący z dużego miasta, uczący się lub studiujący. Jeżeli pracuje, to najczęściej jako pracownik biurowy, pracownik administracji, specjalista lub menadżer średniego szczebla, a jego zarobki są wyższe niż przeciętny Kowalski. To tylko niektóre z wniosków płynących z największego w Polsce badania ...
-
Ferie zimowe 2015: Polacy jadą w Alpy
Polacy chętniej niż rok temu wybiorą się na zagraniczne stoki z biurami podróży – według statystyk Travelplanet.pl wzrost wynosi ponad 23 proc. Bezśnieżna zima nie pozostawia wielkiego wyboru, odpowiednich warunków do szusowania trzeba szukać poza Polską. Okazuje się jednak, że pobyt we Włoszech, Austrii czy Francji nie musi być znacząco droższy ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie X 2014
Rosnące koszty pracy, wzrastająca konkurencja w pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników, spadek rentowności, niestabilność polityczna, pogmatwane prawo oraz wyższe podatki to główne problemy polskich firm rodzinnych. Pomimo tych niedogodności ich przedstawiciele dobrze oceniają swoją sytuację ekonomiczną. To niektóre z wniosków płynących z ...
-
Informatyzacja przedsiębiorstwa po polsku
Zdecydowana większość polskich firm jest zdania, że w budowaniu przewagi konkurencyjnej pomaga im informatyzacja. Dla co piątej z nich najistotniejszym kierunkiem rozwoju jest tu integracja własnych systemów informatycznych z systemami klientów. Równie duża jest grupa przedsiębiorstw, które stawiają na rozwój systemów integrujących pracę sprzedaży ...
-
Monitoring mediów: cytowania 2014
W podsumowującym 2014 rok Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem pod względem ilości cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (2442). Drugie miejsce przypada w udziale tygodnikowi Wprost (1980), a brązowy medal wędruje do Rzeczpospolitej (1787). Z nie najgorszym wynikiem, chociaż poza podium kończą rok Polityka (654) oraz Dziennik Gazeta ...
-
Mikrofirmy zatrudniają ok. 3 mln osób
Liczba aktywnych jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce wynosi między 2 a 2,4 mln – wynika z danych ZUS i Ministerstwa Finansów. Mikrofirmy zatrudniają ok. 3 mln osób, czyli ponad 20% wszystkich pracujących w Polsce i więcej niż jedną czwartą osób pracujących w sektorze prywatnym – wynika z raportu Grupy Idea Banku, poświęconego ...
-
Monitoring mediów: cytowania II 2015
Ukazał się lutowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 189. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfowały Głos Pomorza i Nowości, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem ogólnopolskim był Wprost - głównie za sprawą afery związanej z ...
-
Zakupy przez Internet wyprzedziły handel stacjonarny
Intensywny rozwój handlu elektronicznego w Polsce rozpoczął się w pierwszej dekadzie XXI wieku. Jak podaje w swoim raporcie Deloitte (A wave of digital change. Trends i digital E-innovation 2013), w latach 2006–2012 wartość gospodarki internetowej w Polsce podwoiła się i w 2012 roku osiągnęła wartość 93 mld złotych, a wartość polskiego handlu ...
-
Najczęściej cytowane media III 2015
W marcu pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów obroniła Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce zajął Wprost, a trzecie – Rzeczpospolita. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponowie został TVN24, z kolei wśród portali internetowych najczęściej cytowano wpolityce.pl – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. ...
-
Zatory płatnicze: Polska w ogonie Europy, Tajwan na czele stawki
Zaległości płatnicze nie są specyfiką tylko naszego kraju. W mniejszym lub większym stopniu odczuwalne są niemal we wszystkich krajach. Raport „Barometr płatności na świecie 2015” przygotowany przez międzynarodową wywiadownię gospodarczą Bisnode D&B Polska pokazuje, że w Europie najdłużej, powyżej 90 dni czeka się w Grecji, Portugalii i w Polsce. ...
-
Prawa konsumenta na wakacjach: świadomość rośnie
Ponad 1/3 Polaków przyznaje, że wyjeżdża na wakacje zorganizowane przez biuro podróży. Największą obawą, jaka towarzyszy temu wyjazdowi, jest niepokój o upadłość organizatora oraz złe warunki na miejscu przeznaczenia. Jednocześnie aż 32% polskich turystów nie czyta umowy przed wyborem biura, a 45% nie zdaje sobie sprawy, że nieudaną wycieczkę może ...
-
King, Sapkowski, Kapuściński czyli Polak pokazuje jak czyta
Chociaż o polskim czytelnictwie krążą niezbyt dobre pogłoski, to okazuje się, że miłość do książek deklaruje niemal 42% Polaków. Merlin.pl postanowił sprawdzić, jak czytają Polacy. Gdzie i w jakich okolicznościach to robią oraz skąd czerpią czytelnicze inspiracje? W badaniu sprawdzono również spontaniczną znajomość pisarzy, a także zapytano, ...
-
Uchodźcy niemile widziani
Internetowe komentarze Polaków na temat planów przyjęcia emigrantów z Afryki zdominował zdecydowany sprzeciw i duża niechęć - wynika z monitoringu social mediów w Instytucie Monitorowania Mediów. Ze wszystkich 7 tysięcy wpisów, jakie w internecie pojawiły się na ten temat, ponad 2 tysiące to komentarze bardzo krytyczne, a czasami również niezwykle ...
-
Tradycyjny SMS ciągle ma wzięcie
Polska oszalała na punkcie smartfonów - szacunki wskazują, że już w nadchodzącym roku posiadaczami tych urządzeń będzie aż 70 procent z nas. Nowe technologie zawróciły nam zatem w głowach. Okazuje się jednak, że w pewnych kwestiach związanych z telefonami cechuje nas konserwatyzm. Tak jest np. w przypadku wysyłania smsów, których popularność zdaje ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców I poł. 2015
W ciągu ostatnich kilku lat w Europie można zaobserwować wzmożony ruch migracyjny, wynikający nie tylko z sytuacji politycznej na Wschodzie, ale również kryzysu demograficznego. Sytuacja we wschodnich regionach Ukrainy wciąż daleka jest od stabilizacji. Pomimo obowiązującego rozejmu nadal dochodzi tam do starć pomiędzy ukraińskimi żołnierzami a ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
Euler Hermes przedstawia analizę laureatów Plebiscytu Złoty Płatnik 2014. Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria pozwalające przyznać im certyfikat. Tylko 5 proc. firm działających na polskim rynku uzyskało ponadprzeciętne wyniki: Wskaźnik ...
-
Aktywność fizyczna w wydaniu Polaków
Moda na zdrowy styl życia dotarła również do Polski – siłownie i kluby fitness nie świecą pustkami. TNS Polska przygotował raport "Aktywność sportowa Polaków”, z którego dowiemy się między innymi, że 32% mieszkańców kraju nad Wisłą uprawia sport przynajmniej trzy razy w tygodniu, przy czym w grupie tej przeważają mężczyźni oraz mieszkańcy miast. ...
-
Wiadomości SMS dobrym sposobem na komunikację z klientem
Polacy nadal lubią SMS-y. Jak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, przygotowanego przez platformę SerwerSMS.pl, aż 65 proc. Polaków codziennie korzysta z tej formy komunikacji. Co ważne, jesteśmy otwarci na otrzymywanie krótkich wiadomosci tekstowych zarówno od instytucji publicznych, jak i ulubionych marek. Mogłoby się wydawać, że darmowe ...
-
Innowacje w MSP pod lupą
Z innowacyjnością w naszym kraju ciągle nie jest najlepiej - z najnowszego raportu „Innowacje w MŚP. Pod lupą” wynika, że sumaryczny wskaźnik innowacyjności w Polsce jest ciągle o prawie połowę niższy niż w Unii Europejskiej. Wprawdzie polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, jak istotne znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej ma wdrażanie ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
Mamy już blisko milion bogatych i zamożnych Polaków, którzy w tym roku wydadzą na dobra i usługi luksusowe 14,3 mld złotych, czyli o 13% więcej niż w roku ubiegłym. Najczęściej kupowaną grupą produktów luksusowych są samochody (niemal 7 mld zł) - to tylko niektóre z wniosków płynących z najnowszej, szóstej już edycji raportu KPMG. Ważnym wnioskiem ...
-
Upadłości firm w Polsce w 2015 r.
Polska gospodarka ma się dobrze, co znajduje swoje odzwierciedlenie w o 10% niższej niż w 2014 roku liczbie upadłości. Do 28 grudnia 2015 r. polskie sądy ogłosiły upadłość 741 podmiotów. Nieźle radzi sobie budownictwo, gorzej przedstawia się sytuacja w transporcie. Na skróty: Branża budowlana, która w przeszłości była negatywnym „bohaterem” ...
-
Portale społecznościowe: ranking stworzony przez Polki
Nie ma dnia bez Facebooka. Taką deklarację mogłoby sformułować niemal 3/4 Polek - z badania zrealizowanego przez PMR na zlecenie Westwing Home & Living wynika bowiem, że 71% Polek zagląda na ten portal codziennie, a 60% robi to częściej niż rok temu. Popularnością, choć już nieco mniejszą, cieszą się wśród polskich kobiet również Youtube i ...
-
(Nie)świadomość prawna Polaków
Podstawowa wiedza prawna w polskim społeczeństwie niestety kuleje, a dobitnym na to dowodem mogą być chociażby wyniki „Diagnozy świadomości Polaków 2016” - badania, które z inicjatywy Kwartalnika Iustitia przeprowadziła agencja badawcza Maison&Partners we współpracy z Warsaw Enterprise Institute. Niski poziom wiedzy jest faktem Zaledwie nieco ...
Tematy: świadomość prawna, znajomość prawa -
Outlety przed transformacją. Będą przypominać centra handlowe
BNP Paribas Real Estate Poland opublikował raport „Always in. The Outlet Centre Market in Poland”. Autorzy tego opracowania pochylili się nad zagadnieniami związanymi z polskim rynkiem centrów wyprzedażowych. Z ich analizy wynika m.in., że w ciągu najbliższych dwóch lat przybędą w naszym kraju 22 tysiące metrów kwadratowych powierzchni ...
-
Najczęściej cytowane media III 2016
W marcu bieżącego roku pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła Rzeczpospolita, drugie miejsce przypadło Gazecie Wyborczej, a trzecie portalowi wpolityce.pl. W marcu dominowały tematy związane z opinią Komisji Weneckiej w sprawie Trybunału Konstytucyjnego. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazł ...