-
Najczęściej cytowane media III 2014
Marcowe przekazy mediowe zostały zdominowane przez tematy z zakresu polityki - podaje comiesięczna analiza Instytutu Monitorowania Mediów. Wśród mediów, na które powoływano się najczęściej, znalazły się Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza oraz Dziennik Gazeta Prawna. Najczęściej cytowaną telewizją okazał się TVN24, rozgłośnią radiową - RMF FM. ...
-
Polscy przedsiębiorcy: Indeks Optymizmu IV 2014
Platforma Finansowa Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej w marcu tego roku rozpoczęła publikację Indeksu Optymizmu Przedsiębiorców. Z kolejnego odczytu tego wskaźnika wynika, że nastroje wśród przedstawicieli polskiego biznesu nacechowane są dość pozytywnie i to zarówno w odniesieniu do bieżącej, jak i prognozowanej sytuacji biznesowej. ...
-
Polacy a rynek gazu
Ponad 33 procent Polaków uważa, że liberalizacja rynku gazu w naszym kraju doprowadzi do obniżek cen. 81 procent z nas chciałoby, aby Polska była samowystarczalna energetycznie, jednak za rodzimy gaz nie chcielibyśmy płacić więcej. To niektóre z wniosków płynących z raportu portalu OptimalEnergy.pl, w którym analizie poddano wiedzę społeczeństwa ...
-
smartDOM z nową promocją i Paszport Korzyści
Plus i Cyfrowy Polsat wprowadziły w ramach programu smartDOM promocję dla obecnych klientów – „Drugi produkt za połówkę, trzeci za złotówkę”. Klienci będą też mogli uczestniczyć w programie lojalnościowym – Paszport Korzyści i wygrywać nagrody w postaci promocji, rabatów u Partnerów, a także bilety na Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn ...
-
Jak postrzegamy marki własne?
Aż 1/3 polskich konsumentów kupuje marki własne, ale niechętnie się do tego przyznaje - wynika z raportu On Board "Jak postrzegamy marki własne? – perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce", który powstał przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu oraz firmy badawczej SW Research. Wiele wskazuje zatem na to, ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2014
W kwietniu 2014 roku, jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanym medium w Polsce była Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita, a trzecie – Wprost. Spośród stacji radiowych najwyższa lokata przypadła RMF FM, natomiast spośród stacji telewizyjnych – TVN24. Nie ulega jednak wątpliwości, że to prasa wiedzie prym w ...
-
Megapanel III 2014
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius – standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za marzec 2014. W rankingu TOP20 wydawców wg zasięgu miesięcznego w marcu 2014 roku nadal prowadzi Grupa Google z zasięgiem 92 ...
-
Adam Małysz najbardziej zaufanym sportowcem
Jak wynika z badania European Trusted Brands, Polacy największym zaufaniem wśród polityków darzą Bronisława Komorowskiego, wśród dziennikarzy – Kamila Durczoka, natomiast wśród sportowców – Adama Małysza. Pozycję lidera w kategorii Muzyk na rzecz Krzysztofa Pendereckiego stracił Piotr Rubik. Kamil Durczok, prezenter Faktów w TVN, jest ...
-
Na wyjazd zagraniczny bez ubezpieczenia
Podobno przezorny zawsze ubezpieczony. Skoro tak, to przezorność Polaków wyjeżdżających na wakacje pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Ubezpieczeniowej Europa przez instytut IMAS wynika, że ponad połowa polskich turystów udających się w minionych 12 miesiącach za granicę nie zdecydowała się na ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
Kogo zaskoczył jeleń w samochodzie, a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ubiegłego i wyniosły łącznie 272 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji do monitorowania kampanii i wydatków reklamowych w mediach. Aż 90 ...
-
Sprzedaż bezpośrednia - wygoda, promocje i upominki
Chociaż ciągle istnieje dość spora rzesza Polaków odżegnująca się od zakupów u konsultanta, to niewątpliwie również rośnie rzesza amatorów sprzedaży bezpośredniej. Ci ostatni cenią w niej wygodę (41,8%), oferowane zniżki i promocje (32,3%) oraz możliwość otrzymania drobnych upominków (24,1%) - wynika z ogólnopolskiego badania, które Instytut Homo ...
-
Włoskie firmy = zatory płatnicze?
Włoska gospodarka, m.in. w wyniku sytuacji ekonomicznej i geopolitycznej u naszych wschodnich sąsiadów, awansowała pod względem wartości eksportu na piątego partnera handlowego Polski, zastępując na tym miejscu Rosję. Z analiz Euler Hermes wynika, że włoskie przedsiębiorstwa nadal przeżywają kłopoty związane z terminowym regulowaniem należności. ...
-
Gdzie na wakacje jesienią? Polacy do Pragi, obcokrajowcy do Krakowa
Norwegowie, Węgrzy i Finowie to nacje, które cenią sobie jesienny wypoczynek w Polsce - wynika z trivago.pl. Z kolei Polacy najchęniej spędziliby polską złotą jesień w Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu. Norwegowie, Węgrzy oraz Szwedzi to narodowości najczęściej szukające zakwaterowania w polskich miastach jesienią – tak wynika z analizy ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
Polski e-commerce ewoluuje w tempie, którego z pewnością mogą nam pozazdrościć inne kraje europejskie. Aby jednak ten rozwój przebiegał jeszcze dynamiczniej, konieczne jest położenie nacisku na edukację e-przedsiębiorców. W szczególności chodzi tu o rozszerzenie znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych - czytamy w raporcie z badania „ ...
-
Gospodarstwa domowe a ochrona zdrowia 2013
Już po raz siódmy Główny Urząd Statystyczny przeprowadził badanie analizujące kwestie ochrony zdrowia w polskich gospodarstwach domowych. Analiza jego wyników dowodzi m.in., że zdaniem Polaków najważniejszy wpływ na zdrowie ma własne zachowanie. Respondenci wskazali również, że największym problemem w dostępie do opieki medycznej jest zbyt długi ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2014
Polski rynek dóbr luksusowych ma się całkiem dobrze - szacuje się, że wysokość wydatków na te dobra może sięgnąć w tym roku około 12,6 mld złotych, co jest wynikiem o 15 procent wyższym od ubiegłorocznego. Takie statystyki nie powinny jednak dziwić. W naszym kraju przybywa bowiem zamożnych obywateli. Do końca roku ma być ich o 6 procent więcej niż ...
-
Jacy są polscy gracze komputerowi?
Statystyczny polski gracz to młody mężczyzna pochodzący z dużego miasta, uczący się lub studiujący. Jeżeli pracuje, to najczęściej jako pracownik biurowy, pracownik administracji, specjalista lub menadżer średniego szczebla, a jego zarobki są wyższe niż przeciętny Kowalski. To tylko niektóre z wniosków płynących z największego w Polsce badania ...
-
Informatyzacja przedsiębiorstwa po polsku
Zdecydowana większość polskich firm jest zdania, że w budowaniu przewagi konkurencyjnej pomaga im informatyzacja. Dla co piątej z nich najistotniejszym kierunkiem rozwoju jest tu integracja własnych systemów informatycznych z systemami klientów. Równie duża jest grupa przedsiębiorstw, które stawiają na rozwój systemów integrujących pracę sprzedaży ...
-
Monitoring mediów: cytowania 2014
W podsumowującym 2014 rok Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem pod względem ilości cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (2442). Drugie miejsce przypada w udziale tygodnikowi Wprost (1980), a brązowy medal wędruje do Rzeczpospolitej (1787). Z nie najgorszym wynikiem, chociaż poza podium kończą rok Polityka (654) oraz Dziennik Gazeta ...
-
Mikrofirmy zatrudniają ok. 3 mln osób
Liczba aktywnych jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce wynosi między 2 a 2,4 mln – wynika z danych ZUS i Ministerstwa Finansów. Mikrofirmy zatrudniają ok. 3 mln osób, czyli ponad 20% wszystkich pracujących w Polsce i więcej niż jedną czwartą osób pracujących w sektorze prywatnym – wynika z raportu Grupy Idea Banku, poświęconego ...
-
Monitoring mediów: cytowania II 2015
Ukazał się lutowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 189. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfowały Głos Pomorza i Nowości, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem ogólnopolskim był Wprost - głównie za sprawą afery związanej z ...
-
Najczęściej cytowane media III 2015
W marcu pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów obroniła Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce zajął Wprost, a trzecie – Rzeczpospolita. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponowie został TVN24, z kolei wśród portali internetowych najczęściej cytowano wpolityce.pl – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. ...
-
Zatory płatnicze: Polska w ogonie Europy, Tajwan na czele stawki
Zaległości płatnicze nie są specyfiką tylko naszego kraju. W mniejszym lub większym stopniu odczuwalne są niemal we wszystkich krajach. Raport „Barometr płatności na świecie 2015” przygotowany przez międzynarodową wywiadownię gospodarczą Bisnode D&B Polska pokazuje, że w Europie najdłużej, powyżej 90 dni czeka się w Grecji, Portugalii i w Polsce. ...
-
King, Sapkowski, Kapuściński czyli Polak pokazuje jak czyta
Chociaż o polskim czytelnictwie krążą niezbyt dobre pogłoski, to okazuje się, że miłość do książek deklaruje niemal 42% Polaków. Merlin.pl postanowił sprawdzić, jak czytają Polacy. Gdzie i w jakich okolicznościach to robią oraz skąd czerpią czytelnicze inspiracje? W badaniu sprawdzono również spontaniczną znajomość pisarzy, a także zapytano, ...
-
Uchodźcy niemile widziani
Internetowe komentarze Polaków na temat planów przyjęcia emigrantów z Afryki zdominował zdecydowany sprzeciw i duża niechęć - wynika z monitoringu social mediów w Instytucie Monitorowania Mediów. Ze wszystkich 7 tysięcy wpisów, jakie w internecie pojawiły się na ten temat, ponad 2 tysiące to komentarze bardzo krytyczne, a czasami również niezwykle ...
-
Tradycyjny SMS ciągle ma wzięcie
Polska oszalała na punkcie smartfonów - szacunki wskazują, że już w nadchodzącym roku posiadaczami tych urządzeń będzie aż 70 procent z nas. Nowe technologie zawróciły nam zatem w głowach. Okazuje się jednak, że w pewnych kwestiach związanych z telefonami cechuje nas konserwatyzm. Tak jest np. w przypadku wysyłania smsów, których popularność zdaje ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców I poł. 2015
W ciągu ostatnich kilku lat w Europie można zaobserwować wzmożony ruch migracyjny, wynikający nie tylko z sytuacji politycznej na Wschodzie, ale również kryzysu demograficznego. Sytuacja we wschodnich regionach Ukrainy wciąż daleka jest od stabilizacji. Pomimo obowiązującego rozejmu nadal dochodzi tam do starć pomiędzy ukraińskimi żołnierzami a ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
Euler Hermes przedstawia analizę laureatów Plebiscytu Złoty Płatnik 2014. Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria pozwalające przyznać im certyfikat. Tylko 5 proc. firm działających na polskim rynku uzyskało ponadprzeciętne wyniki: Wskaźnik ...
-
Aktywność fizyczna w wydaniu Polaków
Moda na zdrowy styl życia dotarła również do Polski – siłownie i kluby fitness nie świecą pustkami. TNS Polska przygotował raport "Aktywność sportowa Polaków”, z którego dowiemy się między innymi, że 32% mieszkańców kraju nad Wisłą uprawia sport przynajmniej trzy razy w tygodniu, przy czym w grupie tej przeważają mężczyźni oraz mieszkańcy miast. ...
-
Wiadomości SMS dobrym sposobem na komunikację z klientem
Polacy nadal lubią SMS-y. Jak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, przygotowanego przez platformę SerwerSMS.pl, aż 65 proc. Polaków codziennie korzysta z tej formy komunikacji. Co ważne, jesteśmy otwarci na otrzymywanie krótkich wiadomosci tekstowych zarówno od instytucji publicznych, jak i ulubionych marek. Mogłoby się wydawać, że darmowe ...
-
Innowacje w MSP pod lupą
Z innowacyjnością w naszym kraju ciągle nie jest najlepiej - z najnowszego raportu „Innowacje w MŚP. Pod lupą” wynika, że sumaryczny wskaźnik innowacyjności w Polsce jest ciągle o prawie połowę niższy niż w Unii Europejskiej. Wprawdzie polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, jak istotne znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej ma wdrażanie ...
-
Upadłości firm w Polsce w 2015 r.
Polska gospodarka ma się dobrze, co znajduje swoje odzwierciedlenie w o 10% niższej niż w 2014 roku liczbie upadłości. Do 28 grudnia 2015 r. polskie sądy ogłosiły upadłość 741 podmiotów. Nieźle radzi sobie budownictwo, gorzej przedstawia się sytuacja w transporcie. Na skróty: Branża budowlana, która w przeszłości była negatywnym „bohaterem” ...
-
Portale społecznościowe: ranking stworzony przez Polki
Nie ma dnia bez Facebooka. Taką deklarację mogłoby sformułować niemal 3/4 Polek - z badania zrealizowanego przez PMR na zlecenie Westwing Home & Living wynika bowiem, że 71% Polek zagląda na ten portal codziennie, a 60% robi to częściej niż rok temu. Popularnością, choć już nieco mniejszą, cieszą się wśród polskich kobiet również Youtube i ...
-
(Nie)świadomość prawna Polaków
Podstawowa wiedza prawna w polskim społeczeństwie niestety kuleje, a dobitnym na to dowodem mogą być chociażby wyniki „Diagnozy świadomości Polaków 2016” - badania, które z inicjatywy Kwartalnika Iustitia przeprowadziła agencja badawcza Maison&Partners we współpracy z Warsaw Enterprise Institute. Niski poziom wiedzy jest faktem Zaledwie nieco ...
Tematy: świadomość prawna, znajomość prawa -
Outlety przed transformacją. Będą przypominać centra handlowe
BNP Paribas Real Estate Poland opublikował raport „Always in. The Outlet Centre Market in Poland”. Autorzy tego opracowania pochylili się nad zagadnieniami związanymi z polskim rynkiem centrów wyprzedażowych. Z ich analizy wynika m.in., że w ciągu najbliższych dwóch lat przybędą w naszym kraju 22 tysiące metrów kwadratowych powierzchni ...