-
Oferty pracy w maju 2020: ile i dla kogo?
... rolę odgrywało w maju m.in. ponowne zapotrzebowanie na nowe kadry w związku z otwarciem galerii handlowych i znoszeniem części obostrzeń w sklepach wielkopowierzchniowych. Z kolei w obsłudze klienta bardzo interesujące będą zmiany, jakie długoterminowo wniesie rosnąca popularność pracy zdalnej. Może mieć to wkrótce przełożenie np. na nowe wymogi ...
-
Praca w handlu najczęściej szukana w Internecie
... proc. osób chce pracować w administracji i logistyce. Co dwudziesty kandydat aplikuje na stanowisko pracownika fizycznego, a ok. 4,5 proc. chce zatrudnić się w obsłudze klienta lub finansach i bankowości. – W przypadku pracy w handlu potrzeby kandydatów i pracodawców są podobne. Z naszych obserwacji wynika, że co czwarta firma poszukuje pracowników ...
-
Empatyczne ataki ransomware
... im na dobrej obsłudze klienta, dbają więc o zapewnienie odpowiednich kanałów obsługi i niezawodne odszyfrowanie plików po uiszczeniu płatności. Grupy cyberprzestępcze często funkcjonują w sposób podobny do legalnie działających firm: mają np. własne witryny, pomocne działy FAQ, „okresy próbne” na deszyfrację plików, a nawet kanały obsługi klienta ...
-
Trendy technologiczne na rok 2019
Zrobotyzowana automatyzacja procesów w obsłudze klienta oraz coraz bardziej inteligentne aplikacje to tylko dwa z pięciu najbardziej gorących trendów technologicznych, z którymi przyjdzie nam się mierzyć już w nadchodzącym ...
-
Kablówki i telekomy. Wysoka jakość obsługi albo śmierć?
... Communication Service Providers) oferowali proste plany taryfowe bez ukrytych dodatkowych opłat; tę samą jakość obsługi klienta niezależnie od sposobu kontaktu; szkolenia pracowników w salonach i w telefonicznej obsłudze, ponieważ klienci nadal preferują bezpośredni kontakt ze sprzedawcą; oferowanie usług konkurencyjnych dla takich firm jak Netflix ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... z klientami, analityce biznesowej, wykorzystaniu chatu mobilnego czy co-browsingu (obsłudze klienta w oparciu o jednoczesne korzystanie z zasobów serwisu internetowego). Informacje o badaniu Opracowanie powstało na bazie opinii ponad 3800 szefów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w firmach zatrudniających do 100 pracowników i działających na ...
-
3 czynniki wpływające na sukces i rozwój firmy
... bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych ...
-
MŚP: czy odroczony termin płatności faktury to za mało?
... , że zdobycie nowego klienta jest sześć do siedmiu razy droższe niż utrzymanie obecnego. Dlatego mikrofirmy rzadziej niż firmy małe i średnie, koncentrują się na pozyskiwaniu nowych kontraktów, a częściej na obsłudze obecnych. Według naszego badania, w przypadku mikrofirm, grono stałych klientów pozostających w obsłudze, to z reguły 6-10 ...
-
Rynek pracy: specjalizacja w cenie
... pracowników sektora finansów i bankowości, którzy mogli liczyć na 6,7 proc. ofert. Łatwiej było też znaleźć pracę przy telefonie w tzw. call center i obsłudze klienta. Trudniej było w budownictwie oraz ubezpieczeniach. Potrzeby firm nie zawsze pokrywały się z preferencjami kandydatów. Wyjątkiem jest handel, którym zainteresowana była co ...
-
5 wdrożeń Google Asystenta dla biznesu
... a klientami. Uruchomienie Voicebota w marketingu, sprzedaży czy obsłudze klienta, wymaga dużego doświadczenia we wdrażaniu AI w firmie. Jednym z pierwszych projektów InteliWISE jest sterowany głosem Wirtualny Doradca, prowadzący cały proces likwidacji szkody OC. Nawet w tak nieprzyjemnym dla klienta momencie, może on zadzwonić nawet gdy konsultanci ...
-
Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
... Polsce. Polskie centra usług specjalizują się głównie w finansach i księgowości oraz obsłudze klienta, ale do ich zadań należy również zarządzanie łańcuchem dostaw, zakupami, ... przedsiębiorcom dostęp do najwyższej klasy specjalistów, posiadających doświadczenie i know-how w obsłudze okreslonych procesów. To dlatego firmy świadczące usługi biznesowe ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... związany z przygotowaniem treści slajdów, podróży do klienta nie poszedł na marne muszą zmotywować klienta do tego by uczestniczył w tak pomyślanym spotkaniu ... osobisty komputer, to przedstawiciel wykorzystując prezentacje power point koncentruje się na obsłudze komputera, a nie na kliencie! Jakąś część uwagi poświęca nie klientowi – przynajmniej ...
-
Praca na zastępstwo: w jakich branżach?
... , w ciągu ostatniego miesiąca pojawiło się łącznie 184 ofert pracy na umowę zastępstwo. Najwięcej propozycji pojawiło się przy obsłudze recepcji (recepcjonistka/recepcjonista), w obsłudze klienta, oraz na stanowiskach asystenckich w działach księgowych i finansowych, a także dla asystentek zarządu. W podziale na województwa pod względem liczby ...
-
Automatyzacja pracy. Nie redukcja, tylko wzrost zatrudnienia?
... gdy 21% planuje je redukować. Cyfryzacja doprowadzi do zmian w zatrudnieniu w IT, gdzie 11% przedsiębiorstw deklaruje wzrost, a 1% spadek zatrudnienia, w obsłudze klienta (9% vs. 4%), HR (3% vs. 0%), finansach i księgowości (4% vs. 3%). W administracji i zarządzaniu biurem w wyniku automatyzacji więcej firm będzie redukować niż powiększać zespoły ...
-
Polskie firmy coraz chętniej wdrażają sztuczną inteligencję
... (7%). W ramach tak ujętych biznesowych priorytetów nie może więc dziwić, że rozwiązania AI są wdrażane przede wszystkim w ramach funkcji skupionych na obsłudze klienta (50%), sprzedaży (40%) oraz IT (37%). Relatywnie nisko w tabeli znalazł się obszar HR (17%), co może wskazywać, że w tej dziedzinie ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... email z punktu widzenia firmy jest zdecydowanie prostszy i tańszy w obsłudze. Jednak obsługa komunikacji email w firmach wciąż kuleje. Ponad połowa respondentów badania przynajmniej raz nie otrzymała w ogóle odpowiedzi na wiadomość wysłaną do działu obsługi klienta. To czerwone światełko dla przedsiębiorców – jeśli nie poprawią obsługi ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... sklepie czułam się źle, bardzo nieswojo i miałam wrażenie, że klienci przeszkadzają obsłudze, a nie są mile widzianymi osobami”. „Nie podobało mi się zbytnie ( ... przyjścia ponownie”. Wniosek 1 – bez fachowej obsługi ani rusz Badania tajemniczego klienta realizowane przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK pokazują, że obsługa - fachowa, życzliwa i ...
-
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... interakcji, konsumenci cyfrowi na poszczególnych etapach relacji klienta z ubezpieczycielem preferują różne kanały kontaktu. Wśród konsumentów cyfrowych objętych badaniem kanały cyfrowe najczęściej wskazywane są do poszukiwania informacji o produktach i ubezpieczycielach (68% badanych), przy obsłudze polisy i szkody (odpowiednio 62% i 51%), a także ...
-
3 gorące trendy w e-commerce
... na zwiększenie dochodów dla firmy i wzmocnienie satysfakcji klienta. Trend nr 3: Augmented Commerce Augmented ... obsłudze klienta aby stwierdzić, czy produkt, który zamierza kupić jest dla niego odpowiedni. Z analiz Gartnera wynika, że technologia AR (augmented reality) wykorzystywana jest przez aplikacje mobilne do zwiększenia satysfakcji klienta ...
-
Private banking: przybywa klientów
... banki dla najzamożniejszych klientów naprawdę robi wrażenie – zwykli klienci o takiej obsłudze mogą tylko marzyć. Dlaczego? „Duża skala realizowanych inwestycji ... tej grupy podział wiekowy jest bardzo zróżnicowany” – mówi Monika Szymkowiak-Kowalewska, dyrektor Biura Klienta Zamożnego Deutsche Banku PBC. W Polsce rzadko można znaleźć spadkobierców ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... społecznościowych. 66% marek, które wykorzystują social media do obsługi klienta, wolą je od call center. Pracownicy obsługi klienta poprzez media społecznościowe w tym samym czasie obsługują od 4 do 8 razy więcej spraw niż pracownicy zatrudnieni w obsłudze telefonicznej. Facebook w ciągu miesiąca odwiedza ponad 2 mld użytkowników, z czego ...
-
Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?
... nowatorskiej obsługi klienta i prezentacji produktów. Omnichannel w obsłudze klienta Wielokanałowość w sklepie internetowym nie powinna ograniczać się jedynie do sprzedaży. Konsumenci powinni mieć też poczucie, że mogą otrzymać doradztwo w odpowiadającej im formie. Jak wykazują wyniki badań idealo, różnych form obsługi klienta w polskich sklepach ...
-
Informatyzacja firmy jest koniecznością
... O tym, że transformacja cyfrowa i coraz szerszy wachlarz oprogramowania służącego sprawnej obsłudze klienta to sposoby na optymalizację kosztów i zwiększenie sprzedaży, mówi ... na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania oraz utrzymania klienta. – Wdrożenie systemów dla działu obsługi klienta pozwala na zlokalizowanie w jednym miejscu wszystkich ...
-
7 branż, które czeka rewolucja customer service
... kiedy indziej - trudności w umówieniu wizyty. Gabinety, szpitale, przychodnie Sprawna obsługa klienta powinna szczególnie interesować placówki medyczne, zwłaszcza te z sektora publicznego ... skorzysta właśnie z tej placówki, doceniając fachowość obsługi – mówi. Wsparciem w obsłudze klientów są też takie opcje jak potwierdzanie wizyt, przypominanie o ...
-
10 technologicznych trendów na rok 2018 według Gartnera
... odpowiedzi na podstawowe pytania a z biegiem czasu coraz bardziej się specjalizować. Technologie stosowane w wirtualnych centralach telefonicznych, na infoliniach i w szeroko pojętej obsłudze klienta w ostatnich latach rozwinęły się do tego stopnia, że klientom czasami trudno jest rozpoznać czy rozmawiają z żywym człowiekiem, czy z automatem ...
-
B2B: klient biznesowy jak zwykły
... są media społecznościowe (15%) oraz infolinia (7%). W obsłudze posprzedażowej, najczęściej wymienianym czynnikiem jest szybki czas odpowiedzi (85%) oraz profesjonalizm działu obsługi klienta (63%). Ponad połowa, bo 52% respondentów doceni możliwość zwrotu towaru, a 7% znajomość klienta i historii jego zakupów. - Z obserwacji naszej firmy ...
-
Co będzie kształtować customer experience w 2030 roku?
... biznesowej dowodzi, że siłą napędową kreowania nowych, pozytywnych doświadczeń klienta (ang. customer experience, CX) będzie niewątpliwie technologia. Współcześni ... kierunku zautomatyzowania interakcji z klientami. Inteligentne maszyny mają zastąpić człowieka w obsłudze około 2/3 kontaktów, ale również podejmowanych w czasie rzeczywistym decyzji oraz ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... prowadzenie klientów do kolejnych działań (zarządzanie customer journey), automatyzacja interakcji z klientami. Czy wysokie nakłady na AI przynoszą oczekiwane rezultaty? W obsłudze klienta zawsze wyzwaniem było zapewnienie spójnych doświadczeń i komunikacji niezależnie od formy kontaktu. Tegoroczne badania pokazały, że obecnie już ponad połowa (51 ...
-
Kryzys online
... przez warsztaty samochodowe. Firma dzięki dokładnemu opisowi problemu odnalazła rozżalonego klienta i ku jego zdziwieniu zaproponowała bezpłatne usunięcie usterki. Dodała do ... sprawcy przecieku. Pamiętasz e-mail wysłany w wewnętrznej sieci przez szefa Wiadomości o obsłudze pielgrzymki Ojca Świętego na Ukrainie? Po prostu - nie wysyłaj niczego czego ...
Tematy: -
Strategia w firmie
... , motywacyjnego systemu prowizyjnego oferujemy szeroki wachlarz produktów – dla każdego przestrzegamy ścisłej kontroli kosztów wykorzystujemy nowe technologie w obsłudze klienta prowadzimy obsługę klienta detalicznego, indywidualnego i korporacyjnego przez 24h, w różnych miejscach, także w domu Strategia całej firmy może być „przełożona” na ...
-
Studia ekonomiczne: jakie perspektywy mają absolwenci?
... w bankowości, to najpewniej zostaną sprzedawcami produktów bankowych lub pracować w obsłudze klienta. „Praca z klientem indywidualnym to najgorsze, co może się przytrafić. Na ... Najpewniej wynika to ze stosunkowo ubogiej oferty zachodnich banków dla klienta indywidualnego. W Polsce ten rynek jest dobrze rozwinięty, a jeśli mieliśmy styczność ...
-
Opinie klientów ważne dla firm
... zgłosiła reklamacji, a tylko 25% uważa, że poinformowanie o problemach z obsługą klienta w mediach społecznościowych pomaga w ich rozwiązaniu. Mimo to połowa konsumentów (50 ... większe prawdopodobieństwo, że opowiedzą znajomym i rodzinie raczej o dobrej niż złej obsłudze Czują się cenionymi klientami Silniej wierzą w potęgę mediów społecznościowych — ...
-
Banki w mediach: PKO Bank Polski najaktywniejszy w I kw. 2016 r.
... jest polecany przez internautów, a który reaguje najszybciej na zapytania i jest najbliżej swojego klienta. Wyłoniliśmy też TOP 10 branży bankowej - czyli banki, na temat których ... narażonych na ataki hakerów czyhających na nasze błędy czy nieuwagę przy obsłudze kont internetowych. Badane banki wzbudziły w sieci ponad 2,3 mln różnorodnych interakcji. ...
-
Przedświąteczne zachowania konsumentów, czyli jak kupujemy w grudniu?
... geolokalizacja zidentyfikują klienta mijającego sklep czy wchodzącego do niego i prześlą odpowiednie propozycje zakupów i informacje o promocjach. W tym celu klienci muszą jednak udostępnić sklepom swoje dane. Najchętniej chęć udostępnienia danych pozwalających na korzystanie z rozwiązań lokalizacyjnych służących lepszej obsłudze klienta zgłasza ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
... na świecie nadal odbywa się w sklepach tradycyjnych. Jednak aby sprostać konkurencji ze strony przyjaznych w obsłudze sklepów online, które mogą zaoferować ogromny asortyment, zasadniczą rolę odgrywa doświadczenie klienta i zaangażowanie marki. Dlatego ważne jest tworzenie unikalnych, wyselekcjonowanych ofert oraz przyjemna atmosfera i oferowanie ...