-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... z tego segmentu zwraca uwagę na ekologiczne opakowanie produktu (Ogółem - 49%). Również najmniej chętnie ze wszystkich segmentów Krytycy zapłaciliby więcej za odzież i obuwie wykonane z materiałów ekologicznych (15%, Ogółem – 44%). Nieufne spojrzenie tej grupy osób dostrzegalne jest również w podejściu do problemów ekologicznych. Rzadziej niż ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy bardziej świadome i odpowiedzialne
... , dokładnie informując o stopniu jego zużycia. Nowe modele zakupowe i usługi nie tylko dla startupów Polacy oczekują, że firmy sprzedające w tradycyjny sposób odzież i obuwie rozszerzą ofertę o usługi z zakresu drugiego obiegu produktów – zyskają dzięki temu zaufanie świadomych i racjonalnych konsumentów. Warto zaznaczyć, że drugi obieg to ...
-
O 105% r/r więcej niewypłacalności w I kwartale 2021
... niewypłacalności są w przemyśle ciężkim: sektorze metalowo-maszynowym, wyrobów elektrycznych oraz w produkcji na rzecz budownictwa. Niewypłacalności są także w przemyśle lekkim: odzież i obuwie; novum są pojawiające się problemy producentów tektury, opakowań, drukarni. W budownictwie +50% r/r wzrost liczby niewypłacalności, także w marcu, pomimo ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... , w konsekwencji czego przychody w transporcie zmalały z 16,7 do 13,6 proc. Zamknięcie galerii handlowych wyraźnie uderzyło w branżę odzieżową. Udział wydatków na odzież i obuwie w koszyku konsumpcyjnym zmalał z 7,5 do 4,7 proc., wydatki te spadły również realnie. Analiza zmian udziałów poszczególnych wydatków w czasie pozwoliła wskazać branże ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... w sieci. Część marek zdecydowała się prowadzić sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe (tzw. marketplace). W trakcie pierwszej fali największe wzrosty odnotowały kategorie: odzież i obuwie, a także RTV, AGD, książki oraz meble. Wygodniej i bliżej domu Pandemia przyśpieszyła wiele procesów zachodzących w handlu. Pokazała, jakie znaczenie mają ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
... % osób nie przekonałoby nic. Zapytaliśmy zdecydowane osoby, zakup których produktów w Black Friday interesuje ich najbardziej. Na pierwszym miejscu znalazły się odzież i obuwie (69%), na drugim – elektronika i AGD (54%), a na trzecim – akcesoria sportowe (39%). Przeciętny klient jest gotowy wydać na zakupy w Black Friday ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
... żołądkiem, by nie dać się zmanipulować głodowi. Dalej, przeważnie dla około jednej trzeciej ankietowanych, na liście nieplanowanych zakupów znajdują się: odzież i obuwie, hobby, prezenty dla bliskich, kosmetyki i wyposażenie mieszkania. Kilkanaście procent osób potrafi też kupować pod wpływem chwili i nastroju: podróże, elektronikę czy ...
-
Zakupy w sklepie i obiad w restauracji budzą największe obawy Polaków
... 55 plus (65 proc.), a wśród państw – w Polsce i Brazylii (po 82 proc.). Na drożejące restauracje wskazało średnio 45 proc. badanych, a na odzież i obuwie 41 proc. Coraz więcej Polaków obawia się powrotu do pracy stacjonarnej Koniec roku i coraz powszechniejsze obawy związane z czwartą falą pandemii ...
-
Polacy zwiększyli aktywność fizyczną w czasie pandemii
... przed okresem pandemii. W 2021 r. co piąty badany (20%) na ten cel przeznaczył od 551 do 1 380 zł. Nasze wydatki na odzież i obuwie sportowe najczęściej nie przekraczały 550 zł. Optymistyczne perspektywy dla widowisk sportowych na żywo Przyszłość sektora sportowego zapowiada się obiecująco, a Polacy ...
-
Piractwo i podróbki ciągle w modzie
... krajach: najwyższy jest w Grecji (62%), a najniższy w Czechach (24%). Produkty podrobione kupowane przez młodych ludzi celowo to najczęściej odzież i akcesoria (17%), a w dalszej kolejności obuwie (14%), urządzenia elektroniczne (13%) oraz artykuły higieniczne, kosmetyki, wyroby do higieny osobistej i perfumy (12%). Jednak młodzi są także ...
-
Jak inflacja zmienia decyzje zakupowe Polaków?
... (na przykład rezygnując z częstych podróży autem, a przesiadając się na rower) – tak zadeklarowało odpowiednio po 36% ankietowanych. Kolejną kategorią zakupową jest odzież i obuwie, którą wskazał co trzeci respondent oraz użytkowanie mieszkania – na ograniczenie zużycia energii czy wody decyduje się 31% badanych. Niestety, dalszego ...
-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
... .), Włoch (128 proc) i Niemiec (113 proc.). A co sprzedaje się najlepiej? Za granicą znakomicie radzą sobie te sklepy IdoSell, które oferują odzież i obuwie, meble i dodatki do domów oraz artykuły dla zwierząt. W teorii sprzedaż cross-border najłatwiej jest zacząć przez marketplace. Na poszczególnych rynkach można ...
-
Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Polowanie na niskie ceny?
... sezonie świątecznym, to między innymi: 27% Podróże 26% Kosmetyki / produkty do pielęgnacji 25% Elektronika / sprzęt rozrywkowy i karty podarunkowe 24% Odzież, zabawki, obuwie, artykuły sportowe i sprzęt fitness 23% Wystrój domu / meble 21% Produkty dla zwierząt domowych 20% Luksusowe przedmioty 19% Alkohol 18% Niewymienne ...
-
Rekordowa ilość niewypłacalności w Polsce
... iż 11 upadłości dotyczyło firm sprzedaży wysyłkowej – po pandemiczna dekoniunktura (a raczej spadek popytu na elektronikę, wyposażenie mieszkań i inne dobra trwałe, odzież i obuwie – coraz częściej kupowane w tym kanale)? Dlaczego upadają firmy MSP? Finansowanie jako podstawowy bieżący problem, a długofalowo – utrata konkurencyjności kosztowej ...
-
Korzystanie z internetu 60+. Jak seniorzy surfują w sieci?
... Bezgotówkowa. Odzież, farmaceutyki i kosmetyki. Co kupują seniorzy w internecie? Wg raportu Fundacji Kobiety e-biznesu około połowa seniorów wykorzystuje internet do zakupów odzieży, dodatków i akcesoriów (50%). Do e-koszyka seniora trafiają także produkty farmaceutyczne (40%), kosmetyki i perfumy (39%), książki, bilety, płyty (37%) oraz obuwie (35 ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... do poprzedniej edycji) czy korzystamy z rozrywki w domu (18%, bez zmian). Największy potencjalny wpływ zmian zachowań konsumentów odczuć mogą firmy sprzedające odzież i obuwie oraz branża urody i kosmetyków, gdyż odpowiednio 43% i 38% konsumentów deklaruje, że będzie kupować mniej tego typu artykułów. Deklaracje istotnych oszczędności ...
-
Na zakupy live commerce wydajemy mniej
... te transmisje online, na których można zakupić odzież – na nią wskazuje ponad połowa osób kupujących tym sposobem. Tym, którzy korzystają z zakupów w formie live commerce, zdarza się oprócz tego kupować w ten sposób takie produkty jak obuwie i akcesoria, kosmetyki, perfumy czy artykuły dla dzieci ...
-
Seniorzy: silna grupa nabywcza i świadomi konsumenci
... , a co dziesiąta powyżej 1000 zł. Najczęściej emeryci kupują przez Internet odzież (49 proc.), produkty farmaceutyczne (39 proc.), kosmetyki i perfumy (37 proc.), sprzęt RTV i AGD (36 proc.), książki, bilety i płyty (34 proc.), obuwie (34 proc.). Na dodatek 34 proc. emerytów (podczas zakupów online ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
... q-commerce byłoby bardziej skłonnych skorzystać z tej usługi, gdyby oferowała produkty z kategorii, takich jak: pharma (45 proc.), beauty (35 proc.), odzież (28 proc.), obuwie (25 proc.), produkty dla dzieci (21 proc.) i zwierząt (17 proc.). Zapotrzebowanie na dodatkowe kategorie q-commerce sprawia, że przed marketerami ...
-
Zrównoważony rozwój: greenwashing wzbudza podejrzliwość konsumentów
... alternatywne wobec mięsa. Zdaniem konsumentów kategorie wypadające pod tym względem najgorzej to media społecznościowe (60%), mięso i produkty mięsne (58%) oraz odzież i obuwie (57%). Pod względem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju branża dóbr luksusowych plasuje się tuż obok sektora ropy, gazu i oleju napędowego ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
... „Artykuły spożywcze” (405 zł w edycji 2023 vs 213 zł w edycji 2022). Relatywnie wysokie kwoty przeznaczają także na odzież – 270 zł (213 zł w 2022 r.) oraz obuwie – 275 zł (172 zł w 2022 r.). Najniższe wydatki badani zadeklarowali w przypadku dóbr kultury: na książki przeznaczają miesięcznie 96 ...
-
6 porad jak się nie dać oszukać w Black Friday i Cyber Monday
... właśnie stamtąd mogą czerpać inspiracje do tworzenia przekonywujących oszustw – dodaje Beniamin Szczepankiewicz. Polacy i Polki w tym roku planują kupować przede wszystkim odzież i obuwie (75%), elektronikę (55%), akcesoria i produkty do domu (49%) oraz kosmetyki (41%)3. Warto pamiętać, że te kategorie prawdopodobnie będą również najbardziej ...
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
Zakupy online szturmem zdobyły serca kupujących. Z opracowanego przez Santander Consumer Bank raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że przez internet kupuje już 88 proc. Polaków. Poszczególne kategorie zakupowe cieszą się dość zróżnicowaną popularnością, a są i takie produkty, po które znacznie chętniej udajemy się do sklepów ...
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
... pół roku bądź rzadziej. Jak kupują młodzi? Co najczęściej kupuje Generacja Z w sklepach e-commerce i za pomocą aplikacji mobilnych? Najpopularniejsze kategorie to odzież i obuwie (70,6%), a także wszelkiego rodzaju bilety (50,5%), kosmetyki oraz produkty do pielęgnacji (44,8%) czy platformy streamingowe i treści rozrywkowe – 41,9%. W czołówce ...