-
Wyciekły dane osobowe niemieckich polityków
Na podstawie informacji dostępnych w Internecie można stwierdzić, że przynajmniej od 5 grudnia były dostępne w sieci dane osobowe (imię, nazwisko, nr telefonu, adres, zdjęcia paszportów, numery kart kredytowych) niemieckich polityków oraz ich rozmowy, pracowników urzędów regionalnych tego kraju oraz niemieckich członków parlamentu UE i ...
Tematy: wyciek danych osobowych, atak hakerów -
Aplikacje mobilne: narzędzie ponownego angażowania klientów
Przed nami wynik opracowanego przez Criteo raportu „State of Ad Tech 2019” (Nowoczesne technologie reklamowe 2019). Opracowanie skupia swą uwagę na sposobach skutecznego konwertowania grup docelowych podczas kolejnych etapów ścieżki zakupowej. Jego podstawą są ankiety przeprowadzone pośród marketerów z całego świata, które ułatwiają zrozumienie ...
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Według domu mediowego Codemedia, najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym minionego roku okazał się Lidl, któremu udało się podwyższyć wskaźnik GRP o pokaźne 21% rdr. Na kolejnych pozycjach podium uplasowały się Plus oraz Orange, a czwarte miejsce przypadło w udziale T-Mobile. I to właśnie telekomunikacja okazała się branżą posiadającą ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 32/2019
Odpowiedź Komisji Europejskiej na ostatnie głosowanie Parlamentu Europejskiego w sprawie pakietu mobilności to światełko w tunelu dla polskich przewoźników. Dlaczego? Daje nadzieję, że przynajmniej część przegłosowanych poprawek do obecnego kształtu nowych zasad, wedle których miałby funkcjonować transport drogowy w krajach Wspólnoty, będzie ...
-
Jest nowa Opera na Androida: jeszcze płynniejsze przeglądanie sieci
W sklepie Google Play pojawiła się najnowsza wersja przeglądarki Opera na urządzenia mobilne z Androidem. Jej użytkownicy mogą liczyć na płynniejsze niż dotychczas przeglądanie sieci i to nawet w okresie tak wzmożonego ruchu, jak obecny. Dostępne są oczywiście już wcześniejsze funkcjonalności, w tym: blokowanie reklam, portfel kryptowalut czy ...
-
Otwarta komunikacja z klientem, czyli budowanie zaufania do marki w czasach pandemii
Podczas gdy reklamy i media tracą, na popularności zyskują agencje PR. To one stoją na pierwszej linii działań. Zarządzają takimi kwestiami jak zmiany organizacyjne, utrzymanie ciągłości działalności, czy przede wszystkim są odpowiedzialne za ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
Wygoda, niższe ceny, możliwość zapoznania się z opiniami o produktach, przejrzystość oferty oraz możliwość zwrotu lub reklamacji. To główne powody, dla których polscy konsumenci decydują się na zakup kosmetyków przez internet. Jednocześnie jednak okazuje się, że w tej kategorii produktów zdecydowanie dominują zakupy stacjonarne (59 proc.). To ...
-
Zenith: ciągle nie brakuje pieniędzy na reklamę rozrywkowych treści wideo
... są chociażby budżety na rozrywkowe treści wideo. Z najnowszych danych agencji mediowej Zenith wynika, że na kluczowych, światowych rynkach zmniejszą się one w tym roku o zaledwie 0,2%. Dla porównania, spadki w przypadku całego rynku reklamy sięgnąć mają 8,7%. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z czego wynika odporność ...
-
Sektor MŚP tnie wydatki. Na czym oszczędza najwięcej?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na sytuacji polskich przedsiębiorców. I wprawdzie znajdziemy i beneficjentów kryzysu, to jednak większość firm dotknęły jego negatywne skutki. Potwierdzeniem tego są rezultaty zleconego przez KRD badania „Jak pandemia zmieniła biznes”, z którego wynika, że aż 2 na 3 respondentów zmuszonych zostało do redukcji ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
Jest już najnowsza odsłona cokwartalnego badania IAB Polska/PwC AdEx. Tym razem niesie ona znacznie lepsze wieści niż jej dwie poprzedniczki. Okazuje się bowiem, że polski rynek reklamy online nie uniknął wprawdzie negatywnych skutków pandemii, ale trzeci kwartał minionego roku przyniósł mu już wyraźne ożywienie i bardzo oczekiwany, dodatni wynik. ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
Reklama w internecie nie oparła się wprawdzie negatywnym konsekwencjom pandemii, ale szybko okazało się, że problemy były tylko przejściowe. Wyraźnie potwierdzają to wyniki najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx. W czwartym kwartale minionego roku dynamika tego rynku osiągnęła pokaźne 17%, w efekcie czego cały rok udało się zakończyć na sporym ...
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
Negatywne skutki pandemii nie ominęły rynku reklamy w internecie, choć trzeba przyznać, że akurat ona dość szybko zaczęła przezwyciężać kryzys. Dużą dynamiką wzrostu charakteryzował się zwłaszcza czwarty kwartał minionego roku (+17%), co zadecydowało, że całkowita wartość rynku w 2020 wrosła o blisko 5% Czy początki roku okazały się tak samo dobre ...
-
Cyfrowa tożsamość: do czego jej potrzebujemy?
Polacy w coraz większym stopniu doceniają korzyści, jakich może im dostarczać cyfrowa tożsamość - wynika z kolejnej już odsłony badania zleconego firmie Kantar przez Krajową Izbę Rozliczeniową i Związek Banków Polskich. Na możliwości zdalnej weryfikacji tożsamości poprzez bankowość internetową zależy nam szczególnie w kontaktach z administracją ...
-
Jedna ładowarka do wszystkich urządzeń mobilnych już od 2024 roku
Już niebawem będziemy mogli korzystać z jednej ładowarki do wszystkich urządzeń mobilnych. Parlament Europejski zdecydował, że do końca 2024 roku wszystkie telefony komórkowe, tablety i aparaty fotograficzne sprzedawane w Unii Europejskiej będą musiały być wyposażone w port USB typu C. Laptopy zostaną objęte tym wymogiem w 2026 roku. Parlament ...
-
Jak sklepy wykorzystują zmysły, by wpłynąć na Twoje decyzje zakupowe?
Otoczenie odbieramy wszystkimi zmysłami. To one decydują o tym, co uważamy o markach, produktach czy usługach. Marketerzy i sprzedawcy bardzo chętnie wykorzystują marketing sensoryczny i wiedzę o zmysłach w działaniach reklamowych. W jaki ...
-
Polski rynek biurowy 2022. Prognozy na 2023 rok
Wybuch wojny w Ukrainie, związana z tym niepewna sytuacja społeczno-polityczna, nowe przepisy prawne w zakresie zrównoważonego rozwoju firm oraz wyzwania związane z nowymi modelami pracy - to czynniki, które mocno wpłynęły na rynek nieruchomości, także biurowych, w 2022 roku. I wciąż będą na niego oddziaływać. Eksperci Colliers przygotowali ...
-
Polska gospodarka przed i po wyborach parlamentarnych
Ekonomiści Banku BNP Paribas przedstawiają analizę poświęconą kondycji polskiej gospodarki i perspektyw, które rysują się dla niej w nadchodzącym roku. Pewnym optymizmem mogą napawać przewidywania odnośnie ożywienia gospodarczego i wzrostu PKB o 3%. Autorzy opracowania podkreślają jednak, że ze względu na zbliżające się wybory parlamentarne, ich ...
-
Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydują pracownicy
Już wkrótce dowiemy się, kto przez kolejne cztery lata będzie rozdawać karty w polskiej polityce. Wyniki wyborów parlamentarnych w dużej mierze uzależnione są od głosów oddanych przez polskich pracowników. Do tej właśnie grupy skierowanych jest wiele obietnic formułowanych przez pretendentów do Sejmu i Senatu. O ich spełnienie może nie być jednak ...
-
Polskie instytucje publiczne znów na celowniku rosyjskich hakerów
Eksperci ESET zwracają uwagę na kolejne ataki rosyjskich hakerów wymierzone w polskie instytucje publiczne. Tym razem cyberprzestępcy podszywali się pod Parlament Europejski i wykradali m.in. wiadomości e-mail i książki adresowe. Wcześniej dochodziło do ataków przeprowadzanych przez grupę współpracującą z FSB. Z raportu ESET wynika, że łączona od ...
-
Obywatele doceniają Unię Europejską. Polacy sceptyczni?
Parlament Europejski opublikował wyniki Eurobarometru. Opracowanie wyraźnie potwierdza, że Unia Europejska może liczyć nie tylko na poparcie swoich obywateli, ale również na ich zaangażowanie, czego dowodem jest rozbudzone już zainteresowanie czerwcowymi wyborami do PE. A jak na tle innych wypadają Polacy? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z jakich ...
-
Jak wspierać równość płci i różnorodność talentów w firmie?
... zostać obsadzony przez kobiety. To cały proces, u którego podstaw leży między innymi dostosowanie wewnętrznych regulaminów do bieżącej sytuacji, aby ułatwiały one kobietom podejmowanie nowych ról, czy aktywności. To także elastyczne formy zatrudnienia, godziny pracy, benefity, wspierające godzenie życia prywatnego z zawodowym – dodaje ...
-
Wyższa aktywność zawodowa emerytów: wybór i przymus?
Kończenie kariery zawodowej wraz z osiągnięciem wieku emerytalnego to trend, który najwyraźniej odchodzi do lamusa. Kolejnym tego potwierdzeniem są najnowsze doniesienia Grupy Progres, z których wynika, że na przestrzeni minionego roku liczba osób w wieku 60+, które zdecydowały się na podjęcie pracy tymczasowej, podskoczyła o pokaźne 25 proc. ...
-
28% pracowników obawia się zwolnień grupowych
LiveCareer przedstawia wyniki badania poświęconego kwestii zwolnień grupowych. Ten temat zyskał w ostatnim czasie sporo na aktualności, głównie za sprawą masowych redukcji etatów, które zapowiedzieli tacy giganci jak Poczta Polska, Intel, Carrefour, Beko Europe, Black Red White, Collins Aerospace czy Oriflame. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu ...
-
Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole
Z najnowszej edycji badania Barometr Providenta, przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta wynika, że Polacy stanowczo zbyt często udostępniają swoje dane osobowe w zamian za zniżkę na zakupy i akceptują regulaminy sklepów internetowych czy zasady przetwarzania danych osobowych bez ich wcześniejszego przeczytania. Coraz częściej jednak ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... część biznesu funkcjonuje online, rolę rekomendacji przekazywanych sobie "z ust do ust" przejęły opinie i recenzje publikowane w internecie. Czy jednak rzeczywiście pochodzą one od osób, które rzeczywiście zakupiły produkt i go polecają? Niekoniecznie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak dużym problemem są obecnie fałszywe ...
-
Mobilny trojan Crocodilus zaatakował polskich użytkowników
Kilka miesięcy temu ThreatFabric ujawnił nowego groźnego mobilnego trojana "Crocodilus", który błyskawicznie ewoluował i przyczynił się do globalnej epidemii ataków. Narzędzie, początkowo namierzone w Turcji w marcu 2025 roku, żeruje dziś na ofiarach w Europie, Ameryce Południowej, a nawet w Azji. W ostatnich tygodniach Crocodilus atakował m.in. ...
-
Oszustwa inwestycyjne w internecie: jak działają i jak się chronić?
Obietnice szybkiego zysku, profesjonalny język i fałszywe reklamy w social mediach – tak działają cyberoszuści, którzy coraz częściej atakują Polaków zainteresowanych inwestycjami. Aby zdobyć zaufanie i wyłudzić pieniądze, najczęściej wykorzystują AI i deepfake’i. Eksperci ostrzegają: ofiary tracą czujność, a straty liczone są w miliardach dolarów ...


Prezenty pod choinkę z drugiej ręki? Polacy wciąż tradycjonalistami