-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
Dom mediowy Codemedia przedstawił raport dotyczący wydatków reklamowych branży FMCG w IV kwartale 2015 r. Jak się okazuje, w badanym okresie osiągnęły one imponujący poziom ponad 316 mln złotych. W dalszym ciągu na popularności zyskuje reklama kinowa, choć bezsprzecznym liderem pozostaje reklama telewizyjna. W IV ...
-
Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?
... reklamowe dostępne na terenie centrum handlowego. Należy do nich reklama audio (in-store radio) oraz reklama wideo (mall TV). Czy są one w stanie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów? Jak są przez nich odbierane? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali IMS - firma specjalizująca się ...
-
Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
... wzrost. Coraz ważniejszą rolę w kampaniach online odgrywać będą również dane o użytkownikach - już przeszło 2/3 agencji i domów mediowych przyznaje, że wpływają one pozytywnie na skuteczność reklamy. Bieżąca edycja badania Netsprint - lidera marketingu technologicznego w Polsce i twórcy polskiego ekosystemu reklamowego - jest już szóstą w historii ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę. Z analizy Codemedia wynika, że na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów br. budżety reklamowe banków, ubezpieczycieli i innych instytucji finansowych zostały obcięte o 20%. Największym reklamodawcą okazał się ING Bank Śląski, który przeznaczył na promocję o 4 mln złotych więcej niż w analogicznym okresie ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
W pierwszych trzech kwartałach minionego roku wydatki na reklamę w branży farmaceutycznej były o 14% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego i wyniosły niemal 670 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. 18% tej sumy pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu. Ulubionym medium reklamodawców okazała się ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
Instytut Monitorowania Mediów kolejny już raz przeanalizował wydatki na reklamę w pięciu branżach (handel, farmacja, finanse, Telekomunikacja oraz motoryzacja). Przeprowadzone badanie dowodzi, że w maju na promocję nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 39% ogółu analizowanych wydatków (w ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
Wprawdzie ilość reklam, które każdego dnia wyświetlają się polskim internautom, jest naprawdę pokaźna, to jednocześnie okazuje się, że wiele z nich po prostu umyka uwadze adresatów. Nie inaczej było u schyłku minionego roku, kiedy to wskaźnik Viewability reklamy internetowej w Polsce obniżył się o 2 punkty procentowe, osiągając tym samym poziom 54 ...
-
Wydatki na reklamę: pandemia przyspiesza trendy
weCAN, sieć niezależnych agencji reklamowych i domów mediowych z regionu CEE, której członkiem jest polskie Media People, prezentuje wyniki 7. edycji CANnual Report - cyklicznego opracowania poświęconego sytuacji panującej na rynku reklamy w 15 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Tym razem jego autorzy postanowili przyjrzeć się skutkom, jakie na ...
-
Google udostępnia Moje Centrum Reklam
Moje Centrum Reklam to udostępnione właśnie przez Google nowe narzędzie do personalizacji wyświetlanych reklam. Dzięki niemu będzie można łatwiej i szybciej decydować, jakie reklamy będą wyświetlane w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz w karcie Discover. Moje Centrum Reklam zapewnia większą kontrolę nad reklamami w witrynach i aplikacjach Google ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
Przed nami rezultaty najnowszej, czerwcowej edycji badania gemiusAdReal, poświęconego rynkowi reklamy w naszym kraju. Najświeższe doniesienia tradycyjnie już skupiają się na reklamie internetowej oraz przekazach reklamowych emitowanych w radio i telewizji. Czy podobnie jak w maju wszystkie kanały zdominowała branża handlowa? Odpowiedzi na te i ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 52/2016
Z sondaży wynika, że ponad 80 proc. Polaków chce uczcić tegorocznego sylwestra. Federacja Konsumentów przypomina, że w przypadku niezgodnej z umową zabawy sylwestrowej, można ją zareklamować. Organizator ponosi też odpowiedzialność za zniszczone lub zagubione rzeczy osobiste pozostawione w szatni. Również biuro podróży, które organizuje ...
-
Robak Stuxnet powraca
Wraz z wykryciem Flame'a w maju 2012 r. świat dowiedział się o najbardziej złożonej cyberbroni, jaka kiedykolwiek istniała. W momencie zidentyfikowania tego szkodliwego oprogramowania nie było mocnych dowodów świadczących o tym, że był on wynikiem pracy tego samego zespołu, który odpowiada za Stuxneta i Duqu. Również podejście do tworzenia Flame'a ...
-
Dane osobowe pod parasolem RODO. Koniec masowego targetowania?
W Polsce dzieje się teraz na rynku w związku z danymi osobowymi – niebawem wejdzie w życie nowa ustawa o ochronie danych osobowych i RODO, co ograniczy możliwości targetowania reklam. Internauci przyzwyczaili się już do tego, że kieruje się do nich reklamy wg płci, wieku i miejsca zamieszkania; dla nich dane wrażliwe to informacje o tym, jakie ...
-
Projektor do zadań specjalnych
Firma Image Recording Solutions wprowadza do swojej oferty projektor Hitachi LCD CP-X870D o przedłużonej żywotności lampy. Urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o zastosowaniu w prezentacji reklam, instalacjach w lokalach rozrywkowych i systemach informacyjno-marketingowych - czyli wszędzie tam, gdzie wymagana jest ciągła, wielogodzinna praca ...
Tematy: projektory -
ARBOzasięg kontra portale
Sieć reklamy internetowej ARBOmedia wprowadza na rynek nowy produkt reklamowy - ARBOzasięg. Opiera się on na kampaniach realizowanych w modelu Run On Network w sieci ARBOmedia, z gwarantowanym dotarciem do określonej liczby unikalnych użytkowników, w określonym czasie. Propozycja ARBOmedia różni się od konkurencyjnych pakietów zasięgowych obecnych ...
-
Kampania reklamowa Onet.pl
Emisją spotu o zakopiańskim niedźwiedziu, który upewnia się, czy turysta pytający o pogodę był na Onecie, najpopularniejszy polski portal rozpoczął multimedialną kampanię reklamową. Obejmie ona telewizję, prasę, radio, reklamę wewnętrzną i BTL. Jest to pierwsza czysto wizerunkowa kampania portalu od 2001 roku. Hasłem przewodnim kampanii jest ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... z prognoz, będzie wzrastał niemal o 50% rocznie przez najbliższe 3 lata. Jakie są tego konsekwencje na rynku reklamy jako takiej? Co oznaczają one dla pracodawców i pracowników? Europa Środkowa: Polska przoduje Rynek reklamy internetowej w Polsce rośnie bardzo szybko. Agencje badawcze różnią się dość znacznie ...
-
Obiecujące perspektywy dla reklamy
Universal McCann, ZenithOptimedia oraz GroupM nadal widzą w reklamie duży potencjał. Agencje przedstawiły swoje prognozy na rok 2007 podczas poświęconej mediom konferencji w Nowym Jorku. Średnie szacunki tych firm przewidują, iż tempo wzrostu wydatków na reklamę w przyszłym roku osiągnie poziom 4,3 proc. w Stanach Zjednoczonych, a na rynku ...
-
Reklama wewnętrzna przykuwa uwagę odbiorców
71 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat spędza czas w lokalach gastronomicznych, kinach i centrach sportowych. Blisko 40 proc. respondentów, odwiedzających te miejsca, przyznało, że rejestruje zamieszczone wewnątrz nich reklamy - wynika z najnowszych badań skuteczności reklamy wewnętrznej (indoor), które na zlecenie agencji Polonia Indoor ...
-
Powstaje europejska biblioteka cyfrowa
Pomysł utworzenia europejskiej biblioteki cyfrowej stał się realnym celem, który postawił sobie Parlament Europejski. Przyjęte we wrześniu br. sprawozdanie mówi, że udostępnione zostaną za darmo, wszystkim użytkownikom internetu, głównie dzieła sztuki i literatury. Parlament podkreśla, że dostęp do nich będzie możliwy we wszystkich językach ...
-
Organizatorzy turystyki po kontroli UOKiK
Urząd regularnie monitoruje rynek usług turystycznych. Na ponad 2,4 tys. wpisanych do rejestru postanowień niedozwolonych 709 związanych jest z turystyką. To najliczniejsza grupa postanowień z jednej branży w rejestrze. W tym roku miała miejsce już piąta od 2003 roku ogólnopolska kontrola działalności organizatorów turystyki. W ramach prowadzonego ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
W 2011 roku firmy z branży motoryzacyjnej wydały na reklamę blisko 1,6 mld zł. Z tego ponad 20 proc. - 321,2 mln zł - przeznaczone było na reklamę radiową - wynika z Raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych. Niektórzy marketerzy wydawali jednak na kampanie radiowe nawet połowę swojego budżetu reklamowego (dane cennikowe netto, ...
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Producenci napojów zwiększają wydatki reklamowe w tym roku w porównaniu do 2012. Wzrost o 6% do 410 mln złotych, mimo spowolnienia gospodarczego, może oznaczać pierwsze symptomy odbicia na rynku reklamowym. To wyniki najnowszej analizy przeprowadzonej przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska. Największe zmiany widoczne są wśród producentów ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
Sektor farmaceutyczny nie skąpi na reklamę - w minionym roku budżety reklamowe podskoczyły do poziomu 3,7 miliarda złotych, co oznacza 20-procentowy wzrost względem roku 2012. Liderem rynku pozostaje Aflofarm, który wydał aż 859 milionów złotych czyli 8 procent wydatków całej branży. Takie wnioski płyną z najnowsze analizy przeprowadzonej przez ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
Pomimo nieustannie wzrastającej popularności urządzeń z dostępem do Internetu, reklama telewizyjna nadal odgrywa kluczową rolę dla telewidzów z Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki - wynika z badania przeprowadzonego przez Discovery Networks i Future Foundation. Nic w tym dziwnego - ponad połowa respondentów badania nadal ...
-
Jaka reklama zyskuje zaufanie?
Czy Polacy są podatni na działania marketingowców? Okazuje się, że ciągle reklamą, którą wzbudza największe zaufanie konsumentów, są rekomendacje znajomych - takiej odpowiedzi udzieliło niemal 2/3 respondentów badania zrealizowanego przez IRCenter. W pozostałych przypadkach wszystko uzależnione jest od wieku - różne grupy wiekowe preferują różne ...
-
Trend Micro: zagrożenia internetowe I kw. 2015
Cybeprprzestępcy nie próżnują, a w swoich działaniach wykorzystują nie tylko nowe metody, ale również sięgają po stare i sprawdzone zagrożenia. W I kwartale mieliśmy do czynienia m.in. z ekspansją złośliwych reklam (malvertising), exploitów dnia zerowego oraz liczącego sobie już dekadę zagrożenia FREAK - czytamy w najnowszym raporcieTrend Micro ...
-
Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?
To już piąty raz, gdy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza dowiodła m.in., że największym beneficjentem pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym jest Warszawa, promowana przez „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy ...
-
Reklamy piwa IV kw. 2015
W trzech ostatnich miesiącach minionego roku wyemitowano 112 nowych reklam piwa, tj. o niemal połowę mniej niż kwartał wcześniej. Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się im pod kątem zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Wyniki analizy okazały się zadowalające - żaden ze spotów nie wzbudził zastrzeżeń natury etycznej. Okres jesienno-zimowy ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
W ostatnich trzech miesiącach minionego roku branża farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 278 milionów złotych, co jest wynikiem o około 14 mln wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. 41% wydatków pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu, a firmy najchętniej reklamowały się w telewizji. To niektóre z wniosków, ...
-
Reklama w internecie: atrybucja nową bronią marketingu?
... wyzwaniem – jak znaleźć skuteczną strategię marketingową pozwalającą zmaksymalizować efekty przy określonych kosztach? Z pomocą przychodzą im dopasowane modele atrybucji. Pozwalają one efektywnie wydatkować budżety reklamowe w celu realizacji planowanych wyników sprzedaży. Model atrybucji w marketingu definiuje się jako zbiór zasad, które określają ...
-
Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?
Eksperci z RTB House postanowili przyjrzeć się, co wywiera największy wpływ na efektywność reklamy wyświetlanej na urządzeniach mobilnych. Wyniki przeprowadzonej analizy dowodzą, że na klientów najlepiej działają duże formaty oraz wiele produktów na jednym banerze. Uzyskane dane pochodzą ze zrealizowanych w niemal 40 krajach kampanii reklamowych, ...
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
Według domu mediowego Codemedia, największymi reklamodawcami telewizyjnymi minionego roku okazali się Lidl, T-mobile i Orange. Z kolei najwyższym wzrostem nakładów na reklamę mógł pochwalić się Carrefour, który wydał aż o 553% więcej niż rok wcześniej. Grono marek, które zdołały w minionym roku przekroczyć próg 20 000 GPR w grupie 4+ powiększyło ...
-
Jak Youtube reklamuje farmaceutyki?
Reklama wideo promująca produkty farmaceutyczne pojawia się w sieci nader często. Najwięcej wyświetleń wśród internautów zyskały spoty poświęcone specyfikom na grypę i przeziębienie. Analiza przeprowadzona przez firmę Gemius dowodzi również, że miejscem, w którym najczęściej oglądane są reklamy farmaceutyków jest Youtube, który z udziałem na ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
Criteo przedstawia wyniki najnowszego raportu poświęconego wpływowi, jakie uczenie maszynowe może wywrzeć na kreatywność sektora reklamowego. Autorzy opracowania zatytułowanego „Czy maszyny mogą być kreatywne? Jak technologia zmienia personalizację w marketingu i trafność reklamy” dowodzą, że w najbliższej przyszłości zmianie ulegnie przede ...