-
Czy Unia Europejska wpływa na codzienne życie obywateli?
... z analogicznym okresem rok przed poprzednimi wyborami europejskimi. Około dwie trzecie respondentów (67%) deklaruje, że zagłosowałoby w wyborach europejskich, gdyby odbyły się one w przyszłym tygodniu. Podobne pytanie zadano w sondażu Eurobarometr w kwietniu 2018 roku. Wtedy to 58% obywateli zadeklarowało gotowość do udziału w wyborach. Oznacza ...
-
Uwaga na fałszywą aplikację Telegram. Kryje się za nią trojan Triada!
... i wykonywać wiele złośliwych działań. Wcześniejsze badania przeprowadzone na Triadzie pokazały jej różnorodne złośliwe zdolności. Wg ekspertów Check Pointa obejmują one rejestrowanie użytkownika w różnych płatnych subskrypcjach, dokonywanie zakupów w aplikacji przy użyciu wiadomości SMS i numeru telefonu, wyświetlanie reklam (w tym niewidocznych ...
-
Wybory parlamentarne niosą ryzyko cyberataków. Znamy potencjalne scenariusze
... podczas wyborów w USA apelował, aby wyborcy dokładnie sprawdzali zasoby i strony związane z wyborami, które odwiedzają online, aby upewnić się, że są one autentyczne i godne zaufania oraz aby uniknąć ryzyka wyłudzenia danych osobowych. Obawy potwierdza FBI i ostrzega: Sfałszowane domeny i konta e-mail są wykorzystywane ...
-
Oszustwa na ChatGPT. Facebook zalany fałszywymi treściami o sztucznej inteligencji
... z autentycznych i zaufanych witryn – mówi ekspert Check Point Research. Jak rozpoznać phishing? Ataki phishingowe wykorzystują podstęp, aby przekonać cel, że są one uzasadnione. Niektóre ze sposobów wykrywania ataku typu phishing to: Ignoruj wyświetlane nazwy: Witryny wyłudzające informacje lub wiadomo-ści e-mail można skonfigurować ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... kosztowo i mają większe zasięgi w stosunku do papierowych folderów. Do tego najbardziej przyłożyła się inflacja, która wymusiła na sieciach dodatkowe oszczędności, a one finalnie zostały przerzucone na konsumentów w postaci mniejszej ilości promocji – komentuje dr Krzysztof Łuczak, współautor analizy z Grupy BLIX. Z kolei analitycy z UCE ...
-
Amazon preferowaną przez konsumentów platformą reklamową
... zaufanie o 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wzrost popularności YouTube pokazuje, że marketerzy preferują marki o ugruntowanej pozycji, nawet jeśli nie znajdują się one w pierwszej piątce platform wybieranych przez konsumentów. Tegoroczna analiza ujawnia również, że wśród preferowanych przez konsumentów kanałów dominują punkty kontaktu ...
-
Euro w Polsce: czy chcemy wspólnej waluty?
... politycznych.70% wyborców KO i Lewicy uważa, że Polska powinna rozpocząć przygotowania do przyjęcia euro, w tym 40% uważa, że powinny się one zacząć jak najszybciej. Za rozpoczęciem przygotowań jest 55% z wyborców Trzeciej Drogi. Podobnego zdania jest 45% wyborców Konfederacji. Jedynie wyborcy PiS ...
-
Prezeski w branży IT ujawniły szczegóły życia zawodowego
... , z jakimi mierzy się ich branża, kilkanaście procent spośród Strong Women wskazało właśnie na recesję czy kryzys gospodarczy. Zdecydowanie najczęściej wskazują one natomiast na szybkie tempo postępu technologicznego oraz wyzwania związane z personelem. Spośród tych ostatnich w wypowiedziach przewijają się trudności nie tylko z pozyskaniem ...
-
Deepfake zagraża wyborom 2024
... w wielkiej Brytanii - przywódcy Partii Pracy Keira Starmera, które zostały rozesłane w Wielkiej Brytanii tuż przed konferencją Partii Pracy w październiku 2023 r. Miały one pokazać, jak lider partii znęca się nad personelem i mówi, że nienawidzi Liverpoolu, który był gospodarzem konferencji Partii Pracy. W styczniu 2024 ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI, deepfake, fake news, wybory, wyniki wyborów, cyberzagrożenia, cyberataki -
Czy powrót inflacji wpłynął na wyniki wyborów?
... wyborach. Należy również wspomnieć, że w wielu krajach urzędujące rządy zostały ponownie wybrane pomimo dwucyfrowej inflacji w czasie ostatnich wyborów. Obejmują one populistycznych lub twardogłowych prezydentów w Turcji (2023 r.), Egipcie (2023 r.) i Serbii (2022 r.), a także partie lub koalicje z większością parlamentarną w Argentynie (2023 ...
-
Nowa polityka migracyjna. Co zmieni w sytuacji cudzoziemców na rynku pracy?
... jedynie na podstawie umów o pracę, a nie jak np. dotychczas również tych cywilnoprawnych. Proponowanych zmian jest bardzo dużo, w szczególności dotyczą one kwestii proceduralnych w wydawaniu dokumentów legalizacyjnych, sporej liczby nowych obowiązków nakładanych na pracodawcę zatrudniającego cudzoziemców, których niedotrzymanie będzie surowo karane ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
Ostatnie 6 lat to dla globalnego rynku reklamy okres nieustających praktycznie wzrostów. Jeśli obecna koniunktura gospodarcza doczeka się kontynuacji, to również polski rynek reklamowy powinien utrzymać notowany od minionego roku trend wzrostowy. Z punktu widzenia reklamy najistotniejszym medium w Polsce pozostaje telewizja - budżety przeznaczone ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
Rynek reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - z najnowszego badania IAB AdEx zrealizowanego przez PwC wynika, że na przestrzeni całego minionego roku wydatki na reklamę w sieci wzrosły o ponad 20 procent. To jednak nic w porównaniu z reklamą mobilną, która notuje aż trzycyfrowe zwyżki. O dużej dynamice można mówić również w odniesieniu do ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
Na przestrzeni minionych dwóch lat globalne budżety na reklamy kosmetyków były dość okrojone. Jak jednak wskazują najświeższe doniesienia agencji mediowej Zenith, sytuacja ta ma ulec zmianie. W okresie 2019-2021 wydatki reklamowe marek kosmetycznych mają utrzymywać stabilny wzrost. Do 2021 roku za 50% wszystkich wydatków na reklamę w tym sektorze ...
-
Sklepy online stosują klauzule niedozwolone
Sklepy internetowe w dalszym ciągu stosują w swoich regulaminach klauzule niedozwolone, a co za tym idzie nie stosują się do wymogów UOKiK. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez RzetelnyRegulamin.pl, zabronione prawem zapisy można znaleźć w aż 54 procentach regulaminów. Podobnie jest w przypadku ochrony danych osobowych. Tylko co ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
Tendencja wzrostowa na rynku reklamy on-line wciąż się utrzymuje - według badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC, wydatki ogółem na reklamę w polskim Internecie w 2011 roku wyniosły 1,948 miliarda złotych (w porównaniu z rokiem wcześniejszym jest to wzrost o ponad jedną piątą). Wzrastają wydatki na reklamę online w mniej aktywnych sektorach ...
-
Marketing internetowy - reklama natywna
W dziedzinie marketingu internetowego obserwujemy szybki rozwój nowych narzędzi. Większość z nich to jednak znane już sposoby, które w nieco zmienionej formie, wykorzystane w Internecie, zyskały tylko nowe nazwy. Tak jest choćby z reklamą natywną (reklama natywna jest bliźniaczo podobna do znanych już artykułów sponsorowanych). Nie znaczy to ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia, w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%. W ujęciu globalnym oczekiwane są wzrosty na poziomie 5,1%. Szacuje się, że również w nadchodzącym roku polski rynek reklamy doczeka się ponad 3-procentowego wzrostu. Najszybciej rosnącą grupą wydatków jest reklama internetowa. Z kolei ...
-
Blokowanie reklam: Polacy dobrze wiedzą, jak to robić
Polacy zdecydowanie nie przepadają za reklamami w sieci - okazuje się, że plasujemy się na drugiej pozycji europejskiej czołówki użytkowników najczęściej blokujących tego rodzaju treści. Z wtyczek typu AdBlock korzysta aż 37 proc. polskich internautów. Bardziej oporni na reklamy są jedynie Grecy. Zjawisko blokowania reklam w internecie to już ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
W ciągu miesiąca jednemu internaucie wyświetla się w przeglądarce ponad 1700 masowych banerów reklamowych. Takie wyliczenia przedstawia comScore. Z reguły internauta nie zapamiętuje żadnego z nich. Socjologowie nowych mediów określają to zjawisko mianem "ślepoty banerowej" (ang. banner blindness). Choć kliknięcia w masowe banery reklamowe mierzone ...
-
Reklamy coraz bardziej nas irytują
... 20 punktów procentowych – wynika z badania przeprowadzonego przez dom mediowy OMD. Bardzo wysokie wartości tego wskaźnika zanotowano w ostatnim półroczu, jednak mogą one wynikać ze zmiany w sposobie przeprowadzania badania, zrezygnowano bowiem z ankiet telefonicznych na rzecz internetowych. Na większą irytację badanych mogą bowiem wpływać ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W ubiegłym roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o ponad 7 procent. To całkiem sporo, a jednocześnie niewiele - wydatki na reklamę mobilną notują bowiem aż trzycyfrowe wzrosty. Największą dynamiką charakteryzuje się właśnie reklama w urządzeniach mobilnych, social mediach oraz wideo online ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W I połowie bieżącego roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o niemal 1/5 (19,9%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej osiągnął wartość 1,7 mld zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami są branża motoryzacyjna oraz handel, które odpowiadają za odpowiednio 13% i 12% tortu reklamowego. ...
-
Programmatic to już 80 proc. reklamy display
Regionem, który wyznacza tendencje panujące w reklamie online, są niewątpliwie Stany Zjednoczone i to właśnie na tamtejszym rynku widać wyraźną dominację programmatic buying. Z szacunków serwisu eMarketer wynika, że w tym roku właśnie w tym modelu zakupionych zostanie aż 82,5 proc. reklam typu display. Podobny trend dostrzegalny jest również w ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W minionym roku wydatki przeznaczone na ten cel osiągnęły rekordową wartość 4,5 mld zł., co w ujęciu rocznym oznacza dynamikę rzędu 13%. Najbardziej prężnymi reklamodawcami pozostają handel, komunikacja, motoryzacja, finanse i żywność, które odpowiadają za połowę tortu reklamowego. To główne ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w internecie. W pierwszej połowie bieżącego roku wydatki przeznaczone na ten cel osiągnęły wartość 2,4 mld zł, co w ujęciu rocznym oznacza dynamikę rzędu 12,9% oraz wzrost o 275 mln zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami, podobnie jak w analogicznym okresie poprzedniego roku, są handel, telekomunikacja, ...
-
Reklama w motoryzacji VII 2005
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród marek samochodów osobowych zajęła w lipcu firma Toyota Motor - podaje Instytut Samar, powołując się na dane zebrane przez firmę Expert-Monitor. Wydatki na reklamę, poniesione przez tego japońskiego producenta wyniosły prawie 4 mln zł, co stanowi 12,7 procent wszystkich nakładów ...
-
Reklama w Internecie efektywna po 18:00
... zwracają uwagę na reklamę dopiero po godzinie 18 - wynika z badań percepcji reklam online. W przypadku przekazów reklamowych skierowanych do firm są one najskuteczniejsze w godzinach pracy: 10-17 - podała firma Artefakt. Według badań, przeprowadzonych przez Lightspeed Research, internauci w Wielkiej Brytanii, niezależnie od wieku, najchętniej ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
71,1% polskich internautów twierdzi, że w mediach jest za dużo reklam, a kupując produkty kieruje się przede wszystkim opinią znajomego. Znajomi oraz rodzina mają największy wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Ponad 50% z badanych unika reklam w Internecie i telewizji, stosując rozmaite strategie - od programów typu Adblock po wychodzenie z pokoju. ...
-
Reklama kontekstowa 2010
Reklama kontekstowa to już blisko 30% budżetów przeznaczanych na cały Search Engine Marketing i 8,5% całego rynku reklamy online - wynika z raportu przeprowadzonego przez sieć reklamy kontekstowej Adkontekst. Jak czytamy w raporcie, udział wydatków na kampanie prowadzone przez agencje Search Engine Marketing oraz domy mediowe w sieciach ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
Kryzys finansowy, jak na razie, aż tak nie dotyka branży internetowej. Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, wartość polskiego rynku reklamy on-line w pierwszym półroczu 2011 wyniosła prawie miliard złotych. Jest to o jedną czwartą więcej, niż w analogicznym okresie z ubiegłego roku. Reklama wideo także rośnie w siłę, podobnie jak ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce 2011
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych w 2011 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 2589 wyniki postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC na zlecenie IAB Polska, wartość polskiego rynku reklamy on-line w trzecim kwartale 2012 wyniosła 485 milionów złotych. Jest to o 5% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W podziale na formaty reklamowe dotychczasowe trendy są zachowane, między innymi obserwowany jest dalszy wzrost ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
Z danych reklamowych admonit wynika, że sieci komórkowe od początku 2013 roku wydały na reklamę około 800 mln złotych. Z tego prawie 40 proc. to wydatki poniesione przez Grupę Orange. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną wybranych sieci komórkowych oraz ich wydatki reklamowe. Zaskoczyła sytuacja najnowszych na rynku marek ...
-
Branża spożywcza rządzi reklamą oline
Branża spożywcza zdecydowanie stawia na reklamę internetową - z badania przeprowadzonego przez Gemius w Europie Środkowo-Wschodniej wynika, że to właśnie ten sektor ma największy udział w polskim rynku reklamy online. Taki wynik w dużej mierze jest następstwem dość sporej ilości reklamowanych produktów. Które branże mają największy udział w rynku ...