-
Czym kuszą nas przewoźnicy?
Promocje i rabaty cieszą się wśród Polaków niesłabnącą popularnością. Nie inaczej jest w przypadku przewoźników, którzy starają się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Analiza przeprowadzona przez Busradar.pl dowodzi, że politykę rabatową prowadzą 2 na 3 firmy transportowe. I wprawdzie dominują wciąż zniżki ustawowe, to polskie firmy ...
-
Protokół TLS + certyfikat SSL = duet doskonały
Zakupów online dokonuje już 56% polskich internautów. O wygodzie korzystania z e-commerce i wiążących się z tym oszczędnościami konsumentów właściwie nie trzeba przekonywać. Dziś jednak, jak nigdy wcześniej, potrzebują oni zapewnień, że dokonywane przez nich transakcje są bezpieczne. Kupujący są chronieni na wielu płaszczyznach: zarówno przez ...
-
Zachowania konsumentów: codzienne zakupy Polaków
Jak prezentują się zachowania konsumentów w zakresie codziennych zakupów? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwała firma Gemius/PBI. Jej badanie dowodzi, że tego rodzaju aktywność dotyczy aż 15 394 063 polskich internautów. Jeśli porównać tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okaże się, że jest to przeszło 40% dorosłych Polaków. Codzienne zakupy domeną 8 ...
-
Zakupy z ochroną środowiska w tle. Tak czy nie?
... osoba deklaruje, że odmówiła wzięcia w sklepie niepotrzebnej torebki foliowej. Czy konsument ma wpływ na ochronę środowiska naturalnego? 31% respondentów ma poczucie, ... . - Rosnąca popularność koncepcji gospodarki współdzielenia jest obecna w życiu mieszkańców Polski. W ten sposób przeciwdziałamy marnotrawstwu, a w konsekwencji zmniejszamy negatywny ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... z badania opracowanego przez EY. Pierwszy z opracowanych przez EY raportów („Konsument w dobie omni-channel”) rzucał światło na wielkość grupy kupującej w sieci ... social mediach. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone w marcu 2019 roku na reprezentacyjnej dla Polski próbie 1628 osób w wieku 15-75 lat. Zastosowana metoda badawcza to ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... która jeszcze w minionym roku była najważniejszym medium dla "kosmetycznych" reklamodawców. Polski rynek reklamy kosmetyków - prognozy W ostatnich dwóch latach pieniędzy na ... jak Augmented Reality mogą być doskonałym łącznikiem doświadczeń z produktem, jakie konsument może mieć in-store i w digitalu. Powiązanie tych ścieżek zakupowych bez wątpienia ...
-
Masz sklep internetowy? Zobacz, po co ci CXM
... zarządzać elementami witryny (w tym SEO i marketingiem) oraz projektować to, co widzi dany konsument. Narzędzia te są też przydatne przy prowadzeniu tak istotnej ewaluacji podejmowanych ... Mamy też w portfolio przykłady sklepów, którym przychód wzrósł aż pięciokrotnie. Polski e-commerce ma się bardzo dobrze – dynamicznie rosnące wyniki finansowe całej ...
-
Bankructwo kościelne sposobem na unikanie zadośćuczynienia ofiarom pedofilii
Słowo bankructwo, czy inaczej upadłość, nie brzmi dobrze. Raczej groźnie. Zwłaszcza w kontekście podmiotów, które bankrutują. W prawie polskim upadłość to postępowanie przewidziane w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe, prowadzone w stosunku do dłużnika, który stał się niewypłacalny. O upadłości decyduje sąd. W Stanach ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
Zrównoważony rozwój to termin, który odmieniany jest ostatnio przez wszystkie przypadki i to w najróżniejszych kontekstach. Nie jest zatem zaskoczeniem, że zaczyna on w dużym stopniu determinować zachowania konsumentów. Potwierdzeniem tego jest analiza przeprowadzona przez Inquiry, z której wynika, że 6 na 10 polskich kupujących podejmuje swoje ...
-
60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
... online regularnie robi 60 proc. internautów, jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej*. Polski rynek e-Commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie - jego wartość na początku ... proc. odpowiedzi) oraz materiały budowlane i wykończeniowe (14 proc.). Już co 5. internetowy konsument robi tą drogą zakupy spożywcze. W sumie aż 80 proc. ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
Najnowsze prognozy Allianz Trade nie są nazbyt optymistyczne dla Polaków. Analitycy przewidują, że obserwowany właśnie w Europie wzrost cen żywności może w największym stopniu uderzyć właśnie w polskie gospodarstwa domowe. Co więcej, wiele wskazuje na to, że tym razem detaliści w większym stopniu niż wcześniej będą się starali przenosić wzrost cen ...
-
Mastercard SpendingPulse pokazuje wysokie wzrosty w sprzedaży detalicznej w całej Europie
... Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch, Węgier, Czech, Niderlandów i Polski. Mierząc sprzedaż w sklepach i w internecie przy użyciu wszystkich form płatności, ... i noclegowe. Do tej zmiany przyczyniły się również rosnące ceny w tym obszarze. Konsument jest sercem gospodarki – podsumowuje Mark Barnett, Prezes Mastercard Europe. - Analizując ...
-
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
... . Polaków zarabiających powyżej 1 mln zł brutto przybyło ponad 35 tysięcy. To właśnie najbogatsi Polacy są konsumentami dóbr luksusowych. W 2021 roku polski rynek tych dóbr osiągnął wartość blisko 30 mld złotych. Wydatki napędzane były głównie przez samochody premium i luksusowe - wynika z raportu KPMG ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... związany z tym, że merchanci i sklepy coraz bardziej ochoczo wychodzą poza granice Polski, widząc, że na krajowym rynku pojawia się sufit, którego nie są w stanie przebić ... w nich poziom personalizacji. Będą witać klientów, pomagać im i instruować ich. Konsument będzie miał wrażenie, że rozmawia z prawdziwym człowiekiem. W e-commerce chatboty mogą ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
Są już rezultaty szóstej odsłony polskiej edycji badania EY Future Consumer Index. Płyną z niej dość niewesołe wieści. Okazuje się, że Polacy oceniają swoją sytuację znacznie gorzej niż przed kilkoma miesiącami. Najbardziej niepokojącą ich kwestią są rosnące koszty życia, ale różnego rodzaju obaw jest znacznie więcej. Nie pozostaje to bez wpływu ...
-
Polskie firmy za granicą: blisko 1/2 polskich biznesów myśli o ekspansji
... wybory, warto spojrzeć na potrzeby, o których wspominają w badaniu. Co trzeci konsument w Polsce zaznacza, że kupuje produkty z zagranicznych stron, tylko gdy opłata za ... , Hong Kongu, Japonii, Australii, ZEA, Francji, Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec, Polski, Belgii, Holandii, Brazylii, Norwegii, Danii, Szwecji, USA, Kanady, Malezji, Meksyku ...
-
Seniorzy: silna grupa nabywcza i świadomi konsumenci
Prognozy demograficzne nie pozostawiają złudzeń - już w 2030 roku osoby powyżej 65. roku życia stanowić będą 1/4 polskiego społeczeństwa. W kolejnych latach odsetek seniorów tylko będzie wzrastać. Silver generation rośnie w siłę, a przedsiębiorcy powinni mieć świadomość, że jest to grupa konsumentów o specyficznych potrzebach, która coraz częściej ...
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
Jak wynika z najnowszego badania zrealizowanego na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna, Polacy uważają, że poziom ich wiedzy na temat przysługujących im praw konsumenta jest przeciętny. I chyba się nie mylą, bo w składającym się z 8 pytań indeksie wiedzy konsumenckiej średnia poprawnych odpowiedzi wyniosła 4,4. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
ZPL: leasing w dobrej formie?
Związek Polskiego Leasingu przedstawił porcję najświeższych informacji dotyczących sytuacji panującej w branży leasingowej. Opracowanie potwierdza, że kondycja rynku jest dobra, a pierwszą połowę roku firmy mogą zaliczyć do udanych. Przyszłość leasingu również rysuje się obiecująco - rynek leasingu wspierać mają zarówno wydatki konsumentów, jak i ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
Już jest - najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2024” właśnie ujrzał światło dzienne. Opracowanie przygotowane przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska rzuca światło na rynek handlu internetowego, panujące na nim zwyczaje oraz najbardziej typowe zachowania konsumentów. Oto główne wnioski, do których prowadzi ...
-
Jak Polacy płacą rachunki domowe?
85 procent Polaków twierdzi, że nie ma problemu z płaceniem rachunków - wynika z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów "Portfele polskich gospodarstw domowych pod presją rosnących cen". Skąd w takim razie aż 2 mln wpisanych do KRD konsumentów z długami w wysokości 44,5 mld zł? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie rachunki domowe opłacają ...