-
Rosną nakłady na działania BTL
Coraz więcej polskich firm dostrzega korzyści wynikające z działań marketingu bezpośredniego, inwestując zarówno w akcje skierowane do konsumentów, jak i partnerów biznesowych - taki wniosek płynie z najnowszych badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions. W 2011 roku poziom wydatków na BTL zarówno w ...
-
Co zmieni nowelizacja prawa telekomunikacyjnego?
Konieczność dokładnego informowania o warunkach konkursów SMSowych, gwarancja prędkości transferu danych, czy skrócenie czasu umów abonamentowych - to tylko niektóre ze zmian proponowanych w opublikowanym właśnie przez Ministerstwo Infrastruktury projekcie nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne. Wzmacnia on ochronę konsumentów i rozszerza ...
-
Jak Polacy reagują na nierzetelne firmy?
W ciągu ostatniego roku 32 proc. Polaków spotkało się z nieuczciwym dostawcą towarów lub usług - to kolejny wniosek płynący z badania "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta", przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy. Najczęstszą formą reakcji na brak rzetelności było złożenie reklamacji i zakończenie ...
-
Polscy konsumenci narzekają na terminowość firm
Polaków najczęściej spotykają takie przejawy braku rzetelności firm, jak nieterminowość dostaw towarów i usług oraz ich niska jakość - to ostatni wniosek płynący z badania "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta", przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy. Najwięcej przypadków niesolidnego postępowania konsumenci ...
-
Jakie sklepy na świąteczne zakupy?
Program Jakość Obsługi przeprowadził badanie, w którym zapytał 6800 konsumentów z całej Polski, w jakich sklepach zamierzają zrobić świąteczne zakupy. Jak pokazały wyniki ankiety większość z nas nie zostawia świątecznych zakupów na ostatnią chwilę, a najczęściej ...
-
Substytucja usług głosowych w Polsce i UE
... i wykonywanych połączeń. Pierwszy proces ma miejsce wówczas, gdy konsument rezygnuje z posiadania telefonu stacjonarnego pozostając abonentem sieci ruchomej. ... danych do opracowania były badania konsumenckie w zakresie usług telekomunikacyjnych. Dla Polski wykorzystano w tym celu raporty przygotowane w grudniu 2010 i 2011 r. przez PBS DGA ...
-
Co przyniesie rok 2012?
... naprawy finansów publicznych i reform zyskają konkretną postać. - Kluczem do dobrej pozycji Polski w 2012 roku będzie zaangażowanie w proces naprawy Unii Europejskiej, a być może ... wizja nowego sprzętu AGD czy zakupu mieszkania stanie się odleglejsza. Ale każdy konsument musi już rozważyć sam czy lepiej mieć nowy telewizor i być bankrutem, czy ...
-
Zakupy grupowe w Polsce 2011
Zakupy grupowe stają się coraz popularniejsze. Rośnie nie tylko oglądalność powstałych już witryn oferujących "deale", ale także liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi. A co dla konsumentów najważniejsze - rośnie też liczba ofert prezentowanych na tych witrynach - podaje raport przygotowany przez Polskie ...
-
Najciekawsze trendy konsumenckie
Praca nad trendami konsumenckimi, to proces, który nigdy się nie kończy i trudno tu o ostateczne podsumowania. Nie mniej postanowiliśmy opisać zjawiska, które wydają się nam obecnie dominujące i dobrze charakteryzują zarówno konsumenta globalnego jak i polskiego. Millward Brown SMG/KRC i The Futures Co. połączyły swe doświadczenia i zasoby, aby ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2011/2012
Serwis skupiający opinie o sklepach internetowych Opineo.pl we współpracy z internetową porównywarką cen Skąpiec.pl oraz BIG Infomonitor (wydawcą certyfikatu "Firma Wiarygodna Finansowo") przygotowały raport "Zakupy w sieci. Najlepsi polskiego e-handlu". Znaleźć w nim można kolejną odsłonę niezależnego rankingu sklepów internetowych, a także ...
-
Uwaga na produkty strukturyzowane
... że straci 30 proc. kapitału. To autentyczny przypadek poszkodowanego klienta z północy Polski. Jego rodzina, która pomagała mu odzyskać pieniądze ulokowane w banku, ... do zatarcia różnic pomiędzy inwestycją w fundusze a lokatą. W rezultacie konsument nie mający odpowiedniego rozeznania w specyfice tego rodzaju produktów ubezpieczeniowych jest błędnie ...
-
Zakupy online: liczy się bezpieczeństwo
... , konsument jest w stanie już na pierwszy rzut oka ocenić, że może bez ryzyka dokonać zakupów” – komentuje wyniki Anna Rak, Country Manager, Trusted Shops. Informacje o badaniu W sondażu na temat decyzji zakupowych oraz zaufania do sklepów internetowych wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... lub mniej piwa sprzedanego na polskim rynku (poza miesiącami sezonowymi). Większa dywersyfikacja – konsument kieruje się w stronę nowych smaków Trend kierowania się w stronę ... polskich celebrytów, emitując serial w kluczowych dla kibiców porach oglądalności meczów reprezentacji Polski. Poza podium pozostaje marka Lech, która w tym roku odnotowała 3% ...
-
Centra handlowe: jak nie stracić klientów przy rozbudowie?
... której wyraźnie przeszkadza zaistniała sytuacja, jest tym większa, im młodszy jest badany konsument. Wśród respondentów w wieku 18-39, jest to aż jedna czwarta. Tymczasem w ... przez SW Research na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Jego celem jest poznanie trendów na rynku centrów handlowych, ocena potencjału ...
-
Konsole i gry: preferencje konsumentów
Playstation 3 to konsola do gier, która cieszy się największym powodzeniem wśród polskich graczy - wynika ze specjalnego raportu przygotowanego przez porównywarkę cen Skąpiec.pl. Autorzy raportu przyjrzeli się również preferencjom e-konsumentów w zakresie gier. Czego szukają internauci? Model Dla osób zdecydowanych na zakup konsoli najważniejszym ...
-
Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne
Zakupy grupowe pojawiły się na polskim rynku przed czterema laty i szybko zaskarbiły sobie sympatię sporej rzeszy internautów poszukujących atrakcyjnych cen. Najwyższy zatem czas, aby podsumować ich obecność w naszym kraju. Zachowaniom konsumentów korzystających z zakupów grupowych przyjrzeli się autorzy raportu IRCenter zrealizowanego na zlecenie ...
-
Zagraniczne sklepy internetowe: mniejsze zaufanie klientów
... szereg wątpliwości związanych z wiarygodnością sprzedawcy oraz bezpieczeństwem transakcji. Kiedy konsument widzi na stronie certyfikat znany z rodzimego rynku, opcję ... oraz zaufania do sklepów internetowych wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz ponad 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie – Niemcy, Francję, Hiszpanię ...
-
Pomoc de minimis w 2013 roku
Wielkość wsparcia przekazanego polskim przedsiębiorcom w ramach pomocy minimis przekroczyła w minionym roku 6,1 miliarda złotych - podaje raport sporządzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięcej środków trafiło do niewielkich firm, a dominującą formą pomocy były dotacje i ulgi podatkowe. Jak już wspomniano we wstępie, w ubiegłym ...
-
Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?
... cenie produktu. Interesujące jest również podejście do darmowej przesyłki wśród sprzedawców z Polski. Choć znaczny odsetek, bo aż 70% zbadanych sklepów oferuje darmową przesyłkę, jedynie ... miejsce w innych krajach. W aż 75% przypadków koszty takiego zwrotu musi ponieść konsument. Jak wykazano w badaniach idealo na temat e-zakupów za granicą, sprzedaż ...
-
Wyprzedaże zimowe po polsku
Tegoroczne zimowe wyprzedaże będą cieszyć się dużą popularnością wśród polskich zakupowiczów - z badania przeprowadzonego w ramach PAYBACK Opinion Poll wynika, że z promocyjnych ofert zamierza skorzystać aż 3/4 konsumentów. Większość z nich wybierze się na zakupy na początku wyprzedaży, kiedy to gama dostępnych produktów jest jeszcze dość pokaźna. ...
-
Kantory internetowe w opinii klientów
Od pojawienia się na polskim rynku pierwszego kantoru internetowego upłynęło już kilka lat. Rzesza amatorów elektronicznej wymiany walut rośnie z roku na rok, czego dobitnym dowodem może być chociażby dynamiczny wzrost ilości opinii, jakie na temat kantorów pojawiają się w sieci. Przyjrzał się im serwis Opineo.pl. Analizie poddano nie tylko opinie ...
-
Ile pracujemy na wakacje 2015?
... Jak podkreśla Radosław Damasiewicz, „rynek jest mocno konkurencyjny, ewidentnie rządzi na nim konsument, stąd tak stabilne wskaźniki” Najpopularniejsze wakacje Według Raportów Podróżnika, przygotowywanych ... ok. 500 zł z kwotą 1400 zł, które średnio wydaje na nie polski turysta. To blisko trzy razy mniej. „Porównanie takich najtańszych ofert z ...
-
Beacony - pionierska dziedzina Polaków
... je znaleźć? Becony wykorzystywane były już w wybranych galeriach handlowych w różnych częściach Polski. Należą do nich poznański outlet Factory i Stary Browar oraz warszawski ... nadajników Bluetooth jest sieć franczyzowa Chata Polska. Wchodząc do sklepu konsument otrzymuje pakiet informacji o dostępnych w nim nowościach oraz akcjach sprzedażowych. ...
-
Prognoza ekonomiczna 2016 wg Euler Hermes
... gospodarka ma za sobą ciężki rok 2015, w którym uświadomiła sobie, że chiński konsument nie uratuje świata. Z reakcji rynków kapitałowych w pierwszych tygodniach bieżącego ... Euler Hermes, odpowiedzialny za ocenę ryzyka, dodaje w kontekście polskim: – Polski przemysł i gospodarka poza energetyką są w bardzo dużym stopniu uzależnione od surowców ...
-
Po piwo idziemy do małego sklepu
... , aby konsument zaopatrywał się w alkohol w legalnie funkcjonujących placówkach – mówi Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. W 2014 r. w całym łańcuchu dostaw – począwszy od dostawców surowców rolnych, sprzętu i urządzeń, opakowań, po firmy zajmujące się transportem, reklamą, handel i branżę HoReCa – polski sektor piwowarski ...
-
Jakie właściwie powinno być konto bankowe?
Comperia.pl przy wsparciu Związku Banków Polskich oraz Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych zorganizowała akcję Miliony Polaków, w której udział wzięło aż 22 tysiące osób. Akcja miała na celu zbadanie preferencji Polaków w kwestii kont bankowych. Jak więc wygląda idealny ROR i jakie cechy decydują o jego atrakcyjności w oczach konsumentów? ...
-
Śniadania hotelowe pod lupą
Jak wyglądają śniadania hotelowe? Ile za nie płacimy? Jakie produkty wybieramy najczęściej? Czy hotele z otwartością podchodzą do zmian preferencji konsumentów i ewentualnych zmian w śniadaniowym menu? Odpowiedzi na te i inne pytania niesie raport HRS "Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych". Jego autorzy ...
-
Marzysz o zyskach z e-commerce? Postaw na pomiar cross-device
Sukces w branży e-commerce uwarunkowany jest wieloma czynnikami. Jednym z nich jest bez wątpienia wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów i baczna obserwacja ich zachowań. Warto zatem wiedzieć, że już 8% wszystkich polskich e-transakcji w branży retail dokonywana jest przy użyciu dwóch lub więcej urządzeń. Sprzedawcy, którzy nie będą zważać na ...
-
Wykluczenie cyfrowe dotyczy aż 2 mln Polek. Jak aktywizować polskie kobiety?
W dobie - jak przyjęło się sądzić - powszechnego dostępu do internetu, rezultaty najnowszego Raportu Aasa mogą wydawać się co najmniej zaskakujące. Opracowanie dowodzi bowiem, że cyfrowe wykluczenie to problem, który w znacznym stopniu dotyka polskie kobiety. Okazuje się, że aż 30 proc. Polek między 45. a 70. rokiem życia nie ma dostępu do zakupów ...
-
Sprytne zakupy przez internet. Czy Polacy są zaradni?
Czy sprytne zakupy przez internet to polska domena? Czy surfując w sieci poszukujemy promocji, zniżek i okazji cenowych? Co robimy, jeśli znajdziemy wymarzoną ofertę? Serwis Picodi przyjrzał się zwyczajom e-konsumentów reprezentujących 10 największych polskich miast. Przeprowadzona analiza pokazała, że na miano największych e-spryciarzy zasługują ...
-
Młodzi Polacy na zakupach. Jak i gdzie kupują?
... . Okazuje się, że ta maksyma dotyczy również decyzji zakupowych podejmowanych przez najmłodszych konsumentów. Zlecone przez Agencję Freebee badanie „Quo vadis polski konsumencie” przygląda się zachowaniom nabywców poniżej 24 roku życia, stanowiąc istotną wskazówkę dla sprzedawców. Jak kupują młodzi Polacy? Jakie są ...
-
E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?
Zakupy przez internet szturmem zdobyły serca polskich kupujących. Coraz większą popularnością konsumentów cieszą się również internetowe zakupy spożywcze online. Jak wynika z raportu e-Izby i Frisco.pl, przyznaje się do nich już co siódmy internauta. W wirtualnych koszykach najczęściej lądują napoje, pieczywo, owoce i warzywa. Eko i duży wybór ...
-
Sztuczna inteligencja w biznesie. Wyzwania i możliwości
... oprogramowaniu. Sztuczna inteligencja ma być również wykorzystywana w 85% interakcji na linii konsument - klient. Według szacunków IDC, już w 2021 roku globalny rynek AI i systemów kognitywnych ... z tego tortu AI dla siebie. Niewątpliwym sukcesem był tu na pewno polski projekt IVONA, czyli technologii przetwarzającej tekst na mowę, który w 2013 roku ...
-
Jak Polacy sprawdzają biura podróży?
... zakończone w planowany sposób, a firma pokryła koszty związane zapewnieniem powrotu klientów do Polski. Badanie Kapitalni.org pokazało, że jedynie 8 proc. Polaków docieka jaka czy ... reklamacji. Od tej pory na wysłanie wiadomości, złożenie skargi czy żądania konsument będzie miał aż 3 lata od momentu zakończenia imprezy. Dotychczas touroperatorzy ...
-
Gastronomia opanowuje galerie handlowe?
O zmieniającym się charakterze galerii handlowych mówi się nie od dziś. Obecnie muszą one umieć sprostać zmieniającym się zwyczajom konsumentów, w tym również przywiązywaniu coraz to większej wagi do celebrowania wspólnych posiłków. W Europie ten trend dostrzeżono. Z danych przedstawionych przez JLL wynika, że do 2025 r. udział gastronomii w ...