-
Handel detaliczny zabetonowany
... Finansów (MF) zdaniem m.in. sieci franczyzowych zrobiło zamach na polski handel. W mediach pojawiły się reklamy w formie nekrologu obwieszczającego śmierć polskiej ... prawami. To duże pole do popisu dla małych, specjalistycznych sklepików. Konsument internetowy ma większe możliwości porównawcze, zarówno w zakresie ceny, jak i asortymentu sklepów. ...
-
Polskie opakowania, czyli rozwój i konsolidacja
... aż 27 proc. fuzji i przejęć w CEE. Biorąc pod uwagę wartość transakcji – polski rynek odpowiada za aż jedną trzecią łącznej ich wartości. 37% ... konsument pochodzący z krajów wysokorozwiniętych, takich jak USA, Japonia czy też państwa Europy Zachodniej, zużywa średnio rocznie opakowania o wartości 300-340 euro. Dla porównania, średnia dla Polski ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... , turystyczna, kulturalna i inne powiązane. Dominują w nich mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, a niewiele jest dużych podmiotów notowanych na giełdach. Patrząc na dane z Polski, w trzecim kwartale 2020 r. wartość dodana brutto (główny składnik PKB) w sekcji zakwaterowanie i gastronomia spadła o 30 proc. r/r, podczas gdy np. w przemyśle ...
-
Tydzień 25/2005 (20-26.06.2005)
... spadła o 4,8% m/m. W dalszym ciągu utrzymuje się słaby wzrost wydatków konsumpcyjnych oraz inwestycji. Polski Sejm odrzucił projekt ustawy o finansowym wspieraniu dużych inwestycji. To na ... Holandia i Portugalia. Jaki interes w dopuszczeniu na polski rynek GMOs -ów ma nasz rolnik i polski konsument? Drugim problemem, jaki chcę zasygnalizować jest ...
-
Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby
... znaczenia kanału mobile oraz konieczność zrozumienia i dostosowania się do potrzeb nowoczesnego konsumenta to główne trendy dla branży e-commerce w 2016 r. Jak polski e-commerce będzie się rozwijał w bieżącym roku? Na to pytanie odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej. ZROZUMIEĆ E-KONSUMENTA Według Justyny Skorupskiej, przewodniczącej ...
-
Czwarta rewolucja przemysłowa. Jeszcze nie jesteśmy gotowi
... niewątpliwie kierunku jej zmienić się już nie da. Polski Przemysł 4.0 Warto zatem zadać pytanie o przygotowanie Polski do czwartej rewolucji przemysłowej. Myślę, że aby ... czwartej rewolucji przemysłowej. Dodatkowo, bardzo ważną rolę w zmianie może odgrywać świadomy konsument. To w końcu on dokonuje wyborów na rynku. Nowoczesne metody komunikowania ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... liczba zaniepokojonych Polaków rośnie systematycznie od końca sierpnia i w najnowszej edycji naszego badania osiągnęła najwyższe wyniki od chwili dołączenia do niego Polski – mówi Krzysztof Wilk, Partner Associate w dziale Doradztwa Podatkowego, lider praktyki Life Sciences & Health Care, Deloitte. Ogólny wzrost niepokoju w kraju przełożył ...
-
34% Polaków chce anulować subskrypcje
... 34 371 respondentów w wieku 18+ z Australii, Hongkongu, Indii, Japonii, Malezji, Singapuru, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Szwecji, ZEA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA. W Polsce badaniem objęto grupę 1005 ankietowanych. Badanie przedsiębiorstw z branży digital przeprowadzone zostało ...
-
Polacy a spożywanie alkoholu
... w Polsce, zrealizowanych przez TNS OBOP na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS). Wśród konsumentów alkoholu jest więcej mężczyzn ... większy procent mieszkańców spożywa alkohol - mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Z badań zrealizowanych przez TNS OBOP w I kwartale 2012 r. wynika, ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 34/2014
... Bank of America Merrill Lynch (BAML) podtrzymał prognozy średniorocznego PKB dla Polski w wys. 3,2 proc. r/r (w porównaniu z 1,6 proc. za 2013 r. oraz 3,6 proc. r/r zakładane w lipcowej prognozie NBP). BNP Paribas obniżył prognozę wzrostu PKB dla Polski do 3,0 proc. w 2014 r. oraz 2,5 proc. w 2015 r. Bank oczekuje też redukcji ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2016
... ". Jego zdaniem ogranicza swobodny przepływ towarów i konkurencyjność. Co na to polski rząd?... Niedobór informatyków w UE. Wg Komisji Europejskiej niedobór wykwalifikowanych informatyków, ... na światowych rynkach, musiały zmierzyć się ze stereotypowym postrzeganiem Polski, jako kraju pozostającego w tyle za doskonale rozwiniętymi gospodarczo i ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 5/2018
... ramach procedury Open Season 2017 projektu Baltic Pipe. Dotyczy to przesyłu gazu z Norwegii do Polski przez Danię. PGNiG podpisał też umowę z polskim Gaz-Systemem - operatorem ... wkrótce wiele z tych aut pojawi się w Polsce. Statystycznie sprowadzamy do Polski samochody niemieckie (42 proc. całości importu), dalej są auta francuskie (17proc.) i ...
-
Jaką rolę odegrają metody płatności w dalszej transformacji handlu?
... grupie 38 tys. konsumentów i 13 tys. przedsiębiorstw handlowych z Wielkiej Brytanii, Singapuru, Hongkongu, Japonii, Australii, ZEA, Francji, Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec, Polski, Belgii, Holandii, Brazylii, Norwegii, Danii, Szwecji, USA, Kanady, Malezji, Meksyku, Austrii, Szwajcarii, Chin oraz Indii. W Polsce badanie Adyen Retail Report ...
-
Ceny usług telefonii ruchomej 2005-2007
... zostały ceny koszyków usług dla klientów abonamentowych, klientów usług przedpłaconych oraz abonamentowych i usług przedpłaconych łącznie. Porównane zostały ceny koszyków dla Polski oraz wybranych 18 krajów Unii Europejskiej. Post-paid na poziomie krajowym W analizie dla klientów indywidualnych PTC sp. z o.o. zaprezentowana została osobno z uwagi ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... z dwucyfrową dynamiką, a w 2008 roku osiągnie wartość 28,8 mld zł. „Sprzyjająca koniunktura gospodarcza, spadający wskaźnik bezrobocia i rosnące wynagrodzenia powodują, iż przeciętny polski konsument może sobie coraz częściej pozwolić na zakupy dóbr nie będących rzeczami pierwszej potrzeby, a więc również ubrań i butów. Coraz częściej są ...
-
Polscy emigranci a życie za granicą
... zasięgiem aspekty emocjonalne życia na emigracji oraz perspektywy powrotu rodaków do Polski. Raport prezentuje również reakcje badanych na informację o światowym kryzysie. Z danych zaprezentowanych w ... oraz słucha radia. Niemalże każdy badany tęskni za kimś lub czymś z Polski. Dla 66 proc. jest to rodzina, dla ponad połowy (51 proc.) – przyjaciele, ...
-
Telefonia ruchoma: ceny usług 2008
... danych o cenach zawartych w 14 Raporcie Implementacyjnym Komisji Europejskiej, gdzie zaprezentowane zarówno w Raporcie jak i w jego streszczeniu ceny miesięcznych koszyków usług dla Polski oraz wybranych przez Teligen polskich operatorów, w niektórych przypadkach wzrastały na przestrzeni lat 2007-2008. Taki stan rzeczy stanowi efekt spadku wartości ...
-
Kreowanie marki w polskich realiach
... ̨cz drobiazgowe oszacowanie, jak powinna wyglądać aktywność sprzedażowo-marketingowa. W moim odczuciu, 8 na 10 firm nie integruje obszarów sprzedaży z marketingiem. Konsument, który ogląda reklamę, chce zazwyczaj kupić w sklepie właśnie reklamowany produkt. Jeśli go nie otrzymuje, można ...
-
KRD: długi Polaków IV kw. 2009
... jazdę środkami komunikacji publicznej bez ważnego biletu wynosi w skali całej Polski niemal 280 mln zł. Z tego 159,9 mln zł stanowią długi ... lutym 2010 r. przekroczona została bariera miliona dłużników notowanych w Krajowym Rejestrze Długów. Przeciętny polski dłużnik-konsument jest mężczyzną zamieszkującym w województwie śląskim, ma 26-35 lat, a ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 51/2010
... 5,2%, warzywa o 4,2%, mąka o 2,5%. Według prezesa NBP "w obecnej sytuacji gospodarczej dyskusja o datach przystąpienia Polski do strefy euro jest czysto teoretyczna"... Polskie PKB na głowę ... gospodarczych WG PREZESA NBP "W OBECNEJ SYTUACJI GOSPODARCZEJ DYSKUSJA O DATACH PRZYSTĄPIENIA POLSKI DO STREFY EURO JEST CZYSTO TEORETYCZNA"... Mimo że w dniu ...
-
Mikroblogging dla firm
... mikroblogów oraz stosunkowo dużą moc ich oddziaływania Twitter i jego polski odpowiednik Blip otworzyły przed przedsiębiorstwami zupełnie nowe możliwości. O ile ... zainteresowanych. Mikroblogi doskonale sprawdzają się w przypadku firm, które mają przeciążoną infolinię. Konsument nie musiałby oczekiwać na rozmowę z konsultantem – wystarczy, jeśli ...
-
Zakupy w sieci oczami internautów
... internetowy jest godny zaufania oraz przestrzega praw konsumentów. Pojawiły się jednak kwestie, które wciąż budzą wątpliwości internautów. Aż 685 internautów z Polski udzieliło swoich odpowiedzi, spójrzmy zatem jak wypadli. W kwestii płatności z góry polscy respondenci wykazali umiarkowane zaufanie do sprzedawców internetowych. Aż 61 ...
-
Banki powinny znać potrzeby konsumentów
... podjąć wyzwanie i wdrażać przełomowe rozwiązania. IKO, bankowość mobilna 4G stworzona przez PKO Banki Polski, to dowód, że rynkowy standard może powstać nad Wisłą. Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu, PKO Bank Polski - Placówka, gotówka i podpis - filary tradycyjnej bankowości - w przyspieszonym tempie przestają pasować do rytmu ...
-
Wakacje 2014: numery alarmowe i roaming w UE
... terenie całej Unii Europejskiej, co oznacza, że nawet przebywając poza granicami Polski bez problemu połączymy się z tymi numerami i uzyskamy pomoc. Numer 112 – ... dotychczasowe numery alarmowe poszczególnych służb ratowniczych, które obejmują jedynie obszar Polski. Są to: 997 - Policja, 998 - Straż Pożarna, 999 - Pogotowie Ratunkowe, 984 - Pogotowie ...
-
Marek Jakubiak otwiera nowe browary
... kolejne gatunki piwa i przebojem zdobywa polski rynek. Mówi, że chce odbudować w Polsce Rzeczpospolitą Piwowarską. I wszystko wskazuje na to, ... utrwalania. Dlatego zmieniłem nazwę Ciechana z „niepasteryzowane” na „nieutrwalone”, żeby wybić im z ręki argument. Konsument ma prawo wiedzieć co kupuje, nie zgadzam się na taką mylącą grę słów. ...
-
E-commerce: jak e-sklepy pozyskują zaufanie klientów?
... Sekwaną w bezpośredni sposób informuje o tym fakcie swoich użytkowników. O ile drugie miejsce Polski, która pozytywnie wyróżnia się w wszystkich typach budzących zaufanie sygnałów, nie ... i uczciwym oferentem dóbr i usług. Można wśród nich wymienić między innymi polski Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo przyznawany przez BIG lub Znak Jakości Q, ...
-
Polskie sklepy internetowe nieprzygotowane na handel zagraniczny?
... , czy dany e-sklep jest faktycznie otwarty na zawieranie umów z konsumentami spoza Polski. Zbadano przede wszystkim szeroko rozumianej „transgraniczność” e-sklepu oraz kryteria stosowane ... biura obsługi, formularza reklamacji czy konkretnych przepisów prawnych, na które konsument może się powołać w związku z zaistniałym sporem. Jednak informacje o ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Oblicza rewolucji
... czy Rzeszowa – wynika z raportu EY „Poland. The real state of real estate". Konferencje napędzają rynek hotelarski Wzrost gospodarczy, rosnąca popularność Polski jako celu turystycznego – także w obszarze turystyki medycznej, a także coraz większa liczba konferencji wpływają na dynamiczny rozwój rynku hotelarskiego w Polsce. Przyczynia ...
-
Liczą się nie tylko luksusowe hotele
... do Polski w nadchodzących latach. – Obecnie najwięksi gracze finansowi ... Polski jest coraz bardziej atrakcyjna dla inwestorów hotelowych, ale wciąż trochę brakuje nam do Moskwy, Pragi czy Budapesztu. W przeciwieństwie do Warszawy, stolice te nie były zniszczone przez wojnę i nie występował tam problem kwestii własnościowych. Jednak polski konsument ...
-
Tworzywa sztuczne groźniejsze niż zmiany klimatu?
... przełomie kwietnia i maja 2019 roku na próbie n=40.091 respondentów, na 11 europejskich rynkach: Austrii, Belgii, Czech, Danii, Holandii, Niemiec, Polski, Rosji, Słowacji, Szwecji, Węgier. Respondentami były osoby decyzyjne, odpowiadające w gospodarstwach domowych za dokonywanie zakupów, biorące udział w Panelu Gospodarstw Domowych GfK ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... , Belgii, Kanady, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Irlandii, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile oraz Polski. Zachowania konsumentów, czyli zdrowie cenniejsze niż pieniądze Jak czytamy w komunikacie opublikowanym przez Deloitte, od czasów poprzedniego badania, a więc od końca ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... europejskiej są m. in. produkcja elektroniki, branża motoryzacyjna oraz sektor meblowy, czyli sektory będące w dużej mierze odpowiedzialne za dynamiczny wzrost eksportu z Polski do UE w ostatniej dekadzie - dodaje Małgorzata Nesterowicz. Jakie branże w największym stopniu wdrożyły rozwiązania e-commerce? Średnio na poziomie UE 20% firm ...
-
Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
... rozwój marek dyskontowych. Pojawią się też nowe sieci – plany wejścia do Polski w 2023 roku ogłosił Woolworth. 3. Technologiczna walka o klienta W kolejnym roku ... . 4. Więcej ukraińskich marek W związku z rosyjskimi atakami na ukraińską infrastrukturę elektryczną do Polski może przybyć kolejna fala uchodźców z Ukrainy. Również wiele ukraińskich firm ...
-
Sieci handlowe: o konsumentów walczą nie tylko Lidl i Biedronka
... analizy Colliers wynika, że ponad 40% sklepów tych sieci funkcjonuje w ośmiu największych aglomeracjach Polski, a 44% znajduje się w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Polska firma ... regionalnego rozwoju przed przejęciem Tesco stosowała sieć Netto, która weszła na polski rynek już w latach 90. Sklepy dyskontowe wcześniej znane były głównie z ...
-
Nowa witryna Procter&Gamble
... www.olay.pl polskie konsumentki znajdą wszelkie informacje o produktach firmy Procter&Gamble. Powstanie oddzielnej strony poświęconej produktom Olay towarzyszy wprowadzeniu na polski rynek nowej gamy kosmetyków tej marki. Nowa witryna produktowa została zaprojektowana w nawiązaniu do graficznych rozwiązań obcojęzycznych stron www marki Olay ...