-
Style życia w Polsce
Prawie dwie trzecie polskich konsumentów woli kupować produkty polskie niż zagraniczne, blisko połowa Polaków preferuje zdrowy styl życia, zwraca uwagę na właściwe odżywianie i starannie dobiera produkty żywnościowe i potrawy - wynika z kolejnej fali badania "Style życia w Polsce". Prawie dwie trzecie polskich konsumentów (61 proc.) woli kupować ...
-
Monitory LCD HP z usterkami
... poinformował Prezesa UOKiK ich dostawca na polski rynek. Do konsumentów trafiło 55 sztuk wadliwych produktów. Spółka Hewlett-Packard Polska poinformowała Prezesa Urzędu ... , P9614X) i obejmuje egzemplarze o numerach seryjnych od CNP 352xxxx do CNP 423xxxx. Na polski rynek trafiło łącznie 55 monitorów tego typu. Zgodnie z otrzymanymi przez UOKiK ...
-
Jak Polacy spędzają urlop
Jak najchętniej spędzamy urlopy? Zacisze domowego ogniska, polskie morze czy wycieczki zagraniczne? Jaki jest obraz Polaka - turysty? Raport Acxiom Polska o zwyczajach i planach urlopowych polskich konsumentów. Sezon urlopowy rusza pełną parą, ale czy dla statystycznego Polaka ma to jakieś znaczenie? Z danych zgromadzonych za pomocą ...
-
Kolejna kara dla TP SA
... Za pomocą tego numeru dokonywane są połączenia międzymiastowe i międzynarodowe. W praktyce konsument korzystając z telefonu stacjonarnego, na przykład w sieci TP SA, wybiera numer rozpoczynający ... ponieważ - w ocenie Prezesa UOKiK - kwestionowana praktyka TP SA podjęta na obszarze Polski miała jednocześnie miejsce na znaczej części Wspólnego Rynku. ...
-
Niebezpieczne wyłączniki różnicowo-prądowe
... polski dystrybutor wyłączników różnicowo-prądowych, wytworzonych przez ABB Stotz-Kontakt GmbH, powiadomił Urząd Ochrony ... wyrobów serii F362, F364, F370 i F372 wyprodukowanych w Niemczech od stycznia 2003 r. do maja 2005 r. i wprowadzonych na polski rynek między styczniem 2003 r. a lutym 2005 r. Tylko te wyłączniki, które mają na tylnej ścianie w ...
-
Rynek dostawców energii elektrycznej
Acxiom Polska, bazując na informacjach udzielonych przez polskich konsumentów w Ogólnopolskim Kwestionariuszu Produktów i Usług, przygotował krótką analizę rynku dostawców energii elektrycznej dla klientów indywidualnych. Choć z prądu korzystają wszyscy, klientela poszczególnych dostawców energii elektrycznej różni się znacznie między sobą, część ...
-
Zakupy online: maleje zaufanie klientów
... jakością zamówionych produktów lub dostarczenie towaru zupełnie innego niż w zamówieniu. Niektóre zagraniczne witryny nie zgadzają się na sprzedaż towarów klientom z Polski. Kierują ich do polskiej wersji sklepu, gdzie ceny są wyższe. Takie praktyki przedsiębiorców zniechęcają konsumentów do korzystania z zagranicznych sklepów internetowych ...
-
Polscy internauci a usługi turystyczne
... zmian na rynku turystyki online, a zarazem warunkiem komercyjnego powodzenia wprowadzanych przez firmy turystyczne innowacji. Interpretując wyniki badań można zauważyć, że Polski internauta-turysta jest coraz bardziej wymagający; świadomie i aktywnie poszukuje, porównuje i wybiera oferty turystyczne. Przed podjęciem decyzji korzysta z wyszukiwarek ...
-
GfK Polonia: gorsze nastroje konsumenckie Polaków
... kosztami utrzymania spowodowanymi zimą i planowanymi na grudzień dużymi zakupami przedświątecznymi. W porównaniu z wrześniem nie zmieniły się znacząco oceny przyszłej sytuacji gospodarczej Polski. "Niepewność na scenie politycznej nie przełożyła się jeszcze na spadek nastrojów i w październiku wskaźnik ten zanotował niewielki spadek do -14 punktów ...
-
Rośnie polska klasa średnia
... podkreśla, że przedstawiciele polskiej nowej klasy średniej odczuwają skutki globalnej recesji, mimo że na tle większości krajów Europy sytuacja gospodarcza Polski jest stosunkowo stabilna. Z analizy Future Laboratory wynika, że klasa średnia, dzięki której konsumpcja dóbr i towarów wzrasta, postanowiła zrewidować swoje przyzwyczajenia ...
-
Budżet na kupno mieszkania II 2010
... na kredyty hipoteczne. Mniej metrów kwadratowych Spadek zaobserwowano także w przypadku przeciętnej powierzchni mieszkań, jaką zainteresowani są kupujący. Obecnie w największych miastach Polski najbardziej poszukiwane jest mieszkanie o powierzchni 50,5 m kw. W styczniu było to 52,6 m kw. Tym razem największy spadek miał miejsce w Warszawie, z 53 ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011
Sieć hipermarketów Tesco skutecznie odparła atak Biedronki na pozycję lidera w Marketingowym Rankingu Sieci Detalicznych tworzonym przez Kondej Marketing. Wynik ten może zaskakiwać biorąc pod uwagę niezwykle wysoką dynamikę rozwoju portugalskiej sieci na polskim rynku. Przewaga Tesco wynika jednak z wszechstronnej oceny, jakiej w Rankingu ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 34/2011
... z 4,2 do 3,8 proc. PKB, a przyszłoroczną z 3,8 do 2,9 proc. PKB. Analitycy BNP Paribas w 2011 roku przewidują wzrost PKB na poziomie 3,6 proc., a w 2012 2,9 proc. Polski bank BRE Bank obniżył tegoroczną prognozę z 4,2 proc. wzrostu do 3,8 proc., a na 2012 r. z 4 proc do 3,2 proc. NBP ma w swoich rezerwach około ...
-
Niezależny rynek motoryzacyjny w Polsce
... że w okresie światowego kryzysu gospodarczego, żadna z tych firm nie wycofała się z Polski. Można nawet podać przykłady odwrotne – np. rozbudowę zakładu Brembo w Dąbrowie ... wizyt kierowców, co stanowi ponad 73 proc. wszystkich wizyt w warsztatach. Konsument, chcąc skorzystać z usługi serwisu autoryzowanego, średnio w województwie ma do wyboru od 2 ...
-
Rynek gazu w Polsce - kierunki rozwoju
Rozdzielenie hurtowej i detalicznej sprzedaży w PGNiG, uruchomienie hurtowego obrotu gazem poprzez giełdę, ochrona odbiorców wrażliwych, a w przyszłości dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia - to niektóre postulaty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczące rynku gazu w Polsce. Urząd wydał specjalny raport na ten temat. Od wielu lat trwa ...
-
E-booki coraz popularniejsze
... deklarują nawet, że jest to kilka procent ich obrotu" - mówi Robert Chojnacki, twórca platformy Woblink.com, specjalista z zakresu nowych technologii. Polski czytelnik oswoił się już ze zjawiskiem czytania na dedykowanych urządzeniach i jest to dziś dla niego raczej kwestia racjonalnego wyboru, niż ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 42/2012
... ktoś kiedyś powiedział: jeżeli nie masz własnych celów, to będziesz realizował cudze – przestrzega biznesmen. Jan Kulczyk widzi tu szansę dla Polski, która mogłaby być europejskim liderem w nowym podejściu. – Pokazaliśmy światu, że myślimy nieszablonowo, kreatywnie i mamy doświadczenie z przechodzenia z gospodarki regulowanej do rynkowej ...
-
Wskaźnik optymizmu III 2013
... sytuacji krajowej gospodarki, jak i sytuacji materialnej gospodarstw domowych, spadł o 4 pkt (osiągając poziom 63 pkt). Istotnie więcej Polaków twierdzi, że sprawy Polski zmierzają w złym kierunku: w lutym takie obawy sygnalizowało 68 proc. respondentów, natomiast w marcu – 74 proc. (podczas gdy tylko co piąty respondent ...
-
Wirtualna Polska sprzedana grupie O2
... cena sprzedaży. – Zależało nam na tym, by wybrać partnera oferującego nie tylko najlepsze warunki transakcji, ale też gwarantującego rozwój Wirtualnej Polski. Wybraliśmy fundusz private equity Innova Capital, który finansuje przejęcie WP i połączenie jej z Grupą O2 – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska ...
-
Jak postrzegamy marki własne?
Aż 1/3 polskich konsumentów kupuje marki własne, ale niechętnie się do tego przyznaje - wynika z raportu On Board "Jak postrzegamy marki własne? – perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce", który powstał przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu oraz firmy badawczej SW Research. Wiele wskazuje zatem na to, ...
-
Upadłości firm w Polsce I poł. 2014 r.
... na temat bankructw krajowych przedsiębiorstw odzwierciedlają wcześniejszą sytuację gospodarczą Polski, gdy po mizernym wzroście gospodarczym w pierwszym półroczu 2013 roku ... roku poprzedniego. Niemniej jednak, niska presja inflacyjna potwierdza, że krajowy konsument dokonuje zakupów przemyślanie i ostrożnie, wybierając głównie artykuły pierwszej ...
-
Supermarkety a hipermarkety: co zwycięża w opinii konsumentów?
Polski Program Jakość Obsługi, zajmujący się badaniem satysfakcji klientów, zaprezentował wyniki dotyczące opinii polskich konsumentów odnośnie super- i hipermarketów. Okazuje się, że ...
-
Kredyty we frankach, czyli szwajcarska ruletka
... latach wniosków, skorzystało jedynie 87 osób, ma zostać ożywione. Dzięki niemu zadłużeni kredytami mieszkaniowymi dostaną szansę, by zacząć od nowa. „Konsument będzie mógł ogłosić upadłość, jeżeli nie popadł w stan niewypłacalności ze swojej winy lub w wyniku rażącego niedbalstwa. A i tu ustawodawca pozostawił »furtkę ...
-
Polskie sklepy internetowe nie tylko dla Polaków
... kategorii, widzimy rozróżnienie pomiędzy produktami z kategorii zabawek i hobby oraz rozrywkowej i edukacyjnej (fizyczne przedmioty). Konsumenci transgraniczni z trzech najważniejszych dla Polski krajów, spytani o główny powód zakupów online, wskazali przede wszystkim na oszczędność czasu i wygodę. Co ciekawe, wszyscy wymienieni wyżej konsumenci ...
-
Opłata reprograficzna: czy i jak wpłynie na ceny tabletów i smartfonów?
... urządzeń mobilnych (a takich jest coraz więcej). Brak zwolnień z opłaty reprograficznej lub przewidzianego systemu zwrotu w przypadku sprzedaży eksportowej spowoduje, że produkty z Polski staną się relatywnie droższe na rynkach zagranicznych. Z kolei importerzy smartfonów i tabletów zmuszeni będą podnieść ceny urządzeń sprowadzanych na rynek ...
-
5 sposobów na długotrwały sukces w e-commerce
... wyniesie 4,4 proc. Do 2020 roku osiągnie poziom blisko 7 proc. Polski rynek e-handlu, choć wartościowo jeszcze nie największy, rośnie najszybciej w UE i w tym ... wielu kanałów dystrybucji, w tym mobile, przyczynia się do znacznego wzrostu sprzedaży. Konsument przegląda w smartfonie stronę e-sklepu i sprawdza ceny upatrzonych produktów. Później wybiera ...
-
Ubezpieczenia 2015: nie tylko BLS i Solvency II
... bardzo dynamiczna. Wprowadzane są istotne zmiany, które powodują, że zasady działania zakładów ubezpieczeniowych ulegają istotnym modyfikacjom. Jak wynika z dostępnych danych polski sektor finansowy należy do najbardziej stabilnych w Europie, a nowe regulacje, takie jak Wypłacalność II czy ustawa dotycząca reklamacji i Rzecznika Finansowego, mają ...
-
Rynek surowców: LNG sprzyja kupującym?
... okresie, po zakończeniu rozbudowy interkonektorów gazowych z sąsiednimi krajami, gaz ze Świnoujścia może popłynąć także poza granice Polski. Dla czeskich czy też ukraińskich spółek, podobnie jak dla Polski, LNG może być bardzo dobrą alternatywą dla gazu z Rosji. To właśnie pojawienie się nowych klientów ...
Tematy: gaz ziemny, LNG, rynek gazu ziemnego, gaz skroplony, rynek surówców, złoża gazu, gaz, wydobycie gazu -
Potęga silver generation, czyli jak seniorzy nakręcają handel
... . całej siły nabywczej w naszym kraju. Siła nabywcza jest to całkowita wartość towarów i usług, jakie ludność zamieszkała w danym obszarze, w tym wypadku Polski, jest w stanie zakupić na przestrzeni jednego roku. Roczna wartość zakupów dokonywanych przez silver generation sięga obecnie 48,2 mld złotych. Oto ...
-
Gospodarka wodna: nowe wyzwania na horyzoncie
... prawie 11 mld w 2020 roku” – mówi Przemysław Paul, Dyrektor w Dziale Konsultingu, Zespół Energii i Zasobów Naturalnych Deloitte. Po wstąpieniu do UE, polski sektor wodociągowo-kanalizacyjny zrealizował ambitny program inwestycyjny, a krajowa infrastruktura pod wieloma względami może służyć za wzór. Przedsiębiorstwa muszą jednak przygotować się ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 45/2016
... 870 mln zł, w tym na obligacje 500 plus - 783 tys. zł). Polski eksport. Wartość polskiego eksportu we wrześniu, wyrażona w euro, wyniosła 15,7 mld euro, ... słabych prognoz dla rynku sprzętu elektronicznego, warto zwrócić uwagę, że zgodnie z raportem PMR, polski konsument częściej wymienia urządzenia elektroniczne, w tym mobilne, AGD i RTV, niż ...
-
Upadłość konsumencka. Portret polskiego bankruta
Typowy polski bankrut? Z badania zrealizowanego przez Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej wynika, że jest to zamieszkująca na Mazowszu kobieta przed pięćdziesiątką z ...
-
Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
... bez których nawet najlepszy produkt się nie sprzeda za granicą. Raport “Cross border e-commerce” ukazuje dwie perspektywy – konsumentów oraz sprzedawców – z Polski i z zagranicy. W raporcie przedstawiono analizę powodów, które stoją za decyzjami zakupowymi oraz sprzedażą transgraniczną, a także listę barier utrudniających podmiotom oraz konsumentom ...
-
Jak młode Polki nakręcają sprzedaż kosmetyków
... odsetek młodych kobiet stanowi 48 proc. W sieci aptek Superpharm kupuje 29 proc. ogółu kobiet, w tym 39 proc. młodych pań. Młode Polski to także grupa, która najczęściej odwiedza stoiska i sklepy z kosmetykami (np. Body Shop czy Inglot). Internet to także domena młodych konsumentek ...
-
Jakie korzyści przynosi nam niska cena ropy?
... a więc i na wkład eksportu netto do PKB. W ostatnich czterech latach rachunek Polski za ropę naftową zmniejszył się w sumie o ponad 80 mld zł w porównaniu do ... na towary i usługi ze strony państw eksportujących ropę naftową. W przypadku Polski negatywne skutki zdecydowanie ustępują pozytywnym. Na podstawie danych NBP w Raporcie o Inflacji z marca ...