-
Mobilny sprzedawca - tani sprzedawca
... ich wydajność nawet o 20 procent, pozwalając efektywniej ... pracowników. W każdej chwili, i z każdego miejsca pracownicy mogą korzystać z różnorakich aplikacji sieci korporacyjnej. Pozwala to na skuteczniejsze zarządzanie czasem oraz zadaniami pracowników, którzy mogą wtedy swoje obowiązki wykonywać efektywniej. Poprawa wydajności pracowników ...
-
Mapa Rynku Pracy - Maj 2005
... finansowych oraz specjalistów ds. płac. W maju wzrosło zainteresowanie pracodawców rekrutowaniem pracowników działów marketingu (wzrost o 18 ofert), informatyków (wzrost o 17 ofert). Więcej ogłoszeń niż przed miesiącem dotyczyło stanowisk wyższej kadry menedżerskiej (wzrost z 20 do 34 ofert). Relatywnie największe spadki ofert zanotowały stanowiska ...
-
Zarządzanie firmą: zapewnienie ciągłości działania
... : w banku pracowników bezpośrednio obsługujących klientów obowiązuje procedura uprzedzania o nieobecnościach spowodowanych chorobą, określona zaś liczba pracowników ... Trzeba było by wziąć pod uwagę możliwości i koszty transportowe pracowników, ewentualnie zatrudnienie nowych pracowników w nowym miejscu i zwolnienie starych. To poważny krok, jednak ...
-
Czym jest kultura korporacyjna?
... , że czas smoków i smoczych zabaw trwał będzie wiecznie. Tak się nie stało; stracił zainteresowanie szewczyków i rycerzy, i to go zirytowało. Z kolei pracowników w organizacjach coraz bardziej cynicznie nastraja każdy kolejny projekt zmiany. Irytują ich zarówno proces ciągłego doskonalenia, jak i programy rozwoju zdolności przywódczych ...
-
Polscy pracownicy a podwyżka wynagrodzenia
... trzy najważniejsze powody według pracowników, za które powinna należeć się podwyżka. Jednak tylko 38% pracowników w Polsce, zgłasza się po wyższe wynagrodzenie do pracodawcy - podaje Praca. ... Na drugim miejscu (31% odpowiedzi) znalazł się staż pracy. Co piąty Polak (20%) uważa, że podwyżka należy się wtedy, kiedy pracownik poszerza swoje kompetencje. ...
-
Outsourcing kadr i płac: rozwiązanie na czas kryzysu?
... przez usługodawcę. Jak to wygląda w praktyce? Przeanalizujmy, więc redukcję kosztów na przykładzie firmy zatrudniającej na podstawie umów o pracę ok. 250 pracowników, a ich obsługą kadrowo-płacową zajmują się 2 osoby zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy. Dodatkowo firma ta wykorzystuje system kadrowo-płacowy średniej klasy. Firma ...
-
Employer branding – moda czy konieczność?
... działań employer brandingowych. Wśród nich należy zaliczyć redukcję kosztów związanych z doborem pracowników, spadek rotacji pracowników oraz wzrost efektywności pracowników. Ale pracodawcom zależy także na wzroście zaangażowania pracowników oraz na współuczestnictwie pracowników za losy firmy. Zanim jednak dojdzie do tego, że firma zacznie ...
-
Work-life balance. Wyzwanie nie tylko dla pracownika
... równowagę powinni walczyć zarówno zatrudnieni, jak i pracodawcy. Tym bardziej, że dla 20% pracowników jej brak to motywacja do poszukiwania nowego zatrudnienia. Jak równowaga ... ale też większa lojalność pracowników, którzy poczują, że pracodawca o nich faktycznie dba. ŻYCIE PODPORZĄDKOWANE PRACY Średnio połowa pracowników spędza na realizacji ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... o customer experience w czasie pandemii? Mood Media radzi, aby zacząć od pracowników. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego customer experience nabiera podczas ... perspektywie, nasza marka na tym zyska) Czy rzeczywiście systematycznie szkolimy naszych pracowników oraz inwestujemy w ich edukację na temat dobrej obsługi klienta? Analizujemy proces ...
-
PARP o rynku pracy: niskie bezrobocie i chęć na zmianę pracy
... wzrost 0,1 p.p. miesiąc do miesiąca oraz spadek o 0,1 p.p. rok do roku. W poszukiwaniu nowej pracy W III kw. 2023 r., podobnie jak w poprzednim, 20% pracowników zadeklarowało zmianę pracy w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a 17% – że zmieniło stanowisko u swojego pracodawcy. Najczęściej pracę zmieniali zatrudnieni w hotelarstwie i gastronomii (34 ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2003
... należące do niej firmy kosmetyczne oraz producenci alkoholi przygotowały się wcześniej do gorącego okresu przedświątecznego i zatrudniły niezbędnych pracowników w ubiegłym miesiącu. Mniej pracowników poszukiwali pracodawcy branży finansów i bankowości. Ilość ogłoszeń z tego sektora zmniejszyła się z 11,2% do 7,5%. Znacznie mniej ofert pochodziło ...
Tematy: -
Help desk i polski rynek
... później niż po 20 sek.). Dbałość o szczegóły jest niezwykle ważna, podobnie jak budowanie dobrych bezpośrednich relacji z pracownikami i stałe motywowanie ich do solidnej pracy. Nieodpowiednie zarządzanie help deskiem może doprowadzić do powstania błędów. Najczęstszym jest nie zwracanie uwagi na sugestie pracowników i nielogiczny podział ...
-
Budowanie modelu kompetencji
... – maksymalna liczba kompetencji podlegająca ocenie w przypadku pojedynczego pracownika to 10, optymalna 7-8; Nie twórz wymagań, których nie spełni żaden z Twoich pracowników. Pomyśl o rzeczywistych zadaniach z codziennej pracy i zastanów się, jakie umiejętności warunkują ich skuteczne wykonanie; Częstym błędem jest przywiązanie autorów modelu do ...
-
Na czym polega zarządzanie przez cele?
... Firmy, których działalność opiera się na założeniach ZPC, są bardzo zadowolone z osiąganych wyników. Najważniejszą korzyścią dla firmy jest motywacja i zadowolenie pracowników. Współuczestnictwo w tworzeniu i ustalaniu celów sprawia, że pracownicy chętniej wykonują swoje obowiązki. Sprawny system premiowy i nagrody za osiągane wyniki, plus poczucie ...
-
Organizowanie i prowadzenie zebrań
... najczęściej w ten sam dzień tygodnia/miesiąca w podobnym gronie. Jeśli celem zebrania jest poinformowanie pracowników firmy o ważnych wydarzeniach, decyzjach, zmianach, to jest to zebranie informacyjne. ... ekspert lub przełożony? To wszystko – pędź na spotkanie. Trwa tylko 20 minut! Dobre zebranie wymaga od ciebie podjęcie trzech kroków. Po pierwsze, ...
-
Komunikacja w firmie: dwukierunkowe zarządzanie
... często pojawiają się rozbieżności dotyczące celów zadaniowych oraz ich priorytetu i statusu. Czy istnieją jakieś reguły postępowania w takiej sytuacji? Jak motywować pracowników z jednej strony i jak zarządzać szefem z drugiej? Pierwszym problemem, który pojawia się przy relacjach z własnym przełożonym, jest rodząca pytania, sprawa intencji ...
-
Techniki finalizowania sprzedaży
... to przecież wszystkich firm, prawda? - Jeśli istnieje możliwość podwyższania kompetencji pracowników kosztem stosunkowo niewielkich nakładów, to czy nie istnieje duża szansa na ... Przypuszczam, że kursy prowadzone przez trenerów, na które dotychczas wysyłaliście państwo pracowników, były o wiele droższe niż programy na płycie CD, które chcemy państwu ...
-
Kompetencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
... rozwój kompetencji w ramach indywidualnych ścieżek kariery. Jeśli przyjmiemy, że kompetencje pracowników są jednym z najcenniejszych zasobów organizacji - zadaniem procesów personalnych staje się nie tylko pozyskanie, ocena i planowanie rozwoju pracowników, ale przede wszystkim dostosowanie posiadanych przez nich kompetencji do potrzeb firmy oraz ...
-
Wizerunek firmy a budowanie przewagi konkurencyjnej
... zarówno zachowania i postawy wobec otoczenia zewnętrznego jak i wewnętrznego. Każdy kontakt pracowników firmy z otoczeniem jak i innymi współpracownikami tworzy kulturę firmy. Obecnie ... się dokumentem nie tylko znanym, ale i stosowanym w codziennym działaniu pracowników. Jej opracowanie nie jest zapisaniem pięknych idei, ale przełożeniem filozofii ...
-
Zarządzanie zespołem - szef tyran
... wymagań, stawiania celów i brak wskaźników ich realizacji; zabijanie inicjatywy pracowników; przekonanie, że pracownicy robią na złość i nie posiadają mózgu; obciążanie winą pracowników za wszystkie porażki; sadyzm; doprowadzanie do załamań pracowników, przez obciążanie nadmiernymi wymaganiami, planami i zmianami planów; torpedowanie pomysłów ...
-
Mapa Rynku Pracy - Czerwiec 2004
... procentowy stanowisk administracyjnych (8%), oraz rzemiosła (czyli kelnerów, kucharzy, elektryków i wykwalifikowanych pracowników technicznych) (wzrost o dwa punkty procentowe). O 2% zmniejszył się także udział procentowy ofert przeznaczonych dla pracowników marketingu i wyniósł w czerwcu niecałe 7%. W odniesieniu do maja w zasadzie nie zmienił ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... ludzi. Obecny stan rynku pracy w znaczący sposób utrudnia rekrutowanie wartościowych pracowników, zarówno sieciom handlowym, jak i agencjom, a w konsekwencji obniża możliwość realizacji działań merchandisingowych. Sytuację utrudnia dodatkowo wysoka rotacja pracowników – współczynnik rotacji szacujemy na poziomie 30 proc. W tej sytuacji agencje ...
-
Skuteczne reprymendy i przywództwo w firmie
... troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ostatnio, z jakiegoś powodu, nie pracują tak dobrze jak zwykle. ... czas się uczy. W przypadku takich pracowników o wiele lepszym rozwiązaniem jest uwaga. Skuteczny przywódca powinien mówić do pracowników nie tylko o tym co robią dobrze lub ...
-
CSR czyli odpowiedzialność społeczna biznesu
... w tej kategorii dotyczą zaangażowania społecznego, zdrowia, bezpieczeństwa oraz wyrównanie szans wśród pracowników; Biznes a środowisko naturalne - najnowszy trend w tej dziedzinie to ekobiura oraz akcje edukacyjne skierowane do pracowników i innych interesariuszy. Silną reprezentację miały również praktyki związane z redukcją bądź ograniczeniem ...
-
Strategia w firmie
... może pozostać na zawsze. Ciągłe zmiany w otoczeniu konkurencyjnym, zasobach posiadanych przez firmę, a także pojawiające się pomysły oraz informacje zwrotne od pracowników sprawiają, że również zmiana strategii staje się konieczna. Dobrym sposobem jest gromadzenie informacji o zmianach, oraz przeprowadzanie regularnych spotkań zarządu, podczas ...
-
Marketing usług
... nroos wprowadzili pojęcie marketingu interakcyjnego, który dotyczy postępowania i kwalifikacji pracowników obsługujących klientów. Ważnym elementem tych działań jest marketing wewnętrzny (komunikacja wewnętrzna) firmy, który wpływa na motywację pracowników, a także marketing zewnętrzny, czyli działania promocyjne i dystrybucyjne. W marketingu usług ...
-
Wypalenie zawodowe z perspektywy dyrektora firmy
... więcej działań i kosztuje więcej). Nie jest ważne od kogo wyjdzie inicjatywa – od pracowników czy od zarządu. Obie ścieżki są równie skuteczne, choć ... pułapu zarządzania jest to zwykle nic więcej niż uciążliwe bzyczenie narzekających pracowników lub niedostatecznie wykwalifikowanego menedżera. Kiedyś można było na to machnąć ręką i uznać, że ...
-
Public relations wewnętrzny
... . Mogą mieć różnoraki charakter, np. wydawanie gazetek firmowych czy newsletterów, intranet, wortal pracowniczy (portal internetowy o firmie, przeznaczony tylko i wyłącznie dla pracowników), a nawet radiowęzeł. Są to kanały, za pośrednictwem których można opowiedzieć załodze o tym, co dzieje się w organizacji, podziękować, pogratulować nagród, czy ...
-
Kradzież danych osobowych jest powszechna
... w 9 krajach europejskich - w tym w Polsce - wśród 5 507 pełnoletnich konsumentów i pracowników. Największy odsetek ankietowanych (20%) był w przedziale wiekowym 35 - 44 lata. Wnioski płynące z raportu ... . Próba: 5507 respondentów w tym 1000 Polaków. 57% badanych to pracownicy MIŚP a 43% w korporacjach pow. 250 pracowników. Liczba badanych rozkłada ...
-
Innowacyjność przedsiębiorstwa w rękach zarządu
... PwC wynika, że dla prawie połowy firm (47%) nowe produkty stanowią ponad 20% całkowitej sprzedaży. Polskie firmy objęte badaniem charakteryzują się również wysokim odsetkiem ... pomysłu innowacyjnego. Innowacyjna firma powinna również odpowiednio motywować swoich pracowników. 67% ankietowanych przez PwC przedsiębiorstw prowadzi wewnętrzne akcje ...
-
Konflikt w miejscu pracy: kiedy i jak interweniować?
... wpływa szkodliwie na środowisko pracy i – co się z tym wiąże – na innych pracowników. Pozwól stronom podjąć próbę Powinno się zawsze dać ludziom trochę ... w treści informacji, których normalnie żaden z pracowników by nam nie wyjawił. Jeśli jednak domagasz się otwartości i szczerości ze strony skłóconych pracowników, licz się z tym, że i oni ...
-
Employer branding w pigułce
... będzie powielał w swoim otoczeniu – dodaje Marcin Kotus z Feender.com. Narzędzia stosowane w strategii employer branding znacznie wykraczają poza sam proces rekrutacji pracowników. Tradycyjnie mnóstwo opcji działania dostarcza internet, będący naturalnym kanałem dotarcia do interesującej nas grupy docelowej. Szalenie istotna jest umiejętna promocja ...
-
Zarządzanie ryzykiem: jak to robić efektywnie?
... się na błędach, które popełniono. Jednocześnie wysoki poziom zaangażowania pracowników niweluje chęć do bycia nielojalnym i nieuczciwym wobec firmy, ogranicza ryzyko oszustw wewnętrznych, a także poprawia relację z klientami, którzy faktyczne zaangażowanie pracowników odczuwają na własnej skórze. Zarządzaniu ryzykiem sprzyja także przykład idący ...
-
Zarządzanie strategiczne w połączeniu z zarządzaniem przez jakość gwarancją rozwoju organizacji
... . Fundamentem teorii Deminga było przekonanie, iż w amerykańskim modelu zarządzania popełniono błąd w jednym, podstawowym obszarze - lokując przyczyny słabej jakości po stronie pracowników. Tymczasem jest ona wynikiem złego zarządzania systemem ciągłych usprawnień. Wydawać by się mogło, że to stwierdzenie jest powszechnie znane, jednak ...
-
Kultura organizacyjna: pushback, czyli feedback z dołu
... wyjście z potrzasku – tłumaczy Jacek Czeremużyński. Pushback w biznesie oznacza zatem gotowość kierownika do przyjmowania, często krytycznej, informacji zwrotnej ze strony swoich pracowników. – Wymaga to jednak od niego ogromnej samoświadomości. Warto go praktykować zwłaszcza w momentach problemowych – wszędzie tam, gdzie decyzja nie jest oczywista ...