-
Prasa czy Internet?
Prasa i stacje telewizyjne, aby nie stracić czytelników powinny zabiegać o względy czytelników w wieku 35-44 lata, którzy coraz chętniej wolą korzystać z newsów umieszczonych online - wynika z badania przeprowadzonego przez JupiterResearch. Jak wynika z badania 24% osób w wieku 35-44 lata czytuje newsy online, podczas gdy w tym samym czasie ...
-
E-marketing: komunikacja online z małym budżetem
... prasa, magazyny, radio czy outdoor. Od paru już lat jest medium numer 2. Internet - poza nieco już sloganowym określeniem o demokratycznym medium - ma jeszcze jedną, istotną z punktu widzenia marketerów i handlowców cechę. Otóż każdy, choćby z niewielkim budżetem, może prowadzić skuteczne działania komunikacji online ... jako siedzibę online. Natomiast ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2009
... polskiego rynku reklamy - szczególnie w tradycyjnych kanałach takich jak telewizja, czy prasa - w najmniejszym stopniu dotknął sektor reklamy internetowej. I choć dynamika ... jest efektem wzrostu liczby użytkowników oraz wysokiej mierzalności kampanii reklamowych online - przyszłość reklamy online zapowiada się dobrze. Ponadto warto zwrócić uwagę na ...
-
Wydatki na reklamę online wzrosną
... badania: 67% ankietowanych firm reklamuje się online (2008 – 66%). Co istotne, jest to drugi ... online w II połowie 2009 roku – najlepszy wynik ze wszystkich mediów. 50% ankietowanych nie zmieni wydatków na online a tylko 7% zmniejszy – mimo, że ogółem 39% zamierza zmniejszyć globalnie wydatki na reklamę, w przypadku tradycyjnych mediów jak prasa ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... do 5,2%. Telewizja straciła 2,7 pkt. proc. udziałów, natomiast udział radia zmalał z 7,0% do 6,9%. Prasa codzienna utrzymała swoją dotychczasową pozycję, magazyny straciły z 1,7 do 1,5%. ... osiągnęła wreszcie po trzech kwartałach wartość wyższą niż przed pandemią. Reklama online wygenerowała budżet w wysokości ponad 3,4 mld zł i osiągnęła dynamikę na ...
-
Reklama internetowa 2005 wg IAB
... rozwoju polskiego e-commerce pozwoliło Polsce wyprzedzić pod względem odsetka osób kupujących online takie kraje jak Włochy czy Hiszpania. Dynamika wzrostu Internautów - inaczej na świecie ... słuchalności - zyskały małe i średnie stacje. Nieznaczny wzrost zanotowała prasa codzienna (duże zmiany struktury czytelnictwa), czytanie książek, tygodników i ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... Jedynym kanałem komunikacji, który nie mógł pochwalić się wzrostem nakładów reklamowych, była prasa. Zwiększenie inwestycji reklamowych dotyczyło 15 z 16 analizowanych sektorów. Z tego ... digital non-search osiągnęła 5,3% wzrostu rok do roku. Prawie 92% tego segmentu online stanowi reklama display, której dynamikę oszacowano na poziomie 4,3%. ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... wyjątkowo wysokich obrotów i bardzo dużej liczby przeprowadzonych online transakcji. Czy i w tym roku Q4 pozwoli zarobić e-biznesom? Dane przedstawione przez ... przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,2% przed miesiącem do 25,6%), „ ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... nich w dużej mierze zależą końcowe wyniki operatorów logistycznych obsługujących zamówienia, zarówno online, jak i offline. Pewne prognozy już jednak są, choć płynie z ... roku udział zakupów internetowych w całkowitej sprzedaży detalicznej w kategorii prasa, książki skoczył z 26% w październiku do 31,5% w listopadzie, następnie zmalał do 27,5% ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... zanotowały już spadki o odpowiednio o 3,1% oraz 3,5%, natomiast prasa oraz magazyny o 11,8% oraz 8,4%. Najsilniejszy trend spadkowy – 13,5% na minusie – obserwować było można w przypadku kin. Było to skutkiem decyzji organów państwa o zawieszeniu działalności sal kinowych. Reklama online na rynku polskim w pierwszym kwartale 2020 charakteryzowała ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... Podobnie jak w poprzednich latach, królowały wydatki w II i IV kwartale roku. Reklama online przewyższa pod kątem udziałów pozostałe kanały tradycyjne, jednak w ciągu roku zaobserwowano ... czterech kwartałów Q4’13-Q3’14 oraz Q4’14-Q3’15 zarówno TV, online jak i prasa (magazyny i dzienniki) odnotowały spadki ciągu ostatnich 12 miesięcy. Spadki osiągnęły ...
-
Media w Polsce wymagają repolonizacji?
... wielkości udziałów i przychodów nadal dominują media tradycyjne: telewizja, radio i prasa. Raczej prędzej niż później ta sytuacja jednak się odwróci, bo reklama ... Money.pl (Grupa Wirtualna Polska). Ta lista pokazuje tylko niewielki fragment rzeczywistości mediów online w Polsce. Dużo pełniejszy obraz wyłania się, jeśli zestawi się ją z innymi danymi ...
-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... prasa nadal są mocno pod kreską. Dynamiczna Polska online ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... widać duży potencjał, choć aktualnie nie stanowią dużego udziału w wydatkach. Ugruntowaną pozycję w budżetach online’owych mają działania w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych, których głównym beneficjentem jest Google. Prasa kolejny rok z rzędu odnotuje 2-cyfrowy spadek przychodów z reklamy. W porównaniu z ubiegłym rokiem reklamodawcy wydadzą ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... Majecka, Managing Director Performics, digitalowego działu ZenithOptimedia Group. Prasa wciąż odnotowuje spadek wpływów z reklamy. Skorygowaliśmy prognozy wydatków na reklamę ... media społecznościowe i video online) rośnie najszybciej – o 20% rocznie, dzięki dynamicznemu wzrostowi mediów społecznościowych i video online. W mniejszym tempie rośnie ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... te media odnotują wzrost wydatków reklamowych odpowiednio o 1,7% i 3,7%. W najtrudniejszej sytuacji znajduje się prasa. Negatywny trend na rynku prasowym dotyczyć będzie w większym ... , że w najbliższych latach wzrosną wydatki konsumentów na dostęp do płatnych treści online oraz dystrybucja treści do urządzeń mobilnych (także jako usługi dodatkowej ...
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
... sprzedaży detalicznej. W kategorii „meble, RTV, AGD” jest to 16,4%, a w branży „prasa, książki, pozostała sprzedaż̇ w wyspecjalizowanych sklepach” - aż 22%. Początki e-commerce ... a do tego daje możliwość skorzystania z płatności odroczonych i darmowych zwrotów. Zakupy online są też według Polaków bardziej ekologiczne niż stacjonarne, szczególnie w ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... reklamowych, udział radia w torcie reklamowym zmalał o 0,3 p.p. Spadki zaliczyła również prasa: w przypadku magazynów z 1,5% do 1,2%, zaś dzienników z 0,9% do 0,7%. ... wideo, obejmująca od poprzedniej edycji Raportu prócz telewizji także wideo online, wzrosła o 11,2%. Przychody reklamowe w internecie zwiększyły się natomiast o 8,1%. Po zmianie ...
-
Poszukiwanie pracy: Internet najlepszy?
... , z deklarowanymi sposobami jej szukania, można zauważyć, że mimo, iż Internet i prasa określane są jako bardziej skuteczne sposoby, w istocie wciąż polecenie znajomych ... zmienić pracodawcę czy nagle stanęli przed problemem rosnącego obecnie bezrobocia, portale online posiadające w swojej bazie tysiące ogłoszeń mogą liczyć na duże zainteresowanie z ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... porównaniu z rokiem 2010, wydatki najbardziej wzrosły w radiu i w Internecie. Wydatki na promocję online wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem o 14% i sięgnęły poziomu 1,23 mld złotych ... roku w porównaniu z rokiem poprzednim, podwoiła swoje wydatki w radio. Prasa Największa część wydatków w gazetach w 2011 roku pochodziła od reklamodawców z ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... względu na dynamiczny rozwój telewizji internetowej, także przychody z reklam telewizyjnych online wzrosną. Przewiduje się, że stopa wzrostu przychodów z tego rodzaju reklam ... Kałkucki, dyrektor w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC. Prasa w Polsce i na świecie Wartość globalnego rynku prasy (wydatki konsumentów oraz reklama ...
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
... docierającym do silnie sprofilowanych grup celowych. Prasa nadal traci w 2014 roku Od kilku lat w najtrudniejszej sytuacji jest prasa. Jak uważają przedstawiciele Equinox Polska, ta ... Equinox Polska spodziewają się, że branżą alokującą najwięcej środków w reklamę online będzie handel z udziałem na poziomie prawie 11% (wicelider wydatków w mediach ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... , jednak w ciągu najbliższych 5 lat odsetek użytkowników tych urządzeń przekroczy 10%. Prasa w Polsce i na świecie Wartość globalnego rynku prasy (wydatki konsumentów oraz reklama) w ... przychodów w tradycyjnym kanale sprzedaży” – mówi Michał Koniec. Przychody z gier online będą rosły w tempie 7,4% rocznie osiągając poziom 30,6 bln USD w 2018 r., ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... zewnętrzna oraz kina. Dodatnią dynamikę miała również prasa. Najszybciej rosły wydatki na reklamę online – o 21,8%. Z analizy wolumenu wynika że, budżety internetowe wzrosły ... i obecnie udział obu tych mediów jest zbliżony, z przewagą reklamy online. Łącznie udział w rynku reklamy mediów telewizyjnych i digitalowych przekracza 85%. Udział ...
-
E-commerce powoli hamuje
... W maju udział ten był notowany jeszcze na poziomie 8,9 proc. Spadek w lipcu dotyczył grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,0% przed miesiącem do 21,5%) oraz ... i coraz szybciej dostarczane, dlatego w mojej ocenie konsumenci nie zrezygnują z kupowania online. O ile po chleb częściej udamy się do piekarni na ...
-
Spada popyt na subskrypcje. Czy to efekt inflacji lub oszczędności?
... Te ostatnie podwoiły swój udział z 3 do 6 proc. Spadek nie dotyczy tylko subskrypcji online. O 8 p. proc., w stosunku do zeszłego roku, wzrosła też liczba Polaków, którzy deklarują, że ... drugim miejscu ex aequo są takie usługi, jak: catering dostarczany do domu, prasa tradycyjna oraz wstęp do klubu fitness - wszystkie z udziałem po 6 proc. Wahania ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
... wymagających przekliknięcia, przez reklamy poprzedzające klipy wideo, aż po kupony i subskrypcje online. Prognozuje się, że wydatki na reklamy w grach wideo będą rosły w ... telewizji jest przykładem na postępującą cyfryzację mediów również w Polsce. Prasa Z raportu wynika, że globalny rynek reklamy prasowej odnotował spadek o 8,7 procent w 2008 roku ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... radio skupiające 19% udziału vs 24% rok wcześniej. Na podium znalazła się prasa codzienna, aczkolwiek w tym przypadku udział skurczył się dwukrotnie z 10 do 5% w ... siebie nowego. Dobrym prognostykiem dla reklamy online jest rosnąca popularność zakupów spożywczych przez Internet. Oprócz „starych” hipermarketów online typu: frisco.pl, a.pl zakupy można ...
-
BizOn media: reklama tylko dla biznesu
... podmiotu został Rafał Szychowski. – Marka BizOn to akronim wyrazów „biznes” i „online”. Nazwa odzwierciedla specjalizację firmy: nastawiamy się na stricte biznesową grupę ... biznes. Internet pozwala na „złapanie” przedsiębiorców w ich codziennej pracy, AMBIENT i PRASA umożliwi subtelną komunikację tam, gdzie biznes spędza swój wolny czas, realizuje ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... rok do roku. Drugim kanałem, który zajął najwyższe wydatki, był Internet. Reklama online kosztowała w badanym okresie ponad 13 milionów złotych i stanowiła 10% wszystkich ... czterech kwartałów Q1’14-Q4’14 oraz Q1’15Q4’15 zarówno TV, online jak i prasa (magazyny i dzienniki) odnotowały spadki ciągu ostatnich 12 miesięcy. Spadki osiągnęły poziomy -1 ...
-
Digital goods - rozrywkowa gałąź e-commerce
... się o tym, że może mieć nawet pół miliona polskich użytkowników 1. Blu-ray i prasa papierowa do lamusa Jak wynika z prognoz PwC na lata 2016-2020 ... ponadto uniemożliwia dokonywania najbardziej korzystnych zakupów. Z obliczeń wynika bowiem, że klienci kupujący online, mając swobodny dostęp do produktów i usług oferowanych przez branżę e-commerce na ...
-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... komercyjnej obserwujemy tendencję odwrotną. Swoich odbiorców jako pierwsza zaczęła tracić prasa. W tej chwili spadek widowni komercyjnej dotyczy także telewizji, której ... , w trybie online czy offline” – powiedziała Anna Bartoszewska, General Manager Zenith. Z prognoz wynika, że wideo online i media społecznościowe pozostaną najszybciej rozwijającymi ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... 2,5 pkt. proc. udziałów, natomiast udział radia zmalał z 7,3% do 6,7%. Prasa utrzymała swoją dotychczasową pozycję. W mediamiksie pojawiło się również kino, z udziałem ... wydatki na reklamę zewnętrzną, która ucierpiała dotkliwie w wyniku obostrzeń pandemicznych. Reklama online wygenerowała budżet w wysokości ponad 1 063 mln zł i osiągnęła dynamikę ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... z 3,5% do 4,7%. Telewizja straciła 2,9 p.p. udziałów, zaś udział radia zmalał z 7,0% do 6,8%. Prasa utrzymała swoją dotychczasową pozycję. Komentarz Iwony Jaśkiewicz-Kundery, Chief ... wydatki na reklamę zewnętrzną, która nadal odbudowuje się po pandemii. Reklama online wygenerowała budżet w wysokości ponad 2,3 mld zł i osiągnęła dynamikę na ...
-
Parki handlowe nadal na topie w II kw. 2024
... Estate Poland. Social selling – nowy angażujący trend w sprzedaży online Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej w maju wyniósł 8,6%. W I połowie roku poziom e-commerce w poszczególnych miesiącach nie spadł poniżej 8%. Najpopularniejsze kategorie zakupowe online to niezmiennie prasa, książki, tekstylia, odzież i obuwie. Eksperci BNP Paribas Real ...