-
Jakie motywacje stoją za dezinformacją?
... na 10 badanych potwierdziło prawdziwość choć jednej z fałszywych informacji. W tym roku mieliśmy w Polsce wiele przypadków szerzenia nieprawdziwych treści w sieci – do najgłośniejszych spraw ... własnej korzyści, po osoby i grupy chcące wykorzystać model biznesowy reklamy internetowej w celu osiągnięcia zysku – ostrzegają autorzy raportu EU DisinfoLab ...
-
Pomaganie a okres przedświąteczny. Dlaczego wtedy jesteśmy bardziej hojni?
... do granic możliwości przez marketing. Wszyscy znamy (bądź co bądź) rewelacyjne reklamy dużych marek odnoszące się do rodziny, poczucia wspólnoty, bezpieczeństwa, miłości. Na ... załamać. Pomoc ma naprawdę wiele wymiarów. – dodaje Jakub B. Bączek. Znane fundacje w Polsce, w działania których firmy i osoby prywatne angażują się od lat, to zawsze dobry ...
-
Czy SearchGPT może zagrozić Google?
... nie powiedzieć. Według serwisu Statcounter światowy udział wyszukiwarki Google wynosi 89% a w Polsce ten wynik jest nawet wyższy, bo aż 92%. Bing (5% udziału), Duck Duck Go (2%) ... i marketingowiec. Od ponad dekady zajmuje się strategią marketingową, efektywnością reklamy i badaniami marketingowymi. Zbierał doświadczenie w domach mediowych i ...
-
Nie tylko transmisje sprzedażowe na żywo. Gdzie podąża social commerce?
... marki zaczęły traktować go jako realne źródło przychodów. Zakupy w rytmie scrollowania W Polsce z mediów społecznościowych korzysta dziś regularnie ponad 29 milionów osób – to około ... zakupu, idealnie wpisując się w nawyki młodszych odbiorców. W przeciwieństwie do klasycznej reklamy, social commerce nie wymaga już kliknięcia w link i przechodzenia na ...
-
Strona główna WP w XHTML
... większą modularyzacją strony." - mówi Krzysztof Milkowski, Kierownik Zespołu XHTML w Wirtualnej Polsce. "Dodatkowy oręż otrzymają też reklamodawcy. Poprzez XHTML system ... języka XHTML pozwoli nam też na sprawne wykorzystywanie nowych, niekonwencjonalnych form reklamy w nietypowych miejscach na stronie oraz na dodatkowe animacje. Umożliwi też ...
-
Wyzwania public relations 2004
... osoby. Taka jest tendencja na świecie i podobne zmiany nastąpią też w Polsce. 7. W 2004 roku wyzwaniem wszystkich organizacji będą coraz większe koszty opieki ... monitorowany - trafia do prasy. Będzie potrzebować danych statystycznych, które można porównać z badaniami reklamy, promocji sprzedaży i marketingu. Słowem - zmieniaj się albo zgiń. 10. ...
Tematy: -
Walka z piractwem w 2003 r.
... zabezpieczyła nielegalnie programy ujawnione w komputerach, m.in.: studia reklamy, firmy geodezyjnej, studia telewizyjnego, wypożyczalni kaset video, pracowni architektonicznej ... zapadł również jeden z najsurowszych wyroków karnych dotyczących piractwa komputerowego w Polsce. 15 października Sąd Rejonowy w Gorzowie Wielkopolskim zasądził wobec ...
Tematy: piractwo, piractwo komputerowe -
Nowy serwis IAB
... podmioty rynku interaktywnego. Głównym zadaniem IAB jest wspieranie działalności uczestników rynku reklamy interaktywnej. Strona www.iab.pl skierowana jest do środowiska rynku agencji interaktywnych, firm technologicznych oraz agencji reklamowych w Polsce. Jej podstawowym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie metod wykorzystania ...
-
Mapa Rynku Pracy - Marzec 2004
... roku dochodzą sygnały o spadającym optymizmie konsumentów. Oceniają oni źle sytuację gospodarczą w Polsce, co ma związek z tym, że dobre wskaźniki makroekonomiczne ciągle nie ... spadek udziału w rynku ogłoszeń w porównaniu do poprzedniego miesiąca zanotowała branża mediów i reklamy (z 11% w lutym do 5% w marcu). Liczba ogłoszeń pochodząca z tej branży ...
-
Ekstranet dla zaufanych i wybranych
... ekstranetów odgrywają reprezentanci zagranicznych koncernów. Przykłady obecnych ekstranetowo przedstawicielstw w Polsce takich podmiotów, jak Siemens, Nokia czy też Allianz (Port Allianz) ... z nich, tak jak ERA (Polska Telefonia Cyfrowa) czy też Biuro Reklamy TVP S.A. już wykorzystują w swoich działaniach handlowych i marketingowych ekstranety. OD ...
-
Mapa Rynku Pracy - Czerwiec 2004
... rosnącą wydajność pracowników. Choć najtańszą siłę roboczą ciągle oferują Chiny, w Polsce niskie koszty pracy uzupełniają wysokie kwalifikacje robotników. Pod tym względem ... i w realnej liczbie ogłoszeń. Najbardziej - trzy punkty procentowe utraciła branża mediów i reklamy. Ofert z niej pochodzących było o 90 mniej niż w maju. Po dwa punkty ...
-
GemiusAudience w Czechach
... w lutym 2005 roku. W chwili obecnej trwa okres zaawansowanych testów. Czeskie Stowarzysznie na rzecz Reklamy w Internecie (SPIR) – ogłosiło latem 2004 roku przetarg na realizację całościowego badania oglądalności internetu ... czeskim realizowany jest według opracowanej przez Gemius SA metodologii badania gemiusAudience, które w Polsce od początku ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2004
... pogorszyła się sytuacja w branży motoryzacyjnej. Firma Samar badająca rynek motoryzacyjny w Polsce podaje, że Polacy kupują coraz mniej nowych aut. W październiku ... Na podobnym do październikowego poziomie pozostała liczba ogłoszeń pochodzących z mediów i reklamy, FMCG, elektroniki, hotelarstwa i gastronomii, edukacji oraz sektora publicznego. Praca ...
-
Internet: do kogo dociera? Jak robimy sami sobie krzywdę!
... sprawdzi i jak jej użyć żeby się sprawdziła? Trochę liczb Wydatki na Internet w Polsce (prywatni użytkownicy): Wśród osób nie mających stałego łącza 70% nie jest zainteresowana ... promowaniu strony. Pamiętajmy jednak, że sieć jest do bólu liberalna. Reklamy są mało skuteczne, ponad 80% internautów korzysta z wyszukiwarek do znalezienia potrzebnych im ...
-
Bezpieczeństwo marki w internecie
... dokonywania zakupów online, • wypełniania ankiet i kwestionariuszy, • klikania na prezentowane reklamy, • współuczestniczenie w przygotowywaniu treści (np. wypowiedzi na forum), • pobieranie ... promocji. Skuteczna obrona przed inżynierią społeczną Podczas ostatniego pobytu w Polsce (w lutym tego roku) znany hacker Kevin Mitnick dużo miejsca w swoich ...
Tematy: marka, bezpieczeństwo marki -
Wykorzystać potencjał (i próżność) konsumenta
... długoterminowego rozwoju przedsiębiorstwa. W miarę bogacenia się społeczeństw, tak globalnie, jak i w Polsce, coraz większą rolę w zachowaniach konsumenckich zaczynają odgrywać ... zewnątrz”, „ludziom spoza organizacji”, • najskuteczniejszej ze wszystkich reklamy word-of-mouth... Zjawisko angażowania konsumenta w proces powstawania produktów i usług ...
-
Nowe przełączniki D-Link xStack
... inwestycyjne w największych firmach. Kampania ma pomóc partnerom handlowym (resellerom) D-Linka w działalności biznesowej. W Polsce kampania prowadzona będzie pod hasłem „xStack - Przełącz się najlepiej”. Składają się na nią m.in. reklamy w prasie branżowej, działania public relations, marketing bezpośredni oraz eventowy (cykl szkoleń i prezentacji ...
-
Internauci lubią hipermarkety
... najnowszego raportu Gemius SA, skuteczne działania reklamowe. Co roku w Polsce powstaje wiele nowych hipermarketów. Rozwój zagranicznych sieci handlowych budzi sprzeciw ... działalności promocyjnej i reklamowej. Gazetki reklamowe, ulotki, ogłoszenia prasowe, reklamy na bilbordach, a nawet kosztowne kampanie w telewizji i radiu, stają się potężnym orężem ...
-
Rynek pracy specjalistów VII-IX 2006
... pracy dla przedstawicieli sektora FMCG, transportu i logistyki oraz marketingu, mediów i reklamy. Wzrosło za to zainteresowanie specjalistami z dziedzin związanych z edukacją i ... oraz w centrach outsourcingowych, które wielkie koncerny coraz chętniej lokują w Polsce. Przykładem może być firma MAN, która niedawno otworzyła w Poznaniu Centrum ...
-
Popularność radia i telewizji w Internecie
... Kopeć z Gemius SA, „Wraz ze zwiększającym się zasięgiem internetu w Polsce będziemy mieć do czynienia z coraz dynamiczniejszym rozwojem telewizji dostępnej w sieci. ... wszystkim dla media plannerów oraz specjalistów związanych z rynkiem reklamy. Informacje o badaniu Badanie realizowane cyklicznie odbywało się w oparciu o ankiety wyświetlane w sieci ...
-
Najpopularniejsze wirusy IX 2007
... wyświetlające reklamy na ekranie komputera - adware był sprawcą 23,39% infekcji. "Trojany i adware są bardzo chętnie wykorzystywane przez cyberprzestępców i służą głównie do okradania kont czy przechwytywania kodów i haseł dostępu. Dlatego tak często je wykrywamy" - wyjaśnia Piotr Walas, dyrektor techniczny Panda Security w Polsce ...
-
Najpopularniejsze wirusy XI 2007
... reklam w postaci okienek pop-up czy bannerów. Firmy płacą więc cyberprzestępcom za to, żeby reklamy ich produktów pojawiały się na monitorach użytkowników komputerów” – wyjaśnia Piotr Walas, dyrektor techniczny Panda Security w Polsce. Trzecie miejsce zajęły robaki, które ActiveScan wykrył na 9% komputerów. Były więc daleko ...
-
Czym jest nazwa marketingowa?
... chyba znaną agencję z San Francisco - Name-Lab. W Polsce tego rodzaju zlecenia realizują często agencje reklamowe, zazwyczaj niestety przy okazji i na marginesie, co niekorzystnie odbija się na produkcie finalnym -- nazwie. Czymże jest nazwa, że specjaliści reklamy, marketingu i public relations zaczynają poświęcać jej coraz ...
-
ESET: lista wirusów I 2008
... oprogramowania" – mówi Paweł Rybczyk, inżynier systemowy w firmie DAGMA, dystrybuującej programy ESET w Polsce. "Współczesne zagrożenia zmieniają się i powielają tak szybko, że tradycyjny program ... wykradają jego hasła (Win32/Pacex.Gen, Win32/PSW.OnLineGames.KDP), wyświetlają denerwujące reklamy (Win32/Adware.Ezula, Win32/Adware.Virtumonde.FP) ...
-
ESET: lista wirusów II 2008
... Paweł Rybczyk, inżynier systemowy w firmie DAGMA, dystrybuującej programy ESET w Polsce. – Najprostszym sposobem na uniknięcie zainfekowania przez zagrożenia ukryte w plikach ... aktywnych w ubiegłym miesiącu ESET wymienia aplikacje wyświetlające denerwujące reklamy (Win32/Adware.SearchAid, Win32/Adware.Virtumonde, Win32/Adware.Virtumonde.FP), ...
-
Wizerunek i tożsamość marki: stwórz własny album
... album „Formuła 1” autorstwa Bruce’a Jonesa z przedmową mistrza świata z 1992 roku Nigela Mansella. W Polsce ten album został wydany przez Wydawnictwo Naukowe PWN, a przy jego ... na razie twoja marka nie jest taka jak Formuła 1. Możesz mieć wspaniałe reklamy, imponujące wyliczenia wartości marki, możesz mieć nawet tytuł SuperHiperUltra Marki, ale ...
-
Bezpieczna bankowość elektroniczna - porady
... Bank Polski. Jak podał PKO BP, bankowość elektroniczna rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Z kont internetowych korzysta już 10 milionów osób. ... wersji udostępniane jest za darmo, a którego autor lub producent otrzymuje wynagrodzenie za reklamy zlecane przez sponsorów, wyświetlane najczęściej w oknie programu. Przykładami adware są m.in. ...
-
Kogo poszukuje branża internetowa?
... świeżością tego segmentu, który dopiero wychodzi z wieku młodzieńczego. - Obecnie Internet w Polsce potrzebuje napływu świeżej energii w postaci młodych ludzi, nierzadko będących ... projektantów (grafika / multimedia / programowanie), specjaliści związani z rynkiem reklamy w grach komputerowych, wąsko i wysoko wyspecjalizowani graficy, eksperci od ...
-
Firmy deweloperskie: znajomość marek 2008
... przez Jana Chorostkowskiego - Konsula Honorowego Republiki Bułgarii w Południowo-Zachodniej i Północnej Polsce z siedzibą we Wrocławiu. Europejski Instytut Jakości przyznał wrocławskiemu ... który jest kojarzony z działalnością deweloperską dzięki temu, że jego reklamy wiszą na wielu budowach realizowanych przez firmę w charakterze generalnego ...
-
Wizerunek firmy w Internecie istotny
... docenia taki pomysł, natomiast 23,81% respondentów w ogóle nie dostrzega w działalności na forach ukrytej reklamy i docenia, że firma chce pomóc i doradzić, a nie reklamować się. Na pytanie „Czy na ... udział 522 osoby. Kryteria doboru próby zostały opracowane według raportu IAB na temat Internetu w Polsce, podsumowującego rok 2007. Wcześniejsze badanie ...
-
Centrum handlowe Cuprum Arena w Lubinie
... butami z metalowego składanego łóżka. Dariusz Miłek został jednym z największych przedsiębiorców w Polsce, głównym udziałowcem NG2, do której należy m.in. sieć sklepów CCC. ... w kolorze miedzi oraz największe na Dolnym Śląsku monitory diodowe wyświetlające reklamy. Powierzchnia użytkowa centrum wynosi 70 tys. metrów kwadratowych. Na trzech ...
-
Marketing social media
... rozproszona, a klienci sfrustrowani niską aktywnością marki. Grzech 6 marketerów – gniew W Polsce rozgorzała ostatnimi czasy dyskusja publicystów z reprezentantami internautów na ... Niestety strona internetowa została uruchomiona zaledwie na dzień przed emisją reklamy. Pozycjonowanie to proces rozłożony w czasie, dlatego konsumenci zamiast ...
-
Nowe oferty pracy XI 2009
... się ubiegać o bez mała 2 tysiące stanowisk. Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu PR, reklamy oraz marketingu – w listopadzie czekało na nich niemal 1 tys. 300 posad, ... o 71 procent więcej ofert niż miesiąc wcześniej! - Banki, również te operujące w Polsce, w pierwszej połowie roku dość nadwrażliwie zareagowały na światowy kryzys. Po ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... z liberalizacją przestrzeni powietrznej nad naszym krajem, dzięki czemu działalność w Polsce rozpoczęli tzw. tani operatorzy, szybko zdobywając udziały w sektorze lotniczych ... przez siostrę partyzanta o pseudonimie „Harnaś”, która argumentowała, że po emisji reklamy mieszkańcy Podhala zaczęli kojarzyć jej brata z pospolitym opryszkiem. ...
-
Insight czyli zrozumienie konsumenta
... zadawanie sobie pytania „dlaczego?”. Przestudiujmy dawny problem niskiej sprzedaży ryżu w Polsce. Dlaczego utrzymywała się na takim poziomie? Ponieważ Polacy przyrządzają dania z ... nieśmiertelne hasła, które na stałe zapisały się na kartach historii reklamy: „Żurawina – krajowa cytryna”, „Jeśli pijesz strzemiennego, to wiśniówkę Genelego”, „Słońce ...