-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
Są wyniki najnowszego, corocznego rankingu Best Brands - opracowania wskazującego najlepsze i najdynamiczniej rozwijające się marki. Okazuje się, że najlepsze opinie wśród Polaków zbiera Rossmann. Deichmann jest z kolei liderem zestawienia marek, które najistotniej podwyższyły swoje wyniki względem poprzedniego roku. Prezentowane zestawienie ...
-
Praca zdalna a zdrowie psychiczne. Nie brakuje ryzyka
W przeddzień pandemii praca zdalna traktowana była jako jeden z najbardziej pożądanych benefitów pozapłacowych. Jak jednak można się domyślić, jej błyskawiczne upowszechnienie dość szybko pokazało niedogodności, z którymi może się wiązać. Pracownicy narzekają m.in. na kłopoty z zachowaniem balansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Coraz ...
-
Transformacja cyfrowa przyspiesza. 6 obszarów, które skorzystały na pandemii
Wprawdzie w kontekście pandemii częściej mówi się o jej negatywnych skutkach, to nie można jednak zapominać, że przyczyniła się ona również do znacznego przyspieszenia transformacji cyfrowej. W których obszarach widać największy postęp? Polski software house ITMAGINATION wskazuje na 6 beneficjentów bieżącej sytuacji. Dynamiczny rozwój usług ...
-
Black Friday i Cyber Monday. Inne niż rok temu?
Nadchodzi schyłek listopada, a to oznacza nic innego niż wzmożoną mobilizację łowców okazji. Przed nimi Black Friday oraz Cyber Monday. Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że pomimo ciągle trwającej pandemii Polacy nie zaniechają zakupów, choć co 3. z badanych przyznaje, że w tym roku ograniczy nieco swoje wydatki. Z tego tekstu dowiesz się m. ...
-
Atradius: w transakcjach B2B króluje kredyt kupiecki
Atradius przedstawia ustalenia najnowszego Barometru Praktyk Płatniczych. Nie jest zaskoczeniem, że od początku pojawienia się pandemii dostrzegalne stało się wyraźne nasilenie opóźnień w płatnościach. Odnotowany w naszym kraju wzrost sięgnął pokaźnych 76 proc. Wartość zaległych faktur wystawionych w transakcjach B2B podniosła się z kolei o 44 ...
-
Sprzedawcy gotowi na nowe zachowania konsumentów. Co zrobili?
Wybuch pandemii wywarł przemożny wpływ na zachowania konsumentów i z pewnością również na ich skłonność do oszczędności. Mimo to 49 proc. kupujących szykuje się na większe zakupy świąteczne niż w zeszłym roku, a 46 proc. sprzedawców liczy na pnące się ku górze słupki sprzedaży. W związku z tym zdecydowana większość sklepów (93 proc.) podejmuje ...
-
Cyberprzestępczość czeka na wyprzedaże. Stare i nowe zagrożenia
Pandemia wywarła istotny wpływ na zachowania konsumentów. Można spodziewać się, że w tym roku szczególnie tłumnie wyruszymy na zakupy internetowe, za czym przemawiać będą przede wszystkim względy bezpieczeństwa. Już wkrótce czkają nas dwie duże okazje zakupowe - Black Friday i Cyber Monday. Warto abyśmy pamiętali, że o intensyfikacji zakupów ...
-
Ubezpieczenie na życie coraz bardziej popularne. Czego się boimy?
Ubezpieczenie na życie jeszcze do niedawna cieszyło się wśród Polaków dość umiarkowaną popularnością. Okazuje się jednak, że i to się zmieniło. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia dla ERGO Hestia wynika, że na przestrzeni ostatniego półrocza blisko połowa z nas rozważała lub zakupiła tego rodzaju polisę. To kolejny dowód na rosnącą ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
... powinny poprawić przede wszystkim obszary swojej działalności dotyczące budowania trwałych relacji z użytkownikami – mówi Michael Wodzicki, Partner Zespołu SAMA (Strategy, Analytics and M&A), Deloitte. User experience a satysfakcja klientów Globalni cyfrowi liderzy sektora bankowego dostrzegli już, że doświadczenie klienta to wyróżnik wpływający na ...
-
Dobra luksusowe z największym spadkiem w historii
Dobra luksusowe to ten segment rynku, który cechował się dość dużą odpornością na kryzysowe zawirowania. Okazuje się jednak, że w czasach pandemii poradził sobie kiepsko. Jego wartość spadła -23 proc. r/r i jest to najgłębszy spadek, jaki zanotowano w historii. Problemy dotknęły wszystkie największe rynki, z wyjątkiem Chin - wynika z corocznego ...
-
Jak wybrać hosting? 9 nieoczywistych kwestii, na które warto zwrócić uwagę
... Mail) - weryfikacja nadawcy za pomocą asymetrycznej kryptografii opartej o klucze RSA (algorytmy kryptograficzne). DMARC (ang. Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance) - powiadamianie właściciela domeny o próbach podszywania się pod nadawców wiadomości. 8. SLA Niestety, nie wszyscy dostawcy usług hostingowych w równym ...
-
Praca zdalna przyspiesza transformację cyfrową w obszarze cyberbezpieczeństwa
Przyspieszenie transformacji cyfrowej organizacji to jeden ze skutków, jaki przyniosło za sobą pojawienie się pandemii. Potwierdzają to liczne opracowania, w tym najnowszy raport Cisco Duo Security. Jego autorzy podkreślają, że przejście na pracę zdalną i skala wdrożeń rozwiązań chmurowych doprowadziły w tym roku do ogromnych zmian w obszarze IT. ...
-
Polska centralna - zagłębie magazynów
Magazyny to ten segment rynku nieruchomości komercyjnych, który rozwija się nader intensywnie i charakteryzuje się wyjątkową odpornością na zawirowania niesione przez pandemię. Zdecydowanym liderem, jeżeli chodzi o podaż powierzchni magazynowej, jest Polska Centralna - region Warszawy oraz województwa mazowieckie i łódzkie - gdzie usytuowane jest ...
-
3 trendy technologiczne z czasów pandemii
Już pierwsze tygodnie pandemii wyraźnie pokazały, że będziemy mówić o niej jako o katalizatorze wdrożeń nowych technologii. Są one niezbędne zarówno konsumentom, jak i firmom, których być albo nie być niejednokrotnie uzależnione jest od tempa, w którym reagować będą na zmieniające się potrzeby rynku. Efektem tego są również przeobrażenia ...
-
Stan wdrożenia sieci 5G w Polsce. Wyniki testów Orange, T-Mobile, Plus i Play
Sieć 5G staje się rzeczywistością. Jej pojawienie się ma zaowocować m.in. jeszcze większym przyspieszeniem e-commerce i redefinicją procesów sprzedaży. Płynące z niej korzyści odczuwalne mają być zresztą w znacznie szerszym zakresie. Jak prezentuje się stan wdrożenia technologii 5G w naszym kraju? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza raport z ...
-
Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?
Black Friday za nami. Tym razem jego okoliczności były wyjątkowe. Czy w czasach pandemii polscy konsumenci ruszyli na zakupy, czy też zachowali typową dla czasów kryzysu wstrzemięźliwość? Odpowiedzi na to pytanie udziela analiza przeprowadzona przez platformę Shoper.pl. Oto, jak prezentują się zebrane przez Shoper dane odnośnie handlowych wydarzeń ...
-
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
Za nami Black Friday oraz Cyber Monday 2020. Nie inaczej niż miało to miejsce w minionych latach, handlowcy reklamowali te dni jako wyjątkową i niepowtarzalną okazję do oszczędności. Niejednokrotnie z banerów krzyczały do nas obietnice -30%, -40% czy -50%. Nie brakowało również jeszcze hojniejszych propozycji. Tyle teorii. Jak było w praktyce? ...
-
Czy pandemia to dobry czas na zdrowe odżywianie?
Zdrowe odżywianie to trend, któremu Polacy z roku na rok hołdują coraz bardziej. Czy w czasach pandemii ta tendencja doczekała się kontynuacji? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza 2. już edycja opracowanego przez Inquiry badania "Zdrowe odżywianie". Oto, co udało się ustalić na bazie odpowiedzi udzielonych przez respondentów. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Zakupy online: dostawa towaru nie powinna zabierać więcej niż 48h
Zakupy online stały się standardem. Nie jest zatem zaskoczeniem, że konsumenci mają względem sklepów internetowych coraz to większe wymagania. Z badania zrealizowanego przez CBRE wynika m.in., że już blisko 6 na 10 kupujących życzy sobie, aby zamówione towary trafiały w ich ręce w ciągu maksymalnie 48 h. Zakupy online chcemy dostać w 48h Badanie ...
-
Boże Narodzenie: 11% Polaków planuje duże i rodzinne święta
Boże Narodzenie 2020 nie będzie standardowe. Zgodnie z zaleceniami rządzących powinniśmy utrzymywać dystans i to nie tylko podczas zakupów, ale również przy wigilijnym stole. Jak spędzimy Boże Narodzenie "nowej rzeczywistości" i gdzie zaopatrzymy się w ingrediencje niezbędne do przygotowania tradycyjnych potraw? Odpowiedzi na te pytania dostarcza ...
-
Przyszłość rynku pracy. Cyfryzacja i co jeszcze?
Rynek pracy to jeden z tych obszarów, które w istotny sposób odczuły zarówno negatywne, jak i pozytywne efekty wybuchu pandemii. Z jednej strony mieliśmy bowiem redukcje etatów, obniżki wynagrodzeń i spadek ilości rekrutacji, a z drugiej – przyspieszoną digitalizację środowiska pracy i automatyzację procesów. Jakie trendy dały o sobie znać już ...
-
PARP: stopą bezrobocia Polska może się pochwalić?
Wprawdzie trudno jeszcze mówić, że sytuacja polskich pracowników jest tak dobra, jak przed pandemią, to jednocześnie okazuje się, że mówienie o niej wyłącznie w negatywach również nie jest uprawnione. Z jednej strony w sześciu województwach odnotowano ostatnio spadek liczby bezrobotnych, z drugiej - nadal przeszło milion z nas boryka się z brakiem ...
-
1,22 mld zł nowych długów firm w pół roku. Jakie branże ucierpiały najbardziej?
34,38 mld zł - tyle wynoszą już zaległości firm zgłoszonych do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz BIK. Tylko w ciągu II i III kwartału długi przyrosły o 1,22 mld złotych. Pandemia spowodowała, że rozłożyły się one nierównomiernie między branżami. Najbardziej ucierpiały te, które borykały się z ograniczeniami w funkcjonowaniu, czyli rekreacja, ...
-
COVID-19: Polacy nie wierzą w dane Ministerstwa Zdrowia
Przebieg pandemii koronawirusa w Polsce jest monitorowany i raportowany codziennie przez Ministerstwo Zdrowia. Podawane są do publicznej wiadomości dane takie jak: liczba zachorowań, zgonów, zajętych łóżek i respiratorów czy osób przebywających na kwarantannie. Czy dla Polaków te dane są wiarygodne? Oto jakie wnioski wynikają z badania ...
-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online
Boże Narodzenie już za dwa tygodnie i choć tegoroczne święta będą inne, to przygotowania ruszyły już pełną parą. Czy pandemia wpłynęła na nasze zwyczaje zakupowe? Jakie wnioski płyną z badania "Zakupy świąteczne 2020", przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy pandemia zmieniła nasze zwyczaje zakupowe? ...
-
2020 rokiem zakupów internetowych i płatności elektronicznych
Rok 2020 zapisze się w historii jako rok zdominowany przez pandemię koronawirusa. Ale nie tylko. To także rok intensywnego rozwoju e-commerce i co za tym idzie płatności elektronicznych. Jak kupowali i jak płacili Polacy? Oto wnioski z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej "Płatności cyfrowe 2020" opracowanego przez serwis GoMobi.pl. Partnerami ...
-
Polski rynek biurowy. Jaki był rok 2020? A jaki będzie 2021?
Pandemia COVID-19 wpłynęła mniej lub bardziej na niemal wszystkie sektory gospodarki, także na branżę nieruchomości komercyjnych. W jakim stopniu dotknęła rynek nieruchomości biurowych? Eksperci Colliers International przygotowali podsumowanie najważniejszych wydarzeń na rynku biurowym w 2020 roku i pokusili się o prognozy na rok 2021. ...
-
5 zasad bezpiecznych zakupów świątecznych w sieci
Polacy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Także te świąteczne. W tym roku skłoniła ich do tego dodatkowo pandemia COVID-19. Zakupy internetowe w porównaniu z tymi stacjonarnymi wydają się nam w tych trudnych czasach bezpieczniejsze. Czy aby na pewno takie są? Eksperci Sophos podpowiadają, o czym należy pamiętać podczas świątecznych zakupów ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
Poziom niepokoju wywołanego pandemią koronawirusa spadł w Polsce znacząco - wynika z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte "Global State of the Consumer Tracker". Co to oznacza? Czy przywykliśmy już do życia w poczuciu zagrożenia? O tym poniżej. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi obecnie 7 proc. W poprzednim badaniu, ...
-
W Boże Narodzenie 2020 na prezenty świąteczne wydamy mniej?
Tegoroczne Boże Narodzenie jest inne niż wszystkie te, które przeżywaliśmy do tej pory. Pandemia koronawirusa wpłynęła negatywnie na wiele aspektów naszego życia, w tym na nasze finanse. Czy Boże Narodzenie 2020 będzie bardziej oszczędne? Gdzie i za ile kupimy prezenty świąteczne? Z kim spędzimy świąteczny czas? O tym w najnowszym badaniu PAYBACK ...
-
KRD: 3/4 firm poniosło dodatkowe koszty w związku z pandemią
Z szóstej edycji badania Krajowego Rejestru Długów "KoronaBilans MŚP" wynika, że trzy czwarte przedsiębiorców poniosło dodatkowe koszty związane z pandemią koronawirusa. Środki te byli zmuszeni wydać na zakup maseczek, rękawiczek, płynów do dezynfekcji, niezbędnych do funkcjonowania firmy w ciężkich warunkach epidemicznych. Ankietowani gorzej ...
-
W Boże Narodzenie częściej myślimy o innych
Boże Narodzenie to czas szczególny. A tegoroczne święta z uwagi na pandemię będą jeszcze bardziej wyjątkowe. Ten trudny rok zmusił nas co prawda do oszczędności, ale uwrażliwił nas też na potrzeby innych i pokazał, co jest naprawdę ważne. Z badania Mastercard wynika, że 76% Polaków poświęci więcej uwagi bliskim, a 49% wesprze cele charytatywne. ...
-
Handel zagraniczny: saldo na poziomie 42,6 mld PLN
GUS opublikował najnowszy komunikat dotyczący wyników wypracowanych przez handel zagraniczny w okresie styczeń - październik 2020. W analizowanym okresie obroty wyniosły 854,5 mld PLN w eksporcie oraz 811,9 mld PLN w imporcie. To odpowiednio o 0,2% i o 4,8% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Główny Urząd Statystyczny donosi, że ...
-
GUS: nastroje konsumentów lepsze w grudniu
Grudzień nastroił polskich konsumentów bardziej optymistycznie. Lepsze w stosunku do poprzedniego miesiąca są zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Ma na to wpływ mniejsze poczucie zagrożenia w związku z pandemią. W grudniu 2020 r. obecna sytuacja epidemiologiczna stanowiła duże zagrożenie dla codziennego życia dla 27,5% ...
-
E-commerce w 2021 roku: abonamenty, ekologia i nowe technologie
Rok 2020 był dla e-commerce przełomowy – w jego pierwszej połowie liczba e-sklepów wzrosła o nawet 39% i należy spodziewać się utrzymania tej tendencji. Jak przewidują eksperci PrestaShop, w nadchodzącym roku przybędzie m.in. wyspecjalizowanych małych i średnich e-sklepów. Większą popularność zyska też model zakupów abonamentowych oraz ekologiczne ...