-
Polska centralna - zagłębie magazynów
Magazyny to ten segment rynku nieruchomości komercyjnych, który rozwija się nader intensywnie i charakteryzuje się wyjątkową odpornością na zawirowania niesione przez pandemię. Zdecydowanym liderem, jeżeli chodzi o podaż powierzchni magazynowej, jest Polska Centralna - region Warszawy oraz województwa mazowieckie i łódzkie - gdzie usytuowane jest ...
-
3 trendy technologiczne z czasów pandemii
Już pierwsze tygodnie pandemii wyraźnie pokazały, że będziemy mówić o niej jako o katalizatorze wdrożeń nowych technologii. Są one niezbędne zarówno konsumentom, jak i firmom, których być albo nie być niejednokrotnie uzależnione jest od tempa, w którym reagować będą na zmieniające się potrzeby rynku. Efektem tego są również przeobrażenia ...
-
Stan wdrożenia sieci 5G w Polsce. Wyniki testów Orange, T-Mobile, Plus i Play
Sieć 5G staje się rzeczywistością. Jej pojawienie się ma zaowocować m.in. jeszcze większym przyspieszeniem e-commerce i redefinicją procesów sprzedaży. Płynące z niej korzyści odczuwalne mają być zresztą w znacznie szerszym zakresie. Jak prezentuje się stan wdrożenia technologii 5G w naszym kraju? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza raport z ...
-
Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?
Black Friday za nami. Tym razem jego okoliczności były wyjątkowe. Czy w czasach pandemii polscy konsumenci ruszyli na zakupy, czy też zachowali typową dla czasów kryzysu wstrzemięźliwość? Odpowiedzi na to pytanie udziela analiza przeprowadzona przez platformę Shoper.pl. Oto, jak prezentują się zebrane przez Shoper dane odnośnie handlowych wydarzeń ...
-
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
Za nami Black Friday oraz Cyber Monday 2020. Nie inaczej niż miało to miejsce w minionych latach, handlowcy reklamowali te dni jako wyjątkową i niepowtarzalną okazję do oszczędności. Niejednokrotnie z banerów krzyczały do nas obietnice -30%, -40% czy -50%. Nie brakowało również jeszcze hojniejszych propozycji. Tyle teorii. Jak było w praktyce? ...
-
Czy pandemia to dobry czas na zdrowe odżywianie?
Zdrowe odżywianie to trend, któremu Polacy z roku na rok hołdują coraz bardziej. Czy w czasach pandemii ta tendencja doczekała się kontynuacji? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza 2. już edycja opracowanego przez Inquiry badania "Zdrowe odżywianie". Oto, co udało się ustalić na bazie odpowiedzi udzielonych przez respondentów. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Zakupy online: dostawa towaru nie powinna zabierać więcej niż 48h
Zakupy online stały się standardem. Nie jest zatem zaskoczeniem, że konsumenci mają względem sklepów internetowych coraz to większe wymagania. Z badania zrealizowanego przez CBRE wynika m.in., że już blisko 6 na 10 kupujących życzy sobie, aby zamówione towary trafiały w ich ręce w ciągu maksymalnie 48 h. Zakupy online chcemy dostać w 48h Badanie ...
-
Boże Narodzenie: 11% Polaków planuje duże i rodzinne święta
Boże Narodzenie 2020 nie będzie standardowe. Zgodnie z zaleceniami rządzących powinniśmy utrzymywać dystans i to nie tylko podczas zakupów, ale również przy wigilijnym stole. Jak spędzimy Boże Narodzenie "nowej rzeczywistości" i gdzie zaopatrzymy się w ingrediencje niezbędne do przygotowania tradycyjnych potraw? Odpowiedzi na te pytania dostarcza ...
-
Przyszłość rynku pracy. Cyfryzacja i co jeszcze?
Rynek pracy to jeden z tych obszarów, które w istotny sposób odczuły zarówno negatywne, jak i pozytywne efekty wybuchu pandemii. Z jednej strony mieliśmy bowiem redukcje etatów, obniżki wynagrodzeń i spadek ilości rekrutacji, a z drugiej – przyspieszoną digitalizację środowiska pracy i automatyzację procesów. Jakie trendy dały o sobie znać już ...
-
PARP: stopą bezrobocia Polska może się pochwalić?
Wprawdzie trudno jeszcze mówić, że sytuacja polskich pracowników jest tak dobra, jak przed pandemią, to jednocześnie okazuje się, że mówienie o niej wyłącznie w negatywach również nie jest uprawnione. Z jednej strony w sześciu województwach odnotowano ostatnio spadek liczby bezrobotnych, z drugiej - nadal przeszło milion z nas boryka się z brakiem ...
-
1,22 mld zł nowych długów firm w pół roku. Jakie branże ucierpiały najbardziej?
34,38 mld zł - tyle wynoszą już zaległości firm zgłoszonych do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz BIK. Tylko w ciągu II i III kwartału długi przyrosły o 1,22 mld złotych. Pandemia spowodowała, że rozłożyły się one nierównomiernie między branżami. Najbardziej ucierpiały te, które borykały się z ograniczeniami w funkcjonowaniu, czyli rekreacja, ...
-
COVID-19: Polacy nie wierzą w dane Ministerstwa Zdrowia
Przebieg pandemii koronawirusa w Polsce jest monitorowany i raportowany codziennie przez Ministerstwo Zdrowia. Podawane są do publicznej wiadomości dane takie jak: liczba zachorowań, zgonów, zajętych łóżek i respiratorów czy osób przebywających na kwarantannie. Czy dla Polaków te dane są wiarygodne? Oto jakie wnioski wynikają z badania ...
-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online
Boże Narodzenie już za dwa tygodnie i choć tegoroczne święta będą inne, to przygotowania ruszyły już pełną parą. Czy pandemia wpłynęła na nasze zwyczaje zakupowe? Jakie wnioski płyną z badania "Zakupy świąteczne 2020", przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy pandemia zmieniła nasze zwyczaje zakupowe? ...
-
2020 rokiem zakupów internetowych i płatności elektronicznych
Rok 2020 zapisze się w historii jako rok zdominowany przez pandemię koronawirusa. Ale nie tylko. To także rok intensywnego rozwoju e-commerce i co za tym idzie płatności elektronicznych. Jak kupowali i jak płacili Polacy? Oto wnioski z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej "Płatności cyfrowe 2020" opracowanego przez serwis GoMobi.pl. Partnerami ...
-
Polski rynek biurowy. Jaki był rok 2020? A jaki będzie 2021?
Pandemia COVID-19 wpłynęła mniej lub bardziej na niemal wszystkie sektory gospodarki, także na branżę nieruchomości komercyjnych. W jakim stopniu dotknęła rynek nieruchomości biurowych? Eksperci Colliers International przygotowali podsumowanie najważniejszych wydarzeń na rynku biurowym w 2020 roku i pokusili się o prognozy na rok 2021. ...
-
5 zasad bezpiecznych zakupów świątecznych w sieci
Polacy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Także te świąteczne. W tym roku skłoniła ich do tego dodatkowo pandemia COVID-19. Zakupy internetowe w porównaniu z tymi stacjonarnymi wydają się nam w tych trudnych czasach bezpieczniejsze. Czy aby na pewno takie są? Eksperci Sophos podpowiadają, o czym należy pamiętać podczas świątecznych zakupów ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
Poziom niepokoju wywołanego pandemią koronawirusa spadł w Polsce znacząco - wynika z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte "Global State of the Consumer Tracker". Co to oznacza? Czy przywykliśmy już do życia w poczuciu zagrożenia? O tym poniżej. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi obecnie 7 proc. W poprzednim badaniu, ...
-
W Boże Narodzenie 2020 na prezenty świąteczne wydamy mniej?
Tegoroczne Boże Narodzenie jest inne niż wszystkie te, które przeżywaliśmy do tej pory. Pandemia koronawirusa wpłynęła negatywnie na wiele aspektów naszego życia, w tym na nasze finanse. Czy Boże Narodzenie 2020 będzie bardziej oszczędne? Gdzie i za ile kupimy prezenty świąteczne? Z kim spędzimy świąteczny czas? O tym w najnowszym badaniu PAYBACK ...
-
KRD: 3/4 firm poniosło dodatkowe koszty w związku z pandemią
Z szóstej edycji badania Krajowego Rejestru Długów "KoronaBilans MŚP" wynika, że trzy czwarte przedsiębiorców poniosło dodatkowe koszty związane z pandemią koronawirusa. Środki te byli zmuszeni wydać na zakup maseczek, rękawiczek, płynów do dezynfekcji, niezbędnych do funkcjonowania firmy w ciężkich warunkach epidemicznych. Ankietowani gorzej ...
-
W Boże Narodzenie częściej myślimy o innych
Boże Narodzenie to czas szczególny. A tegoroczne święta z uwagi na pandemię będą jeszcze bardziej wyjątkowe. Ten trudny rok zmusił nas co prawda do oszczędności, ale uwrażliwił nas też na potrzeby innych i pokazał, co jest naprawdę ważne. Z badania Mastercard wynika, że 76% Polaków poświęci więcej uwagi bliskim, a 49% wesprze cele charytatywne. ...
-
Handel zagraniczny: saldo na poziomie 42,6 mld PLN
GUS opublikował najnowszy komunikat dotyczący wyników wypracowanych przez handel zagraniczny w okresie styczeń - październik 2020. W analizowanym okresie obroty wyniosły 854,5 mld PLN w eksporcie oraz 811,9 mld PLN w imporcie. To odpowiednio o 0,2% i o 4,8% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Główny Urząd Statystyczny donosi, że ...
-
GUS: nastroje konsumentów lepsze w grudniu
Grudzień nastroił polskich konsumentów bardziej optymistycznie. Lepsze w stosunku do poprzedniego miesiąca są zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Ma na to wpływ mniejsze poczucie zagrożenia w związku z pandemią. W grudniu 2020 r. obecna sytuacja epidemiologiczna stanowiła duże zagrożenie dla codziennego życia dla 27,5% ...
-
E-commerce w 2021 roku: abonamenty, ekologia i nowe technologie
Rok 2020 był dla e-commerce przełomowy – w jego pierwszej połowie liczba e-sklepów wzrosła o nawet 39% i należy spodziewać się utrzymania tej tendencji. Jak przewidują eksperci PrestaShop, w nadchodzącym roku przybędzie m.in. wyspecjalizowanych małych i średnich e-sklepów. Większą popularność zyska też model zakupów abonamentowych oraz ekologiczne ...
-
Boże Narodzenie 2020. Ponad połowa Polaków nie zaprosi gości
Jak spędzimy pandemiczne Boże Narodzenie? Czy zastosujemy się do rządowego rozporządzenia, ograniczającego do pięciu osób liczbę gości? Co znajdzie się na wigilijnych stołach Polaków? Ile wydamy na prezenty? Oto wyniki badania Inquiry. Koronawirus wciąż zbiera śmiertelne żniwo. Czy Polacy się go boją? Połowa ankietowanych przez Inquiry boi się ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
Za branżą e-commerce nadzwyczajny rok. Pandemia koronawirusa przeniosła do sieci wiele naszych aktywności - życie zawodowe, rozrywkę, a także zakupy. Na całym świecie odnotowano w tym roku duże wzrosty sprzedaży internetowej. Czy rok 2021 będzie równie udany? Oto opinie ekspertów z Blue Media, merce.com, PromoTraffic i Comperia.pl. Krystian ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
Nic nie wskazuje na to, by kolejny rok miał być niesprzyjający dla branży e-commerce, która dzięki pandemii koronawirusa rośnie w galopującym tempie. Wraz z inwestycją w zakupy online sprzedawcy chętniej wdrażają też nowe technologie, które wnoszą e-sklepy na kolejne poziomy zaawansowania i napędzają dodatkowo rozwój całej branży. Jakie trendy i ...
-
Pracownicy z Ukrainy zadowoleni z pracy w Polsce
Wybuch pandemii niewątpliwie skomplikował sytuację na rodzimym rynku pracy, dotykając przy tym również pracowników z Ukrainy. Warunki ich zatrudniania są niewątpliwie mniej sprzyjające niż przed koronawirusem, ale okazuje się, że 8 na 10 Ukrainców jest usatysfakcjonowanych pracą w naszym kraju. Tego przynajmniej dowodzi najnowszy raport OTTO Work ...
-
Pandemia COVID-19 szansą dla CFO?
Pandemia COVID-19 zagraża przyszłości wielu przedsiębiorstw. Ale jest jednocześnie szansą dla dyrektorów finansowych na pokazanie, że mogą oni pełnić bardziej istotne funkcje w firmie. Uważa tak 76% badanych przez EY w ramach "DNA CFO 2020". 84% dyrektorów finansowych jest zdania, że oprócz skupienia na krótkoterminowych wynikach, muszą się ...
-
Zmiana pracy i co jeszcze? Zawodowe postanowienia noworoczne
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach życia i gospodarki, nie omijając przy tym rynku pracy. Z najnowszego badania Pracuj.pl wynika, że co 3. Polak kończy ten rok w gorszej sytuacji zawodowej, niż poprzedni. Nie jest zatem zaskoczeniem, że aż 59% z nas snuje zawodowe postanowienia noworoczne. W 70% przypadków ...
-
Rynek pracy w obliczu zmian. Co przyniesie 2021 rok?
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął światowymi gospodarkami, nie omijając przy tym rynku pracy. Koronawirus zmusił pracowników do zmiany trybu pracy, a ich przełożonych - do znacznych modyfikacji w sposobach zarządzania. I wprawdzie można wskazać branże, które od sytuacji epidemicznej odcinają kupony, to jednak zdecydowanej większości firm ...
-
Nieruchomości magazynowe, biurowe i handlowe 2020. Prognozy na 2021 rok
Eksperci CBRE przygotowali podsumowanie roku 2020 dla rynku nieruchomości magazynowych, biurowych i handlowych. Opracowali także prognozy na 2021 rok dla tych sektorów. Sektor magazynowy Beata Hryniewska, szefowa Działu Powierzchni Magazynowych i Logistyki w CBRE Sektor magazynowy w tym roku nie odczuł negatywnego wpływu koronawiursa. Można wręcz ...
-
Czy motoryzacja odrabia już "pocovidowe" straty?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach gospodarki, nie omijając przy tym przemysłu motoryzacyjnego. O motoryzacji mówiono nawet, że jest jedną z największych ofiar koronawirusa. I rzeczywiście - gospodarczy lockdown skutecznie zahamował zarówno sprzedaż, jak i eksport branży automotive, spadło również zatrudnienie. ...
-
Hays: największe wyzwania HR na 2021 rok
O mijających właśnie 12 miesiącach pamiętać będziemy jeszcze długo. Niespodziewany wybuch pandemii zaowocował znacznymi zmianami na rynku pracy, a ich skala i dynamika wymusiła na pracodawcach i pracownikach znaczną elastyczność. Mieliśmy m.in. do czynienia z reorganizacją pracy, masowym przejściem na home office, wzrostem znaczenia określonych ...
-
Rynek pracy: handlowcy w czasie COVID-19
Cięcia w płacach, redukcja etatów, zamrożenie procesów rekrutacyjnych. To niektóre z negatywnych konsekwencji pandemii, jakie dały o sobie znać na rynku pracy. I chociaż kłopoty stały się udziałem wielu branż, to nie brakowało również organizacji, które z kryzysu wyszły obronną ręką. Jak pisze HRK, w wielu przypadkach sposobem na ograniczenie ...
-
Cyberbezpieczeństwo: silne hasło postanowieniem na nowy rok
O tym, że dobre hasło to silne hasło, a logowanie się przy pomocy "123456", "qwerty", czy "hasło" jest najprawdopodobniej jednym z najgorszych pomysłów, mówi się już od dawna. Warto o tym jednak przypominać tym bardziej, że w czasach pandemii pokaźna część naszej aktywności przeniosła się do Internetu. Schyłek rok to odpowiedni czas na noworoczne ...