-
Leki OTC: ulotki źródłem informacji dla 17% Polaków
Prawie jedna piąta (17%) Polaków czerpie informacje na temat leków dostępnych bez recepty z ulotek reklamowych. Jednocześnie aż 85% badanych, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy otrzymało taką ulotkę, zapoznało się z jej treścią, a 41% spośród tych osób zakupiło lek po przeczytaniu ulotki - wynika z raportu TNS OBOP. Według raportu TNS OBOP „ ...
-
Polacy wolą samochody używane
Tylko 6% Polaków, którzy kupili w 2007 r. samochód na użytek domowy, kupiło auta nowe. Pozostałe 94% zakupiło auta używane, mające średnio ponad 10 lat, głównie sprowadzone z zagranicy - wynika z badań TNS OBOP. Jak wynika z nowego badania dotyczącego intencji zakupu samochodów, przeprowadzonego przez TNS OBOP, pomimo odnotowania lekkiego wzrostu ...
-
Świąteczne zakupy online w 2008
Prawie dwa miliony Polaków zrobi w tym roku zakupy świąteczne w Internecie. Z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link wynika, że sklepy online obsłużą w okresie świątecznym o 65% więcej klientów niż przed rokiem. Wśród kupowanych w Internecie prezentów najwięcej jest kosmetyków, odzieży ...
-
Rośnie popyt na magazyny chłodnicze
... 150 kilometrów. Również firma Jago intensywnie się rozwija i nie chce oddać pola konkurencji. Głównym profilem działalności Jago SA jest logistyka i dystrybucja ... Polski Koncern Mięsny Duda za 7,15 mln zł kupił spółkę New Logistic. Zakup spółki wiąże się z zamiarem prowadzenia działalności w zakresie logistyki i składowania produktów mrożonych, ...
-
Polacy oszczędzają na żywności
Co trzeci Polak idąc do sklepu stara się zrobić zakupy jak najniższym kosztem, a co czwarty szuka najtańszych dostępnych towarów, wynika z badań przeprowadzonych przez firmę 4P Research Mix na grupie tysięcy osób. Coraz częściej przyznajemy, że na niektóre wydatki zaczyna brakować pieniędzy. Na pytanie, na co w ciągu ostatnich dwóch, trzech ...
-
Zakupy w Internecie: w 2009 r. wydamy 13 mld zł
Sprzedaż w sklepach internetowych nie będzie już rosła tak szybko, jak w poprzednich latach, ale mimo to Polacy wydadzą na e-zakupy około 13 mld zł, twierdzi Gazeta Prawna. Przedstawiciele największych sklepów w sieci są już pewni, że rynek handlu internetowego nie powtórzy przyspieszenia z roku ubiegłego, kiedy Polacy szacunkowo wydali na zakupy ...
-
Pośrednicy nieruchomości wciąż niedoceniani
Millward Brown SMG/KRC na zlecenie sieci biur nieruchomości Metrohouse S.A. przeprowadził badania na temat korzystania z usług biur nieruchomości przez osoby poszukujące do zakupu nieruchomości. Wynika z niego, że Polacy wciąż są nieufni co do zawodu pośrednika. Usługi pośredników w obrocie nieruchomościami w porównaniu do sytuacji w Europie ...
-
W 2008r. wydaliśmy na zakupy online 4,5 mld zł
... 2008 r. Polacy wydali na zakup towarów i usług w internecie 4,5 mld zł, poinformował w czwartek wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan. Pojedyncza średnia transakcja w internecie wynosiła około 850 zł. - Tylko ...
-
Polacy stawiają na produkty markowe
Z badań prowadzonych na zlecenia Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych "ProMarka" wynika, że najważniejszym czynnikiem branym przez Polaków pod uwagę przy zakupie produktów codziennego użytku jest jakość, a nie tak jak dotychczas cena. Jednocześnie Polacy uznają, że produktem gwarantującym wysoką jakość jest produkt markowy. ...
-
Nawigacja satelitarna ma potencjał
Jaka jest prawda o systemach GPS, czy przestaną działać? Ekspertom Polskiego Biura do spraw Przestrzeni Kosmicznej oraz firmie AutoGuard trudno uwierzyć w taki scenariusz. Rynek nawigacji i pozycjonowania satelitarnego to jeden z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki, którego wartość do 2020 r. sięgnie 275 mld euro, a w użyciu znajdzie ...
-
Uzależnienie od Internetu coraz powszechniejsze
Internet z każdym dniem stwarza coraz więcej możliwości dla żądnych wiedzy i rozrywki użytkowników Sieci. Wirtualna rzeczywistość to miejsce, gdzie nie tylko można znaleźć interesującą muzykę czy filmy, ale także zrobić zakupy, poznać znajomych, odbyć studia czy wreszcie przeczytać książkę. Nic więc dziwnego, że jak wskazują badania psychologiczne ...
-
Centra handlowe nie są oblegane w niedziele
Hipermarkety i centra handlowe nie są już oblegane w niedziele. Polacy wolą spędzać wolny czas inaczej niż na zakupach - wynika z raportu Pentora. Jak wynika z najnowszego raportu Pentora "Zachowania zakupowe Polaków" wciąż lubimy duże sklepy samoobsługowe. Jednak do robienia w nich zakupów w niedzielę przyznaje się tylko dwóch na każdych stu ...
-
Polacy lubią małe sklepy
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentora, a opublikowanych w Dzienniku Gazecie Prawnej, małe sklepy są dla Polaków ulubionym miejscem na robienie zakupów. Małe sklepy znikają z rynku w szybkim tempie. Duże rozdrobnienie i wiele małych, niezależnych sklepów wyróżniały handel detaliczny w Polsce na tle Europy, w tym także sąsiednich krajów ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
Tylko jeden Polak na trzech nie przyznaje się do ulegania sklepowym promocjom cenowym. Z obniżaniem cen nie należy jednak przesadzać. Firma Euro RSCG 4D zbadała mechanizmy promocyjne oddziałujące na konsumenta na jego ścieżce zakupowej. Badanie dotyczyło hiper- i supermarketów, zostało wykonane przy współpracy z Instytutem Badawczym ARC Rynek i ...
-
Polski konsument lubi promocje
Polacy przywiązują się do miejsc, gdzie robią zakupy znacznie bardziej niż do marek produktów wkładanych do koszyka - wynika z badania Shopper Trends 2010 firmy ACNielsen, która analizuje postawy i zachowania konsumentów w 50 krajach. Statystycznie w Polsce równie chętnie robimy zakupy w hipermarketach, jak i w tradycyjnych, osiedlowych sklepach ( ...
-
Polacy pokochali centra handlowe
Ku radości sprzedawców polscy konsumenci pokochali centra handlowe. Rekordziści spędzają w sklepach nawet 10 godzin. Zakupy przestały być domeną kobiet, także panowie coraz częściej przyznają się do "męskich" wypadów shoppingowych. Polacy wydają więcej na obuwie i odzież, niż na edukację. Średnio na ubrania wydajemy 5,1 procent domowego budżetu, ...
-
Wydatki Polaków na jedzenie rosną
"Gazeta Wyborcza" podliczyła zakupy spożywcze Polaków w 2009 r. Łączny rachunek wyniósł 152 mld zł. Poza koszykiem znalazły się alkohole i papierosy kupowane w sklepach w oddzielnych stoiskach, na które wydaliśmy kolejne 52 mld zł. Za jedzenie w barach i restauracjach zapłaciliśmy 21 mld zł. Z raportu gazety wynika, że na jedzenie wydajemy coraz ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2010
Jeśli ktokolwiek do tej pory miał wątpliwości gdzie Polacy latają najchętniej, to rekordowy 62 proc.(!) wynik Egiptu rozwieje wszelkie jego obawy. Jeśli ktokolwiek myślał, że pozycja Itaki jest w tym roku nie do pokonania to 5 proc. przewaga Neckermanna, nowego lidera w sprzedaży internetowej w listopadzie mocno go zaskoczy. Jeśli ktokolwiek ...
-
Spam w III 2011 r.
... pomocy poszkodowanym z Japonii, przekazując organizacjom pomocy humanitarnej datki na zakup żywności, lekarstw i innych niezbędnych artykułów. W Internecie pojawiło się ... 3,3 proc. W efekcie, państwo to spadło z piątego na ósme miejsce, ustępując pola Wielkiej Brytanii (3,9 proc.) i Stanom Zjednoczonym (3,4 proc.), które awansowały na szóstą ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet V 2011
Już w maju zaczyna się wielkie letnie odliczanie. Sezon masowych wyjazdów wakacyjnych dosłownie za progiem. Branża lekko spięta, ale w pełni gotowa. Klient otwarty na nowe propozycje i słoneczne doświadczenia. Dokąd, z kim i za ile polecimy na tegoroczne wakacje? Czy kryzys Egiptu i Tunezji przełożył się na plany urlopowe Polaków? Czy Turcja i ...
-
Za co Polacy cenią sklepy osiedlowe?
Bliskość, oszczędność czasu i świeże produkty - to trzy najczęściej wymieniane powody, dla których Polacy wybierają zakupy w sklepach osiedlowych. Potwierdzają to wyniki raportu "Sytuacja małych sklepów w Polsce" poświęconego sytuacji małych sklepów przygotowanego przez Profesor Teresę Słaby i Profesor Annę Dąbrowską z Katedry Poziomu Życia i ...
-
Branża budowlana w e-commerce
Sklepów internetowych przybywa jak grzybów po deszczu, Polacy przyzwyczajają się do zakupów dokonywanych przez Internet, nie ulega wątpliwości, że oprócz tradycyjnego punktu sprzedaży opłaca się mieć sklep e-commerce. Jednak czy wszystkie branże mają szansę na boom w tym zakresie? Agencja badawcza ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 37/2011
... , otwarcie rynków europejskich krajów na chińskie inwestycje i usunięcie barier na zakup zaawansowanych technologii do Chin. Według Eurostat produkcja przemysłowa strefy euro wzrosła w lipcu o 4,2 proc ... , aby stosować pakiety stymulujące gospodarkę. Ich zdaniem strefa euro nie ma pola manewru, by pozwolić sobie na takie pakiety i byłoby to sprzeczne ...
-
Sklepy internetowe komplikują nam życie?
Polacy coraz częściej kupują w sieci i wszystko wskazuje, że będą to robić coraz częściej. Okazuje się jednak, że zakupy w sklepach internetowych nie są tak łatwe i bezproblemowe, jak mogłoby się wydawać. Interaktywny Instytut Badań Rynkowych zaprezentował dane na temat problemów z korzystaniem ze sklepów wirtualnych. Interaktywny Instytut Badań ...
-
Mobilny Internet coraz popularniejszy
Pod względem częstotliwości wysyłania wiadomości tekstowych Polacy są jednym z liderów w Europie - 8 na 10 użytkowników telefonów komórkowych wysyła przynajmniej jednego SMS-a dziennie. Dużo rzadziej natomiast korzystamy z usług on-line w telefonie. Najczęściej wykorzystujemy je w celu wyszukania informacji, najrzadziej - dokonujemy w ten sposób ...
-
Co kupujemy w Internecie?
Produktami najczęściej kupowanymi w sklepach internetowych są książki, filmy i muzyka - takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy. Jednocześnie Polacy coraz chętniej kupują przez Internet sprzęt elektroniczny oraz odzież. Tylko 17 proc. osób korzystających na co dzień z Internetu nie ...
-
Jak zakupy, to w Internecie
Co drugi Polak (47%) korzystający z Internetu w ciągu ostatnich 6 miesięcy dokonał zakupu w sieci - wynika z badania zrealizowanego w październiku przez TNS OBOP. Jak pokazało badanie, dwóch na trzech internautów (64%) odwiedzało w ciągu ostatnich sześciu miesięcy portale aukcyjne. W tym samym okresie co drugi Polak posiadający dostęp do Internetu ...
-
Jak zabezpieczyć sieci WiFi?
Polacy coraz chętniej inwestują w urządzenia mobilne. Zakupowi smartfonów, tabletów, notebooków czy netbooków szczególnie sprzyja okres przedświąteczny pewnie wielu z nas znajdzie tego rodzaju rozwiązania pod choinką. Z uwagi na wygodę użytkowania standardem stała się technologia bezprzewodowa. Sieć Wi-Fi sprawia, że użytkownicy nie muszą zawracać ...
-
Świąteczne przygotowania Polaków
Co drugi Polak nadal odkłada zakup świątecznych prezentów na ostatnią chwilę. Ale coraz częściej, aby uciec przed tłumem, kupujemy je w sklepach internetowych (23,86%). Jednocześnie ponad ...
-
Ile sprzedawca z Allegro zarobił w Mikołajki?
Sezon świąteczny w pełni, a Polacy coraz chętniej kupują prezenty w sieci. Z raportu porównywarki Ceneo wynika, że prawie 70% internautów przynajmniej część świątecznych zakupów zrobi w tym roku online. TradeWatch.pl, portal specjalizujący się w monitorowaniu transakcji dokonywanych za pośrednictwem serwisu aukcyjnego Allegro, przygotował pierwsze ...
-
Wskaźnik optymizmu I 2012
Nowy rok przyniósł niewielkie zmiany w nastrojach Polaków. Wprawdzie Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos wzrósł nieco, nie można jednak mówić o zdecydowanym odwróceniu trendu spadkowego, który rozpoczął się w listopadzie 2011 roku. Wskaźnik w dalszym ciągu utrzymuje się na niskim poziomie 77 pkt (zmiana względem ubiegłego miesiąca wyniosła +1 pkt ...
-
Najpopularniejsze telewizory XI 2012
... . Serwis Ceneo.pl sprawdził przed mistrzostwami jak wzrosło zainteresowanie telewizorami wśród kupujących w Internecie. Okazało się wtedy, że najlepszy czas na zakup telewizora dopiero nadejdzie. - Zainteresowanie telewizorami w pierwszym półroczu roku 2012 było na stałym poziomie. Popularność tej kategorii wiąże się raczej z sezonowością ...
-
Polski e-commerce 2012
Polacy w Internecie najczęściej zainteresowani są zakupem produktów do domu i ogrodu. Jak pokazują najnowsze dane platformy handlowej Nokaut.pl, to właśnie kategoria Dom i ogród skupiła w minionym roku średnio o ponad 30% zainteresowania Użytkowników więcej od zdawałoby się najpopularniejszych: Komputerów czy Sprzętu AGD. Polski rynek e-commerce ...
-
Polacy a Wielkanoc 2013
Kalendarzowa wiosna zawitała na dobre, a Wielkanoc już tuż, tuż…Rozpoczął się również szał przedświątecznych zakupów i przygotowań do Wielkanocy. Serwis Ceneo.pl przeprowadził ankietę wśród swoich użytkowników, których zapytano o planowane wydatki z okazji Świąt Wielkanocnych oraz tradycję kupowania prezentów na zajączka. Zdecydowana większość ...
-
Długa droga przed m-commerce
Robienie zakupów przez telefon komórkowy i inne urządzenia mobilne to dla Polaków bułka z masłem. Mimo to m-commerce stoi w miejscu. Zdaniem ekspertów powodem jest brak odpowiedniej infrastruktury sklepów internetowych oraz obawy i przyzwyczajenia konsumentów. Dane z raportu przygotowanego przez Gemius i e-Commerce Polska pokazują, że podobnie jak ...