-
Remont mieszkania i zakup samochodu. Wydatki pomimo kryzysu
... z dużych wydatków, jakie zaplanowali na najbliższe miesiące respondenci badania, jest zakup samochodu lub jego naprawa - takiego wskazania dokonało 11,5 proc. respondentów. ... funkcjonowania szkół i biur, Polacy nie planują już raczej większych wydatków na zakup sprzętu elektronicznego. Takie plany ma tylko nieco powyżej 4 proc. ankietowanych. Prawie ...
-
Zakup samochodu 2009: intencje Polaków
... zakupu auta w okresie styczeń 2009 - styczeń 2010. Najczęściej planowany jest zakup auta używanego - wynika z badania TNS OBOP. Plany dotyczące zakupu samochodu ... planowało dokonać zakupu samochodu w okresie styczeń 2009 r. – styczeń 2010 r. Pozostałe 3% planowało zakup w okresie późniejszym niż w ciągu 12 miesięcy, z czego większość deklarowała ...
-
Zakup samochodu 2010: intencje Polaków
... używanym - chęć zakupu auta z drugiej ręki deklaruje aż 83% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy - wynika z badania TNS OBOP. Z raportu "Intencja ... takie, które auta jeszcze nie mają. Planując zakup auta, zdecydowana większość Polaków myśli o pojeździe używanym (83% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy), tylko 14% ...
-
11% Polaków planuje zakup samochodu
... zamierzało tego dokonać do końca 2007 roku.Spośród osób planujących zakup auta w ciągu najbliższych 12 miesięcy zdecydowana większość (89%) myśli o pojeździe ... %), z wykształceniem średnim lub pomaturalnym (49%). „Porównanie struktury społeczno-demograficznej planujących zakup samochodu w 2008 roku do roku 2007 wskazuje na tendencję wzrostu intencji ...
-
Zakup samochodu 2012: intencje Polaków
... zakupowych, z 7% do 12%, obserwowaliśmy ostatnio w 2007 r.. W ciągu ostatnich czterech lat odnotowujemy niewielki, ale systematyczny, spadek do 7% w roku 2011 i 2012. Częściej zakup samochodu planują mężczyźni (9%) oraz osoby młode, w wieku 25-34 lat (13%). Nieco częściej motoryzacyjne zakupy planują osoby o dobrej sytuacji społeczno–ekonomicznej ...
-
Zakup samochodu: cena najważniejsza
... wskazań liczą się dla Polaków bardziej w fazie planowania, niż podczas realnego zakupu. Gdy planujemy zakup samochodu, jego cena jest ważna dla zdecydowanie mniejszej grupy badanych ( ... to cena jest najważniejsza – 45%. „Badania TNS OBOP potwierdzają, że zakup samochodu jest trudną decyzją, podczas której czynniki emocjonalne krzyżują się z ...
-
Polacy a zakup wycieczki online
... katalogów, przewodników, prasy i informacje od znajomych oraz wizyta w biurze), porównywanie (przede wszystkim warunków, cen, terminów, możliwości wyjazdu), wybór i zakup (czyli finalna decyzja wraz z formalnościami: podpisanie umowy, wpłacenie całej lub części wartości w formie zaliczki, potwierdzenie rezerwacji przez organizatora ). Jak pokazują ...
-
Wypożyczenie nart czy zakup? Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza
... zimowego sprzętu sportowego jest niewiele mniejsza od liczby osób decydujących się na jego zakup. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu Polaków decyduje się na wypożyczenie ... jest to 332 zł. Jeśli potrzebujemy kamery tylko podczas wyjazdu zimowego, jej zakup będzie się bardziej opłacać od wynajmu dopiero po kilku latach użytkowania – mówi Wojciech ...
-
Polscy internauci a zakup auta
Wymarzone auto Polaka musi być przede wszystkim tanie jak samochód używany, ale w stanie idealnym jak prosto salonu i zakupione w drodze całkowicie bezpiecznej transakcji. Powinno być autem popularnym, żeby serwis i części nie były zbyt dla kieszeni odczuwalne, ale też musi być autem unikalnym i niepowtarzalnym, by wzbudzało podziw i zdumienie ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
Na początku sierpnia ilość zakażeń koronawirusem w Polsce pobiła dotychczasowe rekordy. To nie umknęło uwadze polskich konsumentów i wyraźnie odbiło się na ich zachowaniach. Niepokój wzrósł do poziomu bliskiego temu, który notowaliśmy u schyłku maja. Polacy czują lęk, ale jednocześnie nie reagują panicznie. Raczej zachowują wstrzemięźliwość i ...
-
Zakupy online nie wyparły tradycyjnego handlu
... (17 proc.), takie jak recykling czy minimalizacja odpadów, zyskują na znaczeniu. Natomiast technologie takie jak showroomy – oglądanie produktów na żywo i zakup online (9 proc), rzeczywistość rozszerzona (AR) (7 proc.) czy personalizacja dzięki AI (6 proc.) na ten moment mają dla konsumentów marginalne znaczenie. Najmniejszą ...
-
Lubimy wyroby markowe
... konsumentów cechuje duża lojalność wobec kupowanych marek. Ponad 80 proc. z nich deklaruje, że ma swoje ulubione marki, które zazwyczaj kupuje, a zakup produktów markowych wiąże się dla nich z przyjemnym doświadczeniem. W badaniach wyłonił się pewien kontrast między stereotypem produktu markowego, a konkretnymi wyborami konsumenckimi ...
-
E-klienci. Wydają, ale wymagają
... o wartości ponad 500 zł, rok temu były udziałem 2% konsumentów, a obecnie przyznaje się do nich aż 9%. Dodatkowo, ostatni zapamiętany przez konsumentów zakup w 2/3 przypadków został sfinalizowany w sieci, a wyłącznie offline - zgodnie z informacją od konsumentów - dokonanych zostało jedynie 29% zakupów. W przypadku osób, które kupują ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą I kw. 2009
... roku odpowiednio o 29,1% i 41,2%. W I kwartale 2009 r., w odniesieniu do poprzedniego kwartału, cudzoziemcy wydali o ponad 43% mniej środków na zakup materiałów budowlanych. Znacznie spadły też wydatki na zakup części i akcesoriów do środków transportu (o 26,4%), sprzęt gospodarstwa domowego (o 23,0%), artykułów do wystroju mieszkań (o 21,7%) oraz ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą III kw. 2009
... . Natomiast z towarów żywnościowych najchętniej kupowano mięso i wyroby mięsne. W strukturze wydatków Polaków za granicą przeważały wydatki na zakup towarów nieżywnościowych (około 55%), w tym w szczególności na zakup paliwa (51%). Wydatki na towary żywnościowe stanowiły 14% ogółu wydatków poniesionych przez Polaków (spośród artykułów żywnościowych ...
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
... ostatniego badania zauważalnie ono stopniało. O 5 p.p. ubyło konsumentów, którzy decydują się na ich zakup wybierając rzeczy do domu – to dziś 70 proc. konsumentów. Aż o 7 p.p. zmalała ... Prawie jedna czwarta badanych odpowiedziała natomiast, że nie stać ich na zakup marek znanych, a więc często droższych. To więcej o 5 p.p. niż miesiąc temu. ...
-
60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
Zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością, a wybuch pandemii stał się czynnikiem, który dodatkowo wzmocnił ten trend. Obecnie już 60 proc. Polaków przyznaje, że przez internet kupuje kilka razy w miesiącu. Jakie zwyczaje konsumenckie towarzyszą zakupom online? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi opracowany przez Advox ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą IV kw. 2008
... a z towarów żywnościowych najczęściej kupowano mięso i wyroby mięsne. W strukturze wydatków Polaków powracających do kraju przeważały wydatki na zakup towarów nieżywnościowych (55,1%), a w szczególności na zakup paliwa. Wydatki na towary żywnościowe stanowiły 12,6% ogółu wydatków poniesionych przez Polaków. Znaczący udział miały również wydatki na ...
-
E-handel w niedzielę: tak czy nie?
... . Polacy uważają, że weekendowe kupowanie pozwala im przemyśleć zakup (35 proc. wskazań), a także wybrać produkty, których zakup trzeba skonsultować z najbliższymi (32 proc. wskazań). Można ... proc. badanych ocenia e-zakupy w niedziele jako wygodne, bo pozwalają na zakup i jednocześnie przebywanie z bliskimi, a 24 proc. jako praktyczne, bo pozwalają ...
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
... zamawia w ten sposób kosmetyki, a co trzeci (29 proc.) elektronikę. Mniej popularny jest zakup leków i suplementów diety (23 proc.) oraz sprzętu RTV i AGD (22 proc.). Najrzadziej ... i 14 proc. Mężczyźni kupujący online częściej od kobiet decydują się na zakup elektroniki w sieci. Podobnie wygląda sytuacja w odniesieniu do sprzętów RTV i AGD. Już jedna ...
-
Polacy wybierają auta nowe czy używane?
... zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. W rzeczywistości samochód osobowy w tym ... r. plany zakupowe znajdują stosunkowo dokładne odzwierciedlenie w późniejszych zakupach. Rezultaty analizy wskazują też, że planujący zakup na początku 2009 roku myśleli głównie o autach używanych (92% z nich), 6% zamierzało nabyć fabrycznie nowy ...
-
Zakupy świąteczne na ostatnią chwilę
... roku na rok rośnie liczba Europejczyków, którzy coraz wcześniej decydują się na zakup prezentów. Mimo że, święta to tradycyjny czas relaksu i przyjemności, co ... lub więcej prezentów planuje kupić co dziesiąty uczestnik badania. Najczęściej zakup upominku świątecznego będzie miał miejsce w sklepie tradycyjnym (65 proc.). Do perfumerii stacjonarnej ...
-
GUS: w III kw. 2020 ruch graniczny mniejszy, ale nie zamarł
... Słowacją (12,8%), Litwą (2,1%), Białorusią i Ukrainą (po 0,3%) oraz Rosją (0,03%). Cudzoziemcy przekraczający zewnętrzną lądową granicę UE na terenie Polski na zakup towarów nieżywnościowych przeznaczyli 76,1% swoich wydatków, na żywność i napoje bezalkoholowe 14,7%, a na pozostałe wydatki (usługi) 8,9%. Mieszkańcy Polski, przekraczający zewnętrzną ...
-
Polacy wybierają zakupy online
... – tłumaczy Paweł Reszczyński. Plany zakupowe różnią się w zależności od płci respondentów, np. zakup elektroniki deklaruje 33 proc. mężczyzn i tylko 22 proc. kobiet. W przypadku mężczyzn ... Suma wzrasta do 850 zł, jeżeli weźmiemy pod uwagę osoby planujące zakup elektroniki użytkowej. Badani, którzy nie zadeklarowali takich planów, wydadzą przeciętnie ...
-
Młodzi Polacy a posiadanie auta
... Polaków bezpośrednio przekładają się na kwotę, jaką młodzi gotowi są przeznaczyć na zakup samochodu. W badanych krajach, poza Hiszpanią i Portugalią, występuje dość duża różnica ... odczuciu zdecydowanej większości młodych Europejczyków, kredyt wciąż nie jest idealnym sposobem na zakup samochodu. Na tle innych badanych krajów Polacy wydają się być ...
-
Europejczycy a samochody elektryczne
... i Rosjan. Jak pokazują wyniki raportu, aż 53 proc. Polaków bierze pod uwagę zakup auta ekologicznego, zasilanego energią elektryczną. To zaskakująco dużo, jeśli popatrzymy na Francuzów ... bardzo entuzjastycznie: aż 82 proc. Turków i 76 proc. mieszkańców Rumunii rozważa zakup takiego auta. Ogromna większość badanych jest przekonana, że auto elektryczne ...
-
Ruch graniczny i wydatki w I kw. 2015 r.
... , przekraczający omawiane odcinki granicy zewnętrznej w I kwartale 2015 r., większość (ok. 65%) wydatkowanych za granicą środków przeznaczyli na zakup towarów nieżywnościowych, głównie na zakup paliwa. Znaczny udział w strukturze wydatków mieszkańców Polski przekraczających granicę zewnętrzną miały pozostałe wydatki (usługi) – ok. 8%, natomiast ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... o ekosystem lub zachowań rasistowskich. Podczas badań ankietowanym zadano pytanie o zakup galanterii skórzanej produkowanej przez międzynarodową korporację, w której do pracy ... warunkach wykorzystywane są dzieci. 60 proc. respondentów odradziłoby zakup produktów tej marki. 21 proc. badanych dopuszcza zakup, tłumacząc, że wiele firm ma swoje zakłady ...
-
Zakupy na raty popularniejsze niż przed pandemią. Dlaczego?
... W tym okresie zaciągnął go co 10. Polak, najczęściej finansując w ten sposób zakup sprzętu elektronicznego lub AGD. Ten wzmożony popyt dostrzega również Biuro Informacji ... się bardziej planowe i wynikają z konkretnych potrzeb. Należy jednak zwrócić uwagę, że zakup na raty, pomimo że dokonany w sklepie, to kredyt. Wprawdzie koszt kupionego towaru ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą III kw. 2008
... do wystroju mieszkań. Z towarów żywnościowych kupowano najczęściej mięso i wyroby mięsne. Polacy powracający do kraju najwięcej środków przeznaczali na zakup towarów nieżywnościowych (56,1%), a w szczególności na zakup paliwa. W porównaniu z cudzoziemcami Polacy relatywnie więcej wydawali za granicą na usługi – udział wydatków na usługi w wydatkach ...
-
Ruch graniczny i wydatki w II kw. 2016 r.
... w II kwartale 2016 r. zewnętrzną lądową granicę UE na terenie Polski, większość (ponad 67%) wydatkowanych za granicą środków przeznaczyli na zakup towarów nieżywnościowych, głównie na zakup paliwa. Znaczny udział w strukturze wydatków Polaków przekraczających granicę zewnętrzną miały pozostałe wydatki (usługi) – ok. 8%, natomiast żywność i napoje ...
-
Jak kupują Polacy - online, offline, a może hybrydowo?
Rok 2025 przynosi kolejne zmiany w zachowaniach zakupowych Polaków. Konsumenci coraz częściej wybierają sposób robienia zakupów w zależności od sytuacji i własnych potrzeb, a granica między zakupami online i offline zaciera się. Wyniki badania "Adyen Index: Retail Report 2025" pokazują, że Polacy oczekują dziś nie tylko wygody, ale także ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
Jak i gdzie Polak robi zakupy? Czy planuje wydatki? Czy chętnie korzysta z promocji lub "gratisów"? Czy w wyborze produktu kieruje się ceną? Jakimi konsumentami są Polacy? Na te i inne pytania dotyczące zwyczajów zakupowych Polaków odpowiada badanie PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzone na zlecenie firmy Loyalty Partner Polska. Idzie Polak na ...
-
Przedświąteczne zakupy online 2010
... nas m.in. świąteczne figurki, lampki i świecidełka, którymi przystrajamy nasze wnętrza. Najczęściej (31%) ankietowani deklarowali, że łączne wydatki na Boże Narodzenie (zakup prezentów, dekoracji i przygotowanie Wigilii) uszczuplą ich kieszeń o 501-1000 zł. Przeprowadzone przez Ceneo badania pokazały, że w świątecznym kupowaniu bardziej aktywne są ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą, Rosją i Białorusią IV kw. 2011
... zdecydowana większość osób wyjeżdża za granicę i powraca w ciągu jednego dnia, głównie w celu dokonania zakupów. W strukturze wydatków przeważają środki przeznaczone na zakup towarów, a tylko niewielką część stanowią wydatki na usługi. Na poszczególnych odcinkach omawianej granicy można zauważyć zróżnicowanie badanych zjawisk. Pewną odmiennością ...