-
Wielkanoc sprzyja marnowaniu żywności
... powinna być uregulowana dzięki ustawie o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Innym rozwiązaniem jest zmiana przyzwyczajeń kupujących. Jedna z obecnych na polskim rynku sieci supermarketów wdrożyła nawet aplikację „Nie marnujemy żywności”, która pozwala klientom rozpoznać produkty z kończącymi się terminami spożycia, oczywiście oferując je po ...
-
Zachowania konsumentów: codzienne zakupy Polaków
... tylko populacji internautów, którzy udzielili odpowiedzi na pytanie o codzienne zakupy. – Informacja o tym, jak osoby robiące zakupy w gospodarstwie domowym zachowują się w sieci, jest bardzo interesująca. Dane Gemius pokazują na przykład, że chętniej odwiedzają one strony sklepów internetowych, możemy się więc domyślać, że ...
-
Co Polacy myślą o zakazie handlu w niedzielę
... Internet produkty inne niż żywność. W tym przypadku, zakaz niedzielnego handlu skłonił do zakupów online co piątego pytanego Polaka. Najczęściej kupujemy w sieci odzież i akcesoria (takich zakupów dokonuje 71% ankietowanych), kosmetyki i artykuły chemiczne (58%), elektronikę (49%), książki (38%), sprzęt RTV i AGD (35%), a także ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... w pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na reklamę w sieci wzrosły o 9% rdr, osiągając tym samym pułap 1,1 mld zł. Dodatkowe, poparte badaniami Starcom, ... podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania ...
-
Jak powstrzymać formjacking?
... niekoniecznie naprawia błędy w treściach pobranych z zewnątrz, to utrudnia rozprzestrzenianie się błędów z punktu początkowego, tzw. zaczepienia. Ponieważ ataki iniekcyjne w sieci są wszechstronną techniką, ważne jest też poprawianie aplikacji działających samodzielnie, aby zapobiegać uszkodzeniom powodowanym przez zasoby zewnętrzne. Skanowanie ...
-
Do centrum handlowego po rozrywkę i dla sportu
... odwiedziło aż 59,2 mln widzów, o 4,3% więcej niż w 2017 roku. Eksperci CBRE w raporcie „Retail.me 2019” wskazują, że to właśnie duże sieci jak Helios, Multikino czy Cinema City są magnesem przyciągającym spory odsetek klientów i to również w niedziele wolne od handlu. Dlatego coraz ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
Zakupy przez internet stają się codziennością. Już 3 na 10 z nas deklaruje, że robi je minimum raz na miesiąc, a niemal połowa (46%) wskazuje, że robiłaby to jeszcze częściej, jeżeli tylko ceny oferowane przez e-sprzedawców były niższe aniżeli w sklepach stacjonarnych. To niektóre wnioski, do których prowadzi drugi z raportów opracowanych w ramach ...
-
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
... w mediach społecznościowych A jak Polacy przygotowują się do Black Friday i Cyber Monday? Skąd czerpią inspiracje do zakupów? Odpowiedź nie jest zaskoczeniem – z sieci, a dokładnie z mediów społecznościowych. Ponad połowa internautów (58%) właśnie tu daje się zainspirować (i skusić). Wiele osób korzysta również z porównywarek cenowych (43 ...
-
Wymiana waluty prosto z telefonu
Zakup czy sprzedaż waluty to nie jedyna domena kantorów internetowych. Teraz umożliwiają one o wiele więcej. ... niektóre banki. Dziesięć lat temu Walutomat rozpoczął erę kantorów internetowych, bo jako pierwszy umożliwił wymianę waluty w sieci. Dziś ponad 300 000 osób wymienia tam euro, dolary, franki czy funty. Przelewy zagraniczne Serwis umożliwia ...
-
Polacy zdradzają, jak robią zakupy online
... ? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie, któremu w listopadzie br. poddała internautów agencja badawcza INQUIRY. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że w sieci chętnie kupują zarówno produkty, jak i usługi. W tym roku liderami pierwszej kategorii są kosmetyki i ubrania, w drugiej dominują rezerwacje zakwaterowania oraz bilety ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
... handlu transgranicznego i coraz łatwiejszy dostęp do technologii pozostają jednym z głównych motorów napędowych handlu elektronicznego na całym świecie. W 2018 r. liczba klientów w sieci na całym świecie wyniosła blisko 1,8 miliarda, a w 2019 roku spodziewane jest przekroczenie 1,9 miliarda (źródło: Admitad). To prawie jedna czwarta ludności świata ...
-
Prezenty świąteczne na ostatnią chwilę. Ponad 1 mln Polaków w galeriach handlowych
... centrów handlowych, kiedy obroty sklepów są znacznie wyższe niż w pozostałych miesiącach – mówi Magdalena Frątczak, Szefowa Sektora Handlowego CBRE. Prezenty świąteczne z sieci Z badania przeprowadzonego na zlecenie CBRE wynika, że aż 44% Polaków na początku grudnia nie miało jeszcze zakupionych prezentów świątecznych. Mężczyźni ...
-
Koronawirus winduje sprzedaż laptopów. Wzrost przekracza 800 proc.
... mieszkania. Widać też większe zainteresowanie np. zakupem konsol do gier. Ponieważ sklepy stacjonarne AGD/RTV są zamknięte, przenieśliśmy swoje zakupy do sieci. - mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku. - Kredyt ratalny online daje bowiem możliwość zakupu niezbędnych w tym ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... spodziewają się, że do 2030 roku przemożny wpływ na ich pracę wywierać będzie zarówno wzrost liczby użytkowników internetu, jak i upowszechnienie sieci 5G oraz technologii rzeczywistości wirtualnej - czytamy w komunikacie z raportu „State of Marketing”. Oto, jak przedstawiają się najistotniejsze trendy w marketingu: Transformacja marketingu ...
-
myPhone Halo C - nowy telefon dla seniorów
... Halo C to telefon dla seniorów, ale może przypaść do gurtu również tym, którzy cenią sobie proste rozwiązania i życie z dala od sieci. Producent wyposażył go m.in. w ekran 2,2”, baterię o pojemności 1900 mAh, która umożliwia 10 godzin ciągłych rozmów lub nawet 14 dni działania ...
-
Duże centra handlowe tracą klientów. Kto wygrywa?
... w Polsce wyniósł 4,8% (wzrost o 0,7 pp. w stosunku do drugiego półrocza 2019 roku). W trudnych dla branży handlowej czasach pandemii wielu najemców optymalizuje swoje sieci zamykając nierentowne placówki. Choć badanie poziomu pustostanów przeprowadzone na koniec sierpnia 2020 roku nie wykazuje na razie dużego wzrostu powierzchni ...
-
Orange Flex otwiera sklep w aplikacji
... Flex można kupić wybrane smartfony Xiaomi w cenach do 30% niższych w porównaniu do standardowej oferty online. Osoby zainteresowane nowinkami technologicznymi i testowaniem sieci 5G powinny zwrócić szczególną uwagę na Xiaomi Mi 10T Lite 5G. Hitem w Sklepie Flex są również inne urządzenia tego producenta ...
-
Shoper: listopad ucieszył e-commerce?
... wiosną, choć obecnie pandemiczne obostrzenia dotyczące wychodzenia z domu nie są tak surowe jak wówczas. Reżim sanitarny naturalnie przekierowuje klientów do sieci, a niepewność co do tego, jak będą wyglądały tegoroczne święta, skłania do zakupu prezentów wcześniej - ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper ...
-
Boże Narodzenie 2021: 60% Polaków wyda na prezent maksymalnie 100 zł
... .). Co ciekawe, pandemia nie wpłynęła mocno na zmianę naszych preferencji dotyczących miejsc dokonywania zakupów. W 2019 roku rozkład był podobny. Zakupy w sieci wybierało wtedy 63 proc. osób, a co druga kierowała się do centrum handlowego. W tegorocznym zestawieniu podium najpopularniejszych świątecznych destynacji pod względem ...
-
Świąteczne zakupy online na ostatnią chwilę. Na co uważać?
... temat sklepu umieszczone w niezależnych serwisach, upewnij się, czy sklep posiada regulamin oraz jakie są warunki zwrotu produktu. Jeśli opinie znalezione w sieci w większości są negatywne lub nie ma ich wcale, powinniśmy zrezygnować z zakupu. Jeśli sklep wydaje się godny zaufania, ale chcemy zabezpieczyć ...
-
E-commerce - najważniejsze wydarzenia 2021 roku
... . Ta była napędzana naturalnym wzrostem popularności zakupów online, ale także obostrzeniami, które wyraźnie podbiły ten trend. Wraz z rosnącą popularnością zakupów w sieci, firmy musiały sobie jednak radzić z nowymi wyzwaniami: rozwój technologii, nowe procesy, logistyka dostaw produktów i komponentów. Dla części z nich oznaczało to ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... w formie stacjonarnej, jak i online (67%). Tylko 15% planuje zakupy wyłącznie stacjonarnie. Z kolei aż 10% deklaruje, że chce kupować praktycznie wyłącznie w sieci. Przyszły rok będzie stał pod znakiem wielokanałowości zakupów. Chodzi już nie tylko zapewnienie dostępu do produktów przez internet i stacjonarnie, ale ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
... technologię cyfrową w centrum działalności. Ten nowy punkt widzenia jest konieczny, by sprzedawcy mogli odpowiadać na zachodzący postęp – od zapewnienia odporności sieci dostaw po pomoc sprzedawcom w przeobrażeniu doświadczeń zakupowych zorientowanych na klienta – cyfryzacja już dziś zmienia oblicze branży spożywczej. Urządzenia IoT wykrywające ...
-
Ataki na smartfony. Co zrobić, gdy telefon zostanie zainfekowany?
... bezpieczeństwa urządzenia to szybsze niż zwykle wyczerpywanie się baterii czy zwiększone wykorzystanie transmisji danych, niepowiązane z większą intensywnością użytkowania aplikacji i przeglądania sieci. Symptomatyczne są także takie zdarzenia jak samoczynna aktywacja funkcji GPS lub Internetu (Wi-Fi lub dane mobilne) – mówi Kamil Sadkowski ...
-
Zachowania konsumentów: gdzie i jaką kawę kupują Polacy poza domem?
... . Wzrosła sprzedaż ekspresów do kawy. Cały rynek gastronomiczny, w tym kawowy stracił na pandemii. Jednocześnie zyskały w obszarze sprzedaży kawy stacje paliw i sieci sklepów detalicznych, których nie dotknęły ograniczenia pandemiczne. Wydaje się, że ten rok może pozytywnie wpłynąć na powroty do kawiarni, choćby ...
-
Handel online stanowi już 15 proc. wszystkich zakupów w regionie CEE
... ten obszar rynku może urosnąć o 10 proc. Sprzedaż stacjonarna i online uzupełniają się nie tylko z punktu widzenia konsumenta, ale również z perspektywy sieci detalicznych. Dzięki łączeniu rożnych kanałów, form sprzedaży i zwrotów, mogą one nie tylko wyróżnić się na rynku, zapewniając klientom komfort i indywidualne ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
PayPal przedstawia wyniki najnowszej odsłony eCommerce Index 2022. Badanie wyraźnie potwierdza, że rozgrzany w czasach pandemii do czerwoności handel internetowy na dobre zakotwiczył się w gospodarce i nawykach konsumentów. Okazuje się, że zakupy online robi dziś już 97% Europejczyków. Nic nie wskazuje również na to, aby e-commerce nagle zaczął ...
-
Bezpieczne zakupy świąteczne - na co zwrócić uwagę?
... tekstu dowiesz się m.in.: Na czym polega oszustwo na fałszywego sprzedawcę? Dlaczego trzeba uważać na "wyjątkowe okazje"? Jak kupować bezpiecznie w sieci? Twoje zamówienie oczekuje na dostawę, zapłać brakującą kwotę… Komfort związany z zakupami online sprawił, że coraz częściej decydujemy się właśnie na ...
-
Boże Narodzenie 2022 skromniejsze dla prawie połowy Polaków
... wskazuje tylko 3 proc. osób. Polacy wykorzystają też świąteczne premie i bony pracownicze na organizację świąt. W tym roku upominki zamówimy przede wszystkim w sieci Zakupy przez Internet znów zyskały na popularności. Największa grupa badanych deklaruje, że prezenty kupują głównie przez internet (35 proc.), a 9 proc ...
-
7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online
... ubrania i buty - to artykuły, które chętniej kupimy w sklepie stacjonarnym, a nie w sieci - wynika z z globalnego badania CBRE. W internecie wolimy zamówić elektronikę, ... Live Work Shop Report”, aż w 7 wolą zaopatrywać się w sklepach stacjonarnych. Chodzi o zakup codziennych, podstawowych produktów oraz luksusowych, w tym biżuterii. Stacjonarną formę ...
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
... (7 proc.), co pozwala domniemywać, że mogą być to rzeczy, które wolimy kupować stacjonarnie. 94 proc. użytkowników marketplace’ów szuka informacji w sieci przed zakupem konkretnego produktu Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, większość Polaków kupujących na platformach zakupowych, poszukuje informacji w internecie zanim ...
-
W Katowicach powstanie Fabryka Park
... Kaufland, który powstanie na przyległej działce, kupionej od DE Estate (spółki należącej do grupy TDJ). Będzie to trzeci market tej sieci w Katowicach. Wspólnie z parkiem handlowym stworzą spójną architektonicznie całość, za co odpowiedzialna jest pracownia Plus8 Architekci z Zabrza – autor zarówno projektu Kauflandu ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja nie sprzyja trosce o środowisko?
... można zaliczyć do tej kategorii. Pokazuje to, jak wiele należy jeszcze zrobić w kwestii edukacji, w którą powinni włączyć się producenci, jak i sieci handlowe. Coraz większa liczba konsumentów jest coraz bardziej świadoma i z rozwagą dokonuje wyborów zakupowych. Nie zmienia to faktu, że wciąż wiele ...
-
Zachowania konsumentów: jak robimy zakupy podczas wakacji?
... miejscu i tych, które znają ze swojego miejsca zamieszkania. Wybór tych pierwszych wynika przede wszystkim z dostępności, tych drugich – ze znajomości asortymentu sieci, a także sprawniejszego poruszania się po znanym sklepie. Wyjeżdżając na urlop, część zakupów spożywczych lubimy jednak robić w sklepach charakterystycznych dla danego ...
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
... platformy internetowe. Wzrost zaufania do płatności online oraz usprawnienie systemów dostawy i zwrotów sprawiają, że klienci czują się pewniej dokonując zakupów w sieci. Dzięki temu są skłonni wydawać większe kwoty na produkty, które spełniają ich oczekiwania. Zakupy społecznościowe coraz ważniejsze Kanały społecznościowe stanowią ...