-
Najczęściej cytowane media II 2023. Na podium RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita
08:27 31.03.2023
RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to podium lutowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów.
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
00:33 25.03.2023
Ubiegły rok przyniósł wzrost liczby publikacji w mediach na temat energetyki jądrowej - donosi raport przygotowany przez PSMM Monitoring & More. Większe zainteresowanie tą tematyką było spowodowane wybuchem wojny w Ukrainie, atakiem na Zaporoską Elektrownię Atomową oraz kryzysem ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Dyskusja trwa
09:33 23.03.2023
Sztuczna inteligencja to jedna z tych technologii, która wzbudza ożywioną dyskusję w polskim internecie. Szeroko komentowana jest m.in. jej „walka” z ludzkim umysłem. Z analizy opracowanej przez SentiOne wynika, że w ostatnim czasie szczególne zasięgi zyskiwały takie frazy jak „AI ...
-
10 mitów i 3 fakty na temat abonamentu RTV
00:33 12.03.2023
Na temat kontroli obowiązku rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych narosło wiele mitów i przeinaczeń. Poczta Polska prezentuje najpopularniejsze mity oraz fakty, które dotyczą tej usługi.
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
11:34 09.03.2023
BrandLift prezentuje wyniki badania rzucającego światło na sposób, w jaki kupują współcześni konsumenci. Okazuje się, że media społecznościowe to miejsce, w którym coraz częściej dokonujemy zakupów. Na Instagramie kupuje już blisko 43 proc. Polaków. Popularnym źródłem ...
-
Najpopularniejsze filmy o miłości na Walentynki 2023
09:00 09.02.2023
Zbliżają się Walentynki. Z tej okazji SentiOne sprawdził, jakie filmy o miłości są najczęściej wzmiankowane przez polskich internautów. Okazało się, że to głównie klasyki. Na podium znalazły się Titanic, Śniadanie u Tiffany’ego i Dirty Dancing.
-
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
08:48 31.01.2023
O konieczności wdrażania kwestii związanych z ESG do strategii biznesowych firm i czynienia z nich narzędzia do budowy przewagi konkurencyjnej mówi się nie od dziś. Jak często wspominają o tym media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowszy raport przygotowany przez PSMM Monitoring & ...
-
Najpopularniejsi influencerzy medyczni polskich social mediów
09:51 25.01.2023
Grono influencerów nieustannie rośnie. Pojawiają się wśród nich i nowe twarze i reprezentanci coraz to szerszego wachlarza branż. Nie brakuje wśród nich przedstawicieli sektora zdrowotnego. W polskiej przestrzeni internetowej jest już kilka bardzo znanych twarzy zajmujących się ...
-
Branża medialna i audiowizualna - trendy 2023
11:00 16.01.2023
Jednym z najważniejszych zagrożeń dla zasad funkcjonowania rynku mediów odbiorców programów telewizyjnych w 2023 roku jest rządowy projekt ustawy wdrażającej Prawo komunikacji elektronicznej (PKE) w zakresie zmian w ustawie o radiofonii i telewizji, inaczej nazywany "lex pilot". Zdaniem ...
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
12:00 13.01.2023
Instytut Monitorowania Mediów zwraca uwagę na zauważalne w polskich mediach społecznościowych nasilenie skali dezinformacji dotyczącej Ukrainy i jej obywateli. Badanie opracowane przez IMM wespół z Demagogiem dowodzi, że w listopadzie minionego roku antyukraińska narracja pojawiła się ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
13:12 02.01.2023
Polacy coraz bardziej interesują się sztuczną inteligencją i chętnie o niej rozmawiają w Internecie - wynika z analizy SentiOne. Polska wyrasta także na lidera regionu pod względem liczby ekspertów od AI.
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
00:50 15.12.2022
Biedronka, Lidl, Żabka, Kaufland i Auchan to sieci, o których najczęściej dyskutuje się w internecie - wynika z analizy SentiOne. O Biedronce Polacy najwięcej rozmawiają na Facebooku i TikToku.
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
09:49 24.11.2022
SentiOne, polska firma trudniąca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, postanowiła sprawdzić, jakie emocje wzbudzał wśród polskich internautów temat kryptowalut. Oto kluczowe wnioski z tej analizy.
-
Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar
11:18 22.11.2022
Schyłek roku zbliża się nieubłaganie i tradycyjnie już jest to czas podsumowań. Temu trendowi poddaje się Kantar, który jak co roku publikuje raport zawierający prognozę rozwoju rynku mediów w kolejnych 12 miesiącach. Pod jakim znakiem upłynie 2023 rok? Autorzy opracowania zwracają ...
-
Najsilniejsze marki w e-commerce 2022. Allegro numerem jeden
00:30 18.11.2022
Allegro zostało liderem rankingu Top Marka w kategorii e-commerce, opublikowanego przez magazyn „Press” oraz PSMM Monitoring & More. W pierwszej piątce najsilniejszych marek w tej kategorii znalazły się także: Amazon, OLX, AliExpress oraz Zalando.
-
Najczęściej cytowane media IX 2022. Na podium Rzeczpospolita, RMF FM oraz Wirtualna Polska
08:27 17.11.2022
Rzeczpospolita, RMF FM oraz Wirtualna Polska to podium październikowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów.
-
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
09:50 15.11.2022
Najnowsze badanie Kantara rzuca światło na marki medialne generujące najbardziej interesujący zwrot z lokowanych w ich przestrzeni reklam. Zdecydowanym numerem jeden okazuje się Amazon. Reklama na tej platformie ma największe szanse na to, aby być znaczącą i przydatną dla konsumenta ...
-
Jak pokolenie Z konsumuje media społecznościowe?
09:43 10.11.2022
Clue PR prezentuje wyniki zleconego agencji badawczej WiseRabbit raportu rzucającego światło na konsumpcję treści internetowych przez reprezentantów pokolenia Z. Okazuje się, że młodzi internauci informacje czerpią najczęściej z YouTube’a, Facebooka i Instagrama, ale częstokroć ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2022. PKO Bank Polski liderem
12:27 04.11.2022
Zaprezentowane zostały wyniki XV już edycji raportu Top Marka przygotowanego przez Magazyn Press oraz PSMM Monitoring & More. Najnowsze badanie objęło swoim zasięgiem 500 brandów i 50 branż oraz ponad 70 mln informacji. Zwycięzcą został, podobnie jak przed rokiem, PKO Bank Polski. Na ...
-
Najlepsze horrory wg Polaków. Zwycięzcą Teksańska masakra piłą mechaniczną
09:15 28.10.2022
"Teksańska masakra piłą mechaniczną", "Pogromcy duchów. Dziedzictwo" oraz "Czarny telefon" to podium rankingu ulubionych horrorów Polaków przygotowanego przez SentiOne na podstawie wypowiedzi internautów. W kontekście platform streamingowych najwięcej wypowiedzi o tego typu produkcjach ...
-
Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów
12:29 26.09.2022
Najpopularniejszą platformą e-commerce wśród internautów jest Ceneo. Największą sympatią cieszy się TaniaKsiazka.pl. Najczęściej wzmiankowane w mediach są Allegro i Amazon. Tak wynika z najnowszego rankingu popularności platform e-commerce przygotowanego przez SentiOne.
-
Najczęściej cytowane media VIII 2022. Rzeczpospolita wraca na miejsce lidera
00:55 14.09.2022
W sierpniu 2022 Rzeczpospolita wraca na miejsce lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się także TVN24 i Onet.
-
Media społecznościowe zbudują zaufanie do rządu?
09:07 07.09.2022
40 proc. respondentów z całego świata przyznaje, że ich skłonność do głosowania w dużej mierze uwarunkowana jest zaufaniem. Aby to zaufanie budować, konieczny jest odpowiedni przekaz, a ten powinien płynąć m.in. poprzez media, w tym również społecznościowe. Tego właśnie życzą ...
-
Politycy w mediach w 2021 roku: liderami Morawiecki, Duda i Dworczyk
11:07 18.08.2022
W 2021 roku w mediach pojawiło się 1,3 mln wypowiedzi polityków. Najbardziej medialni byli Mateusz Morawiecki, Andrzej Duda i Michał Dworczyk. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że ich wypowiedzi w różnych środkach masowego przekazu pojawiły się aż 300 tysięcy razy.
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
12:20 17.08.2022
Spośród wszystkich mediów społecznościowych TikTok odnotowuje najszybszy wzrost liczby obserwujących. Z analizy SentiOne wynika, że wśród 10 największych polskich kont firmowych od maja do sierpnia 2022 wyniósł on średnio aż 26 proc. A jak wygląda TOP 5 polskich kont?