-
Cross-border: polski marketing nie na obcy rynek e-commerce?
09:13 09.10.2024
Polski e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie, czego dobitnym dowodem jest chociażby coraz większa liczba e-sprzedawców podbijających zagraniczne rynki. W sprzedaży cross-border nie można zapominać o marketingu. Warto mieć przy tym na uwadze, że działania marketingowe, które ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja: jak przygotować na nią biznes?
08:00 26.09.2024
W ostatnich latach firmy zetknęły się z wieloma technologiami, które miały zrewolucjonizować ich działanie - od blockchain, przez task mining, po metaverse. GenAI również obiecuje automatyzację zadań, które do tej pory wykonywali wyłącznie ludzie. Ale czy to coś więcej niż ...
-
Wywiad gospodarczy w warunkach wojen ekonomicznych
13:33 06.09.2024
Wywiad gospodarczy stanowi istotny element gospodarki wolnorynkowej. W warunkach wojen ekonomicznych dochodzi do destrukcji wolnego rynku. Jaki wpływ mają instrumenty wojen ekonomicznych na funkcjonowanie wywiadu gospodarczego? Jakie jest znaczenie wywiadu gospodarczego w firmie funkcjonującej w ...
-
Przywództwo a efektywność pracownika i organizacji
09:23 19.08.2024
Podjęto wiele prób zdefiniowania przywództwa - jedna ze współczesnych definicji tego terminu obejmuje proces wpływania na ludzi, jak również wyzwalanie siły i potencjału w nich, w celu umożliwienia im dążenia do większego dobra (Blanchard, 2007), które nie kończy się na profitach ...
-
Ile wina można przywieźć z wakacji i jak je transportować?
00:45 15.08.2024
Lokalny trunek to sympatyczny suwenir z wakacji spędzonych za granicą i dobry pomysł na upominek dla najbliższych. Eksperci przypominają jednak, że przewóz alkoholi podlega pewnym ograniczeniom. Chodzi tu zarówno o przepisy celne, jak i warunki, w jakich powinny być transportowane napoje ...
-
AI - czyli nie naturalna nie inteligencja
08:44 05.07.2024
Obecny stan dyskusji na temat AI i sposoby jej użycia świadczą o tym, że traktujemy ją jak twór inteligentny - zdolny postrzegać, pojmować pojęcia, których używa, analizować i wnioskować w sposób charakterystyczny dla człowieka. Tymczasem coś co usilnie antropomorfizujemy, jest ...
-
6 sposobów na skuteczny marketing internetowy przy ograniczonym budżecie
10:59 28.06.2024
W dobie dynamicznie zmieniającego się rynku małe i średnie przedsiębiorstwa muszą stawić czoła licznym wyzwaniom, w tym ograniczeniom budżetowym w obszarze marketingu. Jak zatem efektywnie promować firmę, nie dysponując dużymi środkami finansowymi? Okazuje się, że istnieje wiele ...
-
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
11:39 25.06.2024
Handel detaliczny ewoluuje, a wraz z nim przeobrażeniom ulegają zachowania konsumentów. Znaczny wpływ na to ma intensywny rozwój e-commerce, który może stanowić dla sklepów stacjonarnych swoistego rodzaju inspiracje. Niektóre strategie stosowane w środowisku online można bowiem ...
-
Sztuczna inteligencja dehumanizuje rekrutację pracowników?
11:57 08.06.2024
Sztuczna inteligencja wkroczyła do działów HR już jakiś czas temu, wspomagając m.in. procesy rekrutacyjne i budowę zespołów pracowniczych. Ciągle jednak wyraźnie zaznaczają się obawy o dehumanizację zarządzania zasobami ludzkimi. Rozwiązaniem tego problemu jest zachowanie zdrowej ...
-
Sztuczna inteligencja w nieruchomościach - czyli nie dajmy się oszukać AI
13:46 07.06.2024
Rozwój towarzyszy nam od stuleci: przeszliśmy z używania prostych narzędzi rolniczych do tych bardziej zaawansowanych w postaci maszyn, a linie produkcyjne kiedyś zdominowane przez pracę manualną teraz pracują niemal automatycznie. Taka sama zmiana dotyczy najnowocześniejszych technologii ...
-
Zagraniczny link building w strategii SEO. Dlaczego aż tak ważny?
10:00 04.06.2024
W styczniu 2024 roku eksport usług w Polsce był większy o 13 proc. niż przed rokiem. Regularny wzrost obrotu generowanego przez handel zagraniczny jest w naszym kraju obserwowany już od około 30 lat. Liczby pokazują wyraźnie, że działalność polskich firm coraz częściej wykracza poza ...
-
S&OP. Jak elastycznie planować i produkować to, czego chce klient?
13:39 21.05.2024
S&OP (Sales & Operations Planning), czyli Planowanie Sprzedaży i Operacji, to modny ostatnio trend w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Obiecuje on wiele korzyści i z pozoru wydaje się prosty. To właśnie pozorna prostota może okazać się jego największą trudnością.
-
Outreach Marketing, czyli tajna broń marketera i SEO-wca
00:29 12.05.2024
Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność ...
-
Dobry czas dla alkoholi premium
00:20 01.05.2024
Najnowsze dane dotyczące rynku alkoholi w Polsce nie są optymistyczne dla producentów i dystrybutorów. Czy jednak walczyć o klienta można wyłącznie niską ceną? Paradoksalnie, dla niektórych firm ratunkiem może być zwrot w stronę segmentu premium.
-
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość e-fakturowania w Polsce
08:53 12.04.2024
W Polsce, jak i w wielu innych krajach na świecie, obserwujemy dynamiczny rozwój technologii, który coraz bardziej penetruje różne sfery życia, w tym także biznes oraz procesy księgowe. Jednym z najnowszych przejawów tej ewolucji jest Krajowy System e-Faktur (KSeF), który odgrywa ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
00:30 09.03.2024
Sklepy niemal na każdym kroku szykują dla konsumentów różne promocje, rabaty i specjalne okazje. Czy warto ulegać pokusom zakupowym? Przy okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta, profesor Andrzej Falkowski, psycholog z Uniwersytetu SWPS, wskazuje, jak ustrzec się przed sztuczkami ...
-
Audio marketing w świecie online
10:05 22.02.2024
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na ...
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
00:44 06.02.2024
97 proc. klientów czyta opinie o firmie, a 85 proc. konsumentów ufa temu, co zobaczy w Internecie o danej marce. Opinie online są tak samo istotne, jak rekomendacje znajomych – wynika z danych popularnej platformy do monitorowania brandów. Jak przeprowadzić samodzielny audyt opinii o naszej ...
-
Boże Narodzenie. Jak uniknąć kompulsywnych zakupów i sprzątania?
13:18 18.12.2023
Znamy to wszyscy z własnego doświadczenia. Już w listopadzie w telewizji pojawiają się reklamy świąteczne, sklepy zaczynają kusić rabatami i specjalną ofertą, a w kinie objawiają się kolejne filmy, wkręcające nas w klimat świąt. Wydaje nam się, że dobrze się bawimy, a w ...
-
Biały wywiad - odcienie bieli
00:20 02.12.2023
Metody stosowane przez wywiad gospodarczy należy zaliczyć do tzw. wywiadu białego lub z ang. OSINT (ang. open-source Intelligence) czyli do kategorii wywiadu, polegającego na gromadzeniu informacji pochodzących z ogólnie dostępnych źródeł, jakim jest między innymi Internet. Jednak nie ...
-
Marketing w małej firmie - in-house czy outsourcing?
13:09 23.11.2023
W historii sukcesu każdego przedsiębiorcy, niezależnie od tego, czy mówimy o gigancie technologicznym czy właścicielu lokalnej kawiarni, był moment, kiedy musiał balansować na cienkiej linii pomiędzy realizacją swoich celów biznesowych a codzienną "bieżączką" związaną z ...
-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
11:02 16.10.2023
Personalizacja treści to podstawa działalności niemal każdego współczesnego biznesu e-commerce. Dzięki niej sklepy online mogą budować lojalność klientów i zwiększać ich satysfakcję, maksymalizując w ten sposób zyski sprzedażowe. Z uwagi na fakt, iż masowy przekaz nie przynosi ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
00:35 30.09.2023
Segmentacja rynku jest dziś warunkiem sukcesu w nowoczesnej komunikacji marketingowej. Dobrze przygotowana, skutkuje zwiększeniem zaangażowania klienta i wzrostem wskaźnika konwersji. W tym artykule omówimy, jak zaplanować strategię segmentacji i wcielić ją w życie.
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
13:55 25.09.2023
Firmy, które chcą na stałe pozyskać konsumenta, mają świadomość, że mogą osiągnąć ten cel, realizując zadania w ramach strategii CX. Koncepcja, oparta na wzbudzaniu pozytywnych emocji, wrażeń wśród odbiorców produktów i usług, zakłada coraz częściej przewartościowanie ...
-
Sztuczna inteligencja w edukacji - szansa czy zabójca kreatywności?
07:00 25.09.2023
Rozwój sztucznej inteligencji (AI) stanowi przełom mający wpływ na wiele aspektów naszego życia. Jednym z obszarów, który szczególnie odczuwa wpływ nowoczesnej technologii, jest edukacja. Czy AI wspomaga i ulepsza proces edukacyjny, czy też może stanowić zagrożenie dla tradycyjnych ...