-
Efektywność energetyczna w ramach programu PolSEFF
10:11 29.10.2012
PolSEFF jest programem stworzonym przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, który przeznaczył na niego 150 mln euro. Jego głównym celem jest podniesienie efektywności energetycznej oraz zwiększenie zastosowania źródeł energii odnawialnej pośród małych i średnich przedsiębiorstw i w ...
-
Finansowanie projektów środowiskowych w ramach Funduszy Norweskich
00:20 17.10.2012
Według opinii Ministerstwa Gospodarki w ciągu ostatnich 10 lat w Polsce dokonał się duży postęp w zakresie efektywności energetycznej. Energochłonność Produktu Krajowego Brutto spadła blisko o 1/3. Nasze dokonania to przede wszystkim przedsięwzięcia termomodernizacyjne wykonywane w ...
-
Shopper marketing
13:59 10.10.2012
Świat handlu to świat kuszenia, ale jako konsumenci zaczynamy właśnie w Polsce dojrzewać do samodzielnego decydowania o swoich wyborach zakupowych. Jako marketerzy musimy więc tę tendencję brać pod uwagę w działaniach.
-
Dotacje dla firm ze źródeł krajowych
09:59 09.10.2012
Prawie całość alokacji Funduszy Europejskich dla przedsiębiorców w Polsce została rozdana. Firmy planujące inwestycje wciąż mogą korzystać z pomocy publicznej - powinny skorzystać ze źródeł krajowych. Polska oferuje przedsiębiorcom zarówno bezpośrednie dotacje oraz zwolnienia z ...
-
Jaka powinna być nazwa firmy?
09:26 05.10.2012
Na rynku często można spotkać bardzo podobne do siebie nazwy firm, nazwy produktów, marek i usług, które powstały poprzez zastosowanie obowiązującego w branży stylu. Trudno je od siebie odróżnić i zapamiętać. Zdarza się również, że nazwy firm są mylące lub posiadają zakodowane ...
-
Oferty SEO w serwisach zakupów grupowych
09:40 02.10.2012
Atrakcyjna oferta to już pewien synonim zakupów grupowych. Jednak czy każda oferta jest na tyle atrakcyjna, aby zaryzykować "w ciemno"? W wielu przypadkach skorzystanie z takiej "atrakcyjnej" oferty nie tylko może nie przynieść oczekiwanych efektów, ale także przysporzyć klientom wielu ...
-
Finansowanie działalności - Aniołowie Biznesu
12:36 28.09.2012
Główną barierą w początkowej fazie rozwoju przedsiębiorstw jest niewątpliwie brak kapitału. Wdrożenie i realizacja obiecujących pomysłów jest często niemożliwa lub odkładana w czasie z powodu braku funduszy. Początkujące biznesy są odrzucane przez banki z powodu braku historii ...
-
Konsumenci przyszłości: pokolenie XD
00:25 26.09.2012
Do głosu dochodzi pokolenie XD. Nasz bohater, przedstawiciel tej generacji, nie mówi: "Pobawmy się klockami", ale "Pobawmy się Lego". Nie prosi rodziców, by włączyli mu grę na smartfonie - nowe technologie są dla niego chlebem powszednim mimo że ma dopiero 8-14 lat. Z całą pewnością ...
-
Strategie marketingowe: zawężanie marki
13:53 18.09.2012
W zależności od celów biznesowych i swojej pozycji konkurencyjnej, firmy przyjmują różne strategie biznesowe. Bezpośrednimi konsekwencjami zmian strategii rynkowej są zmiany w zarządzaniu marką i wizerunkiem. Istnieją dwie podstawowe strategie związane z szerokością i marką oferty ...
-
Zakupy online - typy klientów
00:25 14.09.2012
Dziś nie wystarczy konkurować ceną - konsumenci oczekują, iż internetowy sprzedawca zadba o ich potrzeby na każdym etapie procesu zakupowego. W bliskiej przyszłości podział na zakupy online i offline zupełnie zaniknie. Firmy, które już dziś działają w taki sposób, budują cenną ...
-
Oprogramowanie w chmurze
10:55 04.09.2012
Od zarania dziejów ludzie starali się szukać czegoś, co pomoże im w liczeniu. Na dobry początek była to własna dłoń. Następnie rysowali kreski i krzyżyki na kościach. W XVII wieku ludzie zaczęli mechanizować i rozwijać bardziej profesjonalne wynalazki. W Niemczech pojawia się suwak ...
-
Seniorzy w Internecie a działania marketingowe
10:30 22.08.2012
Naturalnym odruchem wielu marketerów, gdy pomyślą o możliwości komunikacji w środowisku online z grupą emerytów i rencistów, jest wątpiący uśmieszek pod nosem. Większość badań i wskaźników mówi przecież, że oni są po prostu nieinternetowi.
-
Outsourcing kadr i płac: rozwiązanie na czas kryzysu?
12:14 16.08.2012
Coraz częściej słyszy się lub czyta o outsourcingu. Pojęcie nie jest już nowe, ale nadal wielu z nas nie wie czym tak naprawdę jest outsourcing i z czym się wiąże. Słowo outsourcing powstało z połączenia dwóch słów: outside (zewnętrzny) oraz resources (zasoby, dostępne środki) ...
-
Komercjalizacja Google i Facebooka
10:30 10.08.2012
Dwaj Internetowi potentaci, wyszukiwarka Google i portal Facebook w coraz większym stopniu się komercjalizują. W wyszukiwarce Google coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania zajmują reklamy AdWords. Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki Google (Panda i Pingwin) także przyczyniają się ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
11:00 08.08.2012
Od początku poprzedniej dekady widoczny jest ogromny wzrost znaczenia Internetu w działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Dynamicznie rosnąca liczba internautów sprawia, że organizacje gospodarcze stają obecnie nieomal przed koniecznością uwzględniania tego medium w planowaniu ...
-
Jak przygotować spółkę do IPO?
12:39 02.08.2012
IPO to skrót angielskiego pojęcia initial public offering, co oznacza wprowadzenie po raz pierwszy spółki na rynek giełdowy. Jest to proces kilkumiesięczny i wymaga ścisłej współpracy ze strony samej spółki, doradców prawnych, domu maklerskiego oraz biegłych. Wiąże się z tym ...
-
Wartość firmy - oszustwa i manipulacje
12:08 30.07.2012
Oszustwa i manipulacje na rynku publicznym nie są nowością - zdarzały się zarówno w przeszłości, czego niechlubnym przykładem jest Enron, jak również dziś, o czym przypomniała nam ostatnio brytyjska spółka Avtech. Jak się przed nimi uchronić? Najlepiej wiedząc czego szukać.
-
Social media a B2B
12:05 25.07.2012
W najnowszym raporcie IBM przewiduje się, że w ciągu 3-5 lat znaczenie spotkań face to face spadnie z 80 do 67 proc., a media społecznościowe zanotują wzrost o 256 proc. Naprawdę warto śledzić ten trend i szukać rozwiązań dla siebie.
-
Firma rodzinna: przeżytek, czy lekarstwo na kryzys?
13:28 16.07.2012
Firma rodzinna to z definicji podmiot gospodarczy, w którym przedstawiciele rodziny pełnią funkcję zarządzającą oraz kontrolną. Co więcej, z zasady w funkcjonowanie danego przedsiębiorstwa powinno być zaangażowanych co najmniej kilka spokrewnionych osób. Wkład rodziny może przybrać ...
-
E-mail marketing - jak pozyskać adresy?
13:37 10.07.2012
Jak namówić kogoś, aby udostępnił nam do celów marketingowych swój adres e-mail? Analizując wyniki raportu "MarketingSherpa 2012. E-mail Marketing Benchmark Report", poznajemy 10 najpopularniejszych metod zbierania adresów.
-
Idealny biznes
09:26 27.06.2012
W dzisiejszych czasach liczy się pomysł i efektywność. Większość ludzi chciałaby przy minimum nakładów i wysiłku odnieść jak największą korzyść biznesową. Nie chodzi przy tym o negatywne podejście przy wykorzystaniu tricków, nieuczciwych lub moralnie wątpliwych chwytów, ani o ...
-
Personalizacja w Internecie
12:18 20.06.2012
W dobie ogromnego szumu informacyjnego w Internecie, firmy i portale internetowe w coraz większym stopniu oferują nam możliwość korzystania z personalizacji. Choć nie wszystkie firmy i portale dają nam możliwość wyboru. W większości przypadków jesteśmy do personalizacji przymuszeni.
-
Pogoda a ryzykowne decyzje finansowe
00:15 12.06.2012
Jeśli masz podjąć ważną decyzję biznesową, spojrzyj najpierw na pogodę za oknem. Gdy jest dobra, przełóż podjęcie decyzji na inny dzień. Badania potwierdzają, że dobra pogoda sprzyja podejmowaniu zwiększonego i często całkiem bezsensownego ryzyka.
-
Koncepcja zarządzania przez odpowiedzialność cz.III
10:03 04.06.2012
Istotą zarządzania przez odpowiedzialność jest zespół trzech elementów: stworzenie warunków do wolnego działania i samodzielnego podejmowania zadań, przyjęcie lub wykreowanie meta-systemu wartości i oceniania oraz wytworzenie postawy zaangażowania.
-
Bankowość islamska
00:40 30.05.2012
Reakcja jaką wywołuje termin bankowość islamska to zazwyczaj pobłażliwy uśmieszek okraszony komentarzem w postaci: to oni tam mają w ogóle banki?