-
Komercjalizacja Google i Facebooka
10:30 10.08.2012
Dwaj Internetowi potentaci, wyszukiwarka Google i portal Facebook w coraz większym stopniu się komercjalizują. W wyszukiwarce Google coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania zajmują reklamy AdWords. Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki Google (Panda i Pingwin) także przyczyniają się ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
11:00 08.08.2012
Od początku poprzedniej dekady widoczny jest ogromny wzrost znaczenia Internetu w działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Dynamicznie rosnąca liczba internautów sprawia, że organizacje gospodarcze stają obecnie nieomal przed koniecznością uwzględniania tego medium w planowaniu ...
-
Jak przygotować spółkę do IPO?
12:39 02.08.2012
IPO to skrót angielskiego pojęcia initial public offering, co oznacza wprowadzenie po raz pierwszy spółki na rynek giełdowy. Jest to proces kilkumiesięczny i wymaga ścisłej współpracy ze strony samej spółki, doradców prawnych, domu maklerskiego oraz biegłych. Wiąże się z tym ...
-
Wartość firmy - oszustwa i manipulacje
12:08 30.07.2012
Oszustwa i manipulacje na rynku publicznym nie są nowością - zdarzały się zarówno w przeszłości, czego niechlubnym przykładem jest Enron, jak również dziś, o czym przypomniała nam ostatnio brytyjska spółka Avtech. Jak się przed nimi uchronić? Najlepiej wiedząc czego szukać.
-
Social media a B2B
12:05 25.07.2012
W najnowszym raporcie IBM przewiduje się, że w ciągu 3-5 lat znaczenie spotkań face to face spadnie z 80 do 67 proc., a media społecznościowe zanotują wzrost o 256 proc. Naprawdę warto śledzić ten trend i szukać rozwiązań dla siebie.
-
Firma rodzinna: przeżytek, czy lekarstwo na kryzys?
13:28 16.07.2012
Firma rodzinna to z definicji podmiot gospodarczy, w którym przedstawiciele rodziny pełnią funkcję zarządzającą oraz kontrolną. Co więcej, z zasady w funkcjonowanie danego przedsiębiorstwa powinno być zaangażowanych co najmniej kilka spokrewnionych osób. Wkład rodziny może przybrać ...
-
E-mail marketing - jak pozyskać adresy?
13:37 10.07.2012
Jak namówić kogoś, aby udostępnił nam do celów marketingowych swój adres e-mail? Analizując wyniki raportu "MarketingSherpa 2012. E-mail Marketing Benchmark Report", poznajemy 10 najpopularniejszych metod zbierania adresów.
-
Idealny biznes
09:26 27.06.2012
W dzisiejszych czasach liczy się pomysł i efektywność. Większość ludzi chciałaby przy minimum nakładów i wysiłku odnieść jak największą korzyść biznesową. Nie chodzi przy tym o negatywne podejście przy wykorzystaniu tricków, nieuczciwych lub moralnie wątpliwych chwytów, ani o ...
-
Personalizacja w Internecie
12:18 20.06.2012
W dobie ogromnego szumu informacyjnego w Internecie, firmy i portale internetowe w coraz większym stopniu oferują nam możliwość korzystania z personalizacji. Choć nie wszystkie firmy i portale dają nam możliwość wyboru. W większości przypadków jesteśmy do personalizacji przymuszeni.
-
Pogoda a ryzykowne decyzje finansowe
00:15 12.06.2012
Jeśli masz podjąć ważną decyzję biznesową, spojrzyj najpierw na pogodę za oknem. Gdy jest dobra, przełóż podjęcie decyzji na inny dzień. Badania potwierdzają, że dobra pogoda sprzyja podejmowaniu zwiększonego i często całkiem bezsensownego ryzyka.
-
Koncepcja zarządzania przez odpowiedzialność cz.III
10:03 04.06.2012
Istotą zarządzania przez odpowiedzialność jest zespół trzech elementów: stworzenie warunków do wolnego działania i samodzielnego podejmowania zadań, przyjęcie lub wykreowanie meta-systemu wartości i oceniania oraz wytworzenie postawy zaangażowania.
-
Bankowość islamska
00:40 30.05.2012
Reakcja jaką wywołuje termin bankowość islamska to zazwyczaj pobłażliwy uśmieszek okraszony komentarzem w postaci: to oni tam mają w ogóle banki?
-
Public relations wewnętrzny
13:46 21.05.2012
Myśląc "public relations" mamy na myśli działania, dzięki którym staniemy się dobrze kojarzeni przez klientów, natomiast myśląc "klient" wyobrażamy sobie wszystkich ludzi poza firmą zainteresowanych kupnem naszego produktu (lub usługi), bądź chcemy, aby się zainteresowali. Nic ...
-
Pinterest wzbudza emocje
13:28 14.05.2012
Od dawna nie było serwisu internetowego, który swoim sukcesem wzbudziłby tyle emocji co Pinterest. To powiew świeżości na scenie zdominowanej przez dobrze znane nam firmy - Facebook, Google czy Twitter.
-
Marketing marki a marketing produktu
00:32 02.05.2012
Wielkie arystokratyczne marki chwieją się jak sekwoje na wietrze i tylko nieliczne spośród nich mogą być pewne swego przetrwania.
-
Strategia rynkowa i Brand Extension
13:44 27.04.2012
Strategia rozszerzania marki jest strategią rynkową zakładającą wzrost skali działania firmy. Stosują je firmy, które mają silne marki. Kluczowym czynnikiem sukcesu w rozszerzania marki jest potencjał rozszerzania marki. Nie każdą markę można z sukcesem rozszerzać, nie każde ...
-
Koncepcja zarządzania przez odpowiedzialność cz.II
13:59 26.04.2012
Stawiam tezę, że zarządzanie wykorzystujące podział, poczucie i postawę odpowiedzialności, określane przez nas jako zarządzanie przez odpowiedzialność, przyczyni się do zwiększenia efektywności organizacji. W tym sensie może być ono ciekawą alternatywą do innych koncepcji ...
-
Wdrożenie systemu ERP a zespół roboczy
13:16 25.04.2012
Nie sprzęt, nie procedury ani nie planowanie. Do porażek wdrożeń systemów ERP najczęściej prowadzi jakość współpracy konsultantów z informatykami firmowymi. Dlatego należy zwrócić baczną uwagę na relacje w zespole roboczym.
-
Pinterest a sprzedaż w e-commerce
08:10 25.04.2012
Jest takie miejsce w Internecie, gdzie liczba zdjęć kotów przekracza granice zdrowego rozsądku, a wszechobecna słodycz leje się strumieniami. Chodzi oczywiście o Pinterest, internetowy fenomen, który ostatnio zyskał bardzo na popularności. Najnowsze badania pokazują, że może on być ...
-
Employer branding wewnątrz firmy
14:07 19.04.2012
Dbając o wizerunek firmy, skupiamy się bardziej na promocji zewnętrznej, zapominając o naszym najważniejszym elemencie, czyli pracownikach. To oni dostarczają nam najcenniejszych informacji o funkcjonowaniu organizacji. Może warto czasem zapytać ich o mocne i słabe strony firmy ...
-
Intranet społecznościowy
11:57 18.04.2012
W ciągu zaledwie kilku lat portale intranetowe przekształciły się z prostego repozytorium informacji w jedno z głównych narzędzi regulacji procesów biznesowych, kultury korporacyjnej oraz adaptacji i szkoleń nowych pracowników. Dziś Intranet coraz częściej przybiera formę sieci ...
-
Jak rozwiązywać konflikty w pracy i w domu?
09:28 16.04.2012
Gniew. Strach. Walka. Zwycięstwo lub porażka. To najczęstsze skojarzenia z pojęciem "konflikt". Niestety, są one niewłaściwe, gdyż blokują odniesienie korzyści z konfliktów z innymi osobami. Oto krótki poradnik jak sobie z tym poradzić.
-
Najlepsze marki świata a kryzys
13:02 13.04.2012
Tu w Polsce jesteśmy w na tyle wygodnej sytuacji, że punktem wyjścia dla nas może być dekalog marek odpornych na kryzys, czyli nauka z działań marek, które z sukcesem zmierzyły się już z poważnym kryzysem gospodarczym na innych rynkach świata.
-
Strategia zarządzania marką: co-branding i licencjonowanie
11:12 10.04.2012
Zakłady Mięsne Henryk Kania są jednym z bardziej liczących się w Polsce zakładów przetwórstwa mięsnego. Na ofertę firmy składają się także produkty dedykowane dzieciom. Licencja na markę pochodzi od Disneya.
-
Techniki sprzedaży: jaka oferta dla klienta odnoszącego sukcesy?
09:47 06.04.2012
Na każdym rynku istnieją klienci, którzy pieniędzy nie mają, oraz ci, którzy je mają. Większość technik sprzedaży skupia się na pierwszej grupie, ale finansowy spokój zapewniają raczej klienci z grupy numer dwa.