-
Internetowy Public Relations dla MŚP
13:57 31.08.2011
Public Relations kojarzy się z dużymi pieniędzmi oraz znanymi koncernami. Wielu właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw uważa, że PR to luksus na który ich nie stać. Czy rzeczywiście tak jest?
-
Strategia w firmie
13:25 30.08.2011
O strategii można - i należy - mówić językiem prostym i zrozumiałym. Jej rolę można bardzo ściśle zdefiniować, dzięki czemu nie jest ona pustym słowem-wytrychem, lecz bardzo praktycznym narzędziem dla zarządzających. Powinna przejawiać się w codziennych decyzjach pracowników ...
-
Ryzyko w inwestowaniu w nieruchomości
13:50 29.08.2011
Ryzyko to sytuacja, w której podjęcie decyzji wiąże się z możliwością wystąpienia różnych negatywnych i pozytywnych konsekwencji przy znanym prawdopodobieństwie wystąpienia każdej z nich. Dla inwestycji w nieruchomości zjawiskiem pożądanym jest oczekiwana stopa zwrotu, z kolei ...
-
Cele i zarządzanie przez cele
12:49 26.08.2011
Ambitny i pobudzający do działania, a jednocześnie mierzalny i realistyczny cel jest napędem do rozwoju - tak jednostek, jak i całych firm. Prawdziwą sztuką jest takie zarządzanie przedsiębiorstwem, by wszystkie cele - strategiczne, operacyjne oraz cele pojedynczych pracowników były ze ...
-
Poczucie kontroli i jej wpływ na zdrowie menedżerów
13:35 24.08.2011
Ludzie lepiej tolerują pewne sprawy, jeśli je kontrolują lub choćby rozumieją, nawet gdy to rozumienie nie pozwala uniknąć problemów. Tajemniczy ból przygnębia dużo bardziej niż taki, którego przyczyny są znane. Najwięcej o wpływie kontroli na zdrowie człowieka mówi nam badanie ...
-
Wizja firmy
12:15 23.08.2011
Wizja przyszłości pomaga rozwijać firmę w jasno określonym kierunku. Gdy wizja opisana jest konkretnie i precyzyjnie, tak że poznać ją może każdy członek organizacji, a przynajmniej wszyscy menedżerowie, daje okazję do dyskusji i innowacyjności, jest płaszczyzną porozumienia i ...
-
Jak wypromować sklep internetowy?
13:33 22.08.2011
Samo zbudowanie sklepu internetowego stanowi zaledwie pierwszy etap w procesie uruchomienia handlu internetowego. Ci, którzy uważają, że wystarczy otworzyć e-sklep, a towary same będą się sprzedawały, są w dużym błędzie. Bowiem nie sztuką jest uruchomić sklep internetowy i zapełnić ...
-
Google Panda a przyszłość SEO
13:58 19.08.2011
"Panda" to nie tylko milutki miś, którego wszyscy znają i którego nikt nie musi się generalnie obawiać. Pod nazwą "Panda" kryje się także ostatnio wprowadzona znacząca zmiana algorytmu Google. Jeśli nawet nie wszyscy ją już poznali, to zapewne za moment poznają. W przeciwieństwie do ...
-
Relacje inwestorskie w dobie Internetu
11:30 19.08.2011
Bez wątpienia współczesna światowa gospodarka nie mogłaby sprawnie funkcjonować bez rozwiniętego rynku kapitałowego. Jednocześnie rynek ten nie mógłby spełniać swoich funkcji bez odpowiedniej komunikacji pomiędzy uczestniczącymi w nim podmiotami. W dobie powszechnego korzystania z ...
-
Zainwestuj w e-marketing
12:23 18.08.2011
Marketing to nieodłączny element sprzedaży produktów. Do niedawna bazował jeszcze na tradycyjnych formach przekazu, dziś wszelkie kampanie offline są uzupełniane o te online. Wciąż jednak dla wielu firm marketing internetowy to hasło znane tylko z teorii, zazwyczaj kojarzone z ...
-
Strategia zatrudniania rodziny w małej firmie
13:27 17.08.2011
Gdy po raz kolejny wysyłasz w myśli pracownika do wszystkich diabłów, zjawia się myśl kusząco upraszczająca życie: Po co ja się tak męczę? Zatrudnię bratową. Dziewczyna zna się na robocie, no i rodzina... Będzie dbała jak o swoje. Faktycznie - to dobry pomysł. O ile zrobisz to w ...
-
Innowacyjność i dywersyfikacja produktów
13:24 12.08.2011
W dobie globalizacji nie wszystko poddaje się ujednoliceniu. W erze dobrobytu i wzmożonej konsumpcji pojawił się trend na dostosowywanie produktów i usług do indywidualnych potrzeb jednostki. I nie ogranicza się to do kilkunastu rodzajów szamponów do włosów radzących sobie z ...
-
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich PROW 312
09:35 12.08.2011
Jednym z instrumentów polityki Unii Europejskiej jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich. PROW 2007-2013, a zwłaszcza Działanie 312 Tworzenie i Rozwój Mikroprzedsiębiorstw ma na celu gospodarczą poprawę konkurencyjności obszarów wiejskich. Mikroprzedsiębiorcy nieustannie walczą, aby ...
-
Misja firmy
13:48 11.08.2011
Misja przedsiębiorstwa jest podstawą strategicznego zarządzania firmą. Dobrze sformułowana i zakomunikowana silnie motywuje i integruje pracowników. Zbyt często jest pustym sloganem, za którym nic się nie kryje. Pokażemy, czym właściwie jest misja, jaka jest jej rola w ...
-
E-mail marketing a lojalna baza danych
13:54 10.08.2011
E-mail marketing to nie spamowanie, a naszym największym aktywem jest baza danych, dlatego szanujmy ją, dbajmy i dopieszczajmy subskrybentów. Jeżeli tylko będziemy o tym pamiętać - skuteczność naszych kampanii może przewyższyć wszelkie oczekiwania.
-
Marki wspólne, coobranding, grupy zakupowe i dystrybucyjne
13:22 09.08.2011
Dla małych firm skala działania jest olbrzymim ograniczeniem. Ich środki marketingowe, są na tyle małe, że niedostatecznie do odpowiedniego wsparcia biznesu. Ten sam problem dotyczy negocjowania cen zakupu jak i cen sprzedaży produktów. Małej firmie trudno uzyskać rabaty porównywalne do ...
-
Jak sfinansować wdrożenie systemu IT?
13:02 05.08.2011
Nowoczesne systemy IT w opinii wielu właścicieli firm są kwestią świetlanej, lecz bardzo oddalonej przyszłości. Automatyzacja pracy, zwiększenie wydajności pracowników, lepsza i szybsza obsługa klienta - tego przecież chciałby każdy przedsiębiorca. Wielu z nich jednak nie dysponuje ...
-
Elementy zarządzania strategicznego
13:51 04.08.2011
Wokół zarządzania strategicznego wyrosło wiele pojęć i definicji. Rozumienie słów misja, wizja czy strategia (pomimo, że są to pojęcia podstawowe!) – jest różne. Pokażemy, jak uporządkować je w jednej spójnej i praktycznej koncepcji. Stanie się ona fundamentem porozumienia ...
-
Zielona Księga - ład korporacyjny w UE
14:03 02.08.2011
Ustawodawstwo unijne w zakresie prawa spółek uległo ponownemu ożywieniu. Impuls dała opublikowana niedawno zielona księga Komisji Europejskiej, stanowiąca część zakrojonego na większą skalę przeglądu ram ładu korporacyjnego.
-
Pisanie skutecznych tekstów
13:11 02.08.2011
Tworząc tekst, pragniemy, aby był on we właściwy sposób odebrany przez czytelnika. Co to oznacza? Po pierwsze, że czytelnik zrozumie tekst. Po drugie, że go zinterpretuje zgodnie z intencją piszącego. Po trzecie, że zareaguje na niego w sposób zaprojektowany przez autora.
-
Mikroblogging dla firm
12:48 29.07.2011
Budowanie wizerunku marki oraz działania marketingowe poprzez mikroblogging nie jest już wyłącznie domeną amerykańskich i azjatyckich korporacji. Ze względu na rosnącą liczbę użytkowników mikroblogów oraz stosunkowo dużą moc ich oddziaływania Twitter i jego polski odpowiednik Blip ...
-
Zarządzanie kryzysowe a imprezy masowe na Euro 2012
11:39 28.07.2011
Masowe imprezy na obiektach sportowych w tym na stadionach to nie tylko współzawodnictwo sportowe oglądane z trybun przez widzów, lecz także zwiększone ryzyko pojawienia się zdarzeń zagrażających zdrowiu bądź życiu. Na organizatorach takich imprez, gromadzących często kilka tysięcy ...
-
Tworzenie unikalnej jakości pracy
08:45 26.07.2011
Czynnik ludzki w organizacjach nadal definiowany jest jako zasób, którym należy zarządzać, tak jak zasobem materialnym, a więc bezosobowo i odgórnie. Kapitał firmy jakim jest człowiek wymaga odmiennego podejścia podejścia które wpłynie na rozwój i zaangażowanie ludzi, a to z kolei ...
-
Jak zrozumieć organizacje pozarządowe?
10:29 22.07.2011
Co ci przychodzi na myśl, gdy widzisz newsa o organizacji pozarządowej? Jeśli długowłosi ekolodzy we flanelowych koszulach obejmujący drzewa, to znaczy że twoja znajomość tematu jest opóźniona w stosunku do rzeczywistości o jakieś 20 lat. Zwykłemu obywatelowi nie przeszkadza to w ...
-
Emisja obligacji sposobem na pozyskanie kapitału
09:37 21.07.2011
Emisja obligacji przez firmy jest atrakcyjnym sposobem pozyskiwania kapitału. Obligacje obecnie mogą wyemitować nawet małe przedsiębiorstwa.