-
Psychologia w coachingu
13:07 30.06.2011
Jeśli korzystasz z coachingu lub zamierzasz z niego skorzystać, odpowiedz sobie na pytanie: czy zależy ci na uzyskaniu trwałych efektów? Zbyt wielu menedżerów podchodzi bowiem do coachingu albo na zasadzie "muszę to zrobić, ale nie podoba mi się to grzebanie w głowie", albo na zasadzie ...
-
Czy istnieje język przywództwa politycznego?
13:48 27.06.2011
Wciąż obecne w dyskursie publicznym skojarzenia przywództwa politycznego z totalitarnymi lub autorytarnymi formami sprawowania władzy prowadzą badaczy do poszukiwania w języku przywódców elementów, które potwierdzałyby stosowanie przez nich - by posłużyć się terminem Jacka ...
-
Czemu służą portale społecznościowe?
13:46 21.06.2011
Korzystanie z portali społecznościowych jest obecnie zjawiskiem powszechnym. Z uwagi na dużą liczbę ich użytkowników oraz znaczącą rolę w nawiązywaniu więzi społecznych, portale takie stają się ośrodkiem zainteresowania socjologów i psychologów. Oprócz fenomenu ich popularności, ...
-
Reklamy dla kobiet
13:29 20.06.2011
Obserwując reklamy skierowane do kobiet widzę bezradność całego marketingowego aparatu, który tkwiąc w uprzedzeniach, nieudolnie stara się z nich wyzwolić.
-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
13:51 16.06.2011
Zjawisko reklamy politycznej zostało poddane rozlicznym badaniom, z których wnioski skłaniają badaczy do uznania, że jest to nieodzowny element działalności politycznej w systemie demokratycznym. Ponieważ odbiorcy oczekują od polityków informacji na temat podejmowanych aktywności oraz ...
-
Rebranding na rynku motoryzacyjnym
10:45 16.06.2011
Wiele firm traktuje rebranding, zmianę wizerunku firmy jako zło konieczne. Można z tej sytuacji zrobić narzędzie zdobycia przewagi nad konkurentami. Nowy image firmy może nie tylko zaspokajać potrzeby wizerunkowe firmy, ale dodatkowo budować przewagę nad konkurentami. Z tego powodu należy ...
-
Marketing miejsc - promocja miasta jako marki
13:02 13.06.2011
Żyjemy w świecie marek. A im lepsza marka, tym lepsza sytuacja firmy. W zdobywaniu przewagi konkurencyjnej niezastąpione są instrumenty promocyjne. Ładne opakowanie, odpowiednia półka to gwarancja lepszego postrzegania marki, a tym samym większa sprzedaż. Marki to jednak nie tylko produkty ...
-
Poradnik księgowego: rzeczowe aktywa trwałe
12:34 10.06.2011
Wiele małych i średnich firm korzysta z uproszczeń rachunkowych, co jest zgodne z przepisami. Jednak gdy firmy te rozwijają się na tyle, że regularne badanie sprawozdań finansowych staje się konieczne, specjaliści od rachunkowości czasem zapominają o dokonaniu odpowiednich korekt w ...
-
Decyzje zakupowe kobiet
12:51 09.06.2011
Nie jesteśmy tacy sami. Patrzymy często na to samo, ale widzimy co innego. Warto o tym pamiętać, wypełniając w briefie grupę docelową. Czy na pewno do tak różnych istot można mówić to samo i tak samo?
-
Kontrola a doradztwo w rewizji finansowej
13:28 08.06.2011
Podstawowym warunkiem zapewnienia wiarygodności informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych jest poddanie go procesowi badania przez biegłego rewidenta. W dobie kryzysu zaufania do informacji pochodzących z systemu rachunkowości, spowodowanych ujawnionymi w ostatnich latach oszustwami i ...
-
Branding - budowanie marki
13:18 07.06.2011
W powszechnej świadomości markę ma firma, która jest powszechnie znana. Sama świadomość marki nie wystarcza do sukcesu rynkowego. Trzeba umieć się wyróżnić na rynku i zamienić to na dużą sprzedaż z wysokimi marżami. Bo marka to pieniądze.
-
Firmowa strona internetowa
13:26 06.06.2011
Mimo rosnącej popularności profilów firmowych na portalach społecznościowych, własna strona internetowa pozostaje istotnym kanałem komunikacji marketingowej każdej firmy. Pozostaje niezastąpiona pod względem sprzedażowym i wizerunkowym. To oznacza, że nieuniknione jest ciągłe ...
-
Cash pooling w grupach kapitałowych
13:41 03.06.2011
Chociaż cash pooling stosowany jest już od kilku lat z powodzeniem przez polskie przedsiębiorstwa, trudno jest jednoznacznie przytoczyć definicję tej usługi bankowej. Świadczy o tym chociażby brak jednoznacznego polskiego określenia formy wspólnego zarządzania środkami przez grupę ...
-
Fundusze unijne a samorządy terytorialne
13:29 31.05.2011
Polskie jednostki samorządu terytorialnego zdążyły już przyzwyczaić się do możliwości, jakie dają fundusze europejskie. Nauczyły się także skutecznego ich pozyskiwania, która pozwala nam być w czołówce krajów skutecznie wykorzystujących swoją szansę i duże zasoby euro. Ta ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
13:04 27.05.2011
Wbrew pozorom sukces sklepu internetowego nie zależy wyłącznie od unikalnego asortymentu w atrakcyjnej cenie. Cena to tylko jeden z czynników, wydaje się, że nawet nie najważniejszy. W przypadku sklepu internetowego o sukcesie tak naprawdę decyduje logistyka. Prowadzenie sklepu ...
-
Przełomowy rok dla polskich gier komputerowych
12:57 26.05.2011
Jeszcze kilka lat temu gry komputerowe w Polsce były postrzegane jako infantylna forma rozrywki dla nastolatków. O branży gier wideo mówiło się bardzo rzadko, ignorując w ten sposób doniesienia o tym, jakoby przychody ze sprzedaży gier miały w niedalekiej przyszłości przekroczyć ...
-
Techniki negocjacji
13:15 23.05.2011
W negocjacjach chodzi głównie o to, żeby przewidzieć reakcję drugiej strony na nasze działania. Negocjacje to psychologiczna gra. Każdy twój ruch podczas partii gry w negocjacje wywołuje określony ruch przeciwnika. To mniej więcej tak, jakbyście grali w szachy. Jednak najlepsze w ...
-
E-learning: edukacja na odległość
12:26 19.05.2011
E-learning pełni podobną rolę dla umiejętności oraz wiedzy praktycznej co encyklopedia dla wiedzy hobbystycznej: porządkuje informacyjny bałagan zgodnie z potrzebami osób z niego korzystających oraz dodatkowo pomaga sprawdzić poziom opanowania umiejętności i wiedzy.
-
Zachowania konsumenckie a procesy podświadome
13:54 17.05.2011
Gdybyśmy mieli każdego wyboru dokonywać w oparciu o dogłębnie przeprowadzoną analizę, nasze życie byłoby piekłem, a zakup jakiegoś produktu codziennego użytku, urósłyby do rangi prawdziwego wyzwania.
-
Zarządzanie strategiczne: Pierścionek Strategii
13:18 16.05.2011
Jako w miarę oczytany dyrektor znasz kilka narzędzi strategicznych i wynikających z nich strategii. SWOT. Macierz BCG. EVA. Six Sigma. Benchmarking. Franczyza. Dywersyfikacja. Rozszerzenie marki. Innowacyjność i przedsiębiorczość. Ale czy umiesz podjąć i uzasadnić decyzję która z tych ...
-
Alternatywne źródła finansowania dla MSP
12:58 13.05.2011
Najpopularniejszym źródłem finansowania MSP są kredyty bankowe, szczególnie kredyty w rachunku bieżącym a także leasing samochodów, maszyn i urządzeń. Wymagania banków są często trudne do spełnienia nawet dla firm z pewnym doświadczeniem ale nie dysponujących na przykład ...
-
Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej
13:53 12.05.2011
W obecnej perspektywie finansowej współpraca w wymiarze transgranicznym, transnarodowym i międzyregionalnym jest realizowana w ramach odrębnego celu polityki spójności Unii Europejskiej - Europejska Współpraca Terytorialna, czyli European Territorial Cooperation. EWT zastąpiła ...
-
Zmiany w Google w 2010
13:28 11.05.2011
Firma Google, jeśli chodzi o strategię marketingową, idzie drogą sprawdzonego przez największe międzynarodowe koncerny wzorca. Ideał jest procesem, a wprowadzane co rusz zmiany mają nas do tego ideału coraz bardziej przybliżać. W roku 2010 Google wprowadziło wiele zmian, które mają ...
-
Psychologia zarządzania: jak dbać o psychikę podwładnych?
12:54 10.05.2011
Dlaczego tylu menedżerów zgłasza problemy ze zdrowiem, ze snem, z popędem seksualnym? Dlaczego osiągnięty sukces nie daje radości? Dlaczego pracownicy w gniewie odchodzą z pracy? Dlaczego chodzimy do pracy z poczuciem, że tracimy cenny czas życia, który już nigdy do nas nie wróci?
-
Poszukiwanie inwestora: dotacje unijne na usługi doradcze
13:38 06.05.2011
Celem niniejszego tekstu jest przedstawienie przedsiębiorcom potencjalnego działania z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, które umożliwia dofinansowanie usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentów i analiz niezbędnych do pozyskania zewnętrznego finansowania o charakterze ...