-
Marketing bezpośredni: 10 najczęstszych błędów
13:57 20.10.2011
Marketing bezpośredni stał się jedną z najbardziej postępowych dziedzin ostatnich lat. Geolokalizacja, personalizacja, segmentacja, integracja działań i raportowanie - to elementy, które wręcz zrewolucjonizowały podejście marketingowców do prowadzonych akcji. Niestety, jak w przypadku ...
-
Zakup domen internetowych a projektowanie nazwy
14:03 19.10.2011
W powszechnym mniemaniu projektowanie nazwy to proces prosty. Każdy potrafi zestawić kilka liter. Tylko dlaczego firmy płacą tak wysokie sumy za domeny internetowe lub prawa wyłączności do znaków towarowych? Czy w procesie projektowania nazwy nie biorą pod uwagę wagi posiadania domeny ...
-
Profesjonalne planowanie biznesowe
12:50 18.10.2011
Do planowania biznesowego często podchodzimy jak do robienia śniadania: otwieramy lodówkę, patrzymy co jest w środku, a w końcu bierzemy wszystko jak leci. Takie podejście szybko traci skuteczność, gdy pewnego ranka okaże się, że kiełbasa zzieleniała, a jogurtowi minął termin ...
-
Marketing usług
13:00 17.10.2011
W artykule tym pragniemy zwrócić Twoją uwagę na działania, o których powinieneś pamiętać, chcąc udoskonalić marketing firmy świadczącej usługi. Pamiętaj jednocześnie, że działania marketingowe firm usługowych i produkcyjnych mają ze sobą wiele wspólnego - usługi często ...
-
Internetowa społeczność biznesowa
13:33 12.10.2011
Społeczność biznesowa to nowoczesne narzędzie tworzenia wartości i przewagi konkurencyjnej. Niezależnie czy twoja firma chce stworzyć ją wokół siebie, czy też otrzymała zaproszenie od innej firmy, konieczna jest analiza kosztów, korzyści i zagrożeń. Oto podstawowe informacje na ten ...
-
Przywództwo w zarządzaniu przez jakość
13:55 11.10.2011
Przywództwo jest zaliczane do kluczowych czynników osiągania sukcesu w doskonaleniu jakości (np. Roberts 2004). Z wielu badań wynika (np. Calvo-Mora, Leal, Roldán 2005), że silne przywództwo wpływa bezpośrednio na zaangażowanie, zarządzanie ludźmi i zarządzanie procesami, a pośrednio ...
-
Naming na eksport
13:54 10.10.2011
Ograniczeniami, które mogą utrudniać, lub wręcz uniemożliwiać stosowanie nazwy, jest jej znaczenie w innych językach i slangach. Projektowanie nazw, czyli naming, to przede wszystkim proces lingwistyczny i zaniedbania w analizach znaczenia słów skutkują koniecznością wymiany nazwy.
-
Budżet środków pieniężnych
09:55 07.10.2011
Budżet środków pieniężnych pokazuje, czy starczy pieniędzy na pokrycie wydatków w budżetowanym okresie, podczas gdy budżet przychodów i kosztów mówi o tym, czy działalność przyniesie zysk, czy stratę. Budżet środków pieniężnych to obraz przewidywanych wpływów i wydatków ...
-
Proces podejmowania decyzji zakupowych
13:38 05.10.2011
Czasami lepiej zachować informację o dodatkowych korzyściach dla klienta na później. Po okresie pewnego oczekiwania, korzyści (np. opony zimowe do samochodu gratis) mogą wydawać się większe niż w rzeczywistości, a oczekiwanie na informację sprawia, że staje się ona dostatecznym ...
-
Zarządzanie pracownikami w organizacjach projakościowych
09:31 04.10.2011
W różnych koncepcjach zarządzania jakością zaleca się, aby zrozumieć obecne i przyszłe potrzeby klienta oraz podejmować starania mające na celu przekraczanie oczekiwań klienckich (por. ISO 9000: 2005, pkt 0.2.a). Identyfikacja potrzeb dokonuje się w różny sposób: poprzez badania ...
-
Życiowo-coachingowe inspiracje literackie
08:46 27.09.2011
Od setek lat pisarze tworzą bohaterów - kobiety i mężczyzn - i wrzucają ich w trudne sytuacje życiowe. Gdy stajemy przed jakimś problemem, możemy dostrzec odciski stóp. Wielu bohaterów było tutaj przed nami. Wielu odniosło sukces lub doświadczyło porażki. Na szczęście nie trzeba ...
-
Rekrutacja i wdrażanie pracowników
13:53 26.09.2011
Rolą rekrutacji i wdrożenia pracowników jest pozyskanie najlepszych kandydatów do realizacji założonych celów. Wydaje się to bardzo proste, ale w praktyce trzeba odpowiedzieć sobie na wiele pytań... Jakich dokładnie pracowników poszukuję? Jak mam do nich dotrzeć? Jak ocenić, który z ...
-
"Szara strefa" w gospodarce
13:16 23.09.2011
Zjawisko "szarej strefy" w działalności gospodarczej nie ma jednoznacznej definicji. W literaturze i publicystyce funkcjonuje wiele pojęć określających to zjawisko. Często zamiennie wobec szarej strefy używa się takich pojęć, jak: czarna gospodarka, drugi obieg gospodarczy, podziemna ...
-
Zarządzanie czasem pracy firmy i zespołu
13:53 21.09.2011
Przedsiębiorca w pewnym sensie dysponuje czasem swoich pracowników. Ten czas sporo kosztuje, dlatego warto nauczyć się nim dobrze zarządzać. Zarówno w odniesieniu do zespołu, jak i całej firmy.
-
Praca zdalna: blaski i cienie
11:24 19.09.2011
W czasach niepewnej sytuacji gospodarczej i zagrożenia recesją firmy poszukują sposobów na ograniczenie kosztów działalności bez równoczesnego obniżenia efektywności. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest wykorzystanie zdalnych pracowników - osób, które pracują w domu, w ...
-
Mechanizm public relations w polityce
13:02 16.09.2011
Public relations jest odrębnym mechanizmem wykorzystywanym w marketingu politycznym. Jest on z powodzeniem szeroko stosowany w demokratycznych krajach wysoko rozwiniętych zarówno w wielkich kampaniach politycznych, jak też w innych działaniach marketingowych oraz akcjach społecznych. Jest ...
-
Zarządzanie wiedzą w firmie
13:21 14.09.2011
Menedżerowie mają kłopoty z wiedzą. Niby można nadać jej realny kształt (np. przez szkolenie), dzięki czemu da się nią zarządzać. Niby wiadomo że ma ona ogromny wpływ na sukces lub porażkę (np. gdy sprzedawca nie potrafi wytłumaczyć klientowi różnic w produkcie jego firmy w ...
-
Techniki prezentacji - pytania i odpowiedzi
13:44 13.09.2011
W jednym z poprzednich artykułów na temat technik prezentacji ukazaliśmy wagę kontaktu z publicznością, jak również znaczenie prawidłowej komunikacji między mówiącym a słuchaczami. Mówiliśmy o tym, jak wzbudzić zainteresowanie publiczności i jak wykorzystywać kontakt wzrokowy ...
-
Google Plus goni Facebooka
11:14 12.09.2011
Google zmotywowane sukcesem Facebooka, głównie komercyjnym, postanowiło stworzyć własny portal społecznościowy. Twórcy Google Plus nie ukrywają, że ich celem jest zdetronizowanie Facebooka. Czy im się to uda, pokaże czas. Kluczem do powodzenia zapewne będzie przekonanie firm oraz ...
-
Projektowanie struktury organizacyjnej
13:09 09.09.2011
Gdy firma się rozrasta, zasada pracy "wszyscy robią wszystko" przestaje się sprawdzać i trzeba uporządkować strukturę oraz podział zadań. To okazuje się często dość trudnym zadaniem dla rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw, ponieważ klienci naglą, a bieżącej ...
-
Logistyka w firmie - informacje praktyczne
11:14 09.09.2011
Logistyka jest jedną z takich dziedzin zarządzania, którą spokojnie można scedować na dyrektora działu. Wystarczy, że menedżerowie projektów oraz dyrektorzy (ogólni i innych działów) będą orientować się ogólnie w celach, działaniach i efektach logistyki w firmie.
-
PR a kreowanie wizerunku polityka i partii politycznej
13:36 08.09.2011
Image to wyobrażenie o partii politycznej lub osobie polityka, jakie mają inni ludzie, często świadomie i celowo przez tę osobę lub partię wykreowane. W stosunku do konkretnej osoby lub partii oznacza, jak dany podmiot jest rzeczywiście odbierany przez opinię publiczną.
-
Osobista efektywność - odkładanie spraw na później
13:40 07.09.2011
Wszyscy jesteśmy w mniejszym lub w większym stopniu wystawieni na pokusę przekładania niewygodnych spraw na później. W przypadku niektórych osób problem jest tak duży, że wpływa na całe ich życie. Przekładanie ważnych decyzji prowadzi z reguły do pogorszenia się sytuacji. Gorszy ...
-
Product placement a idea placement
10:11 06.09.2011
Nie od dziś wiadomo, że widzowie chętnie utożsamiają się z bohaterami występującymi na dużym i małym ekranie. Szczególnie duży wpływ na kreowanie naszych zachowań wydają się mieć seriale. Specjaliści od reklamy skrzętnie wykorzystują ten fakt, prezentując marki swoich ...
-
Grupa kapitałowa: strategia podatkowa dla firm
13:03 02.09.2011
Przedsiębiorstwa zorganizowane w formie osoby prawnej mogą legalnie wykorzystać istniejące w obrębie danego systemu podatkowego rozwiązania prawne w celu optymalizacji zobowiązania podatkowego i zwiększenia płynności finansowej. Rozwiązania te noszą nazwę strategii podatkowych.