-
Zmiany w Google w 2010
13:28 11.05.2011
Firma Google, jeśli chodzi o strategię marketingową, idzie drogą sprawdzonego przez największe międzynarodowe koncerny wzorca. Ideał jest procesem, a wprowadzane co rusz zmiany mają nas do tego ideału coraz bardziej przybliżać. W roku 2010 Google wprowadziło wiele zmian, które mają ...
-
Psychologia zarządzania: jak dbać o psychikę podwładnych?
12:54 10.05.2011
Dlaczego tylu menedżerów zgłasza problemy ze zdrowiem, ze snem, z popędem seksualnym? Dlaczego osiągnięty sukces nie daje radości? Dlaczego pracownicy w gniewie odchodzą z pracy? Dlaczego chodzimy do pracy z poczuciem, że tracimy cenny czas życia, który już nigdy do nas nie wróci?
-
Poszukiwanie inwestora: dotacje unijne na usługi doradcze
13:38 06.05.2011
Celem niniejszego tekstu jest przedstawienie przedsiębiorcom potencjalnego działania z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, które umożliwia dofinansowanie usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentów i analiz niezbędnych do pozyskania zewnętrznego finansowania o charakterze ...
-
Teorie motywacji a efektywność pracowników
13:27 04.05.2011
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce - to porzekadło zna chyba każdy. Choć wielu z nas narzeka na charakter wykonywanej przez siebie pracy, wymiar godzin, przełożonego czy warunki, coś jednak sprawia, że siedzimy w biurze często dłużej niż standardowe osiem godzin dziennie. Z ...
-
Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy
11:23 02.05.2011
Dlaczego dochodzi do konfliktów? O co tak naprawdę w nich chodzi? Trudno się oszukiwać, że szybko znajdzie się skuteczną receptę na załagodzenie sporu. Mamy tu bowiem do czynienia z człowiekiem, którego zachowania i reakcje są nie do końca przewidywalne.
-
Strony internetowe - technologia flash
00:25 30.04.2011
Droższe, bardziej pracochłonne w przygotowaniu, trudniejsze do pozycjonowania - takie zazwyczaj są strony internetowe tworzone we Flashu, w porównaniu do witryn HTML-owych. Dlaczego w takim razie właśnie w tej pierwszej technologii buduje się coraz więcej stron WWW? Przesądza o tym rodzaj ...
-
Burza mózgów w działalności personalnej
13:14 28.04.2011
Technika burzy mózgów (brainstorming) jest najbardziej znaną i stosowaną metodą twórczego rozwiązywania problemów. Jest to klasyczna metoda inwentyczna, oparta na skojarzeniach swobodnych składająca się z dwóch głównych faz: sesji pomysłowości (tworzenia pomysłów) i sesji oceny ...
-
Marka jako wartość finansowa
11:26 27.04.2011
Wartość firmy była tradycyjnie postrzegana przez pryzmat jej środków trwałych. Jednak jak pokazują wyceny, coraz większe znaczenie mają wartości niematerialne i prawne, w tym marki.
-
Wyniki organiczne - SEO wciąż górą
13:45 21.04.2011
Ostatnie badania pokazują, że korzystający z Google kierują swój wzrok głównie na wyniki organiczne. To one decydują o następnych krokach internautów. Reklamowe linki sponsorowane są właściwie pomijane. Z badań płynie jeden wniosek: SEO wciąż górą. Dlaczego tak się dzieje, czy ...
-
Osobista efektywność - wyznaczanie celów
13:55 19.04.2011
Niestety, zwykle jest tak, że większość ludzi w ogóle nie zastanawia się nad tym, co tak naprawdę chcą osiągnąć w życiu. Nie wyznaczają sobie identyfikowalnych celów do osiągnięcia. A jeśli nie mają celów, nie wiedzą również, w jaki sposób wartościować różne sprawy ...
-
Własność intelektualna a strategia biznesowa firmy
13:45 18.04.2011
Aby najskuteczniej wykorzystać możliwości, jakie daje własność intelektualna, trzeba potraktować ją jako inwestycję. Tylko w ten sposób pieniądze nie będą wyrzucone w błoto.
-
Zwrotność w badaniach marketingowych
13:39 15.04.2011
Podczas przeprowadzania badań marketingowych, które opierają się na danych pierwotnych (tzn. zbieranych bezpośrednio wśród podmiotów badanych), częstą trudnością jest problem niskiej zwrotności. Zwrotność w badaniach marketingowych rozumiana jest jako stosunek liczby zebranych ...
-
Relacje inwestorskie: jak skutecznie robią to firmy?
13:49 14.04.2011
Komunikacja korporacyjna w Polsce to dziedzina młoda, wciąż poszukująca skutecznych rozwiązań. Ponieważ dostęp do informacji o spółkach w Anglii, Niemczech czy Stanach Zjednoczonych jest dostępny w ciągu kilku kliknięć, nie ma co silić się na wymyślanie prochu. Zobacz jak robią to ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
13:57 12.04.2011
Strategia marketingowo-rynkowa to wartość sama w sobie. Poszerza bowiem horyzont myślenia o miejscu, czasie i sposobie działania firmy na rynku. Wprowadza politykę logicznego myślenia w przedsiębiorstwie.
-
Nieprawidłowości w projektach unijnych
13:48 08.04.2011
Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie ogólnych zasad określania pojęcia nieprawidłowości występujących przy projektach realizowanych z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
-
Techniki prezentacji: kontakt ze słuchaczami
13:19 05.04.2011
Jedną z ważniejszych kwestii w związku z prowadzeniem prezentacji jest kontakt ze słuchaczami. Na pewno nie raz odczułeś, jak to jest, gdy słucha się kogoś, kto mówi z zaangażowaniem i w sposób wzbudzający zainteresowanie. Twoja uwaga przez cały czas była skierowana na mówiącego ...
-
Kalkulacja cen w lokalu gastronomicznym
13:27 01.04.2011
Jeśli masz problemy z rentownością niektórych produktów, warto przyjrzeć się jak radzą sobie z tym specjaliści w lokalach gastronomicznych. Oni zarządzają prawdziwym kalejdoskopem składników i potraw - i to zarządzają z zyskiem, tydzień w tydzień, miesiąc w miesiąc. Czego można ...
-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
13:41 31.03.2011
Jeśli firma jest konkurencyjna, może zarabiać więcej niż pozostałe przedsiębiorstwa na rynku. A w jaki sposób uzyskać konkurencyjność? Dzięki innowacyjnemu podejściu - do produktów, oferty, oraz sposobu organizacji biznesu.
-
Architektura marek i strategie portfolio ofertowego
13:53 30.03.2011
Jak prezentować złożoną ofertę? Jak wykorzystać architekturę portfela marek, submarek i linii ofertowych i asortymentów do realizacji celów biznesowych?
-
Historia działań marketingowych: ucz się na błędach
14:05 29.03.2011
Jeśli historia firmy ma nas czegoś nauczyć, to musi to być przede wszystkim historia błędów - także błędów marketingu.
-
Kampania społecznościowa na Facebooku
13:25 28.03.2011
Na fali popularności FB coraz więcej kampanii społecznych prowadzonych jest na FB. Czy w świetle faktu, że FB w Polsce to stosunkowa mała społeczność, prowadzenie kampanii społecznych na tej platformie ma sens? Otóż wydaje się, że ma i jest ku temu kilka powodów, które postaram się ...
-
Wnioski o dotacje a metodologia Project Cycle Management
13:54 25.03.2011
Kiedy w marcu minionego roku światło dzienne ujrzały propozycje zmian do wniosku o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, pojawiła się również informacja o bardziej ścisłym powiązaniu zapisów wniosku z metodologią Project Cycle Management (PCM).
-
SEO copywriting
13:58 24.03.2011
Copywriting to trudne, wymagające kreatywności zajęcie, polegające na tworzeniu intrygujących haseł i tekstów reklamowych. SEO copywriting to jeszcze wyższy poziom zaawansowania. Odbiorcami treści SEO copywritingu są: internauta (klient, konsument) i "robot" Google. Idealny tekst musi ...
-
Polityka cenowa firmy
13:20 11.03.2011
Firmy z jednej strony pragną zmaksymalizować marżę, zwiększyć zyski i ostatecznie zwiększyć wartość dla akcjonariuszy. Z drugiej jednak strony niewiele firm skupia swoją uwagę na prostych i skutecznych sposobach osiągnięcia wszystkich tych celów.
-
Kształtowanie cen: modele i funkcje ceny
11:41 08.03.2011
Kształtowanie cen to jedno z najważniejszych zadań w przedsiębiorstwie. Prawidłowo ustalona cena jest czynnikiem rentowności, który czasami jest lekceważony. Nie istnieje chyba żaden inny zabieg, który miałby tak duży wpływ na wynik przedsiębiorstwa, a kosztował tak niewiele ...