-
Partnerstwo publiczno-prywatne a fundusze unijne
10:08 24.02.2011
Partnerstwo publiczno-prywatne w ostatnim czasie stanowi przedmiot szczególnego zainteresowania służb Komisji Europejskiej, która upatruje w rozwoju tej formy realizacji inwestycji infrastrukturalnych korzyści zarówno dla poszczególnych krajów członkowskich, jak i całej Unii Europejskiej. ...
-
Komunikacja w biznesie: procedura rozwiązywania problemów
14:08 22.02.2011
Aby spotkania zespołów lub działów przynosiły konkretne efekty i inspirowały uczestników do działania, wszyscy - lider oraz członkowie zespołu - powinni umieć korzystać z podstawowej procedury rozwiązywania problemów. Skuteczna procedura składa się z sześciu etapów.
-
Compliance przyszłością biznesu
12:29 21.02.2011
Mimo, ze usługi compliance są wciąż nowością na polskim rynku, ostatnio w mediach coraz częściej pojawiają się rozważania na temat ich roli dla prowadzenia nowoczesnego przedsiębiorstwa. Podmioty takie potrzebują bowiem zaawansowanych rozwiązań pozwalających obniżyć ryzyko ...
-
Matryca logiczna pomaga planować projekty unijne
13:44 16.02.2011
Matryca logiczna jest dokumentem ułatwiającym beneficjentowi prawidłowe przygotowanie projektu. Umożliwia przedstawienie strategicznych i bezpośrednich celów projektu, przewidywanych wyników i sposobów ich weryfikacji. Pokazuje również założenia i ryzyko na każdym poziomie wykonania ...
-
Ocena finansów firmy: teoria trzech soczewek
14:04 14.02.2011
Teoria trzech soczewek polega na przyglądaniu się firmie pod kątem trzech aspektów: ekonomicznego, finansowego i majątkowego. Każda z soczewek z osobna ujawnia pewien wycinek wiedzy o firmie, ale dopiero spojrzenie przez cały zestaw pozwala na pełną i rzetelną ocenę.
-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
13:48 11.02.2011
Dbając na co dzień o interakcję z konsumentami mogę stwierdzić, że zarządzanie doświadczeniem klienta jest jednym z najważniejszych sterów, które trzyma w rękach przedsiębiorstwo.
-
Badania marketingowe: kwestionariusz ankiety i wywiadu
00:20 06.02.2011
Przeprowadzanie badań marketingowych bardzo często wymaga zastosowania tzw. danych pierwotnych. Są to informacje, których nie da się uzyskać z innych źródeł niż własne. Oznacza to konieczność samodzielnego gromadzenia i przetwarzania wiedzy uzyskanej za pomocą różnorodnych technik ...
-
Analiza konkurencji jako element strategii rozwoju
10:51 04.02.2011
We współczesnych realiach rynkowych naznaczonych hiperkonkurencją, globalizacją, cyfryzacją i rosnącymi wymaganiami klientów niezwykle trudnym zadaniem staje się skuteczne prowadzenie biznesu bez uzmysłowienia sobie wizji i kierunków jego rozwoju.
-
Kupowanie fanów jako model biznesowy?
13:39 01.02.2011
Istnieje podejrzenie, że większość marek kupuje sobie fanów. Tylko nieliczne mogą się pochwalić posiadaniem społeczności, która działa na fan page'ach, kierując się sympatią wobec produktu. Co więc ma robić reszta firm, szczególnie tych, które dopiero pojawiają się na rynku?
-
Coaching kadry zarządzającej
13:55 27.01.2011
Mike to starszy wiceprezes wielkiej firmy z branży spożywczej. Jego cel zawodowy: w ciągu dwóch lat zostać członkiem zarządu. Problem: brak stałego przedmiotu uwagi i strategicznego ukierunkowania.
-
Strategie marketingowe: rozszerzanie marek
13:06 26.01.2011
Rozszerzanie marek może być jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększanie sprzedaży. Problem polega na tym, że nie każda marka nadaje się do rozszerzania, a sam proces może być bardzo skomplikowany.
-
Benchmarking jako koncepcja zarządzania
12:24 25.01.2011
Zarówno literatura przedmiotu, jak i praktyka biznesu dostarczają szeregu potencjalnych pułapek, na które mogą natrafić firmy. Jak się okazuje, na każdym etapie postępowania, w ramach benchmarkingu (nie wyłączając faz przygotowawczych), mogą pojawić się problemy. Co więcej, często ...
-
Menedżer a efektywny system kontroli
13:09 24.01.2011
Kombinacja dobrze zaplanowanych celów, silnej organizacji, umiejętnego kierowania i motywowania ma niewielkie szanse powodzenia, jeśli nie istnieje poprawnie zaprojektowany system kontroli. Menedżerowie często popełniają proste błędy w tym obszarze zarządzania - spróbujmy je odnaleźć.
-
Google Instant a pozycjonowanie
11:39 21.01.2011
Z chwilą uruchomienia Google Instant na forach i blogach związanych z SEO, SEM zawrzało. Czy Google Instant będzie miało wpływ na pozycjonowanie. Opinii jest tyle ilu fachowców w branży. Od wniosków, że Google Instant "wywróci" rynek SEO do poglądów bardziej umiarkowanych, mówiących, ...
-
Fundusze UE: Paszport do eksportu
13:37 20.01.2011
Rok 2011 to rok kolejnych szans dla przedsiębiorców na uzyskanie dofinansowania działań eksportowych. W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 6.1 Paszport do eksportu, zaprojektowano system wsparcia o charakterze specjalistycznym przeznaczony dla sektora mikro ...
-
Przykładowe techniki negocjacyjne
14:04 19.01.2011
Negocjacje stanowią proces porozumiewania w sytuacji konfliktu interesów lub są prowadzone w celu realizacji uprzednio zdefiniowanych zamierzeń. Z tego względu jest to proces złożony, w którym każda ze stron stara się doprowadzić do realizacji w jak najwyższym stopniu własnych ...
-
Relacje inwestorskie spółki
13:49 18.01.2011
Relacje inwestorskie (Investor Relations) stanowią jedno z najważniejszych narzędzi w procesie zarządzania nowoczesnym i konkurencyjnym przedsiębiorstwem na obecnym rynku finansowym. Świadome kształtowanie relacji inwestorskich pozwala na zwiększenie prawdopodobieństwa sukcesu, a ...
-
Synergia działań marketingowych
13:52 17.01.2011
Często zapominamy o naszym lokalnym kontekście, o tym, że nasz polski konsument jest jednak inny od tego w Londynie, a zatem żyje na nieco innym poziomie świadomości i potrzeb. Warto mieć to na uwadze, szczególnie planując działania dla dojrzałego albo nieco starszego konsumenta.
-
Przykłady błędów w negocjacjach
13:54 14.01.2011
Negocjacje są jedną z bardziej istotnych, a także interesujących form komunikacji międzyludzkiej, w której to każda ze stron uczestniczących stara się osiągnąć maksymalnie korzyści dla siebie oraz przeforsować swoje stanowisko. Do negocjacji dochodzi najczęściej gdy spełnione są ...
-
Polski model ładu korporacyjnego
13:37 12.01.2011
Ład korporacyjny to zespół narzędzi i instytucji, który zapewnia że interesy właściciela lub akcjonariusza danej firmy są godnie realizowane przez kadrę menedżerów (na czele z prezesem) tej firmy. W zależności od tradycji gospodarczej oraz zasad prawnych istnieją różne modele ...
-
CSR czyli odpowiedzialność społeczna biznesu
13:27 10.01.2011
Odpowiedzialność nie tylko za swój biznes, ale i za całe bliższe oraz dalsze otoczenie - o to, co wpływa na pozytywny wizerunek firmy wśród klientów i kontrahentów. Stosowanie koncepcji CSR korzystnie wpłynie na kreowanie zysków, motywację pracowników i notowania na giełdzie.
-
Audyt zewnętrzny projektów unijnych
11:40 07.01.2011
Beneficjenci, którzy powinni przeprowadzić audyt realizowanego projektu często zastanawiają się nad tym, jak takie badanie będzie przebiegało i w jakiej formie przekazane zostaną wyniki prowadzonych czynności audytorskich. Trudno o jednoznaczną odpowiedź na wspomniane zagadnienie: zasady ...
-
Analiza Kluczowych Czynników Sukcesu
13:28 05.01.2011
Ekonomista, który nie potrafi wytłumaczyć swojej teorii dziecku, jest szarlatanem. Parafraza słów znakomitego pisarza Kurta Vonneguta doskonale pasuje do świata biznesu. W biznesie ceni się bowiem jasność i skuteczność. Stąd popularność teorii prostych i sprawdzalnych w praktyce ...
-
Marketing referencyjny
11:48 03.01.2011
Generowanie rekomendacji produktu ma same zalety. Ale ja już taki jestem przekorny, że w każdej całości szukam dziury.
-
Segmentacja klientów
11:39 29.12.2010
Kiedy myślę o segmentacji klientów, przypomina mi się scena z filmu "Artur", kiedy główny bohater, będąc po raz pierwszy na polowaniu, strzelał w powietrze, wołając do przelatujących ptaków "traf w kulę, traf w kulę!". Marketing wielu firm przypomina takie właśnie działanie.