-
Strategie inwestycyjne na rynku kapitałowym
13:18 21.12.2010
Zasady strategii na rynku kapitałowym są proste: kupuj to, co zdrożeje. Kłopot w tym, że rynek nie pozwala na jednoznaczną ocenę co stanieje, a co podrożeje. Stąd należy stosować mniej lub bardziej wymyślne strategie, które pozwalają minimalizować ryzyko pomyłki.
-
Liderzy opinii a preferencje zakupowe
00:20 19.12.2010
Clutter reklamowy, spadek skuteczności i zaufania do klasycznych działań reklamowych powoduje, że marketerzy aktywnie przyglądają się możliwościom, jakie oferują im działania rekomendacyjne, czyli WOMM. W wielu przypadkach ich filarem są konsumenci określani jako liderzy opinii.
-
Emisja obligacji korporacyjnych
13:01 17.12.2010
Emisja obligacji korporacyjnych z wyłączeniem obligacji typu high-yield bond to sposób pozyskiwania finansowania charakterystyczny dla podmiotów o ustabilizowanej kondycji finansowej i dobrych wynikach finansowych. Instrumenty tego typu są często wykorzystywane do finansowania planów ...
-
Jak przeprowadzić szkolenie pracowników?
13:36 14.12.2010
Czy warto poświęcić czas i samemu zorganizować w firmie szkolenia wewnętrzne z problematyki jakości? Takie rozwiązanie umożliwia realizowanie powtarzalnych, często potrzebnych szkoleń w dowolnych terminach, a do tego mniejszym kosztem. Zajęcia prowadzone są przecież bez zaangażowania ...
-
Skuteczne wdrażanie strategii
12:54 13.12.2010
Co może powiedzieć enerdowski oficer z lat 1960-tych o skutecznym wdrażaniu strategii? Całkiem wiele, w gruncie rzeczy. Nauka płynąca z nocnego spotkania to jeden z wielu smaczków, które warto znać. Kilka innych - a także całą historię z oficerem - zaraz poznasz z tego artykułu.
-
Projekt PPP plus dotacja unijna
12:37 08.12.2010
Mianem projektów hybrydowych określa się przedsięwzięcia w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, które oprócz finansowania publicznego i prywatnego zakładają udział środków z funduszy europejskich. Warto podsumować pierwsze praktyczne doświadczenia beneficjentów z procesu ...
-
Budżetowanie projektów - rodzaje i cechy
13:13 07.12.2010
Budżety są najpopularniejszym narzędziem zarządzania. Dają jasny obraz postępów, odnoszą się do finansów firmy. Brakuje im elastyczności i faktycznego potencjału do innowacji, ale jeśli chodzi o kontrolę - na razie nie istnieje coś lepszego. Oto podstawowe informacje na temat ...
-
Zachowania konsumenckie
13:35 01.12.2010
Centralne miejsce zachowań konsumenckich stanowią procesy nabywania dóbr i usług. Ze względu na prawa jakimi rządzi się ten proces, możemy wyodrębnić kilka sposów ich dokonywania, a mianowicie mowa tutaj o zakupach refleksyjnych, nieplanowanych i nawykowych. Nim jednak konsument dokona ...
-
Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
12:35 30.11.2010
Zarządzanie wiedzą mimo wielu definicji można w uproszczeniu scharakteryzować jako system którego celem jest pomoc przedsiębiorstwom w zdobywaniu, analizowaniu i wykorzystywaniu wiedzy w celu podejmowania lepszych decyzji i osiągnięcia przewagi nad konkurencją. Cechą charakterystyczną w ...
-
Inwestowanie a pozycja rynkowa firmy
12:47 29.11.2010
Czy w twoją firmę zainwestowałby Warren Buffett? Osobiście on pewnie nie, jest jednak wielu wyznawców Buffetta którzy inwestują w mniejsze firmy - nawet w Polsce. Jakich firm szukają? Czy twoja firma spełnia te kryteria?
-
Organizowanie i prowadzenie zebrań
13:44 26.11.2010
Zebrania w firmach raczej nie mają dobrej opinii. Uważane są za marnotrawstwo czasu, po którym nie następują żadne zdecydowane działania. Są za długie. Za nudne. Nie rozwiązują problemów. Większość pracowników tylko potakuje i się nie odzywa. Ci, co mówią, wypowiadają się bez ...
-
Sprzedaż firmy: podstawowe know-how
11:29 25.11.2010
Sprzedaż firmy często pojawia się w prasowych nagłówkach, ale rzadko w artykułach merytorycznych o przedsiębiorczości. A przecież jest to świetny sposób na wyjście z biznesu z naprawdę sporym przelewem na koncie. Za moment poznasz garść podstawowych informacji, które przygotują ...
-
Kreowanie marki - maturalizm
13:48 22.11.2010
Trend zwany maturalizmem wyraża się w podążaniu za kulturą. Wraz z ewolucją norm i wartości społecznych wywiera on wpływ zarówno na biznes, jak i konsumentów na całym świecie.
-
Komunikacja z mediami w zarządzaniu kryzysowym
13:44 17.11.2010
W dobie nieograniczonego dostępu do informacji, jej zdobycie, przekaz to jedna z kluczowych dziedzin życia. Dziennikarzom, szczególnie tym piszącym, zależy przede wszystkim na umieszczeniu swego artykułu na pierwszej stronie. Do tego sposobu myślenia najbardziej przydatne są informacje ...
-
Dobry model biznesowy receptą na sukces
12:41 12.11.2010
Praktyka pokazuje, że świetny model biznesowy dla przeciętnego produktu lub technologii może odnieść większy sukces niż świetny produkt czy technologia z przeciętnym modelem biznesowym.
-
Koncepcje zarządzania
13:25 08.11.2010
Nasza wiedza w dowolnej dziedzinie nie funkcjonuje jako płynny tekst, zawierający logicznie ułożone kolejne informacje. To raczej porozrzucany zbiór drobnych faktów, z którymi łączą się nasze życiowe doświadczenia, przemyślenia oraz emocje. 10 ciekawostek zarządzania, które za ...
-
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
13:17 05.11.2010
Zwykle dla firmy klient to klient. Trzeba obsługiwać każdego i nie grymasić. Jednak często zdarza się, że trzeba wybierać np. do akcji promocyjnej, gdy budżetu wystarczy tylko na 1500 klientów. Których wtedy klientów wybrać? Czym się kierować w wyborze? Istnieje kilka rodzajów ...
-
Zarządzanie jakością w firmie
13:42 28.10.2010
Brak porozumienia z pracownikami lub kierownictwem firmy jest przeszkodą w pracy nad doskonaleniem jakości i potężnym hamulcem wprowadzania zmian. Jeśli znalazłeś się kiedyś w takiej sytuacji, wiesz dobrze, że tam gdzie nie ma akceptacji i zaangażowania trudno zrealizować jakiekolwiek ...
-
Na czym polega zarządzanie przez cele?
13:38 26.10.2010
Koncepcja Management by Objectives (MBO) została stworzona przez Petera F. Druckera ponad 40 lat temu. Główna myśl całej koncepcji opiera się na twierdzeniu, by osiągnąć sukces, wysiłki wszystkich pracowników firmy powinny być skierowane ku jednemu, wspólnemu celowi. Piękno tej teorii ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
13:27 22.10.2010
Chociaż Polskę od Doliny Krzemowej dzielą tysiące kilometrów odległości i lata przepaści technologicznej - wcale nie musimy wyjeżdżać za ocean, żeby się rozwijać. W Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele dziedzin ...
-
Insider trading
13:49 21.10.2010
Gdy w grę wchodzą duże kwoty, ważny jest dostęp do informacji. Poprawnie zinterpretowany sygnał może być źródłem zysków. Pokusa z nimi związana pojawia się, kiedy mamy dostęp do informacji poufnych, wykorzystując je do uzyskania korzyści materialnych. Ryzyko jest o tyle duże, że ...
-
Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
13:35 20.10.2010
Mimo iż racjonalne przesłanki i skrupulatny rachunek ekonomiczny są czynnikami mającymi zwykle decydujący wpływ na decyzje konsumenckie, to jednak należy uznać, że emocje i subiektywne odczucia stanowią również istotny element decydujący o decyzjach konsumentów.
-
Logistyka a gospodarka
13:12 19.10.2010
Nowoczesna gospodarka kręci się dzięki logistyce - to niezaprzeczalny fakt. I aż bierze wstyd, że dla większości pracowników kontakt z logistyką w gospodarce zamyka się w oddawaniu w recepcji kopert do wysłania lub zamawianiu pizzy na wynos. Nie chodzi o to by każdy umiał projektować ...
-
Warto dbać o wizerunek firmy w sieci
14:05 18.10.2010
W 2015 roku zakupy przez Internet będą stanowiły blisko 25% udziału w całym rynku handlowym (raport Obserwator Cetelem). Oznacza to, że każda firma, chcąca wykorzystać jedną czwartą rynku sprzedaży, będzie musiała stać się w pewnym sensie firmą internetową. Nie oznacza to ...
-
Jak zdetronizować lidera rynku?
13:38 13.10.2010
Żywiec, Vegeta, Hortex, Princessa i Prince Polo, Red Bull, Nałęczowianka - to przykłady potężnych liderów, którzy pozwolili odebrać sobie palmę pierwszeństwa. Jak to możliwe?