-
Cel przedsiębiorstwa to więcej niż zysk
02:35 08.10.2009
Prawdopodobnie można racjonalnie przyjąć, że organizacja i jej członkowie powinni dokładnie rozumieć swój cel. W praktyce jednak nie zawsze tak się dzieje. Bardzo często pojawiają się liczne wątpliwości i sprzeczne opinie w związku z tym zagadnieniem, nawet w gronie członków ...
-
Spotkanie bezpośrednie czy spotkania w sieci?
00:48 02.10.2009
Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości. Przyjrzyjmy się bliżej zarówno dostępnej technologii, jak i logistyce, o której trzeba pamiętać, planując spotkanie.
-
Satysfakcja klienta a zarządzanie doznaniami
00:20 30.09.2009
Od kilkunastu lat na świecie, a w Polsce od zaledwie kilku, w rozważaniach dotyczących relacji z klientem coraz częściej mówi się o doznaniach klienta i zarządzaniu doznaniami klienta. Co oznaczają te sformułowania? Czym różnią się od innych dotąd używanych pojęć? Czy warto ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
00:43 29.09.2009
Badania, jakie przeprowadziły firmy Eyeblaster oraz TNS, pokazują, że 85 proc. marketerów na świecie dostrzega potencjał integracji kampanii w różnych kanałach medialnych.
-
Kreatywność w marketingu
11:01 28.09.2009
Po co w marketingu potrzebna jest kreatywność? Wydaje się to oczywiste, a jednak odpowiedzi na to pytanie będą różne. Inna padnie, gdy postaramy się wczuwać w punkt widzenia odbiorcy, a inna, gdy przyjmiemy opcję przede wszystkim twórcy.
-
Budowanie relacji a osiąganie celów
00:16 25.09.2009
Liderzy biznesowi często koncentrują się na swoich zadaniach tak bardzo, że nie dostrzegają, iż czas poświęcony na budowanie koalicji pozwoliłby wykonać zadanie szybciej, łatwiej i skuteczniej. Czas spędzony na budowaniu relacji współpracy, w celu osiągnięcia założonych zadań ...
-
Kampanie reklamowe czerpią z życia
12:45 23.09.2009
Marketerzy na całym świecie przejmują się teorią cyklu życia marki, tym, że spadki sprzedaży są nieuchronne. Jak więc uchronić markę od zapomnienia? Czy specjalistom się to udaje? Jakich środków używają? Czy faktycznie mają wpływ na to, jak ludzie żyją i na to, jakie marki ...
-
Alternatywne metody zarządzania kosztami
12:40 22.09.2009
Tradycyjne podziały kosztów w przedsiębiorstwie opiera się na kosztach rodzajowych oraz kosztach wg miejsc ich powstawania. Jest on zgodny z wymogami Ustawy o rachunkowości, lecz jego walory informacyjne na potrzeby zarządzania są dość ograniczone. Tu z pomocą przychodzą alternatywne ...
-
Obsługa klienta: jak skrócić czas oczekiwania?
13:35 18.09.2009
Czy godzina godzinie równa? Nie. To, jak szybko mija czas w naszym odczuciu, zależy od wielu czynników. Gdy robimy coś przyjemnego, czas płynie niepostrzeżenie. Dlatego weekend zwykle wydaje się za krótki. Natomiast czas ciągnie się okrutnie podczas zajęć nieprzyjemnych, albo wtedy gdy ...
-
Reklama tradycyjna a marketing internetowy
01:10 17.09.2009
Dawniej tradycyjna, nieukierunkowana reklama za pośrednictwem gazet, magazynów, rozgłośni radiowych, telewizji i przesyłek reklamowych, była jedynym dostępnym rozwiązaniem. Jednak wykorzystanie tych mediów sprawia, że dotarcie do poszczególnych nabywców za pomocą indywidualnie ...
-
Google: nowy model rzeczywistości?
01:10 11.09.2009
Rozpoczynamy nowy rozdział gospodarki ery dobrobytu, w której Google uczy nas, jak zarządzać obfitością, rzucając wyzwanie podstawowej zasadzie ekonomii sformułowanej po raz pierwszy w 1767 r.: prawu podaży i popytu.
-
Program edukacyjny: "Uczenie się przez całe życie"
02:10 07.09.2009
Beneficjenci realizujący projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki powinni zwrócić uwagę na programy wspólnotowe powołane na wniosek Komisji Europejskiej w celu wsparcia krajów członkowskich w obszarach najistotniejszych dla całej Unii Europejskiej. W kontekście realizacji ...
-
Cele i wartość marketingu
01:15 04.09.2009
Marketing jest najważniejszą siłą napędową wartości rynkowej. Jest także największym uznaniowym wydatkiem w firmie. Jak więc zagwarantować, że przyniesie pożądany efekt? Zbyt długo marketing był postrzegany w kategoriach wydatku nierozliczalnego, nieukierunkowanego i trudnego do ...
-
Prezentacja handlowa: jak ją przygotować?
00:20 03.09.2009
Oczarowanie to określony zestaw pozytywnych emocji jakich klient może doświadczać podczas spotkania z Tobą. Radość, ekscytacja, zadowolenie z odkrycia nowych możliwości, zaciekawienie połączone z niecierpliwością chęci posiadania.... Tak może czuć się Twój klient pod warunkiem że ...
-
Rynki niszowe i ich potencjał
01:50 30.08.2009
Czasem opłaca się być niewielkim przedsiębiorcą. Niekiedy trudno w to uwierzyć, szczególnie gdy profesjonalne firmy z każdej dyscypliny mają obsesję na punkcie fuzji, zachwalają korzyści, które dają inne rynki, i zatrudniają tylu pracowników, że mogłyby zaludnić niewielkie ...
-
Prezentacja handlowa: kiedy oczaruje klienta?
14:46 27.08.2009
Możesz klienta zaciekawić, zaintrygować, możesz go nawet zachwycić ale równie dobrze możesz nie zainteresować, zanudzić a najgorszym przypadku rozzłościć i zniechęcić do siebie i swej firmy. Rezultaty zależą od tego jak przygotujesz i jak poprowadzisz prezentacje. Może już za kila ...
-
Czy offshoring usług HR się rozwinie?
11:52 24.08.2009
Offshoring polega na przenoszeniu procesów biznesowych lub funkcji przedsiębiorstwa poza granice kraju - do oddziałów własnej firmy lub zagranicznych zleceniobiorców. Prasa donosi o gwałtownym wzroście liczby tego typu przedsięwzięć, a instytucje zajmujące się badaniem trendów w ...
-
Jak podejmować trafne decyzje biznesowe?
14:01 11.08.2009
Sukces w biznesie zależy przede wszystkim od jakości decyzji podejmowanych przez kierownictwo firmy i efektywności ich wdrażania, co z kolei jest uzależnione od liderów, ich zdolności przywódczych i komunikacyjnych oraz umiejętności motywowania pracowników i wywierania na nich wpływu.
-
Kompetencje i rozwój zawodowy specjalistów
17:00 04.08.2009
Specjalista jest zapewne najbardziej nadużywaną nazwą stanowiska. Może ono w praktyce oznaczać zarówno eksperta, jak i pracownika o przeciętnych, a niekiedy i niskich kwalifikacjach, awansowanego na to stanowisko wyłącznie z uwagi na upływ lat. Przyjrzyjmy się bliżej stanowisku ...
-
Europejski Fundusz Społeczny - jak przygotować projekt?
16:43 04.08.2009
Każdy kto starał się kiedykolwiek o środki Europejskiego Funduszu Społecznego wie, że napisanie projektu to nie lada sztuka, zwłaszcza bez pomocy specjalistów przejście przez tysiące stron wytycznych nie należy do najprzyjemniejszych zajęć. Dlatego kontynuujemy otwieramy cykl ...
-
Sektor MSP: wybór i rejestracja domeny
12:38 04.08.2009
Rozpoczynając działania promocyjne w Internecie, jedną z pierwszych decyzji do podjęcia dla przedsiębiorstwa jest wybór adresu dla strony WWW. Firmowa domena, pełniąc funkcję wirtualnego adresu, determinuje sukces w Sieci.
-
Kreowanie wizerunku nowej marki - podstawy
14:11 03.08.2009
Z pozoru proste i jasne, budowanie marki wiąże się ze ściśle określonym planem, który sprawnie przeprowadzony odwdzięczy się efektywną popularyzacją i trwałą obecnością naszej marki na rynku. Jak więc skutecznie poprowadzić proces kreowania marki?
-
Insight konsumencki - skuteczne działanie marketingowe?
07:15 30.07.2009
Insight może dobrze zidentyfikować każdy, kto wsłuchuje się w oczekiwania i potrzeby innej osoby. Ale twórcy reklam bywają zbyt zadufani w przypadku własnej intuicji.
-
Dotacje unijne: wdrożenie budżetu zadaniowego
14:03 27.07.2009
Budżet zadaniowy ma znacznie usprawnić wydawanie publicznych pieniędzy, a szczególnie dotacji unijnych. Reforma polegająca na wdrożeniu budżetu zadaniowego jako systemu nowoczesnego zarządzania wydatkami publicznymi jest projektem wieloletnim i niezwykle trudnym w realizacji.
-
Analiza ryzyka kadrowego
13:50 24.07.2009
Do zadań controllingu personalnego można zaliczyć analizę ryzyka kadrowego rozumianego zarówno jako ryzyko dla obszaru zarządzania personelem, jak i - wynikające z tego obszaru - ryzyko dla całego przedsiębiorstwa.