-
Omni zakupy. W sieci i stacjonarnie
... społecznościowe, a 40% ankietowanych nie ma ulubionego miejsca na zakupy. Raport został opracowany na bazie badania zrealizowanego przez Mobile Institute. Partnerstwo merytoryczne nad projektem objęły Visa oraz Przelewy24. "Z tegorocznego badania i raportu wynika, że w sieci kupuje 57% internautów. To wzrost względem poprzedniego roku o 5 punktów ...
-
Co możemy zyskać na design thinking?
... wynika, że spopularyzowana przez amerykańską firmę konsultingową IDEO filozofia kreatywnego rozwiązywania problemów przeżywa obecnie swój złoty wiek. 78 proc. uczestników badania przyznało, że w ciągu ostatnich dwóch lat penetracja design thinking w ich firmach uległa zwiększeniu. Prawie 30 proc. zanotowało znaczący progres w implementacji ...
-
Jak inteligentna automatyzacja wpływa na procesy biznesowe?
... pracowników, jak również pojawienie się trendu przeszkalania pracowników do nowych umiejętności, stało się już rzeczywistością na rynku zgodnie z deklaracjami respondentów badania KPMG. Warto też podkreśli aspekt dopiero rosnącej dojrzałości rynkowej technologii automatyzacji i braku wielu doświadczeń w tym obszarze, co wpływa na różnicowane ...
-
Branża leasingowa w I poł. 2019 r.
... zdania na ten temat. Wydaje się, że wiedza na temat wymienionych modeli mobilności nie jest dzisiaj wystarczająco szeroka i powszechna. Wyniki badania koniunktury branży leasingowej Ostatni pomiar koniunktury pokazuje, że ankietowane firmy leasingowe oczekują nieznacznego wzrostu zatrudnienia, ale też pogorszenia jakości portfela ...
-
Polski leasing na 5. miejscu w Europie
... w krajobraz krajowych inwestycji, a jego znaczenie może wzrastać w kolejnych latach za sprawą zaufania, jakim obdarzają go polscy przedsiębiorcy. Jak pokazują wyniki badania Komisji Europejskiej z 2018r. w krajach UE średnio 47% firm wytypowało leasing jako najbardziej istotne źródło finansowania. W Polsce leasing jest ważny dla ...
-
Top Marka 2019: marki motoryzacyjne
... i elektrycznych rośnie z miesiąca na miesiąc, tak jak ich podaż na rynku – podsumowuje Daniel Mirkiewicz, analityk PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W XII edycji badania Top Marka to Volkswagen okazał się liderem zestawienia marek samochodów popularnych, gromadząc 2 157 704 pkt. Siłę drugiego w rankingu brandu, Toyoty ...
-
Leasing w obliczu COVID-19. Spowolnienia ciąg dalszy?
... okresie. Do lutego utrzymywały się też relatywnie dobre wyniki koniunktury wśród firm przemysłowych (ujemny odczyt -1,1 pkt. dotyczy już marca); a badania NBP wskazywały na wykorzystanie mocy produkcyjnych w polskich firmach mocno przekraczające barierę 80 procent: dokładnie 83,6% na koniec IV kw. 2019 ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... , szósta już odsłona raportu Salesforce „State of Marketing”. Opracowanie tradycyjnie już skupia się na najświeższych i najbardziej aktualnych tendencjach marketingowych. Autorzy badania poświęcają swą uwagę nie tylko najgorętszym trendom, ale również pochylają się nad kierunkami, w których ewoluuje marketing. I wprawdzie dziś rynek marketingowy ...
-
Usługi w chmurze = cyberbezpieczeństwo + ciągłość procesów biznesowych
... firmy w Polsce 2019 rok okazał się być najbezpieczniejszym pod względem liczby zarejestrowanych przez firmy incydentów bezpieczeństwa w porównaniu z dwoma poprzednimi edycjami badania. W zeszłym roku przynajmniej jeden cyberincydent zanotowała nieco więcej niż połowa badanych organizacji (54% wskazań). Oznacza to spadek o 14 p.p. w stosunku do ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
... Śląski. Tym, co w największym stopniu determinuje kierunek i metody naszych działań w zakresie finansów, jest panująca niepewność – uważa komentująca wyniki badania Maria Rotkiel. Zrealizowane przez ING Bank Śląski badanie pokazało, że wybuch pandemii skłonił Polaków do zmiany nawyków finansowych - z deklaracji respondentów wynika, że dziś ...
-
Bankowość elektroniczna, e-zakupy, oszczędzanie. Chwilowe trendy w pandemii?
... utrwalenia? Oto, co udało się ustalić w ramach analizy przeprowadzonej przez ING Bank Śląski. Bankowość elektroniczna na fali wzrostowej Wybuch pandemii przyniósł ... profil zaufany – mówi Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego. Ewolucja, nie rewolucja, zwyczajów zakupowych Z badania GFK wynika również, że stopniowo będziemy wracali ...
-
Polski leasing: gorsze wyniki, ale dobre prognozy
... , o łącznej wartości 624,9 mln zł (+55,9 proc. dynamika r/r) Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w ostatnim kwartale roku, ankietowane firmy spodziewają się ...
-
Zrównoważony rozwój i zmiany klimatyczne. Co mogą zrobić banki?
... wpływu w zakresie zrównoważonego rozwoju i znacząco zwiększa swoje zaangażowanie w kwestie ekonomiczne, społeczne czy dotyczące ładu korporacyjnego. Już teraz trzy czwarte respondentów badania Deloitte wskazuje, że zamierza zwiększyć nakłady na inicjatywy dotyczące klimatu. Banki mogą też inspirować i motywować klientów i partnerów biznesowych do ...
-
Smart home: znany i lubiany, czy niszowy?
... jest zbyt skomplikowana. Komfort nad bezpieczeństwem W 2020 roku najczęściej wybieranymi inteligentnymi rozwiązaniami w Polsce były systemy sterowania ogrzewaniem oraz oświetleniem. Według badania Oferteo.pl, zainstalowano je odpowiednio w 68% i 64% nowych domów. Na kolejnych miejscach znalazły się alarmy (58%), czujniki (51%) i kamery monitoringu ...
-
Marketing: trendy i wyzwania w najbliższej przyszłości
... wykonywania obowiązków służbowych? Jaką alokację budżetów planują sektory B2B i B2C? Trendy ujawnione w raporcie State of Marketing zostały zebrane na podstawie badania przeprowadzonego wśród ponad 8200 dyrektorów ds. marketingu z 37 krajów i sześciu kontynentów, w tym 287 z Polski. Jednym z wyraźnie zaznaczających się wśród specjalistów ...
-
Leasing wrzucił wyższy bieg. Co nim finansujemy?
... o łącznej wartości 471,7 mln zł (-24,5 proc. dynamika r/r) Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w ostatnim kwartale roku, ankietowane firmy prognozują stabilizację ...
-
Walentynki: aplikacje randkowe, czyli miłość pod napięciem
... i są łakomym kąskiem dla oszustów. Coraz większa potrzeba ochrony takich informacji osobowych sprawiła, że aplikacje randkowe stały się bezpieczniejsze. Według badania firmy Kaspersky pięć najpopularniejszych aplikacji randkowych udoskonaliło swoje protokoły szyfrowania i zaczęło zwracać większą uwagę na kwestię prywatności użytkowników. W celu ...
-
Polski leasing: finansowanie firm na dużym plusie
... przewozowych na zasadach B2B w ramach jednoosobowych działalności gospodarczych. Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, ankietowane firmy oczekują wzrostu zatrudnienia ...
-
Jak rozpoznawać phishing i się przed nim bronić?
... staje się coraz bardziej wyrafinowany. Dlatego eksperci Fortinet wyjaśniają na czym polega atak phishingowy i podpowiadają, jak ochronić się przed phishingiem. Badania wykazały, że najczęściej złośliwe oprogramowanie dostaje się do systemu przedsiębiorstwa poprzez atak phishingowy. Jest to metoda socjotechniczna, wykorzystująca ludzki błąd ...
-
Ograniczony dostęp do mediów społecznościowych dla młodzieży. 75% Polaków na "tak"
... , bo i problemów w przestrzeni publicznej przybywa – przewiduje Michał Pajdak, współautor badania z platformy ePsycholodzy.pl. Dodatkowo, jak komentuje psycholog Michał Murgrabia z ... to wcale nie oznacza, że takie zależności nie występują – zastrzegają autorzy badania. Eksperci z platformy ePsycholodzy.pl podsumowują, że smartfony mogą przyczyniać ...
-
Polska to 5. rynek leasingu w Europie
... form finansowania - jak np. kredyt. Pozytywny jest fakt, że firmy leasingowe dobrze oceniają koniunkturę w następnych 5 latach. Aż 77 proc. respondentów badania EY-Parthenon i ZPL uważa, że koniunktura w sektorze będzie dobra, a dodatkowe 18 proc., że bardzo dobra. Na tle innych krajów europejskich, leasing ...
-
Już co dziesiąty Polak ogląda telewizję w streamingu, ale daleko nam do USA
... For Nearly Half of All TV Viewing, 19 sierpnia 2025 r. [4] Amagi.com, Amagi FAST Report #15, sierpień 2025 r. Informacje o metodologii badania Gauge: Dane pochodzą z pojedynczego panelu Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. The Gauge™: Polska opiera się na ...
-
Sektor logistyczny wpadł w objęcia geopolityki
... sektor logistyczny, także w Polsce. Ramy relacji handlowych na świecie ciążą w kierunku bloków geopolitycznych Na taką zależność zwraca uwagę tegoroczna aktualizacja badania McKinsey Global Institute (MGI), w której już po raz drugi analitycy podkreślają zjawisko coraz silniejszych powiązań handlowych pomiędzy gospodarkami posiadającymi tożsame ...
-
Największe zagrożenia w internecie według Polaków: phishing, kradzież tożsamości i dezinformacja
... Polacy zaczynają dostrzegać własną rolę w systemie bezpieczeństwa swoich finansów Jak wynika z badania WIB i ZBP, najwięcej, bo 40 proc. badanych postrzega banki jako ... cyberbezpieczeństwie. Widoczny jest niewielki wzrost w tej kategorii – o 4 p.p. w stosunku do badania z 2024 r. Jednak nadal prawie połowa (49 proc.) deklaruje tylko orientacyjną ...
-
Jest standard badań profili internautów
... 11 października br. umową strony wspólnie będą realizować badanie profili użytkowników witryn zrzeszonych w sieciach reklamowych w oparciu o badania typu user-centric oraz site-centric. Celem badania jest zebranie i następnie ciągła aktualizacja danych o aktualnych profilach (tj. dane demograficzno-społeczne) użytkowników serwisów objętych badaniem ...
Tematy: sieci reklamowe, profile internautów -
Największe badanie Internautów
... zamierzoną, docelową wielkość panelu, który ma być stworzony. Celem badania jest dostarczenie wiarygodnych danych o ruchu na polskich witrynach internetowych, określenie wielkości ... mechanizmów bezpośredniej komunikacji z użytkownikami Internetu wybrano metodę rekrutacji online uczestników badania. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na ...
Tematy: badania internautów -
Onet zbada płace
... kierowniczą. Każdy menedżer, zarządzający co najmniej 30 pracownikami i zarabiający powyżej 6000 zł brutto miesięcznie, może dołączyć do grupy uczestników niezależnego badania wynagrodzeń menedżerów. Uczestnicy badań otrzymają bezpłatny raport na temat swojego wynagrodzenia, co pozwoli porównać własne warunki pracy z sytuacją innych menedżerów ...
Tematy: onet.pl, wynagrodzenia.pl -
E-mail pod kontrolą
... 2004 r. Wyniki opracowano na podstawie 690 anonimowych wywiadów z dyrektorami ds. informatycznych firm z całego regionu EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Badania prowadzono w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Izraelu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Republice Południowej Afryki, Szwajcarii, Szwecji, we Włoszech ...
-
Rynek e-finansów w Polsce
... usługi to szansa dla instytucji finansowych wykorzystujących kanał sprzedaży on-line. – wyniki badania komentuje Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA. - "Należy przy tym cały ... przy planowaniu akcji promocyjnych może być fakt, że jak wynika z badania, informacje o usługach finansowych internauci czerpią najczęściej ze stron serwisów finansowych (54 ...
-
Honda najbardziej odpowiedzialna społecznie
... Shell, we Francji Michelin, w Niemczech Porsche, w Indiach Bharat Petroleum, w Meksyku Nissan, a w Malezji Petronas. Polska w tym roku nie uczestniczyła w badaniu. Według badania, aż 85% konsumentów sektora motoryzacyjnego w Indonezji chętniej wybiera produkty i usługi firm, które są zaangażowane w rozwój społeczny. Klienci nie oczekują tylko ...
-
Jakim markom ufają Europejczycy?
... edycji badania European Trusted Brands Kryształowe Godła otrzymają marki: Mercedes (samochód), Beko (urządzenia AGD), Toshiba (komputer osobisty), Sony Ericsson (telefon komórkowy), Era (operator telefonii komórkowej), Panasonic (aparat fotograficzny/kamera), Itaka (biuro turystyczne), Lukas Bank (bank), MasterCard (karta płatnicza), ING Nationale ...
-
Jak pracownicy korzystają ze służbowych komputerów?
... proc.), najrzadziej Holendrzy (70 proc.) i Amerykanie (67 proc.). Jedna trzecia uczestników badania wykorzystuje służbowego laptopa do pobierania muzyki, a jedna dziesiąta przyznaje ... (56 proc.). Transakcje bankowe przez Internet na służbowych laptopach wykonuje 58 proc. uczestników badania, w tym 57 proc. kobiet i 58 proc. mężczyzn. Singapurczycy (72 ...
-
Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
... (20,3%), a z telewizji cyfrowej naziemnej korzysta co czternasty badany (5%). Trzy czwarte badanych (75,2%) deklaruje zadowolenie ze swojego dostawcy telewizji. Wyniki badania wskazują na niewielkie zainteresowanie usługami wiązanymi wśród Polaków. Niewielki odsetek 12,3% badanych deklaruje, że korzysta z usług wiązanych. Wyraźna większość ...
-
Polscy menedżerowie najlepsi w regionie
... . Jednak z drugiej strony lokalni menedżerowie są ambitni, odznaczają się pracowitością i dynamiką a kobiety są lepszymi menedżerami od mężczyzn – to główne wnioski badania. Mimo cech charakterystycznych dla całego regionu, istnieją również znaczące różnice w kulturze zarządzania Bułgarii, Czech, Węgier, Polski, Rumunii oraz Słowacji. „Badanie ...
-
Walka z wypaleniem zawodowym - fakty i mity
... odpowie¬dzialności za cierpienia pacjentów. Kiedy pełni zapału, ideałów i poświęcenia nauczyciele” z badania Blocha (Bloch, 1976) mają poczucie, że nie są w stanie kształcić i inspirować ... pochodzenia wypalenia zawodowego, jego istoty, przeciwdziałania, pomiaru oraz badania znajdziesz w książce „Wypalenie zawodowe” pod redakcją naukową Heleny Sęk ( ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei