-
Employer branding – moda czy konieczność?
... dobór interesujących aspektów to sztuka. Co może być wskazówką? Wnikliwa analiza oczekiwań, przekonań i potrzeb kandydatów oraz pracowników. Do tego służą badania, zarówno jakościowe jak i ilościowe, które pomagają uporządkować posiadane informacje. Z drugiej strony analizie należy poddać kulturę organizacyjną, a przede wszystkim jej wartości ...
-
Marketing i sprzedaż w sektorze MSP
... znalazło się ponad dwieście firm i osób z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Większość z nich pochodziła z branży produkcyjnej i usługowej. To już trzecia edycja badania. Tym razem jego autorzy skupili swoją uwagę na funkcjonowaniu działów sprzedaży i marketingu w strukturze firm. Przyglądano się też samym marketerom i sprzedawcom ...
-
PKN Orlen ponownie na szczycie CE TOP 500
... ogółem 500 największych firm sięgnęły 682 mld euro, co względem poprzedniego badania oznacza 1,8-procentowy spadek (694 mld euro). Mediana wzrostu przychodów wyniosła ... znalazły się jeszcze trzy polskie banki: Bank Zachodni WBK (6), mBank (8) i ING Bank Śląski (9). W 2014 r. banki kontynuowały stabilny rozwój, czego efektem jest wzrost sumy aktywów ...
-
Najdroższe powierzchnie biurowe III kw. 2015
... całym świecie. W pierwszej 50-tce znalazło się 19 rynków z regionu EMEA, 20 z Azji i Pacyfiku oraz 11 z obu Ameryk. Podczas gdy na badania porównawcze w dolarach amerykańskich wpływ miały różnice kursowe, roczne zmiany procentowe kosztów najmu oparte są na lokalnych walutach i metodach badań i nie ...
-
Michał Sołowow ulubieńcem mediów
... - 3,1 mld mogły osiągnąć materiały dotyczące Zygmunta Solorza-Żaka, ponad 2,5 mld – publikacje o Dominice i Sebastianie Kulczykach, a blisko 2,5 mld – Leszka Czarneckiego. Metodologia badania W badaniu uwzględniono osoby, które znalazły się w pierwszej dziesiątce listy 100 najbogatszych Polaków 2016, opracowanej przez miesięcznik „Forbes”. Metoda ...
-
Telemarketer: wizerunek w mediach
... . „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” - na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego - postanowił sprawdzić, jak duża jest skala negatywnych emocji wokół tej profesji. Autorzy badania wzięli pod lupę zeszłoroczne publikacje z prasy, internetu, radia i telewizji, jakie ukazały się w 2015 roku. Wyniki raportu zaprezentowano przy okazji gali ...
-
Spotify i długo długo nic, czyli streaming muzyki w social media
... usługi tego rodzaju. O badaniu: Analizę oparto o dane z monitoringu internetu i mediów społecznościowych. Monitoring przeprowadzono w okresie 1.08.2016 do 8.08.2016. Do badania wybrano najpopularniejsze serwisy do streamowania muzyki oferujące zbliżone względem siebie usługi oraz bibliotekę muzyczną. Monitorowano takie hasła jak: „Spotify”, „Tidal ...
Tematy: muzyka online, social media, monitoring mediów, muzyka za darmo, Spotify, Apple Music, Tidal -
Zobacz, gdzie żyje się najlepiej. Polska poza ścisłą czołówką
... banku HSBC i dotyczyło różnych aspektów życia i pracy poza krajem pochodzenia (np. warunków wychowywania dzieci, wynagrodzenia czy łatwości aklimatyzacji). W ubiegłorocznej edycji badania uczestniczyło 27 000 ekspatów z całego świata.
-
Świat: wydarzenia tygodnia 44/2016
... USD. Gospodarka krajów afrykańskich. Chiński model rozwoju gospodarczego zyskuje w Afryce coraz większe uznanie, staje się tez w Afryce coraz bardziej popularny. Badania wskazują, że obecnie 30 proc. (z 56 tys. badanych) wskazało model amerykański jako najpopularniejszy, aż 24 proc. wybrało model chiński. Egipski ...
-
E-mail marketing w branżach B2B i B2C. Podobieństwa i różnice
... rozumem. W przypadku B2B proces podejmowania decyzji jest bardziej złożony, ustrukturyzowany i racjonalny. Dlatego też, w procesie decyzyjnym bierze zwykle udział więcej osób. Badania wykazały, że w przypadku sprzedaży dla B2B, do zakupu trzeba przekonać nawet siedem osób reprezentujących daną firmę. Kluczowa dla osiągnięcia sukcesu ...
-
Po co nam Customer Journey Mapping?
... sklepu lub serwisu. Mogą to tego posłużyć źródła wewnętrzne firmy (obserwacje, analizy statystyk, danych sprzedażowych i marketingowych), jak i źródła zewnętrzne (zlecone badania). Jak wygląda mapa Customer Journey? Najpierw należy zebrać wszystkie istotne dane o naszych klientach: kim są, jakie mają zwyczaje zakupowe, w jaki ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
... przeprowadzonych przez SheKnows wynika, że aż 52 proc. ankietowanych kupiło produkt tylko z tego powodu. Zasadność zwrócenia się ku kobietom potwierdzają badania przeprowadzone przez E&Y, według których już w 2028 roku kobiety będą kontrolowały 75 proc. wydatków. Jak więc stworzyć reklamę, którą kobiety ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... , za raczej niewiarygodną kolejne 25 proc. W przypadku reklamy zewnętrznej było to odpowiednio 44 i 25 proc., a reklamy w internecie 43 i 25 proc. Badania wykazały jednak, że o ile reklama nie jest traktowana przez konsumentów jako wiarygodne i rzetelne źródło informacji pomocnych w podjęciu decyzji zakupowej, o tyle ...
-
Adblocking: wyzwanie dla afiliacji
... , w konfrontacji ze stronami przeciążonymi formatami nieprzystosowanymi do konfiguracji mobilnej, prowadziły wprost do blokowania funkcjonalności urządzeń przenośnych. Statystyki Wyniki badania przeprowadzonego wśród użytkowników Internetu we wrześniu 2016 roku przez GlobalWebindex są jednoznaczne. Większość respondentów stwierdziła, że zbyt wiele ...
-
WAP Billing atakuje urządzenia mobilne
... , który ma na celu wyeliminowanie logowania się w serwisach online przez automatyczne skrypty. Przykładem może być aktywny od 2015 r. Podec. Według badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab był on trzecim pod względem popularności trojanem w czerwcu 2017 r. wśród szkodników wykorzystujących mechanizm WAP Billing i nadal ...
-
Lead generation. Jak pozyskać klienta przez internet?
... także działy produktów finansowych oraz z zakresu zdrowia i edukacji. Dodatkowym atutem dla wykonawców i sprzedających jest system wystawiania rekomendacji przez klientów. Według badania przeprowadzonego przez Gemius dla E-commerce Polska aż 50% respondentów wskazuje na opinie o sprzedawcy jako czynnik wpływający na jego wiarygodność. Przykłady ...
-
Małe i średnie firmy polubiły faktoring
... wyłącznie przy wykorzystaniu wypracowanych zysków. Często wręcz chronią się przed zewnętrznym finansowaniem. Najlepiej podsumowuje to opinia jednego z przedsiębiorców, który w trakcie badania zadeklarował „jakbym musiał sięgnąć po kredyt, to wolałbym przyjąć więcej zleceń, aby go nie brać” - wyjaśnia Mirosław Sędłak, prezes Rzetelnej ...
-
Branża leasingowa I-III kw. 2017 r.
... . W ostatnim kwartale roku firmy leasingowe spodziewają się przyśpieszenia aktywności sprzedażowej oraz ustabilizowania jakości portfela leasingowego. Takie wnioski płyną z badania koniunktury branży leasingowej, zrealizowanego przez Związek Polskiego Leasingu, wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych. Przedstawiciele firm ...
-
Ranking warunków mieszkaniowych 2017
... . Analiza portalu RynekPierwotny.pl uwzględnia dwa ważne wskaźniki Przed zaprezentowaniem wyników rankingowych z końca 2016 roku, warto poświęcić kilka zdań metodologii badania przygotowywanego corocznie przez portal RynekPierwotny.pl. Wspomniany portal na podstawie danych z 218 analizowanych miast, obliczył liczbę mieszkań (tzn. lokali i domów ...
-
Call center walczy o dobre imię
... call i contact center rosną w naszym kraju w dość pokaźnym tempie sięgającym nawet 30 proc. rocznie. 135 firm, którym przyjrzeli się autorzy badania, oferuje przeszło 12 tys. miejsc prac. I najprawdopodobniej stanowisk będzie jeszcze więcej - plany rekrutacyjne posiada aż 61 proc. podmiotów. Prawie połowa ...
-
Sztuczna inteligencja i zmiana paradygmatu cyberbezpieczeństwa
... nadzór nad biznesowymi algorytmami, alarmując w momencie, kiedy zaczną podejmować dziwaczne decyzje. Nowe techniki odpierania ataków Już w tej chwili prowadzone są badania nad zastosowaniem specjalnych technik polegających na symulowanym generowaniu ataków, aby dany algorytm sztucznej inteligencji mógł być bardziej odporny na próby ...
-
Duże firmy częściej sięgają po leasing
... to mikro, małe i średnie firmy terenu całej Polski. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich firm. Aktualna edycja badania (IV kwartał) odbyła się w dniach 6-13 listopada 2017 r.
-
Dział zakupów: nie ma odwrotu od cyfrowej transformacji
... biznesową, globalnie takiej odpowiedzi udzielił tylko co trzeci ankietowany. W którym miejscu kuli ziemskiej dział zakupów jest najbardziej zorientowany na cyfryzację? Z badania Deloitte wynika, że jest to przede wszystkim Ameryka Południowa, gdzie wagę tego zagadnienia wskazuje niemal połowa (47 proc.) badanych. Na ...
-
Multiscreening 2018
... . Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania próbie 1020 internautów. Realizacja badania miała miejsce w grudniu 2018 roku. Weronika Niżnik
-
Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość
... stopniu koliduje konieczność zachowania prywatności danych (RODO). W najnowszym raporcie „State of Marketing” firma Salesforce zawarła rezultaty międzynarodowego badania analizującego kluczowe tendencje w marketingu współczesnych przedsiębiorstw. Jak się okazuje, najwyraźniej zaznaczającym się i kluczowym dla realizacji celów biznesowych trendem ...
-
Marketing sensoryczny? Tak, bo liczy się atmosfera w sklepie
... klientów za kluczowy czynnik wyboru sklepu stacjonarnego zamiast internetowego uważa miłą atmosferę. A jakie podejście charakteryzuje polskich konsumentów? Autorem omawianego badania, stanowiącego uzupełnienie poświęconego stanowi tradycyjnych sieci sprzedaży raportu z 2017 roku, jest Walnut Unlimited - światowa agencja badań rynku, która ...
-
W MŚP narzędziem pierwszego wyboru jest leasing
... to mikro, małe i średnie firmy terenu całej Polski. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich firm. Aktualna edycja badania odbyła się w dniach 28 marca – 5 kwietnia 2019 r.
-
Polowanie na jabłka. Phishing celuje w urządzenia Apple
... niechciane programy”. Większość z nich grozi przeciążeniem urządzeń niechcianymi reklamami, jednak niektóre mogą okazać się przykrywką poważniejszych zagrożeń. Pozostałe wyniki badania przedstawionego w raporcie Łączna liczba ataków phishingowych wykrytych w pierwszej połowie 2019 r. na komputerach Mac chronionych przez rozwiązania firmy Kaspersky ...
-
Gdzie najszybszy internet mobilny w VIII 2019?
... portalu RFBenchmark.pl sporządzono w oparciu o 142994 pomiarów dokonanych przez użytkowników aplikacji mobilnej RFBenchmark w sierpniu 2019. To już trzeci raz w historii badania, gdy liczba testów przekroczyła 100 tysięcy. Większość z nich (124216 - 86,67%) dotyczyła technologii 4G. Co siódmy z testów (13,03%) dotyczył ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... dynamika 28,9% r/r).” – mówi Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny ZPL. Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2021r. ankietowane firmy oczekują wzrostu ...
-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
... amerykańskiej firmy J.D. Power, zajmującej się analizą danych i wywiadem konsumenckim wykazało, że niekoniecznie się tak dzieje. Pomimo tego, że w czasie przeprowadzania badania liczba ofiar śmiertelnych COVID-19 w Stanach Zjednoczonych przekraczała 200 000 osób, ankietowani konsumenci nie wydawali się bardziej zmotywowani do zakupu tego ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... było to 20%. Okres 2020/2021 był rekordowy pod względem wzrostu marek i chociaż wiele z nich stanęło w tym czasie w obliczu trudności, nasze badania po raz kolejny dowiodły, że silne marki przynoszą znacząco wyższe zyski dla akcjonariuszy, są bardziej odporne na trudności i szybciej z nich ...
-
Pora na nowoczesne formy zatrudnienia. Nadchodzi era pracy tymczasowej?
... z firmami na podstawie nowoczesnych form zatrudnienia, stanowią osoby młode, które dopiero zdobywają doświadczenie zawodowe. Znajduje to odzwierciedlenie w odpowiedziach respondentów badania. Najwięcej jako motywację do podjęcia pracy czasowej wskazało możliwość zdobycia doświadczenia. Jednocześnie 44 proc. jako najlepszy aspekt pracy na określony ...
-
Hays: wynagrodzenia w contractingu IT jeszcze wzrosną
... WYNAGRODZEŃ Przy ogromnym – globalnym i lokalnym – niedoborze specjalistów oraz ekspertów IT, dalszy wzrost stawek w 2022 r. jest pewny. Wskazują na to wyniki badania omówionego na łamach Raportu płacowego IT Contracting 2022. Aż 84 proc. firm z branży IT zadeklarowało, że w 2021 wynagrodzenia pracowników wzrosły ...
-
Innowacyjność: skąd czerpać przykłady?
... wzrost zatrudnienia, większy wkład w ochronę klimatu oraz odnowę gospodarczą. Niemieckie Towarzystwo Fraunhofera oraz Czeski Uniwersytet Techniczny w Ostrawie rozpoczęły badania nad technologiami zarządzania energią z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Celem współpracy jest rozwój systemów magazynowania energii cieplnej, co skutkowałoby poprawą ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei