-
Korupcja w Polsce i na świecie 2006
... nabrały również wlokące się od lat śledztwa, np. w sprawie zabójstwa Generała Marka Papały, prywatyzacji PZU czy afery związanej z Laboratorium Frakcjonowania Osocza. ... przypadku wykrycia korupcji, pośrednicy starają się znaleźć kozła ofiarnego. – Firmy i stowarzyszenia profesjonalne prawników, księgowych i specjalistów z dziedziny bankowości ...
-
Niska jakość usług w sklepach obuwniczych
... plan schodzi standard usług, o szkoleniach dla pracowników nie wspominając. Według firmy badawczej INTERNATIONAL SERVICE CHECK, pracownicy sklepów obuwniczych myślą raczej o tym co teraz, ... terenie Czech i Słowacji niż w Polsce. Tym niemniej najwyżej oceniona została marka Aldo, zarządzana przez polską Ultimate Fashion, która uzyskała 83,7% na 100 ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
... również wyniki wielu badań. Na przykład, już z wczesnych (2004 r.) badań firmy Pentor „Postawy Polaków wobec reklamy” można wywnioskować, że reklama powinna ... na rynek. Funkcja perswazyjna reklamy polega na przekonaniu konsumentów, że dana marka najlepiej zaspokoi ich potrzeby, i nakłonieniu ich do dokonania zakupu. Funkcja utrwalająca reklamy ...
-
Więź klienta z luksusową marką
... reklamy, rozumianej jako wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi. Firmy mogą, więc odnieść podwójną korzyść w postaci zmniejszenia nakładu finansowego ... się w jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Z czym kojarzy się marka Harley-Davidson? Wiele osób bez zastanowienia rzuci odpowiedź: z wolnością, indywidualnością, z legendą ...
-
Telefony komórkowe Motoroli znikną z rynku?
... talenty, a równocześnie przynieść udziałowcom korzyści - powiedział w oficjalnym oświadczeniu prezes i CEO firmy, Greg Brown. Nowy szef Motoroli odniósł się do sukcesu serii ... mobilna telefonia to nadal prawie połowa przychodów Motoroli oraz - co ważne - główna marka, z którą kojarzony jest amerykański gigant. Co może zrobić Motorola? Istnieją trzy ...
-
Polski pracownik (nie)lojalny?
... " - komentuje dr Łęcki. "Na palcach jednej ręki można by policzyć firmy działające w Polsce, które po pierwsze dobrze płacą, po drugie wyciskają z ... internalizują go, czyli przyswajają jako własną wewnętrzną normę" - dodaje socjolog. Zdaniem Marka Karczewskiego, specjalisty Portalu Praca.pl wyniki ankiety pokazują, że dorabianie nawet ...
-
Rynek nieruchomości w zastoju
... sobie pozwolić najwięksi gracze o ugruntowanej pozycji. Wypracowywana przez wiele lat marka i skala prowadzonych inwestycji (bardzo często także poza rynkiem stricte ... siłowaniu się mogą stracić mali inwestorzy, np. dopiero zaczynający działalność deweloperską, firmy rodzinne. Takie podmioty nie posiadają znacznych rezerw finansowych i ...
-
Rynek herbat stabilizuje się
... kategorii herbatek funkcjonalnych odnotowaliśmy wzrost o 2,7 proc. - mówi Sylwia Mokrysz, pełnomocnik firmy Mokate. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie zdrową żywnością. Duża część ... korzyści wynikające z ćwiczeń jogi i medytacji. Yogi Tee to kultowa marka w Stanach Zjednoczonych, od niedawna dostępna i zdobywająca sobie zwolenników w Polsce. ...
-
Branża mięsna w trudnej sytuacji
... średnich, mogą oznaczać zakończenie działalności. W najgorszej sytuacj i znaj dą się firmy, które ostatnio rozpoczęły duże inwestycje lub są obciążone znacznymi kredytami ... przyniesie im oczekiwanego sukcesu - ubolewa prezes PMB. Z braku konsolidacji Zdaniem Marka Piątkowskiego, prezesa Mispolu, czynnikiem, który mógłby naprawić sytuację w branży ...
-
Siła reklamy a wybór marki
... rozrywkę, ale równocześnie nie musi to wpływać na nasze ogólne nastawienie wobec firmy, z której serwisem wiążemy wspomnienia przykrych doświadczeń. Jeśli zaś reklama informuje nas o ... przekazać w nich np. nową informację na temat produktu. Fakt, że związek osoba - marka decyduje o ogólnym nastawieniu do tego, co jest oglądane i rzecz jasna o tym, ...
-
Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł
... emisji stacje zarobiły 331,7 mln PLN. Do tej pory szczególną popularnością „marka Mikołaja” cieszyła się w sezonach świąteczno-noworocznych 2007/2008 oraz 2008/2009, w których ... od reklamodawców z sektora mediowego i telekomunikacyjnego: Polskiej Platformy Cyfrowej (33,2 mln PLN), firmy Polkomtel (32 mln PLN) oraz PTK Centertel (31,9 mln PLN). ...
-
Europa Group Hotels wchodzi do Polski
... Group, docelowo ma składać się z sieci dwugwiazdkowych hoteli. Jak na razie marka oferuje swoje usługi w Wilnie. Obecnie Europa Group Hotels aktywnie poszukuje partnerów i developerów ... Group Hotels: „Rozwój sieci i jej obecność w Polsce jest obecnie głównym celem firmy. Nasze hotele są popularne i cenione wśród polskich gości odwiedzających Rygę, ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... na głoda”, wykorzystywanego od kilku lat w reklamach produktów Danone. Konkurentami firmy w segmencie serków homogenizowanych przez długi czas były niemal wyłącznie ... hamowały sprzedaż nowych produktów, zwłaszcza usług internetowych. Swoją nową tożsamość marka wyraziła w haśle „Bliżej”. To slogan eliptyczny, niedoprecyzowany, nie jest opisem cechy ...
-
Gemini Jasna Park Tarnów: nowi najemcy
... Lacoste, Asics, Converse, And1, Mustang, Cat, Merrell, Umbro, Skechers, Timberland i Diverse. Marka wynajęła 189 mkw. powierzchni. - „Proces wynajmu Gemini Park Tarnów ... mogli poinformować o kolejnych umowach” – mówi Ewa Ściubidło Retail Commercial Manager z firmy BOIG Property Consulting, która odpowiada za komercjalizację galerii handlowej Gemini ...
-
Rejestracja pojazdów do 3,5 t w II 2010
... i ósme miejsce. Nieco lepiej wygląda statystyka rejestracji pojazdów przez firmy, które zarejestrowały w lutym 10,9 tys. pojazdów, czyli 10% mniej niż rok temu. W lutym Skoda umocniła swoją pozycję i po pierwszych dwóch miesiącach, jako jedyna marka z pierwszej dziesiątki rankingu, notuje wzrost rejestracji i to aż ...
-
Nowy hipermarket Tesco w Warszawie
... w sklepach Venezia, CCC i Deichmann, bieliznę marki Triumph i Chatte oraz biżuterię firmy YES. Połowę powierzchni handlowej – 8 tys. mkw. - zajmie sklep Tesco, ... skorzystać z bezpłatnych, biodegradowalnych torebek foliowych przy kasach. Tesco jako marka dbająca o środowisko proponuje też ofertę ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku, m.in ...
-
Reklama i zmysły
... wszechstronność produktów Tupperware, pomysłowa Brownie Wise, wiceprezydent firmy, dostrzegła siłę tkwiącą w sprzedaży podczas domowych prezentacji. ... ucisku, zmianie temperatury (ciepło, zimno), możemy odczuwać ból powierzchowny lub wibrację. Marka Hei-neken, której przykład przywoływałem już w moim poprzednim artykule nt. live marketingu ...
-
Branża motoryzacyjna w 2009 roku
... samochody i zanotowała 15,4-procentowy wzrost w stosunku do 2008 roku. Czeska marka zwiększyła swój udział w rynku o ponad 1,5 punktu procentowego do 11,9 procent. Zajmujący ... ulokowaniem działalności na terenie specjalnych stref ekonomicznych. Do końca 2009 roku firmy motoryzacyjne zainwestowały w strefach17,5 mld zł, co stanowi 26 procent łącznych ...
-
Polski rynek jogurtów: dynamiczny rozwój
... za tym idzie zwiększa się też oferta. Odtłuszczone jogurty występują np. w wersji pitnej. - Marka Jovi proponuje od połowy kwietnia 2010 r. Jogurt Pitny 0%. Już po ... dysponuje Müller, który o polskich konsumentów walczy od lutego 2009 r. Ambicją niemieckiej firmy jest osiągnięcie w ciągu trzech lat od debiutu pozycji wicelidera rynku (w tej chwili ...
-
Media społecznościowe a zachowania konsumentów
... poszukują dialogu – chcą, aby marka wysłuchała tego, co mają do powiedzenia, a nie tylko atakowała ich przekazem bez oglądania się na to, co myślą i czują konsumenci i czego chcą”, komentuje Rob Hernandez. „Konsumenci nie lubią chwytów reklamowych i oczekują, że firmy będą uczciwie mówić o swoich ...
-
Komputery przenośne wybierane w 2010r.
... zbyt dużym zainteresowaniem. Asus najciekawszą marką Największe zainteresowanie konsumentów wzbudziła marka Asus. W sumie blisko 19% wszystkich wyszukiwań dotyczyło właśnie modeli tej ... uzyskała firma ATI - 10,42% - co potwierdza, że zainteresowanie produktami tej firmy jest nadal niemałe. Informacje o badaniu Raport został przygotowany na podstawie ...
-
Najpopularniejsze telewizory 3D
... serwisu Skąpiec.pl największe znaczenie ma rozmiar telewizora 3D, jego marka oraz technologia. Niemal 40% internautów korzystających z usług porównywarki kierowało się ... końca maja 2011 największą popularnością w serwisie Skąpiec.pl cieszyły się telewizory 3D firmy Samsung. Markę tę wybrało ponad 40% użytkowników. Drugie miejsce przypadło ...
-
Reklama AGD w 2011 roku
... najwięcej? Pod kątem wydatków (cennikowo) w tym roku na czoło wysunęła się koreańska marka Samsung z ponad 8 mln zł, Beko ponad 6,6 mln zł, Bosch 5,7 mln zł ... Wśród kluczowych reklamodawców w branży AGD nastąpiła wyraźna polaryzacja zastosowania poszczególnych mediów. Firmy ze znacznym budżetem stosują „miks mediów” oparty w większości na telewizji ...
-
Optymistyczna branża e-commerce
... lepsza, jednak właściciele sklepów internetowych ciągle napotykają przy rozwoju swojej firmy na przeszkody. W zeszłym roku głównym zagrożeniem, które wymieniali ankietowani, ... z budowania własnej marki, 44% ankietowanych uważa, iż to właśnie marka przyciąga klientów do sklepu. Według respondentów czynnikami najsilniej oddziałującymi na klientów jest ...
-
Galeria Dekada w Olsztynie
... min. jazdy samochodem - 117 000 mieszkańców. DEKADA to sieć galerii i centrów handlowych typu convenience. Na rynku polskim marka obecna jest od 2009 roku. Do Grupy DEKADA należą centra już otwarte w takich miastach jak: Sieradz, ... sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy ...
-
Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie
... stawiają na efekty W ostatnich 12 miesiącach zanox rozpoczął współpracę z czołowymi firmami i markami z różnych branż. Do programów firmy dołączyły przedsiębiorstwa z sektora telekomunikacyjnego, m.in.: Orange oraz jego marka Neostrada, a także UPC i Netia. Swoje reklamy powierzyły także serwisy e-commerce, takie jak: Groupon, ASOS, Gruper, Douglas ...
-
Nowy operator komórkowy. Czy Virgin Mobile zatrzęsie rynkiem?
... wysyłania SMS‐ów na numery stacjonarne. Virgin Mobile to globalna marka, która powstała w 1999 r. w Wielkiej Brytanii jako pierwszy operator wirtualny na ... telefonii komórkowej niepodzielnie królują bowiem dotychczasowi operatorzy, posiadający własną infrastrukturę. Według firmy analityczno-doradczej Audytel, w Polsce na koniec II kw. 2012 r. było ...
-
Polski Internet a "drugie exposé" premiera
... z komentarzy na końcu analizy). rp.pl 5 artykułów, w tym analiza Marka Magierowskiego na temat zagadnień, które pojawią się lub powinny się pojawić ... Pozdrawiam A wystarczyłoby by zastopował premier pieniądze miliardami wyciekające do watykańskiej firmy i KRUS zlikwidował. Można zauważyć, że nawet negatywne komentarze cechuje spora kultura wypowiedzi ...
-
Nazwa produktu spożywczego - wymagania
... jakim są prezentowane. Nazwa produktu na rynki międzynarodowe Zaprojektowanie nowej nazwy dla firmy, produktu lub usługi, która będzie funkcjonować na międzynarodowych rynkach, wiąże ... . W ramach prac nad nową nazwą, lub przy rozszerzaniu rynku, na którym marka jest stosowana, konieczne są szczegółowe analizy oraz badania. Konsulting językowy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 15/2013
... się do 1,0 proc. r/r z 1,3 proc. r/r w lutym. Według prezesa NBP Marka Belki jeżeli inflacja utrzymałaby się w dłuższym okresie poniżej 1 proc., ... rym roku o 0,5% (podobnie, jak w ub.r.), zaś w 2014 r. odnotuje wzrost o 1,0%. Według rankingu firmy konsultingowej Deloitte (tzw. Social Progress Index) najbardziej zaawansowanym społecznie państwem ...
-
Centrum handlowe Dekada Grójec
... BOIG Property Consulting. DEKADA DEKADA to sieć galerii i centrów handlowych typu convenience. Na rynku polskim marka obecna jest od 2011 roku. Do Grupy DEKADA należą centra już otwarte w takich miastach jak: Sieradz, ... są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
... wydatkach reklamowych jest sektor żywnościowy. W tym świetle może dziwić pozycja lidera firmy Ferrero Polska, który zwiększył wydatki o 68% dystansując Nestle Polska – lidera z ... 1000%, Rossmann +142%, czy Neonet +325%. O sile mediów może świadczyć marka supermarketów Jula, która rozpoczęła swoją ekspansję w Polsce na jesieni 2011 od 2 supermarketów ...
-
Przetargi medyczne w Polsce 2012-2013
... , najmniej w sierpniu - podaje raport przygotowany przez Pressinfo.pl. Marka Pressinfo.pl uczestniczy we wszystkich ważniejszych wydarzeniach rynku inwestycyjno-przetargowego. ... firm które wygrały przetargi na dostawę respiratorów o największej wartości, to firmy zagraniczne mające jedynie swoje oddziały w Polsce. Środki farmaceutyczne - to kolejny ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 47/2013
... roczna stopa zwrotu waha się granicach 10-15 proc. Realne oczekiwania, zdaniem Marka Przybylskiego, to zwrot z inwestycji w akcje na poziomie średnio 10 proc. rocznie ... nie broni. Trzeba mieć jakiś konkretny cel, na który chcemy odkładać i inwestować pieniądze. Firmy póki co słabo sobie radzą z podsuwaniem klientom takich pomysłów – mówi Przybylski. ...
-
Sektor bankowy trzeba odzyskać dla polskiej gospodarki
... własną firmę identycznej specjalności albo uczestniczył na preferencyjnych warunkach w prywatyzacji firmy, w której niedawno był zatrudniony. Nietrudno się domyślić, że mając ... , NIK sprawdzał tę prywatyzację, złożono sprawozdanie w Sejmie. Oprócz dymisji ministra Marka Borowskiego nikomu jednak nie spadł włos z głowy. Drugą wielką i skandaliczną ...