-
Rebranding Biedronki
... ma osiągnąć pułap 3000 jednostek handlowych. Obecna pozycja firmy to niewątpliwy sukces. Dlaczego marka chce zmieniać to co przynosi jej tak ... firmy Wzrost ilościowy nie jest kluczowym celem firmy. Celem rebrandingu jest wzrost jakościowy, poszerzenie grupy klientów o tych lepiej sytuowanych. Celem jest zabranie rynku nie dyskontom, na którym marka ...
-
Wartość dodana marki nie tylko materialna
... doświadczenia z marką). Marka w miarę możliwości będzie mogła ulec modyfikacji na życzenie, ale klient nie powinien oczekiwać, że zostanie dla niego całkowicie przeobrażona. Poznaj! Klienci chcą posiadać wiarygodną wiedzę o realnej wartości, wyjątkowości konkretnej marki czy oferty. Akceptacja wartości firmy, wyznaczników markowości, staje ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... firmy biżuteryjne Apart i W.KRUK, marki wódek Chopin i Belvedere, WITTCHEN znany ze sprzedaży galanterii skórzanej, jak również marka kosmetyczna Dr Irena Eris. Co ciekawe ankietowani zamożni i bogaci Polacy często wskazywali również firmy ... takiego charakteru. Z kolei polska marka to taka, która jest własnością firmy z przewagą kapitału polskiego lub ...
-
Wartość dodana w marketingu, czyli co?
... Stworzone wyłącznie z materiałów recyklowalnych buty Adidas x Parley wiążą marketingowe decyzje firmy z walką o oczyszczanie oceanów z odpadów z tworzyw sztucznych. Te buty to czysta idea ... wypierane jest przez „wisebrand”, ponieważ mądra marka może przywiązać do siebie konsumentów o wiele silniej niż marka wyłącznie „modna” lub „fajna”. I chociaż ...
-
Relacje z klientami: jak wzbudzić miłość do marki?
... społecznej o zazwyczaj dużym zasięgu, która reprezentuje wartości danej populacji. Mniejsze firmy mają niewątpliwie trudniej. Powinny przede wszystkim w określonej grupie odbiorców, wyrobić ... . Także internetowi klienci chcą doświadczać najlepszej obsługi i widzieć, że marka rozumie ich potrzeby. W natłoku reklamowych przekazów i dużej konkurencji ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... droga dla dwóch marek Opracowanie „Candidate Experince” nie pozostawia wątpliwości - marka pracodawcy oraz marka samego produktu to system naczyń połączonych. Z jednej bowiem strony już co piąty kandydat, który jest niezadowolony z rekrutacji do danej firmy, deklaruje rezygnację z zakupu jej produktów i usług. Z drugiej – o zainteresowaniu ofertą ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... 88%, odnotowało Uniqlo. Marka ta zawdzięcza tak ... marka ta należy w Chinach do grona dóbr luksusowych, choć jest zwykle słabo rozpoznawalna w pozostałych częściach świata. Wzrost wartości Moutai sugeruje, że jesteśmy być może świadkami pojawienia się kolejnej dużej luksusowej marki z Chin” – komentuje Nathalie Burdet, Dyrektor Marketingu firmy ...
-
Jakie znaczenie ma etyczny PR i jak go budować?
... branżowych, lecz na świadomym i konsekwentnym prezentowaniu własnej działalności. Przykład? Marka odzieżowa, która decyduje się na transparentną komunikację dotyczącą warunków, w ... „czytać między wierszami” – jeśli komunikat nie ma oparcia w realnych działaniach firmy, bardzo szybko zostanie zakwestionowany. Marki, które chcą być postrzegane jako ...
-
Budowanie marki premium w Polsce: jakie kompetencje są dziś warte więcej niż kapitał?
... Konsumentka premium – przyzwyczajona do obserwowania marek globalnych widzi, kiedy polska marka powtarza cudzy kod estetyczny. I widzi, kiedy próbuje budować świat, którego ... bardziej wymagający i świadomy, a to oznacza, że przewagę będą miały firmy potrafiące łączyć jakość, emocje i operacyjną precyzję. Najważniejszym zasobem współczesnych marek ...
-
Reklamy powinny być cool
... w jednoznaczny i łatwy do przewidzenia sposób, a jest to ważniejsze niż biura firmy i zakłady, które przecież zawsze można odbudować. Dużo trudniej zapanować nad ... poszukiwali – symbolu luzu i nonkonformizmu. Efekt był z pewnością silniejszy niż typowej reklamy telewizyjnej. Marka stawała się sławna, a buty Nike okazywały się chodliwym towarem. ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... w swojej książce „Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar” (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008) wyróżnili 6 możliwych obiektów lojalności klientów. Są to: marka, kategoria produktu, personel firmy, miejsce zakupu, społeczność wokół marki, organizacja. Opisy obiektów pochodzą z ww. książki. Wykorzystanie za zgodą Wydawcy. Lojalność względem marki ...
-
Osobowość marki a social media
... nich pożądanego wizerunku. Nasz Fan page przecież jest odzwierciedleniem naszej firmy. Założenia a rzeczywistość W firmie pada pomysł: uruchomimy Fan page na Facebooku. ... nich nasza marka. Dlatego trzeba być przygotowanym do rozmowy z nimi. A jak rozmawiać z kimś o sobie, gdy sami nie wiemy, kim jesteśmy? Dlatego dojrzałe firmy tworzą strategie ...
-
Najpopularniejszy sprzęt RTV i AGD XII 2012
... Skąpiec.pl wykazała, że najchętniej zaopatrzyliby się oni w lodówkę firmy Samsung, Bosch lub Electrolux. Najbardziej pożądanym rodzajem urządzeń były te z ... %) internautów, którzy w ostatnim czasie szukali odkurzacza, najważniejszym kryterium wyboru była jego marka. Niecałe 24% potencjalnych kupujących interesował przede wszystkim typ urządzenia, a ...
-
Kupno laptopa: preferencje konsumentów
... producentów na jakie tylko możemy sobie pozwolić. Z tego właśnie powodu to marka budząca powszechne zaufanie oraz cena, niestanowiąca zbyt dużego obciążenia dla ... wiąże się z renoma jego marki. Tak dzieje się w przypadku urządzeń firmy Apple – postrzeganych często jako pewnego rodzaju wyznacznik statusu materialnego i po prostu modnych. ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2018
... stosunkowo niewielki koszt uruchomienia i prowadzenia sklepu online. – Firmy kosmetyczne z Polski powinny się jednak liczyć z tym, że samo postawienie strony internetowej nie wystarczy, aby posypały się zamówienia z Wysp – podkreśla ekspertka The Biz Mentor. – Nowa marka musi najpierw zdobyć zaufanie konsumentów, prezentując swoje doświadczenie ...
-
15 trendów w marketingu w 2022 roku
... z wysoko pozycjonowanych stron pozytywnie wpłyną na pozycję danej firmy, a docelowo powinny poprawić także wyniki sprzedażowe. Outreach sprawia, że marka jeszcze bardziej „rozprzestrzenia” się w Internecie! Trudno zaprzeczyć, że bez względu na branżę, rozmiar firmy czy rodzaj prowadzonej działalności, każde przedsiębiorstwo potrzebuje marketingu ...
-
Lojalność w e-commerce: co naprawdę przyciąga klientów?
... Lojalność pojawia się wtedy, gdy marka oferuje realną wartość: jakość, bezpieczeństwo, świetną obsługę i nowoczesne technologie. To jasny sygnał dla branży: aby utrzymać klientów, trzeba konsekwentnie budować zaufanie i doświadczenia, które wykraczają poza promocje. Jako e-Izba będziemy nadal wspierać firmy w tworzeniu standardów i rozwiązań, które ...
-
Najlepsze marki świata a kryzys
... silniejszy”, czy też „Jesteś podporą swej rodziny, firmy, społeczności… a ja cię w tym wesprę”… Robi to Chrysler, marka Chrysler Group, którą przed bankructwem uratowała ... etos podnoszącego się amerykańskiego przemysłu samochodowego, robotniczego Detroit, wreszcie – Ameryki. Marka sama się zmienia, zarazem pisząc manifest powrotu do zapomnianych ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... najcenniejszych marek Ameryki Łacińskiej BrandZ pierwsze miejsce w regionie zajmuje Corona (marka piwa z Meksyku). Większość ludzi widziała reklamy piwa Corona, w których ... już znaczny zasób wiedzy na temat „konsumenta wielokanałowego” i na tej podstawie firmy starają się zapewnić jak najlepsze doświadczenia konsumenckie we wszystkich punktach ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
... linię komunikacyjną konkurencji zdecydowanie przykuło uwagę wielu, dzięki czemu marka zadebiutowała na rynku w wielkim stylu, szybko utrwalając się w świadomości konsumentów ze szczerym ... femvertisingu sprawia, że kobiety jeszcze bardziej oczekują, że firmy wyjdą naprzeciw ich oczekiwaniom i potrzebom. Przykłady przedstawionych reklam mogą ...
-
Jak filozofia Jeana Baudrillarda może poprawić sprzedaż?
... firmy oferują podobny zakres usług i towarów o porównywalnych właściwościach, a sucha analiza obiektywnych danych wykaże różnice raczej na poziomie niuansów. Tak naprawdę liczy się więc przede wszystkim marka – nie znaczek, tylko marka i wszystko co marka ... wielu powie szczerze, że marka nie bardzo ich obchodzi! Baudrillard doskonale to rozumiał. ...
-
Kreowanie wizerunku nowej marki - podstawy
... o jego aktualizowaniu. Powierzenie prowadzenia bloga warto zlecić pracownikowi firmy (specjaliści mówią, że słabo w tej funkcji sprawdzają się PR-owcy), do którego obowiązków należeć będzie również moderowanie dyskusji, obsługa skrzynki pytań oraz ich publikacja. Aby nowa marka dobrze się kojarzyła, powinna występować w odpowiednim otoczeniu ...
-
Decyzje zakupowe Polaków przed Świętami
... firmy Canon (22,66%). Tylko nieznacznie mniejszą popularnością cieszyła się marka Nikon. Natomiast na trzecim miejscu uplasował się Sony z wynikiem w granicach 16 %. Przeprowadzone badanie pokazało, że marka ...
-
Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie
... gotowy scenariusz antykryzysowy, czyli plan postępowania, który należy wdrożyć w trudnych dla firmy sytuacjach. W ciężkich chwilach z powodu nadmiernego stresu nie myślimy logicznie, ... mogą go dotknąć, wtedy żadne zdarzenie nie będzie zaskoczeniem, a marka zareaguje w sposób przemyślany i szybki. Z tego powodu należy stale obserwować sytuację rynkową ...
-
Real-time marketing w działaniach e-mail marketingowych
... zwycięzców. Poniżej przykład newslettera firmy True&Co., która wykorzystała narrację związaną z rozdaniem nagród filmowych do prezentacji swoich produktów. Na koniec przykład kolejnego newslettera od Mustache.pl, wysłanego tuż przed długim weekendem majowym. Pogoda nas wtedy nie rozpieszczała, jednak marka wykorzystała niekorzystne prognozy pogody ...
-
Rynek pracownika, czyli o świadomym kandydacie
... o marce pracodawcy W poprzednim badaniu preferencji, 58% kandydatów z całego świata zadeklarowało, że marka pracodawcy jest dla nich ważniejsza niż pięć lat wcześniej. To ... wiedza o wizji przedsiębiorstwa pracodawcy jest istotna dla 29% kandydatów. Działania firmy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu ceni z kolei 9% respondentów. W ...
-
Zarządzanie marką: ważna spójność
... przekona świadomego konsumenta, że Shell to marka dla niego? Podsumowując, komunikacja brandu to kompleksowy i skomplikowany proces. Osoby zarządzające reputacją marki i wizerunkiem organizacji powinny pamiętać, że podejmowane przez firmę działania muszą być spójne z ideą przewodnią i tożsamością firmy. Tylko wtedy istnieje szansa na skuteczną ...
-
iPhone, Windows 8, Google Glass. 3 porażki w projektowaniu user experience
... firmy Symetria UX. Niestety doświadczenie już nie raz pokazało, że pomimo usilnych starań producenta takiego efektu nie udaje się osiągnąć. Grzech nadgryzionego jabłka Termin „user experience”, nieprzerwanie od początku nowego millenium zyskuje na popularności, jednak za jego popularyzację odpowiedzialna jest marka ... konkurenta firmy zarządzanej przez ...
Tematy: user experience, projektowanie UX -
Konsumenci wolą marki lokalne?
... a na trzeciej uplasował się Phillips. iPod firmy Apple zajął wyższą pozycję na rynkach krajów rozwiniętych. Marka ma znaczenie Jan Hofmeyr, Global Head of Insights ... Ameryki Łacińskiej wolą marki Philips i Panasonic. Samsung był wskazywany, jako ulubiona marka najczęściej przez konsumentów rosyjskich i węgierskich. „Wyniki pokazują, że konsumenci na ...
-
Najcenniejsze marki świata 2011 - produkty luksusowe
... oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23%). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermès – 11,9 mld USD (41%), dalej Gucci – 7,4 mld USD (-2%) oraz Channel – 6,8 ... dla określenia ich wartości, ponieważ na markę składają się zarówno wyniki biznesowe firmy, jak i jakość produktu, klarowność pozycjonowania i pozycja rynkowa. W rankingu brane są pod ...
-
Polski przemysł motoryzacyjny - wiraże i miraże
... samych fabrykach u dostawców produkcyjnych czy w firmach z tzw. otoczenia motoryzacyjnego (firmy logistyczne, dostawcy materiałów, catering etc.). Wartość eksportu przy ... modelu Syrena. Niezbyt udany pojazd przejęła inna marka – FSM Fabryka Samochodów Małolitrażowych z Bielska-Białej. Marka FSO, którą faktycznie reprezentowała Warszawa, ustąpiła ...
-
Jak budować relacje z klientami: Social Customer Care
... dla wielu firm. Chyba już wszyscy słyszeliśmy powiedzenie: „Nawet jeśli Twojej firmy nie ma w Internecie, to nie znaczy, że Twoi klienci o niej nie rozmawiają ... rolę w Customer Journey Map. Prawidłowo opracowane działania wzbudzą zaufanie klientów, którego marka potrzebuje, by być postrzeganą jako bliski przyjaciel. Im więcej pozytywnych rzeczy ...
-
BrandZ: najcenniejsze fast foody świata
... McDonald’s nabył również start up z branży sztucznej inteligencji (AI). Domino’s Pizza (marka fast food nr 5, wyceniona na 9,6 mld USD) i Chipotle (nr 9, wyceniona na ... marek świata BrandZ™ Top 100 Już po raz czternasty na zlecenie WPP eksperci firmy Kantar zajmujący się wartością marek przeprowadzili wycenę, która stanowi podstawę rankingu ...
-
Cross marketing wabi panie
... typowo kobieca marka – bielizna Chantelle Paris. Marka ta ... Marka piwa Redds kieruje swoją komunikację do kobiet z duszą – inspiruje je do tworzenia własnego, kolorowego świata na KreacjeRedds.pl. Kobiety dziś są bardziej świadome swoich potrzeb, coraz precyzyjniej dobierają miejsca i treści dla siebie. Coraz racjonalniej korzystają z sieci, a firmy ...
-
Polacy a jazda na rowerze: wybieramy "holendry"
... czy na zakupy. Markety, urzędy i coraz częściej także prywatne firmy dbają o umieszczenie przed siedzibą rowerowych stojaków. Nie ... marka ma na ogół marginalne znaczenie, warto zauważyć, że niekwestionowanym liderem wśród producentów tej kategorii jest firma Romet. Na kolejnych pozycjach rankingu top producentów rowerów miejskich znalazły się firmy ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem