-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... . Dziesięć sektorów zanotowało wzrost wydatków reklamowych. Najsilniej rosły: media (+9,4 mln zł, dynamika +26,7 proc.), pozostałe (+1,9 mln zł, dynamika +56,9 proc.), odzież i dodatki (+1,6 mln zł, dynamika +127,6 proc.). Spośród sześciu spadkowych sektorów najbardziej inwestycje reklamowe zredukowali producenci napojów i alkoholi (aż o 4,3 mln zł ...
-
Internet i handel napędzają rynek reklamy
... pierwszym kwartale 2025 roku wzrosły inwestycje reklamowe we wszystkich mediach z wyjątkiem prasy. Najszybciej rozwijała się reklama internetowa – o 8,3% rok do roku (przy czym najdynamiczniej rosła kategoria wyszukiwania). Nieco wolniejszy wzrost odnotowało radio – ponad 7%. Pozostałe media osiągnęły dynamikę poniżej średniej rynkowej: inwestycje ...
-
Reklama kinowa wyprzedza internet i radio. Jak zmienia się rynek?
... media notują najszybszy wzrost inwestycji reklamowych? Jakie sektory zwiększają, a jakie ograniczają swoje budżety reklamowe? Jaki udział w rynku mają dziś wideo oraz internet? SEKTORY REKLAMOWE ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... , dyrektor generalna Starcomu. SEKTORY REKLAMOWE Po sześciu miesiącach 2017 roku dziesięć sektorów zintensyfikowało swoje inwestycje reklamowe, a sześć ograniczyło. W przypadku żywności i finansów spadki były wyjątkowo dotkliwe i wyniosły odpowiednio -47,7 mln zł (-9,8%) oraz 33 mln zł (-8,9%). Najsilniej rosły sektory: media – wzrost wydatków na ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... najaktywniejszych reklamodawców w radiu znaleźć możemy markety oferujące sprzęt RTV i AGD: Media Expert oraz Euro-Net, a ponadto firmę farmaceutyczną Aflofarm Farmacja Polska oraz dyskonty: Lidla i Biedronkę. W okresie od stycznia do marca 2024 r. inwestycje reklamowe w reklamę zewnętrzną były wyższe niż przed rokiem o 27,8 proc., czyli ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... media i finanse) zmniejszyły swoje inwestycje w to medium o łącznie 2,7 mln zł. Za to wrócił do kin po roku nieobecności sektor farmaceutyczny. W pierwszym półroczu 2024 r. inwestycje reklamowe ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczył nakłady, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja. Wydatki reklamowe w podziale na media Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (w przypadku finansów i telekomunikacji to ponad 80 proc. budżetów). Widać również, że handel dość ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... badawczy Kantar Media i opracowane przez ekspertów niezależnego domu mediowego Equinox Polska, dane za 3 kwartały tego roku pokazują, iż tegoroczne wydatki reklamowe branży ... przygląda się wydatkom w poszczególnych miesiącach tego roku. Winą za niższe wydatki reklamowe w tym roku, można obarczać przeciągającą się zimę i brak chęci kierowców ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... 2014 roku, budżety mediowe na ten obszar zostały zmniejszone o 36%. Inwestycje w media w branży ubezpieczeń utrzymują się na systematycznie stałym poziomie. Zauważalny jest ... więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. W ujęciu całorocznym (2015 vs. 2014) wydatki reklamowe sektora finansowego spadły o 10% i pochłonęły 487 milionów złotych. Wydatki ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... klasy mediów, to wzrosty objęły cztery z nich. W trzech odnotowano spadki. Sektory reklamowe Jak czytamy w komunikacie z raportu, w minionym roku wartość polskiego rynku reklamy wzrosła ... oferty premium. Ten typ nośnika szczególnie cenią sobie przedstawiciele sektorów media oraz żywność. W pierwszym przypadku dużo na citylighty wydali dystrybutorzy ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... , czyli 3%). Są to cztery największe rynki reklamowe na świecie, które dzięki wysokiej skali wydatków rekompensują to, czego może im brakować pod względem szybkości. Media społecznościowe są liderem wzrostu reklamy i w przyszłym roku wyprzedzą telewizję Zenith przewiduje, że media społecznościowe będą najszybciej rozwijającym się kanałem ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... reklamowe netto w kinach wyniosły ponad 130,8 mln zł w analizowanym okresie, co stanowi 10,9% wzrostu wobec ubiegłego roku. W top 5 sektorów z największym udziałem w wydatkach na reklamę kinową znalazły się: media ...
-
PR w nowych mediach
... , ile zakomunikuje reklama. PR buduje wiarygodność, reklama nie Komunikaty po zamieszczeniu przez media zyskują bardzo dużą wiarygodność. Odbiorcy są bowiem przekonani, że media weryfikują prawdziwość faktów podawanych w swoich komunikatach. Przekazy reklamowe ze względu na fakt, iż redakcje nie biorą żadnej odpowiedzialności za zamieszczany ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... miesiącach zarówno w gospodarce, jak i na rynku reklamy będzie następować dalsze stopniowe osłabienie wzrostów. Beneficjentami wzrostu są wszystkie media poza magazynami i prasą. Nowe inwestycje reklamowe trafiały w tym roku przede wszystkim do internetu, telewizji oraz radia. Liderem pod względem wolumenu wzrostu była reklama internetowa ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
... zł. Wielkanoc poczuliśmy w marcu Jak wynika z danych Admonit, największe wydatki reklamowe większość sieci handlowych poniosła w marcu. Wielkanoc wypadła w tym roku na początku ... I kwartale 2015 r. najlepiej wypadła Biedronka, która otrzymała największą liczbę pozytywnych opinii w social media. Tuż za nią uplasowało się Tesco, a na trzecim miejscu - ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... wzrósł z 1,3% do 1,4% oraz udział reklamy zewnętrznej zmienił się z 5,5% do 5,54%. Pozostałe media zmniejszyły swój udział w mediamiksie. Dużo straciła telewizja, której udział spadł o 1,6 ... działania reklamowe by przekonać do wybierania ich produktów. Pod kątem dynamiki po trzech kwartałach najmocniej wzrosły wydatki reklamowe na internet i kino. ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... IAB Polska - Większe nakłady reklamowe przyszły głównie z dwóch ... Media, Havas Media, IDG, Interia, IPG Mediabrands, LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Re:define, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Za wydatki reklamowe ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
... reklamowe netto w kinach wyniosły w 2024 r. blisko 214,7 mln zł, co stanowi 12,6% wzrostu rok do roku. W top 5 sektorów z największym udziałem w wydatkach na reklamę kinową znalazły się: media ...
-
Dzień Czekolady: ile kosztuje reklama?
... IMM z monitoringu internetu aMI wynika, że najlepsze rezultaty w kategorii: publikacje w portalach i social media, uzyskały czekolady: Milka (1,2 tys. wzmianek) i Wedel (1,1 tys. wzmianek) znacznie wyprzedzając konkurencję. Natomiast dane reklamowe z amonit wskazały, że w badanym okresie najwięcej na reklamę wydała firma Ferrero inwestując ponad ...
-
Marketing zintegrowany w Polsce
... Bezpośredniego badaniem objęto m.in.: ulotki i telefony reklamowe, infolinie i telefoniczne biura obsługi, sms-y reklamowe oraz e-maile reklamowe (np. newslettery). Realizację projektu rozpoczęto w czerwcu 2009. Pierwsze wyniki badania, po zestawieniu ze skutecznością osiąganą przez media tradycyjne – przede wszystkim prasę, wskazują na duże ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce XII 2006
... monitorowane media dość obszernie informowały o konflikcie Białorusi z rosyjskim Gazpromem w sprawie cen dostawy gazu. Polska w omawianych przekazach pojawiała się wzmiankowo, jako kraj, który najbardziej może ucierpieć na białorusko-rosyjskim konflikcie. Równie często na antenie BBC World oraz CNN można było obejrzeć spoty reklamowe o Polsce ...
-
Biura podróży a reklama radiowa
... całym ubiegłym roku biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach 121,5 mln zł (wszystkie dane cennikowe, Kantar Media). Co dziesiąta złotówka trafiła do stacji radiowych, ... o badaniu „AdBranch Raport” to cykliczna publikacja Komitetu Badań Radiowych opisująca poszczególne sektory reklamowe i największych marketerów oraz sposób, ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... %). Sektor finansowy przeznaczył na reklamę cyfrową ponad 16 milionów złotych. Trzecie miejsce wśród kanałów, w których firmy finansowe lokowały największe budżety reklamowe należy do prasy - magazynów i dzienników (9,3% wszystkich wydatków), w które zainwestowano niemal 10 milionów złotych. W tej grupie królują przede wszystkim magazyny, to ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... wynika, ze Carlsberg postanowił silniej wesprzeć markę Somersby, dla której inwestycje reklamowe w ciągu 3 kwartałów 2013 były ponad dwukrotnie wyższe niż w całym roku ubiegłym. Podobną ... do 10% swoich budżetów reklamowych na działania on-line. Pozostałe media znacznie tracą i zaczynają pełnić rolę raczej wspomagającą - z roku na rok jesteśmy ...
-
Reklama online prawie 30% w górę w II kw. 2021
... które w przedpandemicznym świecie musielibyśmy jeszcze czekać. Mówi się, że wydatki reklamowe są papierkiem lakmusowym gospodarki, czyli jeśli cyfryzacja wielu branż przyspieszyła ... Allegro, Grupa Pracuj, Grupa Wirtualna Polska, Grupa ZPR Media, Havas Media, IDG, IPG Mediabrands, LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... bezpośrednio w sieci, to cały proces komunikacji z konsumentem poprzez wszystkie dostępne kanały zarówno online ( np. media społecznościowe, aplikacje mobilne, porównywarki cenowe) jak i tradycyjne (m. in. gazetki reklamowe, telewizja, bilbordy). EY w drugiej części raportu prezentuje kluczowe źródła zdobywania wiedzy przez konsumentów w zależności ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... budżety reklamowe wielu firm obejmowane są rezerwą. - Kiedy cięte są budżety reklamowe w pierwszej kolejności tracą firmy. Jak wiemy niektóre mniej a niektóre więcej. Jeśli te wydatki są obniżane „na wszelki przypadek” lub „bo inni tną”, to stracą przede wszystkim sami reklamodawcy - przyznaje Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media ...
-
Najbardziej dochodowe polskie seriale: zwycięża "Na Wspólnej"
... lokomotywą reklamową minionego roku. Z zestawienia opracowanego przez dom mediowy Lowe Media wynika, że najbardziej dochodowymi serialami ubiegłego dziesięciolecia były "Na Wspólnej", "Pierwsza ... się paradokumentalny serial TVN-u „Szpital”. TOP 10 Seriale – lokomotywy reklamowe 2014 roku „Pierwsza Miłość” – Polsat – 225 934 780 zł „Szpital” – TVN ...
-
10 trendów marketingowych 2026. Jak AI i kreatywność zmienią marki?
... zbiory danych wysokiej jakości oraz dobry trening narzędzi. Dzięki nim kreacje reklamowe będą mogły być skuteczne i autentyczne, pokazując „ludzką twarz”. 5) Codziennie ... kupujących stają się media w sieciach detalicznych (Retail Media Networks, RMN). Łącznie 38% marketerów planuje w 2026 roku zwiększyć inwestycje w RMN. Media te są wysoce skuteczne ...
-
Najbardziej dochodowe programy TV I poł. 2013 r.
... 2013 r. Dwa pozostałe miejsca na podium również zajęły programy TVN. Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów w pierwszej połowie 2013 r. W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... sierpień, kiedy to budżety reklamowe zostały zredukowane o 5,1% w stosunku do sierpnia 2017. Wpływy reklamowe branży OOH wzrosły w 2018 o 24,1 mln zł z dynamiką sporo poniżej poziomu rynku (+4,9% vs. +7,8%). Największymi sektorami pod względem inwestycji reklamowych w reklamę zewnętrzną były handel, media i telekomunikacja. Pozytywny obraz rynku ...
-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... Anna Bartoszewska, General Manager Zenith. Z prognoz wynika, że wideo online i media społecznościowe pozostaną najszybciej rozwijającymi się kanałami reklamowymi w latach 2019-2022, rosnąc ... się w nadchodzącym roku, osłabi pozytywny wpływ wydarzeń sportowych na budżety reklamowe. Dopiero, gdy wojna handlowa zostanie rozstrzygnięta, możemy liczyć ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
... pozostaje Facebook – 79% respondentów deklarujących zarówno kupno, jak i sprzedaż w social media używa właśnie tej platformy. Chętnie kupujemy i sprzedajemy również przez ... strony. Działania organiczne, ale przede wszystkim dobrze robione kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie czy TikToku, wpływają pozytywnie i przyspieszają decyzje zakupowe ...
-
Rynek pracy w 2011 r. - prognozy
... są jednorazowe. Przykładowo, firma która potrzebuje zaprojektować dwa plakaty reklamowe rocznie nie będzie zatrudniać do tego celu grafika na etat ... przewagę firm dużych, z zagranicznym kapitałem.” Aneta Szczygieł dodaje ”Employer-Branding staje się modny. Media mówią o nim coraz częściej, powstają dedykowane tematyce serwisy jak employer-branding. ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
... internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2850 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 84,61% populacji Polaków w wieku od 7 ... kreacji - 49,64%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (7,76 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,9% oraz „Leisure Time” ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem