-
3 kroki do efektywnej kampanii w mobile
... – w ciągu trzech kwartałów tego roku wydatki na ten kanał wzrosły o 10 proc. Jak skutecznie dotrzeć do milionów mobilnych klientów? Współczesny polski konsument spogląda na ekran telefonu nawet 240 razy dziennie. Dla branży marketingowej, której coraz trudniej utrzymać uwagę szybko konsumującego treści klienta ...
-
Ochrona danych osobowych wątpliwa? Tak uważa 50% konsumentów
... oraz brytyjska firma badawcza Opinium. Badanie objęło swoim zasięgiem ponad 18 000 konsumentów, reprezentujących dziewięć krajów. Ponad 2 000 z nich pochodziło z Polski. Ankieta pokazała również, jak duże jest zróżnicowanie poziomów sceptycyzmu odnośnie sposobów wykorzystywania danych osobowych przez przedsiębiorstwa. Można je prześledzić na ...
-
Google radzi, jak wykorzystać Walentynki w biznesie
... o doborze właściwych słów kluczowych w AdWords. Euroflorist to internetowa kwiaciarnia, która od 1995 roku dostarcza kwiaty i upominki. Działamy na terenie całej Polski i dowozimy bukiety do adresatów w ciągu 24 godzin. Chcąc ułatwić internautom odnalezienie naszej oferty, od 14-stu lat korzystamy z Google AdWords, co ...
-
Uppies czy oldschoolowiec? Sprawdź, jak konsumujesz media
Jakie wymagania, potrzeby i preferencje charakteryzują polskich konsumentów przekazów medialnych? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali autorzy raportu zatytułowanego „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”. Oto wyniki ich analizy. Sprawdź, czy należysz do Uppies, czy też do Oldschoolowców. W opracowanym przez platformę upday ...
-
Najpopularniejsze wózki widłowe
Czołowe czy paletowe? Nowe czy używane? Z małym czy z większym udźwigiem? Spalinowe na gaz czy elektryczne? Za gotówkę czy na kredyt? Oferteo.pl - serwis, który łączy osoby poszukujące produktów i usług z ich dostawcami - postanowił przyjrzeć się preferencjom polskich konsumentów w zakresie wózków widłowych. Oto wyniki tej analizy. Wózki czołowe ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2016
W lipcu br. nastroje polskich konsumentów pobiegły dwutorowo. W porównaniu z ubiegłym miesiącem poprawiły się oceny bieżącej sytuacji. Gorsze okazały się natomiast przewidywania co do przyszłości - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ...
-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
... akcesoria i dodatki jako te, które najczęściej kupują przez Internet. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski. Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych. Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję ...
-
E-zakupy: ile i na co wydajemy w sieci?
... jest także przewaga kwoty deklarowanej na te produkty przez najstarszych badanych (50+) nad wydatkami grup młodszych. ─ To, że co czwarty konsument deklaruje zwiększenie wydatków na zakupy przez internet potwierdza, iż Polacy coraz bardziej doceniają i przekonują się do tej formy zakupów. E-zakupy ...
-
Zakupy przez internet. Jak opinie o sklepach wyrażają Europejczycy?
... opinie o sklepach internetowych? - Po co e-sklepom opinie konsumentów? Życzliwe podziękowanie i radość z zakupu nowych produktów to często spotykane reakcje. Nawet jeśli konsument nie otrzymał jeszcze pełnego zamówienia, jak w przykładzie poniżej, to często wychodzi z założenia, że wszystko będzie w porządku. Typowa opinia: „Towar dostarczony ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2016
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że nastroje polskich konsumentów poszybowały w górę. Polacy bardziej optymistycznie oceniali zarówno bieżącą, jak i przyszłą sytuację. Pogorszeniu uległy tylko opinie odnośnie dokonywania ważnych zakupów. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne ...
-
Rynek ubezpieczeń w Polsce to nie tylko wyższe ceny OC
... poświęciła na otrząśnięcie się z tej sytuacji. Niewielu się to udało. Kolejny rok powinien być dla nich zdecydowanie lepszy. Czytaj także: - Polski, czyli zagraniczny rynek ubezpieczeń - Aplikacje mobilne piętą achillesową ubezpieczeń …początek ery insurtech Jednak 2016 r. to nie tylko negatywne wydarzenia w branży ...
-
Koniunktura konsumencka I 2017
Z nowym rokiem nowym krokiem. Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że nastroje polskich konsumentów uległy ostatnio poprawie. W styczniu Polacy bardziej optymistycznie niż przed miesiącem oceniali zarówno bieżącą, jak i przyszłą sytuację. Pogorszeniu uległy tylko opinie odnośnie przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. ...
-
Czy w dobie internetu telewizja dla dzieci ma jeszcze sens?
... , że ciągle nie odeszła do lamusa, to jeszcze niewiele wskazuje na to, aby taki scenariusz zrealizował się w najbliższej przyszłości. Najmłodsi z Polski poświęcają jej aż połowę całego czasu przeznaczonego na korzystanie z mediów - w tygodniu jest to średnio 1h33 min, w weekendy - 1h43 min – Wprawdzie ...
-
Koniunktura konsumencka III 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w marcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów nieco osłabły. Pogorszeniu uległy np. opinie odnośnie aktualnej sytuacji ekonomicznej naszego kraju czy przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Lepsze niż przed miesiącem były z kolei oceny dotyczące przyszłego ...
-
E-booki, gry, wideo. Jak konsumujemy e-produkty?
... z czytników. E-booki najczęściej towarzyszą nam w sypialni (73%) i w salonie (66%). 29% badanych lubi oddawać się lekturze na powietrzu. Czytaj także: - Pół Polski czyta pirackie e-booki - Najpopularniejsze gry mobilne i ich potencjał reklamowy Polacy za największą zaletę książek elektronicznych uznają możliwość zaczęcia lektury bez ...
-
Siła robocza. Jak bardzo jej brakuje?
... gospodarczej w regionie. Na uwagę zasługuje również dynamika zarobków brutto. Od 2010 roku płace w Rumunii i Bułgarii podskoczyły o przeszło 30 proc., a w przypadku Polski i Węgier - o ponad 20 proc. Do powstania niedoborów siły roboczej przyczyniły się: większa siła przetargowa w kontekście negocjacji płacowych, niski przyrost naturalny ...
-
Koniunktura konsumencka V 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich konsumentów ponownie się poprawiły. W górę wspięły się wszystkie wskaźniki, zarówno te oceniające bieżącą sytuację, jak i przewidujące przyszłość. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), czyli ten, który syntetycznie opisuje obecne ...
-
Czy firmy rodzinne są gotowe na przełom?
... technologiczny. Badanie NextGen 2017 objęło swoim zasięgiem 268 liderów firm rodzinnych młodego pokolenia wywodzących się z regionu EMEA, w tym również z Polski. Udzielone przez ankietowanych odpowiedzi pochodziły z obszernych wywiadów osobistych bądź to z kwestionariusza wypełnionego online. Firmy rodzinne uchodzą za przedsiębiorstwa wykazujące ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów nieco osłabły. Pikowały m.in. bieżące oceny możliwości dokonywana ważnych zakupów i sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), a więc ten, który w sposób syntetyczny opisuje obecne ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że we wrześniu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Gorsze niż przed miesiącem okazały się niemal wszystkie składowe obydwu wskaźników publikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. Wyjątkiem okazał się wskaźnik dotyczący obecnego dokonywania ważnych ...
-
6 sposobów na usprawnienie customer experience
... mobile okazały się wyższe niż te dla ruchu desktop. Ponad 51 proc. wszystkich użytkowników Internetu korzysta obecnie z urządzeń mobilnych. Dla Polski ten odsetek jest wyższy i wynosi 56 proc., podczas gdy z urządzeń typu desktop korzysta 42 proc. . – W efekcie bardzo dynamicznego rozwoju technologii ...
-
Koniunktura konsumencka X 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w październiku bieżącego roku nastroje polskich konsumentów nie były jednolite. Gorsze niż przed miesiącem okazały się m.in. wskaźnik obrazujący bieżące dokonywanie ważnych zakupów oraz ocena obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Lepsze niż poprzednio były nastroje ...
-
Zabezpiecz się na Black Friday i Cyber Monday
... o wirtualny portfel i bezpieczeństwo transakcji sieci. Na rozwój polskiego e-commerce nie można narzekać Dane demograficzne GUS dowodzą, że w bieżącym roku populacja Polski liczyła sobie przeszło 38,5 mln osób, z czego większość, bo aż 27,7 mln deklaruje korzystanie z dobrodziejstwa, jakim jest internet. 20 tysięcy ...
-
Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?
... e-commerce i oferuje sprzedawcom wiele możliwości: wskaźniki nadużyć są niskie, a lokalny gigant płatności elektronicznych – Przelewy24 – jest stosunkowo niedrogi. Wejście na polski rynek jest proste: posiadanie lokalnej osobowości prawnej nie jest wymagane, a zasady rozliczania są identyczne. Karty kredytowe stanowią stosunkowo niewielką część ...
-
Siła nabywcza w Europie 2017
... na czwartą i piątą pozycję), natomiast Islandia przesunęła się o dwa miejsca w górę, notując miejsce trzecie. Niemcy zajęły ósmą pozycję. Przeciętny mieszkaniec Polski dysponuje niemal 48 proc. średniej siły nabywczej mieszkańców Europy, co stanowi 6 710 euro (28 226 zł). W rankingu krajów europejskich Polska ...
-
Siła nabywcza w Polsce 2017
Nieco ponad 6,7 tys. euro. Tyle wynosi kwota, jaką przeznaczy na tegoroczne wydatki przeciętny polski konsument. W rankingu krajów europejskich Polska zajęła podobnie jak w ubiegłym roku 29 miejsce. Z badania GfK Purchasing Power Europe 2017 wynika również, że ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 49/2017
... internetowego, który będzie oferował firmom prosty system poboru podatku. Przyjęte regulacje przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument. Takie rozwiązanie ma zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie (do tej pory płacony był w kraju, w którym dokonywało się ...
-
Koniunktura konsumencka XII 2017
Przyszedł grudzień, a wraz z nim spadek nastrojów wśród polskich konsumentów. Obydwa wskaźniki badane przez Główny Urząd Statystyczny - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej i Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej okazały się niższe aniżeli w listopadzie. W ujęciu rocznym ciągle jednak mamy wzrosty. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej ( ...
-
Media to sfera wrażliwa. Wywiad z prezesem UOKiK
... bezpieczeństwo państwa, w tym pluralizm w mediach. Potrzebne są nowe narzędzia by wyposażyć w nie odpowiedni organ. Dlatego UOKiK zaproponowałby, by w ważnych dla Polski sektorach taka „podwójna zgoda” była obligatoryjna. Niezbędny jest stały mechanizm kontrolujący największe fuzje, ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa naszego kraju. W mediach ...
-
Koniunktura konsumencka II 2018
Przyszedł luty, który nie przyniósł właściwie żadnych zmian w nastrojach panujących wśród polskich konsumentów. Obydwa badane przez Główny Urząd Statystyczny wskaźniki (bieżący i wyprzedzający) pozostały na podobnym poziomie jak przed miesiącem. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji ...
-
EFL: branża budowlana odbudowuje się na dobre
... zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego SA., a jego wyniki są publikowane co kwartał. Jego uczestnicy to mikro, małe i średnie firmy terenu całej Polski. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich firm. Aktualna edycja badania odbyła się w dniach 1-9 lutego 2018 r.
-
6 sposobów na bezpieczne i udane first minute
... tam dojechać, należy powiadomić o swoich planach rodzinę i ustalić częstotliwość kontaktu. Dodatkowo, warto mieć przy sobie listę niezbędnych informacji – lokalizację ambasady Polski w danym kraju oraz numery telefonów alarmowych. Na szczęście, Ministerstwo Spraw Zagranicznych stworzyło aplikację mobilną, dzięki której nie musimy gromadzić ich ...
-
Koniunktura konsumencka III 2018
Nastroje polskich konsumentów pikują. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że wraz z nadejściem marca zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej obniżyły swe loty względem poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), ...
-
E-rewolucja! Cyfrowe technologie a gospodarka
... tylko 49% jest otwartych dla obywateli (Open Knowledge International, 2017). Szersze otwarcie tych danych mogłoby do 2023 roku podnieść PKB Polski o 11,5 mld zł (WISE i Centrum Cyfrowe, 2014). Wiele obowiązujących obecnie regulacji było tworzonych z myślą o tradycyjnych przedsiębiorstwach, przez co nie przystają ...
-
Koniunktura konsumencka IV 2018
Przyszedł kwiecień, który przyniósł wzrosty w nastrojach panujących wśród polskich konsumentów. Obydwa badane przez Główny Urząd Statystyczny wskaźniki (bieżący i wyprzedzający) okazały się wyższe aniżeli przed miesiącem. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie ...