-
Mikrofirmy nie weryfikują klientów z radości, że ich mają
... , warto podjąć kroki służące weryfikacji potencjalnego partnera. Tyle teorii. W praktyce polski biznes zdaje się bowiem zapominać, jak ważne jest sprawdzenie klientów. ... z procedurą przyznawania kredytu - jeśli nie jako firma, to jako zwykły konsument. Powszechnie wiadomo również, że banki sprawdzają wiarygodność potencjalnych kredytobiorców, ...
-
Koniunktura konsumencka V 2018
Nastroje polskich konsumentów pikują. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że wraz z nadejściem maja zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej obniżyły swe loty względem poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), ...
-
Koniunktura konsumencka VI 2018
Przyszedł czerwiec, a wraz z nim poprawa nastrojów panujących wśród polskich konsumentów. Obydwa badane przez Główny Urząd Statystyczny wskaźniki (bieżący i wyprzedzający) okazały się niższe aniżeli przed miesiącem. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący ...
-
Za zakupy online płacimy tyle co za stacjonarne
Zakupy online zaskarbiły sobie przychylność Polaków. A ile na nie wydajemy? Czy jesteśmy mniej czy bardziej rozrzutni niż podczas zakupów w sklepach stacjonarnych? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport e-Izby – „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”. Okazuje się, że już 2 na 3 polskich konsumentów deklaruje, że ich e-koszyk wart jest tyle samo lub ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 28/2018
... 1 mln bbl/d. Duże znaczenie dla sytuacji na rynku ropy będzie miał rozwój sytuacji gospodarczej w Chinach (to drugi największy na świecie konsument ropy naftowej i największy jej importer. W czerwcu wg Głównego Urzędu Ceł import ropy spadł o 4,9 proc. w skali roku do 8,39 mln bbl/d ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2018
Spadają nastroje polskich konsumentów. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że wraz z nadejściem lipcowego deszczu zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej obniżyły swoje loty względem poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej ( ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2018
Przyszedł sierpień, a wraz z nim delikatne zmiany nastrojów panujących wśród polskich konsumentów. Jak podał GUS, w ósmym miesiącu tego roku obecne nastroje konsumenckie nieco się poprawiły, a przyszłe pozostały na poziomie notowanym w lipcu. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w sierpniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej ( ...
-
E-commerce, czyli handel internetowy z długami w realu
... euro, co oznacza, że przez 12 miesięcy podskoczyła o 11 proc. Prognozy wskazują, że w tym roku powinna osiągnąć 602 mld euro. Polski rynek wart jest około 40 mld zł, a dynamika jego wzrostu sięgała ostatnio 13 proc. r/r. Takie wyniki to rezultat coraz ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2018
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że względem sierpnia wskaźniki koniunktury konsumenckiej uległy delikatnym zmianom. Odrobinę lepsze niż przed miesiącem są zarówno nastroje odnośnie obecnej sytuacji, jak i nastawienie wobec przyszłości. Bieżący wskaźnik ...
-
CBRE Retail 2030: co czeka centra handlowe?
... całym świecie przekształcają się w „centra stylu życia” przeznaczone nie tylko dla kupujących, ale też dla miejscowych pracowników, okolicznych mieszkańców i turystów. Polski rynek będzie musiał szybko przystosowywać się do zachodzących zmian, aby utrzymać swoją pozycję i odróżnić się od konkurencji. W naszym kraju szybsze ...
-
Czarny Piątek bez tajemnic: kim jest łowca okazji?
... również Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, czy Chiny. I to klienci z tych krajów szczególnie czekają na czarnopiątkowe okazje. Patrząc na rynek polski, gdzie liczba profili zaliczanych do tego segmentu jest również bardzo wysoka - możemy spodziewać się, że rodzimi konsumenci nie zapomną o piątkowej ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2018
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że względem października br pogorszeniu uległy nastroje odnośnie obecnej sytuacji. Nastawienie wobec przyszłości jest jednak lepsze niż przed miesiącem. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w listopadzie 2018 r. ...
-
Zakupy świąteczne były inne niż przed laty
... Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach 5–6 listopada 2018 r. W badaniu wzięły udział osoby dorosłe reprezentatywne dla całej Polski. Próba n=1000.
-
Koniunktura konsumencka I 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że nasz optymizm jest o niebo lepszy niż przed miesiącem. Lepsze nastawienie mamy zarówno wobec obecnej, jak i przyszłej sytuacji. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w styczniu 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2018
... , że nawet nieduże serwisy, które znalazły dla siebie ciekawą niszę, z powodzeniem rywalizują z wielkimi multisklepami - mówi Grzegorz Sroka, kierujący Opineo.pl. - Polski konsument staje się coraz bardziej świadomy i dociekliwy, od dawna nie skupia się jedynie na najniższej cenie. Dlatego nawet najlepsza oferta przegra ...
-
Meaningful Brands 2019: Nivea i Google znowu na szczycie
Znamy już wyniki najświeższej odsłony rankingu Meaningful Brands® 2019. W tym roku markami najbardziej istotnymi z punktu widzenia polskich konsumentów okazały się Nivea, Google oraz Allegro. Z tegorocznego badania Havas Media Group wynika również, że aż 82% istniejących na rodzimym rynku marek mogłoby zniknąć i nikt nie zwróciłby na to żadnej ...
-
Koniunktura konsumencka III 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że wiosna nastroiła nas optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca wzrosły zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 15/2019
... zakupem samochodu otrzyma 5 tys. euro rządowej dotacji, to wciąż musi zdobyć brakujące 25 tys. euro do ceny samochodu elektrycznego. Dodatkowo konsument, który kilka lat temu kupił nowe auto, może nie być w stanie przeznaczyć na zakup takiej kwoty. Jest pewna nadzieja, że ...
-
Koniunktura konsumencka V 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że maj nastroił nas optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Inteligentne technologie na Dzień Dziecka
... , które będą wchodzić w interakcje z dzieckiem w czasie rzeczywistym. Wybór jest duży, a mały konsument coraz bardziej wymagający. Liczy się już nie tylko prezent, ale doświadczenia, które on ... , w którym największą sprzedaż marki odnotowują w grudniu, lutym i czerwcu. Szacuje się, że polski rynek zabawek warty jest ok. 3 mld złotych, co stawia nas w ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że lipiec nie nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca pogorszyły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2019 r. Bieżący ...
-
Po artykuły szkolne idziemy z przyjemnością
... sklepu stacjonarnego, co pokazuje, jak bardzo przenikają się oba światy. – Coraz istotniejszą rolę w dostarczaniu informacji o produkcie odgrywają narzędzia cyfrowe. Dzisiejszy konsument wyraźnie różni się od tego sprzed kilku lat. Teraz klient ma coraz mniejszą potrzebę, by pytać sprzedawców o radę czy opinię ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że wrzesień nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2019 r. Bieżący ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... (50 proc.), we Włoszech (46 proc.), w Danii i na Litwie (po ok. 45 proc.). W tej kwestii inne państwa mogą brać przykład z Polski – ponad 6 na 10 osób w naszym kraju regularnie oszczędza. „Nie możemy przewidzieć przyszłości i dlatego zawsze rozsądnym rozwiązaniem jest oszczędzać pieniądze, gdy ...
-
Ukraińcy w Polsce, czyli rosnąca siła konsumencka
... brzmiących dla polskiej gospodarki doniesień, że po otwarciu granic innych członków UE dla pracowników z Ukrainy - m.in. Niemców już w styczniu 2020 - z Polski może odpłynąć od 250 tys. do 500 tys. pracowników. Tymczasem komunikacja do mniejszości narodowych w okresie wyborczych zmagań jest dość powszechna ...
-
Opakowania plastikowe. Największy problem Europy?
... % odpowiada "tak". To tylko część rezultatów zleconego przez DS Smith badania, które objęło swoim zasięgiem konsumentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Belgii i Polski. Jego celem było poznanie nawyków i postaw respondentów względem opakowań, recyklingu oraz zarządzania odpadami. Badanie dowiodło też, że najbardziej uwrażliwieni na ...
-
Galerie handlowe w Warszawie mają silną konkurencję
... gastronomiczna oraz usługowa. I to właśnie w tym kierunku podąża dziś stołeczny rynek powierzchni handlowo-usługowych. Galerie handlowe już na stałe wpisały się w polski krajobraz. W Warszawie jest ich już ponad 50, a ich głównym atutem jest niewątpliwie skupiona pod jednym dachem, bogata oferta handlowo-usługowa. Jednak ...
-
Boże Narodzenie wypada słabiej niż Dzień Singla i Black Friday
GfK po raz kolejny bierze pod lupę zachowania konsumentów, przyglądając się tym razem ich aktywności zakupowej w czasie poprzedzających Boże Narodzenie akcji wyprzedażowych. W Europie przedświąteczną okazją do zakupów w okazyjnych cenach jest przypadający w tym roku 29 listopada Black Friday. W Chinach – Dzień Singla, który obchodzony był 11 ...
-
GUS: w grudniu nastroje konsumentów pikowały
Jak prezentuje się koniunktura konsumencka w naszym kraju? Najnowsze doniesienia GUS wskazują na pogorszenie nastrojów wśród polskich konsumentów. Powodem tych spadków są m.in. gorsze oceny sytuacji ekonomicznej kraju oraz mniej optymistyczne przewidywania co do bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Koniunktura ...
-
Koniunktura konsumencka I 2020. Bieżące nastroje Polaków gorsze niż ostatnio
W pierwszym miesiącu tego roku nastroje polskich konsumentów pobiegły dwutorowo. Z danych opublikowanych właśnie przez Główny Urząd Statystyczny wynika bowiem, że bieżąca koniunktura konsumencka jest nieco gorsza od tej, którą notowano w minionym miesiącu, ale lepsze są za to przewidywania, które Polacy formułują w odniesieniu do przyszłości. ...
-
Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie
... próby liczącej 24 258 uczestników z 21 krajów Europy (Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Estonii, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Łotwy, Litwy, Holandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii) i Rosji. Wszyscy ankietowani byli pełnoletni i złożyli przynajmniej jedno zamówienie od stycznia 2019 ...
-
Koniunktura konsumencka III 2020. Kontynuacja gorszych nastrojów
W lutym nastroje polskich konsumentów zanotowały spadki. Z danych opublikowanych właśnie przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że marzec przyniósł stabilizację tego trendu. Mało optymistyczne oceny dotyczą m.in. przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz gospodarstwa domowego. Koniunktura konsumencka. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK ...
-
Ochrona środowiska: jakie działania proekologiczne podejmujemy najczęściej?
Dziś, już po raz pięćdziesiąty w historii, obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. To dobra okazja, aby przyjrzeć się proekologicznym zachowaniom polskich konsumentów. Jak dbamy o środowisko? Jakie działania ekologiczne przychodzą nam łatwo, a o jakie jest w naszym społeczeństwie zdecydowanie trudniej? Odpowiedzi na te pytania niesie za sobą badanie ...
-
GUS: koniunktura konsumencka jest fatalna
Nastroje polskich konsumentów zanotowały spadki już w lutym, a marzec przyniósł tylko i wyłącznie kontynuację tego trendu. Niestety nie odwrócił go również kwiecień - w czwartym miesiącu tego roku Polacy mają jeszcze gorsze humory – podał GUS. Koniunktura konsumencka. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w kwietniu 2020 r. Jak podaje GUS, ...
-
GUS: koniunktura konsumencka ciągle zła, ale lepsza niż w kwietniu
W marcu nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki, kwiecień przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak maj nastroił Polaków nieco bardziej optymistycznie. Jak podaje GUS, w piątym miesiącu br. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. I tak jednak pozostają one na rekordowo niskich poziomach ...