-
GfK: pesymizm polskich konsumentów nieco mniejszy
Kwietniowy lockdown i reperkusje pandemii sprawiły, że w minionym miesiącu nastroje polskich konsumentów osiągnęły historyczne dołki. W maju pesymizm dotyczący przyszłych ocen sytuacji gospodarstwa domowego oraz gospodarki kraju nadal był spory, ale w porównaniu z kwietniem widać było pewną poprawę - wynika z badania zrealizowanego przez GfK. -23 ...
-
GUS: koniunktura konsumencka wyraźnie lepsza, Polacy odetchnęli?
Wybuch pandemii sprawił, że nastroje polskich konsumentów uległy dramatycznemu wręcz załamaniu. Spadki zaczęły się już w lutym, a marzec i kwiecień przyniosły tylko i wyłącznie kontynuację tego trendu. Maj przyniósł jednak delikatne odwrócenie spadkowej tendencji, a w czerwcu - jak poinformował dzisiaj GUS - koniunktura konsumencka znowu się ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... w rynku reklamowym jedynie dla tej kategorii. Udział budżetów lokowanych w reklamy online wzrósł o 2,5 punktu procentowego, z 35,9% do 38,4%. Wskaźniki gospodarcze dla Polski po pierwszym kwartale 2020 roku nie były jeszcze aż tak dramatyczne jak te odnotowane w kwietniu i maju. Po trzech pierwszych miesiącach ...
-
GUS: w sierpniu 2020 nastroje polskich konsumentów znowu pikowały
Wraz z pojawieniem się w naszym kraju pandemii nastroje polskich konsumentów uległy dramatycznemu wręcz załamaniu. Pesymizm zmniejszał się jednak wraz z luzowaniem obostrzeń. Jak jednak podał dziś GUS, w sierpniu nastroje konsumenckie znowu pikowały. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać, że jest m.in. to efekt odnotowanych na początku ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
Deloitte prezentuje najnowszą odsłonę Global State of the Consumer Tracker. Badanie zrealizowane na przełomie drugiej i trzeciej dekady sierpnia wskazuje, że obawy polskich konsumentów nieco się uspokoiły - rekordowo ostatnio niski indeks niepokoju powoli wraca do stanu sprzed miesiąca. Na uwagę zasługuje istotny spadek odsetka kupujących ...
-
FOR: Demografia i recesja uderzają w FUS
... świadczenia socjalne związane z wiekiem w Polsce już w 2018 roku były na poziomie zbliżonym do Niemiec, pomimo, że mniej niż 18% mieszkańców Polski ma 65 lat lub więcej, podczas gdy w Niemczech jest to prawie 22%. Aleksander Łaszek Główny ekonomista, wiceprezes zarządu
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... , Eko Troskliwi, Krytycy Eko marketingu. Przyjrzyjmy się szczegółowo ostatnim z wymienionych. Okazuje się, że krytyczna postawa wobec ekologii charakteryzuje 14% mieszkańców Polski, co oznacza, że grupa ta może liczyć sobie od 4,2 do nawet 6,5 mln osób. Krytykami ekologii są częściej mężczyźni (58%). Pod ...
-
GUS: w listopadzie konsumenci znowu bez optymizmu
... Niewielka liczba respondentów pracujących (2,1%) nie miała zdania. Dla 56,0% konsumentów obecna sytuacja epidemiologiczna stanowi duże zagrożenie dla zdrowia populacji Polski jako całości. Przeciętne zagrożenie odczuwa 38,2% odpowiadających na pytania. Małe zagrożenie deklaruje 4,8%, zaś brak zagrożenia stwierdziło zaledwie 1,0% respondentów. Dla ...
-
GUS: nastroje konsumentów lepsze w grudniu
Grudzień nastroił polskich konsumentów bardziej optymistycznie. Lepsze w stosunku do poprzedniego miesiąca są zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Ma na to wpływ mniejsze poczucie zagrożenia w związku z pandemią. W grudniu 2020 r. obecna sytuacja epidemiologiczna stanowiła duże zagrożenie dla codziennego życia dla 27,5% ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... ekspertów rynek second-hand w USA ma do 2023 wzrosnąć dwukrotnie3, możemy więc spodziewać się i w tym przypadku przełożenia zachodnich trendów na rynek Polski. Nad rozwojem tego obszaru zakupów mocno pracuje chociażby Facebook ze swoim Marketplace, jak i Instagram, które umożliwiają sprzedaż bezpośrednio przez social ...
-
Pop up store: rozwiązanie na czas pandemii czy długotrwały trend?
Koncepcja pop up store zakłada tworzenie zaskakujących, unikatowych sklepów, których działanie jest ograniczone w czasie. Nie jest ona novum - na Zachodzie ma już kilkuletnią tradycję. Wybuch pandemii zmienił zachowania i oczekiwania klientów, stając się jednocześnie bodźcem dla rozwoju tego formatu. Czy ma on szansę na zdobycie popularności ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
Ponad rok funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe i samopoczucie polskich konsumentów. Z szóstej już odsłony badania zrealizowanego przez Havas Intelligence (Havas Media Group) wynika m.in., że jesteśmy dość podatni na mity związane z pandemią, które w istotnym stopniu determinują nasze decyzje. ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności ...
-
Co teraz czeka producentów sprzętu AGD?
... na pracownika. Z około 10 tysiącami EUR inwestycji na pracownika jesteśmy w europejskiej czołówce – wyprzedzamy Niemcy, Hiszpanię czy Włochy, a nieznacznie ustępujemy Austrii. Polski sektor AGD czeka kolejna fala robotyzacji i automatyzacji, które zoptymalizują proces produkcyjny. Będzie to reakcja na braki pracowników i rosnące płace. Mimo ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... objęli: Izba Gospodarki Elektronicznej, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania, Polska Izba Opakowań, gazeta.pl wraz z zielona.gazeta.pl oraz Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.
-
Czy programy lojalnościowe to już wyczerpana formuła?
Programy lojalnościowe znajdują sobie wśród polskich konsumentów spore grono zagorzałych sympatyków. Ich popularności cyklicznie przygląda się ARC Rynek i Opinia w badaniu Monitor Programów Lojalnościowych. Przed nami najnowsza porcja informacji na ten temat. Dowodzą one m.in., że obecnie aż 2 na 3 Polaków deklaruje uczestnictwo w co najmniej ...
-
Ranking sieci sklepów specjalistycznych III kw. 2021 r.
... i AGD, sklepów sportowych, a także sieci DIY. Badanie YouGov BrandIndex porównywało dane z III kwartału 2021 roku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Polski rynek sklepów stacjonarnych z elektroniką oraz sprzętem RTV i AGD jest zdominowany przez czterech graczy – są to sieci RTV Euro AGD, Media ...
-
Zachowania konsumentów już nie takie, jak w pandemii
Kolejne doniesienia cyklicznych raportów Deloitte Digital Consumer Trends wyraźnie potwierdzały, że pandemia wywarła przemożny wpływ na zachowania konsumentów, powodując m.in., że duża część naszej aktywności przeniosła się do świata online. Czy przyzwyczailiśmy się do zdalnego załatwiania spraw, czy też wraz ze zmniejszającym się ryzykiem ...
-
Polacy o wzrostach cen. Dlaczego jest tak drogo?
Rosnące ceny są prawdziwym wyzwaniem dla budżetów domowych Polaków. Podwyżki są odczuwalne dla większości rodaków, a dla 2/3 z nich dotkliwe. Ponad połowa polskich konsumentów wybiera więc tańsze produkty lub zakupy w tańszych sklepach. To niektóre wnioski z raportu "Dlaczego tak drogo? Polacy o cenach podstawowych produktów" przygotowanego przez ...
-
GfK: Słabe nastroje konsumentów w I 2022
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
GfK: nastroje konsumentów w II 2022 nieznacznie w górę
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... początku 2020 r. wpłynęło na spadek sprzedaży detalicznej, podczas gdy sprzedaż e-commerce notowała gwałtowne wzrosty. Jak pokazują dane branżowe, tylko w 2020 r. polski e-commerce B2B był wart ok. 450 mld zł (zob. Mobile Institute dla Santander Bank Polska, B2B e-commerce – Biznes w sieci, 2021 ...
-
Trwa bojkot konsumencki towarów z Rosji. Polacy stanowczy, ale...
Najnowszy Future Consumer Index, cykliczne badanie autorstwa EY, przygląda się podejściu, jakie cechuje obecnie polskich konsumentów w odniesieniu do produktów pochodzących z Rosji i Białorusi. Okazuje się, że Polacy są w tej kwestii dość stanowczy, choć stanowczość ta uwarunkowana jest m.in. numerem PESEL. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ...
-
Dieta: roślinne zamienniki mięsa podbijają podniebienia Polaków?
... swoją ofertę roślinnych zamienników, dzięki czemu konsumenci mają coraz większy wybór – dodaje. Roślinnie czyli naturalnie i zdrowo Obecnie już co drugi konsument zwraca uwagę na to, czy składniki kupowanych produktów są zdrowe. Z kolei 43 proc. nabywców deklaruje, że istotny wpływ na ich ...
-
Zachowania konsumentów: nowy rok szkolny jak papierek lakmusowy
... trendy detaliczne będą zaznaczać swoją obecność na rynku? W ramach analizy trendów zakupowych Mastercard SpendingPulse™, która od czerwca uwzględnia również dane z Polski, firma zmierzyła poziom sprzedaży detalicznej w Europie w kluczowym okresie przygotowań do powrotu dzieci do szkoły. Analizowane dane dotyczą zakupów zarówno w sklepach ...
-
Sieci dyskontowe zyskują na znaczeniu. Dyskont antidotum na inflację?
... całego sektora – twierdzi Patryk Rudnicki. W najbliższych miesiącach graczy na rynku detalicznym będą czekały jednak wyzwania. Jak wskazują eksperci Bain & Company, polski konsument w coraz większym stopniu zwraca uwagę na cenę, a coraz mniej na inne aspekty przy kupowaniu artykułów spożywczych, co potencjalnie może okazać ...
-
Konsumenci wierzą w zrównoważony rozwój, ale są bariery
... czym powinien skoncentrować się każdy sektor, w związku z czym powinny opracować strategie zrównoważonego rozwoju z uwzględnieniem tych przekonań. Z kolei, podsumowująca wyniki dla Polski, ekspertka Kantar Polska: Katarzyna Zalewska, Account Manager, Sustainability Research Lead, zwraca uwagę na fakt, że szczególnie w obszarze budowania strategii ...
-
Zakupy: zachowania konsumentów ekologiczne czy ekonomiczne?
... prośrodowiskowe - komentuje Adrian Wróblewski, dyrektor ds. badań w SW Research. Nota metodologiczna: Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski. Próba badawcza została dobrana w sposób warstwowo-losowy, tak aby zapewnić zróżnicowanie respondentów pod względem podstawowych cech demograficznych (płeć, wiek, miejsce ...
-
BLIX AWARDS 2022: Lidl i Carrefour z najlepszą ofertą zdrowej żywności
... żywność, pochodząca z ekologicznej produkcji, a także artykuły bio do pielęgnacji ciała były łatwo dostępne i przystępne cenowo dla konsumentów z całej Polski – podkreśla Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych Carrefour Polska. Oprócz głównych nagród organizatorzy zdecydowali o przyznaniu specjalnego ...
-
Nastroje konsumentów w 2022 roku blisko negatywnego rekordu z 2012 roku
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 lekko w górę
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
GfK: kupujemy mniej kosmetyków
... . Blisko 20 tys. ton sprzedanych artykułów służyło zaś do pielęgnacji skóry twarzy, a ponad 1 tys. ton – do makijażu. W ubiegłym roku przeciętny polski konsument kupił średnio o 300 gramów mniej kosmetyków niż rok wcześniej. Mimo, że w ujęciu ilościowym odnotowaliśmy spadki, to wartościowo mówimy o wzrostach rzędu ...
-
Nastroje polskich konsumentów w gorszym stanie
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
Zakupy online szturmem zdobyły serca polskich konsumentów. Z opracowanego przez Wunderman Thompson Commerce & Technology raportu "Future Shopper" wynika, że obecnie odpowiadają one za 58% wszystkich wydatków ponoszonych przez klientów aktywnych online, a już niebawem odsetek ten ma wzrosnąć do 64%. Nie jest zaskoczeniem, że wraz z rosnącą ...
-
Nastroje konsumenckie w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.