-
E-commerce - zakupy online ratują nadwątlony budżet domowy?
Wysoka inflacja to jeden z czynników, który w ostatnim czasie w istotnym stopniu zmienił podejście polskich konsumentów do zakupów. Mowa tu zarówno o znacznie bardziej wnikliwej analizie potrzeb, kupowaniu tylko tego, co naprawdę jest potrzebne, poszukiwaniu promocji, ale również o wyborze kanału zakupowego, który gwarantuje największe ...
-
Stabilne nastroje konsumenckie we wrześniu 2023
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Nastroje konsumenckie w Polsce stabilne od pół roku
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
Santander Consumer Bank przedstawił kolejną porcję wyników najnowszego raportu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Ostatnie doniesienia rzucają światło na podejście polskich konsumentów do zakupów online w metaverse oraz ich stosunek do kwestii personalizacji oraz ekologii. Oto, czego się dowiadujemy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Czy Polacy są już gotowi na mięso hodowane komórkowo?
... . Dane pochodzą z badania w formie ankiety internetowej przeprowadzonej w dniach 15-22 kwietnia 2024 r. przez YouGov Deutschland GmbH na reprezentatywnej grupie 1006 osób z Polski w wieku powyżej 18 lat.
-
Dane biometryczne na celowniku cyberprzestępców. Jak się chronić?
... prowadzące do stron przestępców, aby pobrać profil MDM. Uspokajać nie powinien fakt, że działanie przestępców zostało wykryte tysiące km od Polski, ponieważ dla wirtualnych oszustów i grup cyberprzestępczych internet nie ma granic. Tworzenie deep fake'ów Po zainstalowaniu, GoldPickaxe nakłania ofiarę do ...
-
Zakupy czy mieszkanie? Na co wydają cudzoziemcy w Polsce?
... mieszkanie, a to automatycznie wpływa na ich wydatki – mówi Cezary Maciołek, prezes Grupy Progres. Co więcej, w przypadku Ukraińców, którzy przyjechali do Polski po wybuchu wojny, to otrzymywali oni ogromną pomoc od firm i państwa oraz naszych rodaków. Teraz jej skala znacząco spadła i Ukraińcy ...
-
Sektor MŚP udowadnia swoją siłę
... - w szczególności dotyczy to przedsiębiorstw z branż: spożywczej, elektroniki użytkowej oraz podróżniczej i rozrywkowej - mówi Natalia Lechmanova, główna ekonomistka Mastercard Economics Institute. Polski sektor MŚP Dane MEI pokazują, że nad Wisłą małe i średnie przedsiębiorstwa mają największy udział w wydatkach konsumenckich w takich branżach jak ...
-
Święta bez wędzonego łososia? Przetwórcy ryb mają problem
... , z czego 6 tys. zajmuje się przetwórstwem łososia i nie narzeka na brak pracy, bo aż 17% ryb eksportowanych tylko z Norwegii trafia do Polski, gdzie są poddawane procesom przetwarzania. Tych nad Wisłą realizujemy bardzo dużo. Rocznie importujemy bowiem około 240 tys. ton łososia norweskiego ...
-
Zakupy online nie wyparły tradycyjnego handlu
Wprawdzie powszechny dostęp do internetu doprowadził do szalonego wręcz wzrostu popularności zakupów online, to jednak okazuje się, że spora część polskich konsumentów może śmiało nazwać się tradycjonalistami. Jak wynika bowiem z raportu Santander Consumer Banku "Między półką a ekranem: wybory zakupowe Polaków", co trzeci Polak w minionym roku ...
-
Doświadczenia, emocje, przeżycia. W to inwestują polscy konsumenci
Doświadczenia, emocje, przeżycia. Polacy inwestują w nie coraz chętniej. Potwierdzeniem tego jest najnowsze badanie Mastercard, z którego wynika, że aż dla 87% polskich konsumentów kwestią priorytetową jest inwestowanie w spełnianie marzeń. Motywacją do tego jest przede wszystkim chęć budowania niezapomnianych wspomnień, odkrywania świata oraz ...
-
Zakupy online za granicą: dyskryminacja problemem
... do Polski. Irlandzki rezydent zaplanował wycieczkę po Wielkiej Brytanii i w tym celu zarezerwował samochodów przez Internet. Po przybyciu na miejsce, konsument został ... e-przedsiębiorca nie może sprzedawać i wysyłać towarów poza teren Wielkiej Brytanii. Konsument był zmuszony skontaktować się z przedstawicielem sklepu w Szwecji – okazało się, że ten ...
-
E-commerce na szczycie. Zakupy online robią już wszyscy Polacy
... koszyka zakupowego. Te wyniki wyraźnie wskazują, że polski e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a rodzimy konsument docenia możliwości jakie dają zakupy online na tyle ... kryzysem zaczęło z kolei kupować online 35% badanych. Częściej w sieci kupuje także co 3. konsument. Powodów migracji do e-commerce jest wiele, ale przede wszystkim są to ...
-
Sklepy internetowe w Polsce 2007
... pod 3 niezależnymi adresami. Sprzedaż internetowa zamykała się nadal w obrębie samej Polski w 2007 roku. Mała grupa sklepów decydowała się na ekspansję działalności ... (w 2006 – 56%). W 2007 roku w 63% sklepów znaleziono taką informację. Zgodnie z Ustawą konsument posiada prawo odstąpienia od umowy, bez podawania przyczyn w terminie dziesięciodniowym ...
-
Dobra gospodarka potrzebuje dobrego państwa
... . Ale trudno więcej kupować, gdy nie ma się pewności zatrudnienia i wynagrodzeń. Tworzy się więc błędne koło: konsument – przedsiębiorca – pracownik – konsument. Trzeba próbować je rozerwać i w przypadku Polski taką próbą jest program Rodzina 500+, który pomaga zwiększyć konsumpcję zwłaszcza tych, którzy dotychczas uczestniczyli w niej w mniejszym ...
-
Roaming - czyli jak tanio dzwonić za granicą?
... dostawców usług w sieci ruchomej, różnorodność oferty oraz zależności między operatorami (sojusze międzyoperatorskie) konsument nie zawsze jest świadomy, ile płaci oraz za co płaci. Kiedy ... ; rozmów wychodzących podczas roamingu, oprócz połączeń lokalnych i do Polski; wszystkich połączeń przychodzących podczas roamingu. Usługa blokady rozmów pozwala ...
-
Polscy konsumenci niestabilni finansowo
... została objęta Indeksem po raz drugi. W roku 2008, została sklasyfikowana na miejscu 6 z wynikiem 38 punktów, podczas gdy w tym roku, wynik Polski pogorszył się o 22 punkty, do 60. To najwyższy wzrost wśród wszystkich krajów. Indeks Genworth mierzy niestabilność 14 krajów europejskich, a w tym ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2009
PMR Research - dział badawczy firmy PMR - przeprowadził badanie na ogólnopolskiej próbie konsumentów. Badanie przeprowadzono we wrześniu 2009 roku. Celem projektu było zbadanie zwyczajów zakupowych konsumentów oraz ich poglądów na temat marek własnych. Najpopularniejsze marki własne Z badania wynika, że najbardziej rozpoznawalnymi w Polsce markami ...
-
Wiarygodność firmy weryfikowana w Internecie
Internet oraz opinie najbliższych są dla Polaków najczęstszym źródłem informacji na temat rzetelności firm - to pierwszy wniosek płynący z badania "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta" przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy. Z kolei te przedsiębiorstwa, których produkty lub usługi łączą w sobie wysoką ...
-
Click & collect przyszłością e-commerce?
Zmiany zachowań i oczekiwań współczesnych konsumentów, w połączeniu z popularyzacją zakupów online, mają dziś znaczący wpływ na rozwój polskiej branży e-commerce. Coraz więcej sklepów i sieci detalicznych, w tym z branży FMCG, decyduje się na rozszerzenie dystrybucji w internecie. Z kolei zapracowani i zabiegani klienci coraz częściej doceniają ...
Tematy: Click & collect, handel detaliczny, handel, e-commerce, zakupy online, sklepy online, sklepy -
Employer branding – moda czy konieczność?
... Polski. Mogą tak sądzić, gdyż od lat podejmują wysiłki, aby zbudować swoją markę firmy, ale nigdy nie posługiwali się określeniem „employer branding”. Traktowali swoich pracowników jak klientów wewnętrznych, zdając sobie sprawę, że każdy konsument ... . To już nie producent, ale konsument wraz z innymi interesariuszami decyduje o popycie na produkty ...
-
Euro 2016 wygrywa Turcja!
... kibica ze Szwajcarii, który spełnia kryteria jakości w 80%. Sklep kibica z Polski z wynikiem 68% znalazł się na 13 miejscu w zestawieniu. Natomiast sklep gospodarza ... składania zamówienia, konsument powinien wiedzieć jakie metody płatności są dostępne w e-sklepie i w jaki sposób będzie mógł zapłacić za zamówienie. Dodatkowo konsument powinien mieć ...
-
Omnichannel. Tego nie można lekceważyć
... z najważniejszych trendów w branży. Omnichannel ma bowiem wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, dla których jeden kanał sprzedaży to za mało. Nowoczesny konsument to bowiem konsument dynamiczny, świadomy bogatej oferty w Internecie i taki, który nie szuka już najniższej ceny, lecz dopasowania do jego potrzeb. Omnichannel nie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 18/2018
... temat poszerzenia liczby dni wolnych w kalendarzu. Kontynuując temat chcę przypomnieć, że np. polski PKB w 2016 r. wyniósł ok. 851 mld zł, a więc w każdym dniu ... tym terminie bezpłatnie zwrócić kupiony produkt. Bez względu na miejsce zakupu, każdy konsument ma natomiast możliwość reklamowania wadliwych produktów. Dotyczy to także rzeczy kupionych ...
-
Zakupy za granicą? Tak, ale raczej nie w Polsce
... już 55 proc. e-konsumentów - wynika z badania, które firmy PayPal i Ipsos przeprowadziły pośród respondentów reprezentujących 31 krajów. Niestety okazuje się, że Polski na próżno szukać w pierwszej dwudziestce państw szczególnie chętnie wybieranych przez e-konsumentów. Tylko w kilku krajach nasze sklepy internetowe cieszą się nieco ...
-
Na wyprzedaże czekamy z utęsknieniem
... robi zakupy online za pośrednictwem polskich platform zakupowych. Co piąty konsument (22% wskazań) kupuje przez internet korzystając z polskiej porównywarki cenowej. Z popularnych zagranicznych sklepów internetowych i platform zakupowych spoza Polski korzysta zaledwie 3% ankietowanych. W okresie atrakcyjnych cenowo promocji 1/3 Polaków kierowana ...
-
Zasoby energetyczne bez dopłat państwa? Raczej nie
... odnawialnej w postaci „zielonych certyfikatów” wprowadzonoby np. „czarne certyfikaty”, to każdy konsument musiałby zapłacić w rachunku za prąd w 2012 roku dodatkowo około 45 zł do ... konserwowali obecną agonię górnictwa. Wskazujemy na węgiel jako gwarancję bezpieczeństwa energetycznego Polski, ale przy obecnych cenach wydobycia nie daje on gwarancji ...
-
Biznes nie boi się dobrej zmiany
... . Po trzecie, odwróconego VAT-u w żaden sposób nie odczuwa konsument. Do stosowania odwróconego VAT-u zachęca też Komisja Europejska. Np. Czesi i Austriacy ... mechanizmu VAT-u odwróconego nagle radykalnie spadł karuzelowy eksport, zwłaszcza smartfonów z Polski. Zniknęły firmy krzaki, które nigdy wcześniej nie handlowały elektroniką. Z kwartału ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... Zmienia się także średnia kwota zakupów premium i modele zakupowe. Przeciętny konsument w 2023 roku wydał w Polsce 863,1 zł na dobra luksusowe, co stanowi ... zaczęli korzystać z usług gastronomicznych i hotelowych, co pobudziło rynek luksusowych usług w Polsce. Polski rynek dóbr luksusowych ożywili dodatkowo uchodźcy z Ukrainy, wśród których są ...
-
Cyfrowe usługi finansowe. Polacy korzystają z nich najczęściej
... czy opaski fitness. Z badania Mastercard wynika, że ponad co czwarty konsument (27%) chciałby płacić właśnie wearables, co jest najlepszym wynikiem w regionie. ... (AI). Jak wynika z danych Mastercard, dotychczas z tego typu rozwiązań skorzystało 23% ankietowanych z Polski, ale chciałaby tego spróbować już ponad połowa (55%). Z kolei 6% respondentów ...
-
Internauci wybrali Mistrza
Kilka dni temu na deskach Teatru Polskiego w Warszawie rozdano laury w IV edycji konkursu na Mistrza Mowy Polskiej. W ramach tej inicjatywy firma badawcza Gemius SA współpracowała z organizatorem konkursu - Magazynem Konsumenta Solidna Firma przy wyłonieniu zdobywców nagrody Vox Populi. Podstawą przyznania nagrody Vox Populi były głosy oddawane ...
-
TP przegrała przed sądem
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoznał cztery sprawy odwołań Telekomunikacji Polskiej od decyzji Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty w sprawie zmiany umów o połączeniu sieci zawartych pomiędzy TP a Pilicką Telefonią. Sąd oddalił każde z odwołań Telekomunikacji Polskiej. Wydanymi decyzjami URTiP umożliwił abonentom TP korzystanie z ...
-
Rynek konsumencki 2004
Growth from Knowledge (GfK), firma zajmująca się badaniem rynku, ogłosiła na konferencji poświęconej konsumentowi polskiemu i zagranicznemu najnowsze dane dotyczące tendencji, które owy rynek kształtują. Badania zostały oparte na analizie zarówno polskich gospodarstw domowych, jaki zagranicznych. Próbkę z naszego rynku stanowiło 5 tysięcy ...
-
Koniunktura konsumencka IV-VI 2007
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny w II kwartale 2007 r. nastąpiła dalsza, trwająca od IV kwartału 2005 r., znacząca poprawa wszystkich podstawowych wskaźników charakteryzujących nastroje konsumenckie społeczeństwa polskiego. Wskaźniki koniunktury konsumenckiej wskazują także, że rok 2007 jest kolejnym, w którym sytuacja społeczno-ekonomiczna ...
-
Koniunktura konsumencka VII-IX 2007
W III kwartale 2007 r. utrzymał się wysoki poziom wszystkich podstawowych wskaźników charakteryzujących nastroje konsumenckie społeczeństwa polskiego - podał Główny Urząd Statystyczny. Tym samym wskaźniki te ponownie potwierdzają, że rok 2007 jest kolejnym, w którym sytuacja społeczno-ekonomiczna konsumentów poprawia się we wszystkich podstawowych ...