-
Polskie firmy inwestują w Dubaju
Obroty handlowe ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi sięgają co roku niemal 320 mln dolarów. Coraz więcej polskich firm inwestuje tam swój kapitał, wierząc w chłonność tego rynku, który notabene liczy aż 1,4 mld konsumentów. Według portalu Bankier.pl Zjednoczone Emiraty Arabskie niczym magnes przyciągają coraz to większe grupy polskich ...
-
Sprzedaż bezpośrednia w Polsce rośnie
Rośnie rynek sprzedaży bezpośredniej, stanowiącej znaczące uzupełnienie dla tradycyjnego handlu sklepowego. Polski wzrost odzwierciedla trendy w Europie i na świecie, gdzie z roku na rok rośnie skłonność konsumentów do nabywania towarów i usług w sprzedaży bezpośredniej - podało ...
-
JHARS: jakość żywności się poprawia
W ostatnich tygodniach media donoszą o przypadkach fałszowania polskiej żywności lub dodawania składników nie przeznaczonych do jej produkcji. Może to wywoływać zaniepokojenie u konsumentów o jakość i bezpieczeństwo produktów nabywanych przecież każdego dnia. Jaka jest zatem jakość polskiej żywności? Przedstawiamy to na przykładzie kontroli ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... Brytanii i z powodzeniem działa dziś na rynkach Francji, Hiszpanii, Kanady, USA i Niemiec., wchodzi właśnie do Polski Narzekanie wliczone w cenę Z ankiety OBOAK wynika też, że Polacy nie do końca ... towaru do 30 dni od daty doręczenia. Towar może też być użyty i konsument może go zwrócić, jeśli stwierdzi, że nie spełnia jego oczekiwań lub nie działa ...
-
Jakość obsługi klienta w 2013 r.
... Premia360 na smartfony, wyliczany jest wskaźnik PCSI (Polish Customer Satisfaction Index), który przedstawia procent poziomu zadowolenia klientów w Polsce. Polski Program Jakość Obsługi współpracuje z ekspertami SecretClient® specjalizującymi się w badaniach Tajemniczego Klienta oraz z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu. Doganiamy czołówkę ...
-
Jakie są najpopularniejsze smartfony?
Smart Raport to badanie popularności wśród polskich internautów wybranych marek i modeli telefonów. Zostało ono zainicjowane przez serwis 4tech.TV należący do grupy Moon Media i narzędzie analityczne Brand24. Przyglądając się głosom polskiego internetu można dowiedzieć się wiele na temat oczekiwać i potrzeb konsumentów. Od kiedy smartfony pojawiły ...
-
Polskie sklepy internetowe a logistyka
... . W żadnym z przypadków dostawa tego typu nie obejmowała też całego obszaru Polski. Większość sklepów dostarcza na adres alternatywny i do paczkomatów Ten, kto już podczas ... . Zdarza się również, że standardowa opłata obejmuje tylko dni robocze, natomiast jeśli konsument chce, by jego przesyłka została doręczona w weekend, musi dopłacić od 10 do ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 43/2015
... rentownej oferty. W tej chwili ulega to zmianie – w centrum zostaje postawiony konsument, a także jego oczekiwania i potrzeby – komentuje Jurgen Gürner, szef marketingu GFT. ... IT. Zapotrzebowanie ze strony sektora finansowego będzie w najbliższych latach stymulować polski rynek pracy dla specjalistów IT. Poszukiwani będą zwłaszcza eksperci łączący ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 25/2016
... może przeznaczyć 250 mld GBP w celu wsparcia rynków finansowych. Prezydent Polski Andrzej Duda i przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinping podpisali oświadczenie w ... oraz infrastruktura i narzędzia finansowe. Pozycję USA wzmacnia fakt, że jest to największy konsument ropy. Kreml szacuje , że cena ropy pod koniec tego roku wyniesie ...
-
Świąteczne zakupy online coraz częściej przez telefon
... – w Niemczech i Wielkiej Brytanii (po 48%). Spośród wszystkich transakcji realizowanych przez ankietowanych z Polski już co czwarta (25%) jest dokonywana mobilnie. Pod względem ... online. Tak działa właśnie rozwiązanie Carrefour Scan&Go. Dzięki niemu konsument może podczas zakupów samodzielnie skanować telefonem kody produktów, a następnie zapłacić ...
-
Zachowania konsumentów: Black Friday po polsku
Black Friday przywędrował do Polski zza oceanu i wszystko wskazuje na to, że zadomowił się u nas na dobre. Jak prezentują się związane z tą tradycją zachowania konsumentów? ...
-
Za co cenimy polskie piwo?
Wiosna i lato to okres intensywnego grillowana, któremu często towarzyszy piwo. Oferta browarnicza jest obecnie już tak szeroka, że właściwie każdy znajdzie w niej coś dla siebie, także ci, którzy unikają alkoholu czy cukru. Czy piwa z polskich browarów są cenione wśród konsumentów, a jeśli tak, to za co? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badani ...
-
NOM kontra TPSA
Zarząd Niezależnego Operatora Międzystrefowego Sp z o.o. złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wydanie decyzji nakazującej Telekomunikacji Polskiej zaprzestanie praktyk ograniczającej konkurencję. Przedmiotem sporu jest tzw. plan taryfowy socjalny, który zostanie wprowadzony przez TP S.A. od 15 sierpnia. Wszyscy klienci ...
-
Mapa Rynku Pracy - Czerwiec 2003
... punkt. Polepszyła się także ocena klimatu gospodarczego. Niewątpliwie miał na to wpływ wynik referendum akcesyjnego i nadzieje, jakie wiążą Polacy z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, oraz dane z rynku pracy - wg GUS-u - bezrobocie w maju spadło do poziomu 17,9%. Jest to wynik lepszy od ...
Tematy: -
Oddzwonimy do Pana
Genesys Telecommunications Laboratories, Inc. wprowadził na polski rynek Genesys Voice Callback - nowe rozwiązanie, które daje firmie możliwość oddzwonienia do konsumenta, zamiast zmuszania go do oczekiwania na połączenie z ...
-
ISDN monopolowy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie antymonopolowe przeciw Telekomunikacji Polskiej w sprawie blisko 60-procentowej podwyżki abonamentu dla osób korzystających z usługi ISDN. ISDN to cyfrowa technologia telekomunikacyjna oferująca zintegrowane usługi - przesył głosu i danych. Do tej pory usługi ISDN skusiły 280 tys. ...
-
Internet - wymagające medium
... bankowość internetowa, wirtualny uniwersytet (najciekawszy projekt tego typu - Polski Uniwersytet Wirtualny działa od października 2002) czy zakupy przez ... się z innymi odpowiednio skonstruowanymi informacjami. Po przekroczeniu pierwszych wrót konsument sam wybiera komunikaty. Kolejne wrota mają zwykle charakter coraz bardziej informacyjny ...
-
TPSA utrudnia życie klientom?
Uniemożliwianie abonentom korzystania z usług telekomunikacyjnych, utrudnianie dochodzenia praw, oraz brak dostępu do pełnej informacji poprzez "Błękitną Linię" zarzucił Telekomunikacji Polskiej S.A Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. W związku z licznymi skargami abonentów TP S.A dotyczącymi zasad funkcjonowania " ...
Tematy: tp -
Postępowanie przeciwko TPSA
Brak efektywnego systemu obsługi klienta, rażąco nieterminowe reagowanie na skargi abonentów oraz nękanie ich czynnościami firmy windykacyjnej - to niektóre z zarzutów, jakie postawił Telekomunikacji Polskiej Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Cezary Banasiński wszczął przeciwko TP S.A. postępowanie o stosowanie przez spółkę ...
Tematy: tp -
Dzień ochrony najmłodszych
Jako jeden z trzynastu, polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, bierze udział w międzynarodowej akcji przeszukiwania Internetu pod kątem niezgodnej z prawem i wprowadzającej w błąd reklamy usług telefonii komórkowej ...
-
Polskie programy lojalnościowe
Według firmy doradczej Roland Berger Strategy Consultant poziom nasycenia instrumentami lojalnościowymi na polskim rynku jest razie niższy niż w Europie Zachodniej, jednak ich ilość gwałtownie rośnie. W niedługim czasie należy oczekiwać zaostrzenia się walki o miejsce w portfelach konsumentów. Z badania przeprowadzonego przez Roland Berger ...
-
Czarna Lista Stacji Paliw 2004
Systematycznie poprawia się jakość paliwa na polskich stacjach benzynowych - wynika z kontroli rynku przeprowadzonej przez podległą Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Inspekcję Handlową. Od 5 maja do 30 czerwca zbadano ponad tysiąc próbek paliwa, przy czym 16,66 proc. z nich nie spełniało wymagań wynikających z przepisów. Jest to o ...
-
Usługi bankowe wg Polaków
W sprawach dotyczących korzystania z usług bankowych Polacy są z zasady tradycjonalistami i niezbyt skorzy do zmian - tak wynika z deklaracji konsumentów, którzy wypełnili Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług Acxiom Polska. Zmianę banku, w którym znajduje się ich najczęściej używane konto osobiste, planuje zaledwie 7% konsumentów. ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
... sieci handlowych. Dodatkowo potwierdzają to też wyniki badania przedstawione w raporcie On Board PR „Konsument i media” ze stycznia 2006 r., z których wynika, że tylko 32% Polaków przyznaje, iż ... w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i ...
-
UOKiK: 19 mln zł kary dla TP EmiTel
TP EmiTel - spółka zależna od Telekomunikacji Polskiej, właściciel stacji emitujących sygnał radiowy i telewizyjny, od wielu lat dyskryminuje nadawców publicznych - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Postępowanie zostało wszczęte pod koniec 2005 roku na wniosek Związku Pracodawców Mediów Publicznych. Jego członkowie - Polskie ...
-
Marki godne zaufania 2008
... telefonii komórkowej), Sony (Aparat fotograficzny), Orbis Travel (Biuro podróży), PKO Bank Polski (Bank), Visa (Karta płatnicza), PZU S.A. (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (Firma internetowa ... . To tym badziej cieszy, gdyż widzimy, że rynek żyje, ewoluuje, a konsument jest elastyczny i dokonuje świadomych wyborów marek godnych zaufania" – ...
-
Kryzys w gospodarce wg CASE
Niepewność. To słowo najlepiej określa obecny rok. Spowolnienie w polskiej gospodarce jest pewne, nikt tylko nie wie, jak będzie ono głębokie. Wiele wskazuje na to, że w głęboką recesję nie wpadniemy. Nadzieje te mogą przekreślić jednak strach banków przed udzielaniem kredytów oraz napędzane przez katastroficzne prognozy obawy konsumentów przed ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... , że przeciętny konsument w Polsce jest lojalny w stosunku do marek w większym stopniu w oparciu o poziom funkcjonalny marki niż konsumenci z krajów Europy Zachodniej, aczkolwiek podejście polskich konsumentów do lojalności względem marki jest zróżnicowane ze względu na niejednorodność rozwoju gospodarczego różnych regionów Polski. W największych ...
-
Ceny żywności kontrolowane przez UOKiK?
Pomysł na kontrowanie cen artykułów, które puchną nadmiernie w drodze od rolnika do konsumenta podoba się decydentom w całej Europie. Ma też poparcie polskiego ministra rolnictwa. Minister rolnictwa wpadł na pomysł, by UOKiK sprawdzał, czy wielkie sieci handlowe nie stosują ukrytych marż w przypadku artykułów spożywczych. Zboża w skupie są tanie ...
-
Idea CSR nieznana młodym internautom
Z badania przeprowadzonego przez firmę Gemius S.A. we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu wynika, że aż 64% młodych konsumentów (w wieku od 18 do 25 lat) nigdy nie zetknęło się z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu. Te mało optymistyczne wyniki wskazują na konieczność wprowadzenia zmian do polskiego systemu edukacji, który ...
-
Boże Narodzenie: rodzinne święta z telewizją?
... pewne programy są powtarzane co roku w te same dni, np. święta”. Świadomy konsument Jak wynika z sondażu, Polacy są świadomymi odbiorcami telewizji. Aktywnie wybierają pozycje ... do wyników badania, które opisuje bardziej ogólny styl oglądania telewizji, to wówczas polski widz okazuje się raczej konserwatywny, a na pewno daleko mu do rewolucyjnych ...
-
Bezpieczny Internet: korzystaj rozsądnie
... z niego rozsądnie. W Dniu Bezpiecznego Internetu UOKiK przestrzega przed wirtualnymi pułapkami. Polski internauta przede wszystkim rozmawia przez komunikatory, szuka danych oraz materiałów ... oferuje sprzęt AGD znacznie taniej niż inni przedsiębiorcy pod warunkiem, że konsument od razu wpłaci pieniądze na konto. Strona internetowa nie zawiera ...
-
Reklama i zmysły
... miejsce m.in . podczas Heineken Open Air, kiedy to do Polski zawitał z tej okazji specjalny truck ( www.extracoldexperience.heineken.com ). Ciężarówka została wyposażona w specjalną chłodnię, która demonstrowała w bardzo sensoryczny sposób filozofię extra cold. Konsument otrzymywał specjalną ocieplaną kurtkę i po wejściu do komory poddawany ...
-
Usługi windykacyjne w Polsce - prognozy
... autor raportu. „Decyduje o tym kilka zasadniczych czynników. Przede wszystkim polski rynek charakteryzuje się dotąd mniejszym niż zachodnie nasyceniem kredytami mieszkaniowymi, ... jeszcze przed dekadą. Dziś osoba zadłużona to w zdecydowanej większości przypadków uczciwy konsument, który ma po prostu problemy finansowe, bo np. stracił pracę, ...
-
Polska gospodarka a optymizm konsumentów
Tempo rozwoju polskiej gospodarki wydaje się zadowalające. Jednak coraz bardziej pogarszają się nastroje przedsiębiorców i konsumentów. To sygnały wskazujące na spowolnienie rozwoju gospodarczego. Po szoku spowodowanym globalnym kryzysem finansowym oraz recesją w światowej gospodarce, którego apogeum przypadło na wczesną wiosnę 2009 roku, nastroje ...