-
Galeria społecznościowa. Jakie będzie centrum handlowe nowej ery?
... . Wraz z otwarciem granic w ramach strefy Schengen przyśpieszeniu uległo także przenikanie zachodnich trendów do Polski. „Powstanie Hali Koszyki to najbardziej przełomowe wydarzenie na rynku handlowym w Polsce od czasu otwarcia ... . Należy jednak pamiętać, że liczba tego rodzaju nowych galerii, które jest w stanie wchłonąć polski rynek jest ...
-
Idea gospodarki o obiegu zamkniętym wchodzi w fazę realizacji
... , że w Polsce jest nawet lepiej niż w innych krajach. Oczywiście, jeśli popatrzymy na globalne korporacje funkcjonujące w Polsce, to rzeczywiście mały i średni polski biznes ma się od kogo uczyć. Ze względu na obecność na wielu rynkach, w tym także na tych najbardziej rozwiniętych i doświadczonych ...
-
Jakie zwyczaje zakupowe mają Ukraińcy w Polsce?
... , ma większą siłę nabywczą. Tacy konsumenci więcej pieniędzy wydają na terenie Polski, choć i tak znaczną część zarobków Ukraińcy wysyłają do bliskich w swoich rodzinnym kraju. ... językowej. Dodaje również, że dzięki coraz większemu wpływowi konsumentów z Ukrainy na Polski rynek i oraz ich wkład w gospodarczy rozwój kraju, Ukraińcy stali się obiektem ...
-
Zakupy online - jak nie stracić?
... w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdza, że już co czwarty polski e-kupujący (26%) uważa kupowanie przez Internet za całkowicie bezpieczne. Dla porównania, ... dane bez zabezpieczeń, łatwo się do takiej bazy danych włamać. A jeśli konsument chce fakturę, to oprócz imienia i nazwiska, adresu i telefonu bądź e-maila musi podać także ...
-
Wyprawka szkolna 2019. Tanio nie będzie
... na jedno dziecko mają zamiar wydać w tym roku 518 dolarów. W przypadku Polski będzie to około 300 dolarów. W takim porównaniu należy brać pod uwagę ... komputerowy, gadżety elektroniczne czy pakiety danych znacznie chętniej nabędziemy online. Co trzeci konsument przy okazji zakupów internetowych skorzysta z mediów społecznościowych. – Potwierdzają się ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 45/2019
... walki polskiego rządu z inwestorami realizującymi magistralę Nord Stream 2. Jak wiadomo polski ostatnio Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Engie Energy najwyższą karę ... na Litwie (po ok. 45 proc.). W tej kwestii inne państwa mogą brać przykład z Polski – ponad 6 na 10 osób w naszym kraju regularnie oszczędza. „Nie możemy ...
-
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... jedzenie w sieci kupuje jedna trzecia Chińczyków, a co ciekawe jedynie 5 proc. Japończyków. Po spadku sprzed dwóch tygodni do 25 proc. konsumenci z Polski częściej także drogą online zamawiają jedzenie w restauracjach (+3 pp.). – Spowodowany spadkiem poziomu bezpieczeństwa w sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży online niesie jeszcze jedną ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
... , pewną wstrzemięźliwością konsumentów zwłaszcza w obszarze żywności premium, ale również mocną pozycją Polski w sprzedaży eksportowej żywności, np. drobiu. Okazuje się również, że ... konsumenckiej, jak i tradycyjnej. Do 2015 roku rolnik był traktowany jak konsument, dlatego od kilku lat obserwujemy stałe przyrosty upadłości w branży rolniczej, ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... , Kanady, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Irlandii, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile, RPA oraz Polski. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju konsumentów to różnica netto między osobami, które zgadzają się i tymi, które nie zgadzają się ze ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
... wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Nadarza się również dogodny moment, aby pomyśleć o rozszerzeniu działalności poza granice Polski. Zdaniem PayU, kluczową kwestią podczas takiej ekspansji jest zapewnienie zagranicznym konsumentom lokalnych metod płatności. Ostatnie dane GUS wskazują, że wartość ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... pod kątem efektów medycznych, jak i dostępu do informacji – mówi Robert Kauf. O badaniu Polski raport „Deloitte Digital Consumer Trends” jest częścią międzynarodowego badania użytkowników usług cyfrowych. Dane cytowane w raporcie dla Polski oparte są na reprezentatywnej w skali kraju próbie 2000 polskich konsumentów w wieku 18-65 ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... konsumentów marki, które wbrew pozorom nie są stuprocentowo polskie. Należą do podmiotów zagranicznych. Przykładowe marki w podkategorii cukier, sól i mąka Cukier Polski Cukier – Producent: Krajowa Spółka Cukrowa S.A. (Polska) Bio Planet – Bio Planet SA (Polska) Sante – Sante (Polska) Cukier Królewski – Südzucker Polska S.A. → jest ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... wybredni, a utrzymanie ich lojalności wobec marki staje się coraz większym wyzwaniem. Aż 50 proc. konsumentów z Polski jest gotowa skorzystać z usług konkurencji już po pierwszym złym doświadczeniu z obecnym dostawcą, co oznacza ... regionu EMEA, w tym 6 000 z krajów Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu i Afryki (CEMEA). Grupa respondentów z Polski ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... jest to dostępne. Przed pandemią zakupy spożywcze przez Internet były dostępne tylko w Warszawie. Teraz można ich dokonać na terenie całej Polski. Sklepy, które mają udostępnioną sprzedaż internetową, dostosowują się pełni do potrzeb konsumenta względem dostawy, płatności cyfrowych oraz obsługi, która znacznie ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
... na ich zdrowie. Duże zainteresowanie aspektem zdrowotnym obserwuje się przede wszystkim wśród mieszkańców Polski (82 proc.) – najwyższy wynik w Europie, Finlandii (74 proc.) oraz Portugalii (72 proc.). Natomiast ... z 15 krajów europejskich, w tym z: Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, ...
-
Zrównoważony rozwój w e-commerce: jak duże ma znaczenie?
... udostępniające i biorące udział w raportach społecznych. Aż 68% ankietowanych w badaniu wskazuje, że polski rynek e-commerce jest bardziej odpowiedzialny i wyżej przez nich oceniany, ... klientów, ale też pracowników. To jest dowód na to, że polski e-commerce może się dynamicznie rozwijać, również w sposób zrównoważony! E-konsumenci cenią sobie dokładne ...
-
ESG w trudnych czasach. Konieczność czy nie?
SEC Newgate przedstawia wyniki najświeższej odsłony Monitora ESG, którym po raz pierwszy w historii objęto również respondentów z Polski. Zasadniczym celem raportu jest monitorowanie świadomości i zainteresowania kwestiami ESG, przede wszystkim w kontekście zachowań konsumentów, ich aktywności na polu ESG oraz ...
-
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
... kilku czynników, z czego warto wspomnieć o tym, że po wybuchu wojny do Polski napłynęli uchodźcy. Szacuje się, że aktualnie w naszym kraju przebywa ok. 2,2 mln osób ... do klientów z mniejszych ośrodków miejskich. Cieszy nas również fakt wejścia na polski rynek marek, znanych nam z wyjazdów zagranicznych. Sztandarowy przykład to Uniqlo w Warszawie ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja nie sprzyja trosce o środowisko?
... przeprowadzona pod koniec marca 2023 r. Była to 41. edycja przeprowadzona globalnie i 34., w której wzięli udział konsumenci z Polski. W sumie eksperci Deloitte przebadali mieszkańców 25 krajów, oprócz Polski, byli to obywatele: Arabii Saudyjskiej, Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Chin, Danii, Holandii, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Indii ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... te zakupy, które wykraczają poza obszar niezbędnie koniecznych, jak właśnie moda, biżuteria czy rozrywka. Wahania od początku roku raportuje także polski GUS. W styczniu wartość sprzedaży detalicznej przez internet spadła w cenach bieżących o 32,7% względem grudnia, a e-commerce w sprzedaży "ogółem" skurczył się z 9,5% do 8,3%. W lutym ...
-
Nastroje konsumenckie najlepsze od początku pandemii
... (23-29 lat) oraz mocny, ośmiopunktowy minus w średniej grupie wiekowej (40-49) i wśród starszych (60 lat i więcej). Bez względu na duże różnice, polski rynek, a zwłaszcza detaliści, na barometr nastrojów konsumenckich z pewnością patrzą z dużym zadowoleniem. W obliczu wojny, niepewności gospodarczej i galopującej, rekordowej inflacji jeszcze kilka ...
-
Karp na święta: czy i jak kupujemy ryby?
... Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS, opracowanego dla Organizacji Producentów - Polski Karp wynika, że nie zabraknie na nich oczywiście ryb, w tym ... hipermarketach i supermarketach karpia zakupi także 27 proc. konsumentów). Co piąty konsument zamierza jednak udać się bezpośrednio do gospodarstwa rybnego (19 proc.). Pozostali będą ...
-
Rynek handlowy 2023 i prognozy na rok 2024
... do sieci Tesco. 5. Debiuty na polskim rynku W 2023 roku w Polsce na polski rynek weszły między innymi marki Lush, Candy Pop, Woolworth czy Solmar. W ... Warszawie – wskazuje Wojciech Wojtowicz. – Obecnie food halle zlokalizowane są głównie w największych miastach Polski, choć nadal nie we wszystkich, ale nowe realizacje takie jak bydgoska Hala ...
-
Nastroje konsumenckie nieco gorsze w końcówce roku
... na to jak olbrzymi wzrost nastroje konsumenckie dokonały na przestrzeni roku oraz jak mocno wynik Polski wyprzedza dziś średnią unijną. Utrzymanie tego poziomu zadowoli cały rynek, a już na pewno detalistów i producentów ... zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania ...
-
Prognozy na 2024 rok, czyli Mastercard Economic Outlook
... tę najlepiej odzwierciedla szybszy od inflacji wzrost wynagrodzeń. Dotyczy to na przykład Polski, gdzie we wrześniu 2023 r. płace wzrosły o 11% rok do roku, a inflacja ... do tego z 2023 r. i po uwzględnieniu wpływu inflacji wyniesie 2,9% rok do roku. Dla Polski przewiduje się stopę referencyjną na poziomie 4,25% i wzrost PKB 3,3% rok do roku. 4. ...
-
3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy
Smart shopping cieszy się uznaniem polskich konsumentów. Z najnowszego raportu Shopping Monitor firmy CPS GfK wynika, że już 73 proc. polskich kupujących można określić mianem smart shopperów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Kim jest smart shopper? Jakie są zalety smart shoppingu? Jak Polacy podejmują decyzje zakupowe? Smart shopping to podejście ...
-
Dlaczego mecze Euro 2024 oglądaliśmy jednym okiem?
... widowni, jak dwa wcześniejsze zmagania. Jednak gdy został odgwizdany karny dla Polski, konsumenci wzięli głęboki oddech i odłożyli zakupy online na drugi plan. Jednak ... . Dlatego tak ważne jest dopasowanie e-sklepu do różnych formatów urządzeń, tak aby konsument mógł poznać produkt z poziomu smartfona, tabletu czy laptopa i kupić go w dogodnym dla ...
-
Jest nowy ranking detalistów: które marki Polacy oceniają najlepiej?
... konsumenci nadal zwracają szczególną uwagę na najniższe ceny. Wejście do Polski chińskich platform – Shein i Temu – zmieniło punkt odniesienia w tym obszarze. Czołowe dyskonty – ... analizy opinii publicznej ponad 48 tys. konsumentów z 9 krajów, w tym 2,5 tys. z Polski, to jedno z najbardziej kompleksowych badań dotyczących postrzegania 568 detalistów ...
-
Czy Polacy korzystają z infolinii? - wyniki badania konsumentów
... badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze badanie dotyczyło infolinii. Przebadano 650 losowo wybranych osób z obszaru całej Polski. 514 z nich, czyli 79% respondentów miało już doświadczenia związane z infoliniami, czyli dzwoniło kiedykolwiek pod płatne lub bezpłatne numery zaoferowane przez ...
Tematy: -
Telemarketing w Polsce - wyniki badania konsumentów
... firm z rynkiem. Pierwsze, zrealizowane w kwietniu b.r. badanie dotyczyło infolinii, drugie, wykonane w maju - telemarketingu. Przebadano 635 losowo wybranych osób z obszaru całej Polski. 308 z nich, czyli 48% respondentów mogło podzielić się doświadczeniami związanymi z telemarketingiem, tj. przynajmniej raz w życiu odebrało telefon komercyjny od ...
Tematy: -
Zakupy w aptekach
Apteki co najmniej raz w miesiącu odwiedza 48 procent Polaków w wieku 15 lat i więcej. Kupujemy tam przede wszystkim gotowe lekarstwa na receptę (90%), środki przeciwbólowe dostępne bez recepty (85%) oraz leki przeciwko przeziębieniom i grypie także dostępne bez recepty (82%). W innych miejscach, niż apteki leki dostępne bez recepty (OTC) lub ...
-
Wskaźnik optymizmu - XII 2003
... to być związane z przewidywanymi podwyżkami, których często jesteśmy świadkami w styczniu. Inna interpretacja natomiast kazałaby wiązać rosnące obawy inflacyjne z perspektywą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.
Tematy: wok -
Wskaźnik Optymizmu - I 2004
... cen. Zdaniem blisko połowy badanych (46%) w ciągu najbliższych 12 miesięcy powinniśmy oczekiwać wzrostu cen. Obawy te należy wiązać z perspektywą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Respondenci pytani, jak ich zdaniem, będą się zmieniać ceny różnych produktów coraz częściej są przekonani, że będziemy ...
Tematy: wok, wskaźnik optymizmu -
Wskaźnik optymizmu - VI 2004
... znaczące obniżenie obaw o wzrost cen w najbliższych miesiącach. Konsumenci przekonali się, że wbrew zapowiedziom ceny większości produktów nie wzrosły po przystąpieniu Polski do UE. W efekcie wskaźnik obaw przed wzrostem inflacji obniżył się w czerwcu o 9,43 pkt. Ponadto, pomimo danych o malejącym bezrobociu, w czerwcu o 6 punktów ...
-
Wskaźnik optymizmu - VIII 2004
... wzrostem cen. Obecnie już tylko 30% Polaków uważa, że ceny w najbliższym czasie będą rosły szybciej niż dotychczas. Tuż przed przystąpieniem Polski do UE, w kwietniu br., odsetek ten wynosił 59%. Może to więc oznaczać koniec wzrostów inflacji.