-
Wskaźnik Optymizmu - I 2005
... punktów. Obecnie wynosi on 91punktów. Jest to zatem znaczący wzrost, którego źródeł należy z pewnością upatrywać w korzyściach, jakie rolnikom przyniosło członkostwo Polski w Unii Europejskiej. W ostatnim miesiącu kolejny raz zmalały obawy przed wzrostem cen, co może sugerować spadek inflacji w najbliższych miesiącach. Powoli spadają ...
-
Nieuczciwe stacje paliw
... samochodów, Inspekcja Handlowa przeprowadziła pilotażową kontrolę LPG bazując na nieobligatoryjnych normach. Analiza próbek pobranych w losowo wytypowanych stacjach na terenie północnej Polski wykazała, że aż 41,66 proc. z nich nie odpowiadało wymaganiom jakościowym. Badanie to wskazuje na pilną potrzebę przygotowania właściwego rozporządzenia ...
-
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
... wiele dodatkowych możliwości. Na rynku francuskim, listę kontaktów w kategorii piwo (miejmy świadomość, że francuski rynek piwa jest zdecydowanie inny niż polski) zdefiniowano tak jak widać w tabeli powyżej. Taki zbiór daje jedynie obraz możliwości. Ciągle jednak nie odpowiada na pytanie podstawowe, tj ...
-
Nie będziemy wydawać więcej
... ". Badania przeprowadziła firma Cetelem, zajmująca czołową pozycję na rynku kredytów konsumenckich w Europie. Mieszkańcy 12 państw europejskich, w tym po raz pierwszy Polski, Czech, Węgier i Słowacji, zostali zapytani o ocenę przyszłości ich kraju, nastroje, oczekiwania co do najbliższej przyszłości oraz plany zakupowe. Polacy, podobnie ...
-
E-handel w Polsce 2005
... osoba, która ma dostęp do sieci. Chociaż polski handel on-line wciąż jeszcze raczkuje, to jego obroty już sięgają miliarda złotych, zaś ... bądź też ich nieczytelność. Ponadto polskie sklepy internetowe bardzo często "nie przyznają się", że konsument może zwrócić produkt, taką możliwość dają mu bowiem przepisy prawne dotyczące sprzedaży na odległość. ...
-
Niebezpieczne zasilacze Playstation 2
... konsoli (dioda ZD2) może się przegrzewać, powodując uszkodzenie materiału izolacyjnego, a tym samym wywołać ryzyko porażenia prądem, poparzenia lub pożaru. Na polski rynek wprowadzono około 10 tysięcy zasilaczy. Sony Poland powiadomił Urząd, że od 13 września 2005 roku informuje klientów o zagrożeniach związanym ...
-
TPSA ma wstrzymać podwyżkę
... między innymi połączenia międzystrefowe i międzynarodowe. Usługi takie świadczą operatorzy alternatywni, m.in. Netia, Energis i Onet.pl. W praktyce wygląda to tak, że konsument korzystając z posiadanego telefonu stacjonarnego na przykład w sieci TP SA (należy do niej 90 proc. wszystkich abonentów) wybiera specjalny numer rozpoczynający ...
-
Charytatywność Polaków
W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia częściej myślimy o innych ludziach i przypominamy sobie o osobach doświadczonych przez los. Z deklaracji składanych przez polskich konsumentów wynika, że nasza skłonność do wspierania celów charytatywnych systematycznie rośnie. W 2003 roku na pytanie „czy wspierasz akcje charytatywne?” pozytywnie ...
Tematy: charytatywność, akcje charytatywne -
Profil konsumenta po 30-tce
... domowych: 3,4% Dane pochodzą z Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Próba badawcza wynosiła 23865 osób i obejmowała obszar całej Polski. W celu uzyskania reprezentatywności wyniki badania zostały poddane procedurze ważenia (tzw. ważona próba celowo-losowa).
-
Kto korzysta z usług tanich linii lotniczych?
Rosnąca konkurencja w branży przewozów lotniczych sprawia, że polski konsument może wybierać w ofertach, a latanie przestaje być luksusem dla nielicznych - czy na pewno? Raport Acxiom Polska mówi o tym, kim są klienci ...
-
Konto bankowe - kryteria wyboru banku
... bankowych, Polacy skrupulatnie porównują proponowane im warunki i stają się bardziej skłonni do zmiany dotychczas obsługującego ich banku. Idealny bank, w którym polski konsument chciałby posiadać swoje konto osobiste powinien cechować się dogodną lokalizacją placówek (74% osób uznało tę cechę jako ważną lub bardzo ...
-
Ceny połączeń telefonicznych spadają
... nowych planów, coraz częściej stosowane przez operatorów rozwiązanie polega na oferowaniu niższej ceny w miarę wydłużania się czasu połączenia. W tym przypadku konsument powinien jednak pamiętać, że tyle samo może zapłacić za 15 minut rozmowy co, na przykład, za 3 minuty. Również sposoby naliczania ...
-
Polacy i nowe technologie
... właśnie Philips, a LG znajduje się na szarym końcu. Niewielu Polaków zna za to Apple/Macintosh, Packard Bell, Epson, Dell czy Compaq. Polski konsument ma zatem znacznie niższą znajomość marek technologicznych niż inni mieszkańcy Europy. Kupujemy, bo marka ma wizerunek. Obojętne przy zakupach są ...
-
UOKiK: zabawki a bezpieczeństwo dzieci
... się bezpiecznie. W ramach systematycznych kontroli Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK przeprowadziła badania, które pokazały, że znaczna część zabawek wprowadzonych na polski rynek, może okazać się niebezpieczna dla najmłodszych. Badaniu poddano 1128 zabawek - nieprawidłowości stwierdzono w blisko 35 proc. z nich. Inspektorzy wykryli wady ...
-
Marketing przyszłości - raport TrendScope 2008
Zip Culture, Word of Mouth, Multitasking, User Generated Content i mCommerce - te trendy bedą rządzić polskim konsumentem w 2008 r. - wynika z raportu "TrendScope 2008" przygotowanego przez agencję Tequila\Polska. Identyfikację trendów przygotowano w oparciu o badania instytutu IQS and Quant Group oraz Pentor Research International. Jak wynika z ...
-
UOKiK: 23 place zabaw do rozbiórki
... , właścicieli oraz organy kontrolne. Dostrzegając istniejące zagrożenia, przedstawiciele ośmiu państw: Bułgarii, Danii, Estonii, Holandii, Norwegii, Słowacji, Słowenii oraz Polski, w ramach rocznego projektu współfinansowanego przez Komisję Europejską, przeprowadzili kompleksową kontrolę placów zabaw – łącznie 16 tys. obiektów. Jak podaje UOKiK ...
-
Organizacje sportowe: kreowanie silnej marki
... świadomość marki sportowej. Polega ona na tym, że badane osoby znają, pamiętają, kojarzą i potrafią sobie przypomnieć jej nazwę. Jeżeli potencjalny konsument nie jest świadom, że 20 kilometrów od jego domu ma swoją siedzibę klub piłkarski występujący w IV lidze, oznacza to, że ...
-
Rośnie popyt na magazyny chłodnicze
... - stąd też nasza decyzja o budowie centrum logistycznego. PKM Duda planuje stworzyć największą w kraju sieć 25 centrów dystrybucyjnych. W połowie 2007 roku Polski Koncern Mięsny Duda za 7,15 mln zł kupił spółkę New Logistic. Zakup spółki wiąże się z zamiarem prowadzenia działalności w zakresie logistyki ...
-
Wskaźnik optymizmu I 2009
... obniżyły się o 15 pkt. w porównaniu z poprzednim miesiącem do poziomu 69,59 pkt. Jest to jeden z najniższych poziomów od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Konsumenci obawiają się o przyszłość polskiej gospodarki - ich obawy dotyczą szczególnie sytuacji na rynku pracy. Obecnie aż 52 ...
-
Wskaźniki gospodarcze Q, WOK i MCSI
... – mogą przynieść dalsze pogorszenie sytuacji gospodarczej USA, co przełoży się na inne kraje. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Wskaźnik Optymizmu Konsumentów dotyczący Polski jest publikowany co miesiąc od 1991 r. przez firmę Ipsos Polska. Podstawą dla obliczeń wskaźnika są wyniki ankiet kierowanych do reprezentatywnej ...
-
Polscy konsumenci a usługi telekomunikacyjne
Ericsson Consumer Lab zakończył badanie poświęcone zachowaniom polskich konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych. Badanie wykazało m.in. że Polacy przekonują się coraz bardziej zarówno do telefonii komórkowej jak i usług mobilnego szerokopasmowego Internetu. 85% wynosi w Polsce penetracja telefonii komórkowej. Najdynamiczniej rosnącą grupą ...
-
Bezpieczeństwo żywności: Rentgen na linii
Żadna szanująca się firma nie może sobie pozwolić, aby konsument znalazł w jej produkcie śrubę czy odłamek szkła. Taki wypadek niszczy markę firmy oraz może narazić przedsiębiorstwo na wysokie koszty odszkodowania. Wejście Polski do Unii Europejskiej zbiegło się w czasie z ewolucją wspólnotowych przepisów dotyczących ...
-
Czynsze za nieruchomości przemysłowe w 2009r.
... polskiego oddziału Cushman & Wakefield, powiedział: „Gwałtownie malejący popyt oraz wysoki poziom pustostanów w 2009 r. spowodowały spadek czynszów w większości regionów Polski, takich jak Polska Centralna czy Śląsk. Pomimo mniejszego popytu niewielka podaż nowoczesnych powierzchni magazynowych w lokalizacjach miejskich, głównie w Warszawie ...
-
Marki godne zaufania 2010
... . Niektóre otrzymają nagrodę po raz kolejny a inne po raz pierwszy. To tym bardziej cieszy, gdyż widzimy, że rynek żyje, ewoluuje, a konsument jest elastyczny i dokonuje świadomych wyborów marek godnych zaufania” – mówi Jolanta Gajewska, Dyrektor Działu Reklamy Reader’s Digest. Złote i Kryształowe Godła European ...
-
Dom zeroenergetyczny przyszłością
... minimalne ilości energii, a więc tanie w eksploatacji, a jednocześnie komfortowe w użytkowaniu. Takie superenergooszczędne budynki mogłyby znacząco zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne Polski. Tylko od nas zależy, czy zamiast finansować wzrost wydobycia gazu u naszych dostawców, będziemy inwestować w tanie w eksploatacji, energooszczędne domy ...
-
Marketing: sztuka manipulowania klientem?
... nich wartości. Osiąga się to za pośrednictwem produktu wysokiej jakości, miłej i kompetentnej obsługi, pomysłowej reklamy i odpowiedniej ceny. W XXI wieku to konsument znajduje się na piedestale, zaś przedsiębiorca wsłuchuje się w jego głos i spełnia oczekiwania. Problem w tym, iż klienci nie zawsze wiedzą, czego ...
-
Polacy doceniają płatki śniadaniowe
... prostego, szybkiego i pożywnego śniadania. Przeciętny konsument zjada nieco ponad kilogram porannych przysmaków rocznie. Rynek ten ma ogromny potencjał, ... poranne przysmaki lubią Brytyjczycy, spożywający ich ponad sześć kilogramów. Specjaliści szacują, że polski rynek w tym segmencie artykułów spożywczych (wart w 2009 r. już 700 mln zł rocznie, ...
-
Samochody elektryczne coraz popularniejsze
... od kraju. Większość potencjalnych pierwszych nabywców z Turcji (71%), Włoch (60%) oraz Belgii (59%) oczekuje ceny niższej niż 15 000 euro. „Polski rynek samochodów elektrycznych jest w początkowej fazie rozwoju. Ilość zamawianych aut tego typu liczona jest w dziesiątkach sztuk rocznie. Przy łącznej liczbie ...
-
Podróże samolotem coraz częściej na własną rękę
... miejsce przypada lotnisku w Krakowie (17%), a trzecie wrocławskiemu portowi im. Mikołaja Kopernika (10%). Następne w zestawieniu są: Gdańsk, Szczecin, Łódź, Bydgoszcz i Rzeszów. Polski turysta na urlopie Według sondażu przeprowadzonego przez Instytut Turystyki tego lata w podróż wakacyjną uda się około 40% Polaków. Zdecydowaną większość ...
-
Marki na portalach społecznościowych
Digital Life, globalny raport przygotowany przez agencję badawczo - doradczą TNS reprezentowaną w Polsce przez firmy TNS Pentor i TNS OBOP pokazuje, że połowa polskich konsumentów nie życzy sobie, aby marki przeszkadzały im na portalach społecznościowych. Przedsiębiorstwa tracą czas i pieniądze próbując dotrzeć do klientów w Internecie, nie zdając ...
-
Polscy internauci komentują marki i produkty
... właściwie uzasadniona. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie docelowego odbiorcy oraz jego potrzeb. Portale społecznościowe nie zawsze są właściwym rozwiązaniem. Jeżeli konsument na danym rynku odrzuca komunikację w tym kanale, możemy skorzystać z innych działań online, takich jak tworzenie własnych platform cyfrowych, strategiczny sponsoring ...
-
Jakie wydatki na Wielkanoc 2012?
Już za 2 dni Wielkanoc. Szał przedświątecznych zakupów właśnie trwa. Acxiom wziął pod lupę polskich konsumentów, którym w ankiecie internetowej zadał pytania o planowane wydatki na żywność i prezenty z okazji Wielkanocy. Poniżej prezentujemy najciekawsze informacje wynikające z analizy odpowiedzi ponad 34 tysięcy osób, które podzieliły się z ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2012
... Research, dział badawczy firmy PMR (www.research-pmr.com). Badanie zrealizowano techniką wywiadów telefonicznych CATI na reprezentatywnej próbie 600 dorosłych mieszkańców Polski. Pytania dotyczące jedzenia poza domem były blokiem pytań całego badania. Do bloku pytań o jedzenie zakwalifikowali się badani, którzy korzystali z usług ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2012
... Poland. – Jednak dochodzimy tutaj do kuriozalnej sytuacji, kiedy obawiając się kryzysu, sami możemy go wywołać. Duża część wzrostu dochodu narodowego Polski jest związana z konsumpcją i jeżeli będziemy się obawiać, że nastąpi kryzys i będziemy mniej konsumować, to sami ten kryzys wywołamy. Należy więc ...
-
Symantec: cyberprzestępczość 2012
... zł (1,4 mld USD). Norton Cybercrime Report 2012 powstał w oparciu o informacje uzyskane od ponad 13 000 dorosłych respondentów z 24 krajów, w tym z Polski. W każdej sekundzie ofiarą cyberprzestępstw pada 18 dorosłych osób. W skali globalnej oznacza to ponad półtora miliona ofiar dziennie. Bezpośrednio pokrzywdzeni tracą ...