-
Polskie firmy 2017: plany, rozwój, finansowanie działalności
... rozszerzenia kierunków eksportu o Afrykę i obie Ameryki – zauważa Maciej Sus, Dyrektor Departamentu Klienta Biznesowego, Deutsche Bank Polska. CZAS NA INWESTYCJE… I INNOWACJE Wyniki ... % badanych firm (rok temu – 16%). 40% badanych podmiotów nie widzi potrzeby pozyskania dodatkowego kapitału z zewnątrz (rok temu – 33%). – Finansowanie zewnętrzne ...
-
RODO, czyli wielka niewiadoma?
... pozwala wskazać jednoznacznie konkretnej osoby, ale już imię i nazwisko oraz numer telefonu i klienta wskazuje na daną osobę. Z danymi osobowymi będziemy mieć do czynienia także np ... prośby o usunięcie swoich danych. Wśród powodów wymieniane są brak takiej potrzeby (54%) oraz brak wiedzy na ten temat (21%). Co czwarty respondent próbował ...
-
Jak podwyższyć sprzedaż: promocje i rabaty
... branżę, konkurencję, potrzeby odbiorców oraz możliwości – tak, by wybrać najlepszą i najskuteczniejszą strategię dla naszej branży. - Celem programów lojalnościowych jest zachęcenie klientów do wybrania oferty z naszego sklepu, podniesienie wartości koszyka zakupowego oraz zwiększenie częstotliwości zakupów przez danego klienta - zauważa Daria ...
-
6 trendów, które w 2019 roku zmienią branżę IT
... - takie jak ironia albo akcentowanie. Łatwo wyobrazić sobie sfrustrowanego klienta linii lotniczych, telekomu lub firmy kurierskiej, który po bezskutecznej konwersacji ... do lokalnego świata (kolory, treść, metafory) i w sposób odpowiadający na lokalne potrzeby. VUI (ang. Voice User Interface): spodziewajmy się rozwoju systemów odczytujących i ...
-
Trendy w e-commerce na 2019 rok
... Experience i personalizacja Customer Experience jest to nic innego jak doświadczenie klienta w styczności z marką. A składają się na nie takie elementy jak obsługa ... środowiska Niemal każdego dnia słyszymy nowe ostrzeżenia dotyczące nagłej potrzeby zmiany naszych działań związanych ze środowiskiem i zanieczyszczeniami. Coraz więcej marek buduje ...
-
Komunikacja z klientem: co jest mile widziane?
... , którymi powinna podążać idealna komunikacja z klientem. Na jego potrzeby grupa tysiąca polskich respondentów odpowiadała na pytania o doświadczenia z dialogów z firmami ... impuls do nawiązania kontaktu wychodzi od klientów, aż 64% badanych za najskuteczniejszy w obsłudze klienta uznaje e-mail, ale gonią go social media i czat. Ma to zapewne duży ...
-
1/2 Polaków robi zakupy online, 1/2 chce testować w sklepie
... m.in. w ramach funkcji Assisted Service, mając dostęp do ekranu klienta w e-sklepie. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, czas potrzebny do konfiguracji umowy grupowej został ... czasu i sposobu kontaktu z nimi firmy powinny udowadniać, że rozumieją ich potrzeby. Wszystkie interakcje – np. w fizycznym sklepie, na platformie online, za pośrednictwem ...
-
Nierzetelny jak polski handlowiec?
... klienta, z którym się spotyka, pracuje na jednej wersji oferty, a poza tym nie sprawdza, czy konsument na pewno kupuje to, co chce. Sprzedawcy niestety często pracują schematycznie – nie robią researchu przed spotkaniem z kolejnym klientem, więc nie wiedzą, jakie są jego dokładne potrzeby ... powiększenie wiedzy o potrzebach klienta (56%), dbałość o ...
-
Automatyzacja pracy. Nie redukcja, tylko wzrost zatrudnienia?
... optymalizują procesy oraz podwyższają swoją efektywność, by szybciej reagować na potrzeby konsumentów i być bardziej konkurencyjnym na rynku. W cyfryzacji nie chodzi zatem ... w IT, gdzie 11% przedsiębiorstw deklaruje wzrost, a 1% spadek zatrudnienia, w obsłudze klienta (9% vs. 4%), HR (3% vs. 0%), finansach i księgowości (4% vs. 3%). W administracji ...
-
9 kroków do efektywnego uruchomienia chatbota
... Warto poprosić dostawcę o listę takich funkcjonalności – jej dostępność jest często oznaką dojrzałego i systematycznego podejścia do potrzeb klienta i rozwoju (tzw. roadmap’y). Krok 3: Wybór Chatbota i dostawcy Wybór Chatbota zależny jest od potrzeb firmy ... – do czego Chatbot jest potrzebny, jakie problemy rozwiąże i jak przełoży się na potrzeby ...
-
4 powody, dla których dostawcy usług w chmurze są niezastąpieni
... wysyłanie danych z kilku scentralizowanych węzłów dystrybucyjnych na wielką skalę, nie byłoby potrzeby tworzenia takich sieci. Model oparty na sieciach CDN zdobył jednak sporą ... odbywa się na brzegu sieci, to jest albo w centrum przetwarzania danych klienta, albo w lokalizacji należącej do regionalnego partnera. Takie podejście rzeczywiście ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... dla konsumentów offline. Zakupy online są tylko sposobem zaspokojenia tej samej potrzeby przy użyciu nowych technologii. Tak samo działalność online powinna być dla ... raz skorzystała z usług związanych z logistyką. Może to wskazywać, że handel wielokanałowy oznacza dla klienta głównie wygodę i łatwiejszy dostęp do szerszej gamy produktów. Tym samym ...
-
Nie produkty, tylko doświadczenia. Nie ma sukcesu bez User Experience?
... poznanie i zrozumienie wymagań klientów i zaoferowanie im produktów, które idealnie trafiają w ich potrzeby. Warto przy tym podkreślić, że Google, Amazon czy Microsoft nie ... , wiele wskazuje na to, że była to pierwsza i ostatnia styczność klienta z firmą. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach ankiety zrealizowanej przez Design Resources, która ...
-
Jak HoReCa walczy o doświadczenia konsumentów?
... kluczowych doświadczeń klientów hoteli i restauracji na całym świecie. Na potrzeby Trendbooka pod lupę wzięto cztery spośród najbardziej zaznaczających się w branży HoReCa ... nastroju. Dzisiaj każdy najmniejszy szczegół może być zdeterminowany przez wybór klienta. 2) Zanurzenie w marce To zupełnie naturalny trend customer experience w hotelarstwie. ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... – zapewnienie przepływu informacji od działów rynkowych firmy (sprzedaż, marketing, obsługa klienta) do działów odpowiadających za produkcję i zakupy w celu zapewnienia optymalnego ... swoją kulturę działania – uwzględniają szacunek wobec każdego człowieka i lepiej rozumieją potrzeby klientów. Firmy, które podążają tą drogą, stają się coraz bardziej ...
-
Sprzedaż detaliczna vs. nowe zachowania konsumentów. Jakie wyzwania?
... klientów”, co trzeci z przebadanych detalistów wskazał, że przygotowanie sklepów do bezpiecznej obsługi klienta jest przeciętne, a 13 proc. oceniło je jako "złe". Optymizmem ... (42 proc.). Dla 24 proc. respondentów bardzo ważne było natomiast zaangażowanie klienta i marketing (24 proc.). Pozostali wskazali także promocję i politykę cenową (18 proc.), ...
-
Co utrudnia transformację cyfrową?
... rozwiązania na rzecz wyższego poziomu inteligencji. Musimy być w stanie przewidywać potrzeby i odpowiadać na zmieniające się wymagania. Jak wynika z naszych danych, jeżeli ... , że transformacja cyfrowa może pomóc ich organizacjom w zmianie oblicza obsługi klienta. Blisko połowa ankietowanych przyznaje, że może ona przekształcić operacje biznesowe (48 ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
... -2%. Obecnie oszczędzamy też na tym, co nie należy do artykułów pierwszej potrzeby oraz preferujemy tańszą żywność. Warto także zwrócić uwagę na nietypowy spadek ... konkretnych produktów FMCG. - Ta wiedza stanowić może potężne narzędzie w walce o klienta, umożliwiając np. budowanie kampanii cross-sellingowych dla produktów kupowanych wspólnie. ...
-
Odporność i optymizm - sektor MŚP nie poddał się COVID-19
... do zmienności rynku? Badanie, które Salesforce przeprowadził na potrzeby najnowszego raportu, miało dwie części. Pierwsza z nich zrealizowana została w marcu ... wnioski z Raportu Trendów Małych i Średnich Przedsiębiorstw: Sektor MŚP zorientowany na klienta Małe i średnie przedsiębiorstwa, które znajdują się obecnie w fazie wzrostu (mające 1 lub ...
-
Jak wybrać hosting? 9 nieoczywistych kwestii, na które warto zwrócić uwagę
... pod swoje potrzeby, a powyżej wymienione nie są wszystkimi. Poza parametrami technicznymi dobry hosting to również kompleksowe wsparcie (tzw. Helpdesk). Obsługa klienta ... małych czy dużych dostawców hostingu — tak pod kątem parametrów technicznych, jak i obsługi klienta. Oczywiście uważaj tu na tzw. firmy-krzaki. Zrezygnuj z usług firmy hostingowej, ...
-
Transformacja cyfrowa: nie ma odwrotu, ale brakuje pieniędzy
... niej przede wszystkim szans na zwiększenie efektywności (77%), traktują ją jako odpowiedź na potrzeby klientów (61%) i sposób na redukcję kosztów (60%). Dla 53% transformacja cyfrowa ... dynamiczną przemianę przechodzą działy księgowości, sprzedaży i obsługi klienta - obszary charakteryzujące się najniższym poziomem automatyzacji, z drugiej – ...
-
Pracownicy potrzebni od zaraz. Największy od 15 lat niedobór talentów
... pracowników, by zaspokoić swoje potrzeby – mówi Iwona Janas, dyrektor generalna ManpowerGroup w Polsce. W porównaniu z poprzednią edycją badania, która była przeprowadzona w ostatnim kwartale 2019 roku, czyli tuż przed wybuchem pandemii Covid-19, największa zmiana dotyczy pracowników IT oraz bezpośredniej obsługi klienta, którzy wówczas znajdowali ...
-
Jak sprzedawać rękodzieło?
... wkładają w to całe serce – jednak trzeba nauczyć się przyjmować perspektywę klienta. Często jest tak, że w Akademii Rękodzielnika dany uczestnik przychodzi z konkretną techniką ... warunkiem, że elastycznie dostosujemy się do okoliczności i będziemy odpowiadać na potrzeby klientów. Za sprawą mediów społecznościowych i platform sprzedażowych rozwijanie ...
-
Jak pandemia wpłynęła na rynek mody i dóbr luksusowych?
... Konsumenci cenią sobie zdrowie i well-being. Marki muszą zrozumieć i odzwierciedlać potrzeby klientów – w czasie pandemii kluczowe jest dla konsumentów poczucie bezpieczeństwa ... swobodzie przemieszczania się. Ważne jest dopasowywanie kanałów sprzedaży do konkretnego klienta tak, aby zwiększać interakcje i budować długotrwałe relacje. Może się to ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... . 3 sekundy na kontakt z klientem Trzy sekundy – tyle wynosi średni czas kontaktu wzrokowego klienta z materiałem reklamowym w sklepie. To bardzo mało, biorąc pod uwagę, że ... rynek detaliczny zmienia się, a małe, lokalne sklepy muszą odpowiadać na rosnące potrzeby konsumentów. Doceniają oni dobrą jakość, miłą obsługę oraz indywidualny i sąsiedzki ...
-
Q-commerce: nadchodzi darmowa dostawa do 2.00 w nocy
... sklepów lokalnych przeznaczonych do szybkich, spontanicznych zakupów, zaspokajających bieżące potrzeby. Choć i tu konkurencja jest utrudniona ze względu wąski zakres produktów. Rozwojowi tej formy sprzedaży, gwarantującej błyskawiczne dostawy do klienta sprzyja obserwowany, mocny trendconvenience, związany z oczekiwaniem wygodnego i łatwego dostępu ...
-
Praca zdalna, hybrydowa czy stacjonarna? Oto plany pracodawców
... na utrzymanie ciągłości biznesu. Jest też wyraźną odpowiedzią na potrzeby zatrudnionych osób. W 2021 roku pracownicy sygnalizowali, że oczekują od pracodawców elastyczności ... pracę wyłącznie w siedzibie organizacji. W przypadku stanowisk związanych ze sprzedażą i obsługą klienta odsetek ten jest nieco mniejszy i wynosi 45%. Codziennego pojawiania ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
... spersonalizowana oferta czy preselekcja oferowanych produktów w oparciu o konkretne potrzeby konsumenta. Te trendy i zachowania są bardziej lub mniej widoczne w konkretnych grupach ... dostaw po pomoc sprzedawcom w przeobrażeniu doświadczeń zakupowych zorientowanych na klienta – cyfryzacja już dziś zmienia oblicze branży spożywczej. Urządzenia ...
-
10 kroków do udanej transformacji cyfrowej w stronę chmury
... podstawą silnego, elastycznego planu rozwoju oprogramowania, który wspiera potrzeby i oczekiwania biznesowe. Organizacje muszą jednak przejść tu od tradycyjnego do bardziej nowoczesnego podejścia. Zapewni to efektywny i wydajny program, który z kolei wpłynie na bezproblemową obsługę klienta i pozwoli lepiej zarządzać ryzykiem. Na rynku istnieją ...
-
Oto fakty i mity na temat subskrypcji
... natychmiastowe korzyści, a ponieważ tradycyjny program lojalnościowy nie zawsze zaspokaja ich potrzeby, model subskrypcyjny może pomóc zatrzymać klientów. Jednocześnie, prawie 1/4 Polaków ... reklam. Niska cena to także główna motywacja, która może skłonić klienta do rozważenia zmiany dostawcy subskrypcji bądź zakupu dodatkowego abonamentu od innego ...
-
UPC przeszło do PLAY. Co w powitalnej promocji?
... klienta miejscu. Niezależnie czy odwiedzi salon Play, czy punkt sprzedaży UPC, będzie miał możliwość wyboru rozwiązań z obu firm, a konsultanci pomogą w wyborze usług, które najlepiej odpowiedzą na jego potrzeby ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... tego celu telefon komórkowy. Coraz większa popularność e-commerce generuje nowe potrzeby. Szybkie zmiany sprawiają, że platformy sklepowe i sklepy internetowe szukają ... , jest coraz szerzej wykorzystywana w e-commerce. Pomaga ona m.in. spersonalizować doświadczenie zakupowe klienta czy wspierać merchanta przy zwrotach. Dzięki AI inteligentne ...
-
Szybkość internetu to nie jest pole do oszczędzania. Nawet w kryzysie
... Co myślą konsumenci o obecnej ofercie platform streamingowych? Jak zmieniają się potrzeby konsumentów w zakresie usług internetu? W ostatnim czasie gospodarstwa domowe borykały się ... pamiętać, że dla odbiorców ich usług liczy się dziś doskonała obsługa klienta i niezawodność technologiczna. To właśnie te atuty w dużej mierze decydują o sukcesie oferty ...
-
Marketing w małej firmie - in-house czy outsourcing?
... szukania odpowiedniego partnera, który będzie rozumiał ich specyfikę pracy, potrzeby i będzie dostarczał usługi na odpowiednim poziomie. Rozważając stworzenie zespołu ... dokładnie czego potrzebujesz i czego oczekujesz; dobrze znasz swojego klienta. UWAGA! Masz opisanego swojego klienta i wartości firmy; masz przygotowany brandbook, który zapewni ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... się zainspirowane przekazem wyświetlanym na ekranach, 77% mówiło o poczuciu potrzeby eksploracji fizycznej (76%) lub wirtualnej przestrzeni sklepu z zamiarem dokonania ... smartfona jako narzędzia nawigacji po sklepie. Konstruowanie silniejszego zaangażowania klienta Opracowany przez Mood Media raport In-Store Consumer Trends wskazuje jednoznacznie ...