-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2016
... . 2016 najczęściej poszukiwanymi specjalistami byli pracownicy: handlu i sprzedaży oraz obsługi klienta. Na trzecim miejscu wśród najbardziej poszukiwanych pracowników, w ciągu ... najczęściej poszukiwaną grupą zawodową, zaraz po handlowcach i specjalistach ds. obsługi klienta. Ofert pracy dla specjalistów ds. IT opublikowano w pierwszym kwartale ponad ...
-
Specjalista, kierownik czy asystent? Kogo poszukują pracodawcy?
... (o 53% więcej ofert pracy dla kierowników w ujęciu rok do roku), pracowników obsługi klienta (o 43% więcej) oraz osób odpowiedzialnych za HR/zasoby ludzkie (o 27% więcej). Do ... roku, odnotowano wśród specjalistów IT (wzrost o 27% w stosunku do roku 2015) obsługi klienta (wzrost o 26%) oraz produkcji (wzrost o 21%). Oferty pracy dla kierowników nie ...
-
Rynek pracy specjalistów XI 2016
... . Co piąta oferta pracy dotyczyła pracowników obsługi klienta blisko 16% pracowników IT. Na kolejnych miejscach uplasowali się specjaliści do spraw finansów (13% wszystkich ofert) oraz inżynierowie (10%) Najbardziej wzrosło zainteresowanie pracodawców kandydatami na stanowisko specjalisty obsługi klienta – liczba skierowanych do nich ofert wzrosła ...
-
Małe firmy na bakier z IT
... wykorzystuje technologii w promowaniu swojej oferty, a 5% badanych nie adresuje reklamy do klientów. Obsługa klienta bez zaawansowanych technologii Małe firmy wykorzystują najbardziej elementarne narzędzia także w obszarze obsługi klienta. Dla przeszło połowy z nich głównym narzędziem kontaktu z klientami jest bezpośrednia rozmowa telefoniczna (52 ...
-
Pracownicy potrzebni od zaraz. Największy od 15 lat niedobór talentów
... była przeprowadzona w ostatnim kwartale 2019 roku, czyli tuż przed wybuchem pandemii Covid-19, największa zmiana dotyczy pracowników IT oraz bezpośredniej obsługi klienta, którzy wówczas znajdowali się poza listą profesji najtrudniejszych do pozyskania. W tegorocznej edycji raportu na liście zabrakło inżynierów i niewykwalifikowanych pracowników ...
-
Praca w banku lub finansach? 80% firm zatrudni od zaraz
... także brak kandydatów w obszarze obsługi klienta (38%) oraz administracji (36%). Z kolei w ujęciu globalnym firmy najczęściej wskazywały trudności z rekrutacją osób zajmujących się IT i analizą danych (35%) oraz marketingiem i sprzedażą (29%). Globalnie wyzwaniem jest także pozyskanie specjalistów obsługi klienta (23%). Jak dodaje ekspertka ...
-
Polacy wolą firmy zagraniczne
... 2519 zł. Ich zarobki to odpowiednio 11308 zł i 8789 zł brutto. Dział obsługi klienta w zagranicznej firmie płaci swojemu kierownikowi 6965 zł brutto, w polskiej zaś ... jednostkowa. W Polsce takie silne nastawienie na jednostkę się nie sprawdzi. Nagradzany pracownik zamiast wzorem do naśladowania stanie się obiektem zazdrości. Może być piętnowany przez ...
-
Praca tymczasowa wspomaga rynek
... dokładnie o 0,1 pkt. proc.) więcej niż w III kwartale 2015 r. Elastyczny pracodawca to skuteczny pracownik - Spadek stopy bezrobocia rejestrowanego poniżej 10 proc. nie jest niczym niespodziewanym – wskazuje ... się i wciąż poszukiwani będą pracownicy takich specjalizacji jak: handlowcy i sprzedawcy, specjaliści ds. finansów, obsługi klienta oraz ...
-
Public relations wewnętrzny
... . Prowadzony także z pracownikami, może przynieść wiele korzyści. Po pierwsze – zadowolony pracownik to nikt inny jak ambasador firmy, w której pracuje (biorąc pod uwagę ... rodzaju działalności (np. pomysł na hasło reklamowe, czy usprawnienie obsługi klienta). Narzędzie to spełnia kilka funkcji, m.in. możliwość głębszego przyjrzenia się organizacji ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2015
... do spraw handlu i sprzedaży. Na drugim miejscu plasuje się obsługa klienta, a na trzecim - finanse. Zwiększone zainteresowanie rynkiem pracy widoczne jest również po stronie pracowników ... – było ich 40 682. Na kolejnych miejscach uplasowali się specjaliści ds. obsługi klienta (19 125 ofert), specjaliści ds. finansów (16 334 ofert) oraz specjaliści ds ...
-
Gdzie oferty pracy w 5 najpopularniejszych branżach?
... 0,5 proc. wszystkich ofert pracy z tej kategorii. Konsultanci poszukiwani Sporym powodzeniem na rynku pracy do końca maja cieszyli się pracownicy z branży obsługi klienta i call center. Najwięcej ofert pojawiło się w województwie mazowieckim (33 proc.), małopolskim (14,7 proc.) oraz dolnośląskim (10,6 proc.). W centralnym województwie pracownicy ...
-
Banki muszą zrozumieć pokolenie Y
... dużych nakładów finansowych. Wyraźnie dostrzegalna stała się również zmiana priorytetów z kwestii zatrudniania - obecnie rezygnuje się powoli z zatrudniania osób do bezpośredniej obsługi klienta na rzecz inwestowania w pracowników wsparcia. Liderzy sektora stali się bardziej elastyczni, przez co łatwiej dopasowali się do zmieniających się trendów ...
-
Coraz więcej ofert pracy. Czy to już rynek pracownika?
... wzrosło prawie czterokrotnie. Przydatne linki: Oferty pracy W województwie wielkopolskim o 168 proc. wzrosła liczba ofert pracy dla pracowników w biurach obsługi klienta. Z kolei w województwie kujawsko-pomorskim siedmiokrotnie zwiększyła się liczba ofert pracy w medycynie i opiece zdrowotnej. – Medycyna to jedna z 8 inteligentnych specjalizacji ...
-
Usługi dla biznesu: dobry czas dla pracowników?
... HR i płac (91,7 proc.) oraz marketingu (82,7 proc.), a także finansów (63,7 proc.), obsługi klienta (60,3 proc.) oraz księgowości (47,1 proc.). Liderem na rynku zatrudnienia ... się bankowość i usługi finansowe (9,3 proc. wzrostu), finanse i księgowość (8,9 proc.), obsługa klienta i sprzedaż (7,7 proc.) oraz marketing (6,2 proc). Coraz ważniejsza rola ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2008
... roku bardzo poszukiwani byli także pracownicy działów technologicznych oraz księgowości. Na kolejnych miejscach uplasowały się działy: IT – oprogramowanie oraz obsługi klienta i call center. Najmniej kandydatów poszukiwano do działów tłumaczeń. Podobnie jak w ubiegłych miesiącach, najwięcej ofert pracy generowało województwo mazowieckie, proponując ...
-
Nowe oferty pracy XI 2009
... zbliżającego się okresu świąteczno-noworocznego i związanej z nim gorączki zakupowej, czyli czas ciężkiej pracy właśnie dla handlowców? Poszukiwani są również pracownicy działów obsługi klienta oraz call center – w listopadzie czekało na nich 3 tys. 539 ofert pracy. W ofertach pracy mogą przebierać również informatycy – na specjalistów z tej ...
-
Polscy pracownicy a samozatrudnienie
... spróbować swych sił jako przedsiębiorca są osoby zajmujące się na co dzień analizami/badaniami, specjalizujące się w audycie i podatkach, a także pracujące w działach obsługi klienta i call center oraz osoby odpowiedzialne w firmach za logistykę i transport (twierdzi tak po 7% ankietowanych z każdej tych grup). … ale robić to samo ...
-
Euro 2012 a praca w hotelarstwie i turystyce
... ? - Coraz wyraźniej zauważalna jest tendencja przenoszenia punktu ciężkości z zatrudniania wewnętrznej obsługi hoteli i innych placówek wypoczynkowo-turystycznych, na zatrudnianie pracowników związanych z działami sprzedaży i obsługi klienta – mówi Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Zarządzający internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. – Ponad ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2012
... do poprzedniego kwartału, najbardziej wzrósł popyt na pracowników działów szkoleń i edukacji (o ponad połowę), działów księgowości (o 44%) i call center oraz działów obsługi klienta (o blisko 1/3). Przemysław Gacek ocenia, że taki rozkład ofert pracy w zestawieniu z danymi makroekonomicznymi dobitnie pokazuje, że na rynku pracy mamy ...
-
NSG Group znowu inwestuje w Polsce
... Oddziału naszej Spółki oraz wprowadzenie standardów Pilkington IGP w zakresie bezpieczeństwa, obsługi klienta i jakości produktów, a także dalsze inwestycje w modernizację maszyn i urządzeń, dodatkową rozbudowę infrastruktury IT i wdrożenie systemów operacyjnych do obsługi klientów i pracowników”. Pilkington IGP jest jednym z liderów na rynku szyb ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy 2017. Podsumowanie
... , które zaznaczyły Sprzedaż (11%), a na trzecim kandydaci deklarujący znajomość finansów/ekonomii (10%). Kolejne pozycje przypadły w udziale specjalistom z zakresu Inżynierii (9%) oraz Obsługi klienta (9%). Warto przy tym podkreślić, że właściciele profili mogą wskazać w nich więcej niż jedną specjalizację. Jaki jest wiek poszukiwanych pracowników ...
-
WWWizytówka
... jeden z operatorów sieci telefonii komórkowej, notabene mającej prawie 2 mln. abonentów, nie odpowiada na zapytania - problemy, skierowane drogą mailową do Biura Obsługi Klienta ...) 10. W wielu przypadkach warto opracować rubrykę FAQ - "najczęściej zadawane pytania". Może ona częściowo zredukować natłok e-maili typu: "Czy dostarczacie Państwo ...
Tematy: -
Jak budujemy wizerunek pracodawcy
... na specjalistów i absolwentów stawiają na równi (po 70% wskazań). Ponad połowa firm kieruje swe działania także do menedżerów, handlowców i pracowników obsługi klienta oraz studentów i praktykantów. Niezależnie od pochodzenia firmy, działania wizerunkowe najrzadziej kieruje się do przyszłych pracowników fizycznych. Takowe deklaruje tylko 6% firm ...
-
Emigracja pracowników a rozwój polskich firm
... i rozwój firm. Wśród skutków niedoboru personelu respondenci wymieniają: konieczność wypłacania pracownikom wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych (64%), wydłużony czas obsługi klienta (35%), a w co piątej firmie konieczność rezygnacji ze świadczenia niektórych usług. Niepokoi fakt, że 14% przedsiębiorstw twierdzi, że jest zmuszone ...
-
Idealny Pracodawca w Polsce 2010
... 7,4 pkt. na 10-stopniowej skali. Zaraz za nimi plasują się menedżerowie projektów (6,8 pkt.) oraz programiści (6,7 pkt.). Najmniej szczęśliwi są zatrudnieni w działach obsługi klienta oraz sprzedawcy. Oni wystawili swoim pracodawcom średnie noty, odpowiednio – 5,7 pkt. i 5,9 pkt. Brak satysfakcji wpływa znacząco na chęć zmiany pracy. Aż ...
-
Technologie cyfrowe a działalność dużych firm
... - czyli wykorzystania technologii w celu zwiększenia wydajności, poprawy obsługi klienta oraz sposobu komunikacji i współpracy w ramach organizacji. Badanie " ... umiejętności (77%), różnice kulturowe (55%), nieefektywne IT (50%). Didier Bonnet, pracownik Capgemini Consulting’s, współtwórca raportu: “Cyfrowe technologie mają potencjał do radykalnej ...
-
Rynek pracy specjalistów VII 2016
... wzięciem cieszyli się pracownicy handlu i sprzedaży, do których adresowanych było 36% wszystkich ogłoszeń opublikowanych w lipcu. Pracodawcy w lipcu poszukiwali także pracowników obsługi klienta (20% wszystkich ofert pracy) oraz IT (16% wszystkich ofert pracy). Znacząca liczba ofert pracy skierowana była także do specjalistów do ...
-
Rynek pracy specjalistów 2018
... o 7% więcej niż rok wcześniej. Pracodawcy nie gardzili handlowcami, specjalistami w zakresie obsługi klienta oraz specami od IT. Widać było również spory wzrost ... a w 2016 roku – 37%. Drugą najbardziej popularną specjalizacją była obsługa klienta (22%), a trzecią – specjaliści ds. IT (15%). Niewiele mniejszym zainteresowaniem pracodawców cieszyli ...
-
Język niemiecki: gwarancja pracy i wysokich zarobków
... z obsługą klienta, tzw. call center – czytamy w najnowszym raporcie Pro Progressio. „Nauczanie języka niemieckiego i zapotrzebowanie na osoby niemieckojęzyczne na rynku pracy” mówi Ewa Trojak, ekspert HRK SSC/BPO, dodając, że najczęściej znajomości języka niemieckiego poszukują pracodawcy z branży finansów, księgowości, obsługi klienta, HR oraz ...
-
Dostałeś powiadomienie o naruszeniu danych? Co należy zrobić?
... , powinniśmy niezwłocznie skontaktować się bezpośrednio z organizacją wymienioną w mailu, korzystając z jej oficjalnej strony internetowej lub kont w mediach społecznościowych. Wówczas zespół obsługi klienta danej organizacji będzie w stanie wyjaśnić, czy rzeczywiście doszło do naruszenia, a jeśli tak, to jakie mogą być tego ewentualne konsekwencje ...
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
... ten złożyły się oferty dla specjalistów w zakresie rozwoju oprogramowania (14,5% wszystkich ogłoszeń) oraz administracji IT (7,5%). Trzecie miejsce należało do pracowników obsługi klienta. Kierowano do nich 145 157 ogłoszeń, czyli 15% wszystkich zamieszczonych w serwisie w 2021 roku. W ostatnich trzech raportach Rynek Pracy Specjalistów można ...
-
Agencje zatrudnienia i usługi HR nie odczuły pandemii?
... wyniosła 42 tys. w porównaniu do 36 tys. w roku poprzednim. Średnio jeden pracownik tymczasowy przepracował w 2021 roku 56,8 dnia, podczas gdy w 2020 jedynie 49 ... rzecz sektora usług. Pracodawcy intensywnie szukają specjalistów IT/digital, sprzedaży, marketingu, obsługi klienta czy e-commerce. Dużym zainteresowaniem cieszą się też profile HR-owe. ...
-
Rynek pracy: aż 600 tys. ofert dla specjalistów, kto potrzebny?
... , a także na koniunkturę w handlu. Na trzecim miejscu znaleźli się pracownicy obsługi klienta, do których kierowano 13% ogłoszeń w serwisie. Tuż za nimi ... wzrostu popularności pracy zdalnej warto wziąć pod uwagę, że ostatecznie zrekrutowany pracownik niekoniecznie będzie faktycznie wykonywać obowiązki w tym województwie. Trend ten widoczny jest m.in ...
-
Problemy z rekrutacją pracowników z pożądanymi kwalifikacjami zgłasza 7 na 10 firm
... 10 firm - wynika z raportu ManpowerGroup "Niedobór talentów". Najtrudniejsze do znalezienia umiejętności to te z obszaru IT & analizy danych, logistyki & operacji oraz obsługi klienta. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaka jest obecnie skala niedoboru talentów? Jakich pracowników brakuje najbardziej? Jakie firmy najczęściej borykają się ...
-
Praca w marketingu i PR: satysfakcja plus stres
... stopniu napięcie związane z zadaniami odczuwają pracownicy sztandarowo stresogennych grup, takich jak obsługa klienta i operacji, czy dział sprzedaży. Taki stan rzeczy może wynikać ze ... obawiać? Stworzenie prostej strategii, tekstu reklamowego, usprawnienie pracy analitycznej czy obsługi klienta są już w zasięgu ręki. Każda firma, niezależnie ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem